Ескорт- стопено реле на късе светлини

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
radiomixbg
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 18 май 2011, 19:20
Модел на автомобила: Ford ESKORT-1.4 Chia-1990г. Cabriolet
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Ескорт- стопено реле на късе светлини

Мнение от radiomixbg » 14 юли 2011, 08:56

Здравейте,колеги.Не намерих такава тема за това пиша нова.Значи.Колата е ескорт 1990 1,4 кабриолет и реших да вкарам малко екстри.Сложих ел стъкла отзад ,подгряване на седалките и т.н и последно сложих (по точно си направих )модул за включване на късите светлини при смрачаване(стъмване).До тук добре вече седмица си работят дори им сложих и закъснение при включване защото се оказа ,че ги включва дори при сянка от дърво или стълб и вече чака около 10 сек преди да ги включи.Но днес като спрях гледам няма къси.Врътвам ключа принудително и пак няма къси.Вдигам капака и какво да видя,релето за късите се стопило от едната страна-като го разместя ок работи.Но не си спомням да беше така като го взех(колата де).Някой правил ли е такива неща и може ли да помогне с нещо.Какво би стопило релето и как работи инсталацията като цяло.

Връзката е следната- едно реле подава (+) към ключа на таблото и така захранва габарити,светлини по таблото и задни стопове.За къси светлини отпред обаче се подава (-) до колкото схванах.И второ реле подава (-) към ключа за фаровете на таблото.Когато първото изключи изключва и второто.Да ама не късите оставаха да светят докато не изключиш от контакт.Сега обаче релето се е стопило.Смятам ,че горе доло обясних ситуацията.
Очаквам мнения.

фук-фук
потребител
потребител
Мнения: 224
Регистриран: 15 май 2008, 09:19
Модел на автомобила: Ford Mondeo MK2 96г
Sedan 1.8i Zetec-E
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Ескорт- стопено реле на късе светлини

Мнение от фук-фук » 14 юли 2011, 10:11

Аз лично много обичам да ми "разказват" електричната схема! Но както и да е. Колега, за греенето може да има две причини: повижена консумация или лоша връзка. Само че при повишена консумация ще ти изгорят предпазителите, така че теоретично причината за нагряването е лоша връзка в или около релето. Съветвам те да смениш релето и да подготвиш гнездото на релето. Ако можеш, погледни от долната страна на таблото, да не би да са се прокъсали кабелите към това реле.
Абе що гори толкова много тоя Ford бе?!? Щото много върви ли?

Потребителски аватар
radiomixbg
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 18 май 2011, 19:20
Модел на автомобила: Ford ESKORT-1.4 Chia-1990г. Cabriolet
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Ескорт- стопено реле на късе светлини

Мнение от radiomixbg » 14 юли 2011, 10:58

Извинявам се за схемата или по точно за идеята да я преразкажа.Едното краче е наистина хлабаво и е възможно да нагрява от него.Сега ще опитам да постна схемата коята съм направил ВЪРХУ съществуващата инсталация.

Изображение


Проблема е не само релето но и когато фото релето изключи изключва и второто реле(аз ги гледам разглобени)късите не изгасват.Ще сменя релето и ще пробвам дали то не е залепило като е било с разхлабен контаткт и ще пиша.И още нещо не прилагайте схемата още я тествам да не земе някой да си изгори инсталацията като мене :))))

И ОЩЕ НЕЩО ЗАБРАВИХ ДА ДОПЪЛНЯ В СХЕМАТА ,ЧЕ МЕЖДУ (+) НА КЛЕМОРЕДА КЪМ ПЪРВОТО РЕЛЕ(фото релето) Има бушон в кутийка 10А

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта