Форд Мондео МК1-яде акумулатора
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 17 сеп 2011, 18:11
- Модел на автомобила: mondeo 1.8L ZETEC-E EFI (115ps) LX/CLX
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Здравейте колеги.От скоро съм горд собственик на Форд и още много неща не са ми ясни.Проблема е следния.Ако не запаля колата днес,то утре няма да мога.Няма ток.Консумацията на ток при извадено радио е 0.5А.Вярно,че батерията не е първа младост,но това е доста голяма консумация според мен.Започнах да скубя предпазители от таблото в купето.След като извадих бушон No.36 и реле No.12,консумацията падна на 0.03А,което е нормално май. Две неща ми направиха впечатление.Първото е ,че това реле е затворено при изваден контактен ключ !!!И второто...Като свържа клемата на акумулатора точно под сервото на спирачките се чуват 5 пъти чаткане като да затваря някякъв клапан.Точно бушон 36 спира това чаткане.От два дни карам без релето и бушона и не съм забелязал нещо да не работи.Та питането ми е редно ли е тези неща да са включени при изваден контактен ключ? И истройството под сервото ABS-а ли е и има ли в него електромагнитни клапани?
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Колега, предпазител №36 е за въздушните възглавници. Трябва да е светлозелен 30А.
А реле № 12 трябва да е за интериорното осветление. Нормално е това реле да е винаги под напрежение, за да ти свети осветлението в купето и когато не си на контакт.
Относно предпазителят - радвам се, че не си установил неработещи въздушни възгавници, но са полезни. В случая интересното е че, не споменаваш дали лампата на таблото за еърбега свети? мига? А може би като си махнал релето си изключил цялата система, а крушката на таблото е част от схемата.
Като дадеш на контакт не ти ли светва оранжевата лампа за въздушните възглавници?
А реле № 12 трябва да е за интериорното осветление. Нормално е това реле да е винаги под напрежение, за да ти свети осветлението в купето и когато не си на контакт.
Относно предпазителят - радвам се, че не си установил неработещи въздушни възгавници, но са полезни. В случая интересното е че, не споменаваш дали лампата на таблото за еърбега свети? мига? А може би като си махнал релето си изключил цялата система, а крушката на таблото е част от схемата.
Като дадеш на контакт не ти ли светва оранжевата лампа за въздушните възглавници?
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Като си мерих моята консумация поради възникнал проблем, беше около 350 мА. При тия коли 30 мА консумация мисля че няма.
- Tati_go
- потребител
- Мнения: 75
- Регистриран: 23 юли 2010, 19:15
- Модел на автомобила: Ford Focus. 1.8, TDCi, 100 к.с., 2003 г., комби.
- Местоположение: Г. Оряховица
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
350 mA е много голяма консумация за която и да е кола. Това означава, че за седмица всеки нормален акумулатор ще се скапе.
Нормално е около 30 мА при изваден ключ, работеща аларма и не извадено радио.
Нормално е около 30 мА при изваден ключ, работеща аларма и не извадено радио.
Не ме интересува какво ще кажат за мен, стига да не е истина!
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 17 сеп 2011, 18:11
- Модел на автомобила: mondeo 1.8L ZETEC-E EFI (115ps) LX/CLX
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Здравейте отново.Реле 12 и бушон 36 са извадени.Консумация-0.03А.Акумулатора не е мръднал.Като дам на контакт,лампата на еърбега светва за 3-4 сек. и изгасва.Лампата за ABS-а светва,но леко премигва 5 пъти и изгасва.В първия си пост писах че откъм ABS-а (BENDIX) се чуват 5 чаткания като включа клемата на акумулатора.Сега тези чаткания се чуват след като дам на контакт.Осветлението в купето работи както преди ,освен че изгуби 20 секундното забавяне.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Лампата за еърбега се държи нормално, т.е. или инфото в хайнеса не е вярно или гледам за друго Мондео МК1, или бушона не е 36... както и да е.
Моя съвет е ако не се чувствш съвсем уверен, че ще поправиш всичко както трябва да идеш при някой жичкаджия, най-добре проверен човек и да обясниш впечатленията си.
Относно релето мисля, че си разбрал (а сега и ние) за какво е.
П.П. Допълни си профила, моля те, защото в следващия пост ако питаш за жичкаджия аз ще те пратя в София, urganможе да те прати и в Шумен, а Tati_go съответно в Г. Оряховица... а ти, да кажем, може да си от Пловдив
Моя съвет е ако не се чувствш съвсем уверен, че ще поправиш всичко както трябва да идеш при някой жичкаджия, най-добре проверен човек и да обясниш впечатленията си.
Относно релето мисля, че си разбрал (а сега и ние) за какво е.
П.П. Допълни си профила, моля те, защото в следващия пост ако питаш за жичкаджия аз ще те пратя в София, urganможе да те прати и в Шумен, а Tati_go съответно в Г. Оряховица... а ти, да кажем, може да си от Пловдив
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Говориш от опит или си чувал колко е нормално. На всичките коли които сме мерили консумация е горе долу толкова. Сигурен съм че ако си измериш твоята няма да ти покаже 30 мА консумация. Нали се сещаш колко модула и други джиджавки има по тия коли и все пак имат някаква консумация. За акумулатора мога да кажа че не съм палил колата по 10 дена и всичко си беше наред.Tati_go написа:350 mA е много голяма консумация за която и да е кола. Това означава, че за седмица всеки нормален акумулатор ще се скапе.
Нормално е около 30 мА при изваден ключ, работеща аларма и не извадено радио.
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Върни предпазителя и релето на мястото и като се стъмни свали едната част от задната облегалка, за да видиш да не би лампата в багажника да свети без да е отворен. Консумацията ти отговаря на 5W крушка, което означава, че някъде нещо свети.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Ако говорим за изисквания, то в дебели книги пише до 50мА е нормална консумация. От опит с много коли мога да потвърдя това изискване. Под 20мА практически не е възможно при толкова стенбай електроника ( инжекцион, табло... и допълнителна аларма).urgan написа:Говориш от опит или си чувал колко е нормално. На всичките коли които сме мерили консумация е горе долу толкова. Сигурен съм че ако си измериш твоята няма да ти покаже 30 мА консумация. Нали се сещаш колко модула и други джиджавки има по тия коли и все пак имат някаква консумация. За акумулатора мога да кажа че не съм палил колата по 10 дена и всичко си беше наред.Tati_go написа:350 mA е много голяма консумация за която и да е кола. Това означава, че за седмица всеки нормален акумулатор ще се скапе.
Нормално е около 30 мА при изваден ключ, работеща аларма и не извадено радио.
Версията с консумация 350мА да запалиш кола след 10 дни е несериозна. Сметката е проста: 0.35Х24Х10 = 84Ач !!!! Какъв трябва да е акумулатора, за да има остатъчен капацитет за палене при липсващи 84???? Математика.
Поздрави.
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Да прав си, но аз казвам колко сме измерили като консумация. Също ти казвам че е имало момент в който не съм я палил толкова време. По сметки е така както казваш, незнам освен след някакво време да пада консумацията. Ахааа прочетох сега в голф форума че при измерени горе долу същите стойности около 300 мА на голф 5 и на тюран някакав не му знам модела и след 30 мин консумацията падала на 30 мА. Така че е напълно възможно и при тия коли да е така. Наистина при тая консумация няма как да изкара 10 дена и явно е на този принцип.
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 17 сеп 2011, 18:11
- Модел на автомобила: mondeo 1.8L ZETEC-E EFI (115ps) LX/CLX
- Местоположение: Ямбол
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
http://alfa.kachi-snimka.info/images/opt1317230195o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1317230240j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Здравейте колеги.Извинявам се за отсъствието ми.Гроздобер.Няма как.Качих снимки на проблемните места,да не би пък аз да съм сгрешил нещо в номерата на релето и бушона.Утре по светло ще вържа ампермера и ще го проверя след 1 час.Да отговоря на nikolovvd.Колата е комби и виждам плафоните.Нищо не свети.Плафона в жабката,също.В дебелите книги пише че бушон 36 е за еърбега.Редно ли е да влияе на клапан в еибиеса?И това реле...не може да е постоянно под напрежение.
http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1317230240j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Здравейте колеги.Извинявам се за отсъствието ми.Гроздобер.Няма как.Качих снимки на проблемните места,да не би пък аз да съм сгрешил нещо в номерата на релето и бушона.Утре по светло ще вържа ампермера и ще го проверя след 1 час.Да отговоря на nikolovvd.Колата е комби и виждам плафоните.Нищо не свети.Плафона в жабката,също.В дебелите книги пише че бушон 36 е за еърбега.Редно ли е да влияе на клапан в еибиеса?И това реле...не може да е постоянно под напрежение.
-
- потребител
- Мнения: 428
- Регистриран: 16 дек 2006, 17:49
- Модел на автомобила: BMW E46 325i, '04 Focus C-Max 2.0 TDCi, '92 Sierra TD, разни НЕ Фордове
- Местоположение: Шумен
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Релето е 12 - Interior lamp relay, бушона 36 - Audio unit, Audio output amplifier.
А по въпроса с консумацията, особено при колите с повече управляващи блокове, задължително се изчаква малко докато падне консумацията (от няколко минутки до 40-50 мин).
А по въпроса с консумацията, особено при колите с повече управляващи блокове, задължително се изчаква малко докато падне консумацията (от няколко минутки до 40-50 мин).
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
За изчакването сте прави, просто ми е навик да вържа уреда и да изчакам да се стабилизират данните. Осветления и аларми реагират с повишена консумация в началото, после нормализират.
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Не си сбъркал номерата.chobana написа:http://alfa.kachi-snimka.info/images/opt1317230195o.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://alfa.kachi-snimka.info/images/cqs1317230240j.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
...Качих снимки на проблемните места,да не би пък аз да съм сгрешил нещо в номерата на релето и бушона...
Продължавам да твърдя, че бешон 36 е за еърбегаMilcho написа:Релето е 12 - Interior lamp relay, бушона 36 - Audio unit, Audio output amplifier...

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
И при мен са така-реле 12 за осветлението,бушон 36 е захранване на радиото.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Явно има разлики...
Чобана да каже неговия 36-ти дали е зелен (30А) или кафяв (7,5А). Зеления е за еълбега, кафявия за радиото.
Чобана да каже неговия 36-ти дали е зелен (30А) или кафяв (7,5А). Зеления е за еълбега, кафявия за радиото.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Зависи кое радио е.Може да се върже и на 32,и на 36.Разликата е,че 32 е 7,5 ампера,36 е 15 ампера.Моделите,при които фабрично има усилвател,чейнджър и т.н.....няма как да се вържат на 7,5 ампера.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Тя работата съвсем се обърка с тия бушони
В описанията на МК1 пише че 36 ти бушон е за еърбега както е и казал Любо. Не ми се вярва да има разлики би трябвало за всички МК1 да са еднакви тия неща. А както е писал С_Ц е така при мене. На 36 ти е вързана музиката и е 15 ампера бушона светло зелен.

-
- Администратор
- Мнения: 2511
- Регистриран: 01 ное 2005, 13:48
- Модел на автомобила: Мондео 2,0i; 107kW, 2006г.
Ford Ka 1,3 DuraTec 51kW 2003г. - Местоположение: София - Надежда 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Ама ти си със следващото Мондео, бе човек. Що объркваш сега нещата още?
S_C е с МК1. И аз съм сложил данни за МК1
То верно че няма много разлики между МК1 и МК2, ама тия дребните детайли бъркат работата...
Чобана би трябвало да си закачи уреда за веригата и след нужното изчакване да каже колко му е консумацията.
Кажете му защо чува цъкания от ABS или там квото е показал... явно са некви релета, ама кви? защо цъка? ...
едит: Сега като се загледах... ми май не съм сигурен, че на Чобана му е МК1 - никъде не е написал годината на производство...
Аз реших, че е МК1 като видях снимката на бушонното табло, ама то и на МК2 изглежда е същата...
Чобане, тури в профила годината на колата и къв е двигателя, та друг път да се не чудим и да не стават обърквания

S_C е с МК1. И аз съм сложил данни за МК1
То верно че няма много разлики между МК1 и МК2, ама тия дребните детайли бъркат работата...
Чобана би трябвало да си закачи уреда за веригата и след нужното изчакване да каже колко му е консумацията.
Кажете му защо чува цъкания от ABS или там квото е показал... явно са некви релета, ама кви? защо цъка? ...
едит: Сега като се загледах... ми май не съм сигурен, че на Чобана му е МК1 - никъде не е написал годината на производство...
Аз реших, че е МК1 като видях снимката на бушонното табло, ама то и на МК2 изглежда е същата...
Чобане, тури в профила годината на колата и къв е двигателя, та друг път да се не чудим и да не стават обърквания
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Форд Мондео МК1-яде акумулатора
Ами и аз това казвам че както са описани нещата ми приличат както е при мк2 а не на мк1. Защото по описанията които си дал както и аз ги видях 36ти бушон е за еърбега и не ми се вярва на едно мк1 да е на 36ти и на друго мк1 да е на 32ри.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта