проблем с бензиновата помпа
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 28 дек 2008, 22:13
- Модел на автомобила: Ford Orion Ghia 1,8 132hp
- Местоположение: Габрово/София
- Status: Извън линия
проблем с бензиновата помпа
Колеги, първо да се извиня ако не съм оцелил раздела за тази тема.
Баща ми от дълго време кара Форда (данните са в профила) на газ. Със обикновенна вакумна газова уредба е и си я пали даже на газ, изключае големите студове, тъй като не седи във гараж, тогава си я пали на бензин и като позагрее превключва. Проблема е че тази зима се появи проблем с бензиновата помпа - при даване на контакт, отчетливото бръм (или какъвто там шум) на бензиновата помпа го няма в 80% от случаите т.е. бензиновата помпа в голям процент от случаите просто отказва да тръгне. Изчетохме каквото намерихме за проблеми на тези модели с бензиновата помпа, но този не мяза на описаните до момента. Неща които проверихме/направихме:
* наляхме достатъчно бензин в резервоара 30л (дълго време е седял на резерва, понеже се кара на газ. От други постове разбрахме че така помпата се товари и е възможно да изгори)
* проверихме дали стига ток до помпата - 12V са си там и няма лоши връзки. 5А бушон си е здрав. Въпреки всичко пръснахме със WD40 да сме сигурни.
* проверихме инерционният прекъсвач за всеки случай (това което описвате да спира помпата в случай на ПТП). Ако беше той то помпата никога нямаше да тръгва, а тя си тръгва като и скимне.
Тъй като нямаме други идеи, бих се радвал на такива от вас. Какъв друг може да е проблема? Ако помпата е изгоряла то тя не би работила въобще нали?
Благодаря ви предварително!
Баща ми от дълго време кара Форда (данните са в профила) на газ. Със обикновенна вакумна газова уредба е и си я пали даже на газ, изключае големите студове, тъй като не седи във гараж, тогава си я пали на бензин и като позагрее превключва. Проблема е че тази зима се появи проблем с бензиновата помпа - при даване на контакт, отчетливото бръм (или какъвто там шум) на бензиновата помпа го няма в 80% от случаите т.е. бензиновата помпа в голям процент от случаите просто отказва да тръгне. Изчетохме каквото намерихме за проблеми на тези модели с бензиновата помпа, но този не мяза на описаните до момента. Неща които проверихме/направихме:
* наляхме достатъчно бензин в резервоара 30л (дълго време е седял на резерва, понеже се кара на газ. От други постове разбрахме че така помпата се товари и е възможно да изгори)
* проверихме дали стига ток до помпата - 12V са си там и няма лоши връзки. 5А бушон си е здрав. Въпреки всичко пръснахме със WD40 да сме сигурни.
* проверихме инерционният прекъсвач за всеки случай (това което описвате да спира помпата в случай на ПТП). Ако беше той то помпата никога нямаше да тръгва, а тя си тръгва като и скимне.
Тъй като нямаме други идеи, бих се радвал на такива от вас. Какъв друг може да е проблема? Ако помпата е изгоряла то тя не би работила въобще нали?
Благодаря ви предварително!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
Не е нещо нехарактерно а бих казал неизбежно при каране та Газ. Тъй като никой не си държи резервоара със достатъчно бензин (поне половин р-р), помпата стои на сухо и просто в един момент изгаря. Защо не е станало отведнъж? Просто първо са се износили лагерите, а всеки мотор с износени лагери се държи по този начин, веднъж тръгне, веднъж не и накрая изгори.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 28 дек 2008, 22:13
- Модел на автомобила: Ford Orion Ghia 1,8 132hp
- Местоположение: Габрово/София
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
Чета пак тук в форума че нова бензинова помпа от алтернативен производител е към 150 лв но изкарвали година и заминават. Пари за нова е изключено да дадем, та въпросът ми е за конкретна алтернативна марка която можем да поръчаме от ebay. Предполагам че за ремонтиране (смяна на лагери) на сегашната и дума не може да става, защото най-вероятно всичко е занитено ..
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
Колега, аз имам (имах) същия проблем.
Незнам как сте мерили тези 12в без лоши връзки, аз също имах 12в 100% стигащи до куплунга на помпата отзад, преди да реша да ги пробвам с обикновенна крушка за мигач, при което 12-те волта много бързо стват 0. Просто поредната слаба връзка (студена спойка, прегоряла писта) в таблото с предпазителите, някъде след релето предполагам. И понеже заради алармата кабела на помпата вече беше прекъсван просто и пуснах 12в през предпазител за апартаментно табло, понеже нямам време да разглобявам и оправям това на колата, и си я пускам/спирам ръчно преди палене/гасене. Даже и вървенето на колата се подобри, след като си прави истинското налягане, вместо както беше преди.
Незнам как сте мерили тези 12в без лоши връзки, аз също имах 12в 100% стигащи до куплунга на помпата отзад, преди да реша да ги пробвам с обикновенна крушка за мигач, при което 12-те волта много бързо стват 0. Просто поредната слаба връзка (студена спойка, прегоряла писта) в таблото с предпазителите, някъде след релето предполагам. И понеже заради алармата кабела на помпата вече беше прекъсван просто и пуснах 12в през предпазител за апартаментно табло, понеже нямам време да разглобявам и оправям това на колата, и си я пускам/спирам ръчно преди палене/гасене. Даже и вървенето на колата се подобри, след като си прави истинското налягане, вместо както беше преди.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- maxpoint
- потребител
- Мнения: 1265
- Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
- Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
opex написа:..... просто и пуснах 12в през предпазител за апартаментно табло



Едно реле 12в,струва не повече от 2-3 лева,захранваш намотката от положение"контакт" НА Ключа за запалването и комутираш през него 12волта към помпата,елементарно и нищо което да включваш и изключваш отделно >:D<:
Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
хаха знам обаче когато го оправях бях в полеви условия и клечах почти в сняг до колата 1 час в температури около 0-та и като открих на края проблема мислех да си давам директно проводниците на късо, но бащата беше с мен да ме докара, че се бях прибрал с такси предния ден, и ми извади тоя предпазител и още тогава умряхме от смях само като го показа, понеже и двамата сме електро
След това просто не ми се занимаваше да го преправям на висящо реле и да вадя повече кабели.. не е проблем да го цъквам като паля, то си е удобно долу при инерционния изключвател (или както беше там) за помпата
Като имам време ще свалям цялото табло, че и пистата за вентилатора на парното трябва да оправям, че сега е с '+' от дебелия кабел и през висящ предпазител, а и какво ли не още сигурно дето е тръгнало.


Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- maxpoint
- потребител
- Мнения: 1265
- Регистриран: 30 юли 2007, 14:11
- Модел на автомобила: Черният лебед и бялата лястовица....
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
Никъде не споменавам,че релето трябва да е "висящо",може да се направи абсолютно културно,стига да имаш желание и мисъл,и най вече да не те мързи 

Трябва да можеш да псуваш,но не може да псуваш където не трябва /maxpoint/
- иво г. иванов
- потребител
- Мнения: 915
- Регистриран: 15 авг 2010, 14:31
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 zetec-s 2000 ,renault 19
- Местоположение: Berkoviza , Montana
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
Че то ако поръчаш- втора употрба няма да ти изпратят. Защо не се опитате да сервизирате помпата за да сте сигурни, чеsilveria написа: Пари за нова е изключено да дадем, та въпросът ми е за конкретна алтернативна марка която можем да поръчаме от ebay.
е в нея повредата? Пък после може и по моргите да има такава.
Не е срамно да не знаеш - срам е да не питаш!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
колега просто и дай директен ток за 30 сек и виж дали бачка !
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 28 дек 2008, 22:13
- Модел на автомобила: Ford Orion Ghia 1,8 132hp
- Местоположение: Габрово/София
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
Благодаря на всички отзовали се! Проблема с помпата остава на заден план че в Петък едни французи с каравана ни помляха. На кръстовище, правят десен завой, набиват спирачка и веднага на задна - резултата счупени фарове и мигачи, спукан радиатор и горна броня, сгънат капак и десен калник
Шофьорката е 77 годишна френска баба която не знае бъкел английски та се наложи и преводач да викаме, глобата от КАТ за движение на заден ход е 20 лв. Сега започва ходенето по мъките със застрахователя, защото колата има само гражданска отговорност и никой познат няма опит с изискване на пари от чуждестранен застраховател.

- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: проблем с бензиновата помпа
много, много лошо но всичко ще премине, сиг. ще прозвучи кофти ама имам един орион 91 год за части ако такова свиркаи 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта