Проблем при запалване - фокус МК1
-
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 22 яну 2009, 21:44
- Модел на автомобила: Focus MK1
- Status: Извън линия
Проблем при запалване - фокус МК1
Здравейте,
От 1 ден имам следния проблем. Като тръгна да паля колата се чува само едно цъкане, въобще не иска да завърти. Само цъкане, и скоростомера,оборотомера и всички стрелки отиват до края и се връщат. Акумулатора не е първа младост, но изкара зимата. С бутане пали лесно съвсем малко да я бутна и пали.
Като е карам известно време, в рамките на 2-3 часа лесно пали и проблем няма. Имам някакви идеи за възжможните причини, ще се радвам ако някой даде също мнение.
И ако може да ми препоръчате автоелектротехник в София, и да не от тия дето часовата им ставка започва от 40-50 лв
От 1 ден имам следния проблем. Като тръгна да паля колата се чува само едно цъкане, въобще не иска да завърти. Само цъкане, и скоростомера,оборотомера и всички стрелки отиват до края и се връщат. Акумулатора не е първа младост, но изкара зимата. С бутане пали лесно съвсем малко да я бутна и пали.
Като е карам известно време, в рамките на 2-3 часа лесно пали и проблем няма. Имам някакви идеи за възжможните причини, ще се радвам ако някой даде също мнение.
И ако може да ми препоръчате автоелектротехник в София, и да не от тия дето часовата им ставка започва от 40-50 лв

- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване - фокус МК1
Смени акумулатора, щом стрелките отиват до крайно положение и се връщат това ти е проблема, не гледай, че е изкарал зимата...vankatax написа:Здравейте,
От 1 ден имам следния проблем. Като тръгна да паля колата се чува само едно цъкане, въобще не иска да завърти. Само цъкане, и скоростомера,оборотомера и всички стрелки отиват до края и се връщат. Акумулатора не е първа младост, но изкара зимата. С бутане пали лесно съвсем малко да я бутна и пали.
Като е карам известно време, в рамките на 2-3 часа лесно пали и проблем няма. Имам някакви идеи за възжможните причини, ще се радвам ако някой даде също мнение.
И ако може да ми препоръчате автоелектротехник в София, и да не от тия дето часовата им ставка започва от 40-50 лв
-
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 22 яну 2009, 21:44
- Модел на автомобила: Focus MK1
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване - фокус МК1
Само като завъртя ключа и стрелките отиват в крайно положение. Като го-покарам пали известно време.
Утре ще пробвам да го сменя.
Утре ще пробвам да го сменя.
- MapTo_D
- потребител
- Мнения: 1210
- Регистриран: 01 ное 2008, 11:51
- Модел на автомобила: С колелото
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване - фокус МК1
Като покараш пали, защото малко или много се зарежда. Сложи за проба друг/нов и виж как ще е, само не съм сигурен дали като го смениш, при първото завъртане на ключа стрелките няма пак да отидат до крайно положение и да се върнат, май точно така ставаше...vankatax написа:Само като завъртя ключа и стрелките отиват в крайно положение. Като го-покарам пали известно време.
Утре ще пробвам да го сменя.

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване - фокус МК1
..Или сложи акумулатора на друга кола за проба.
Това дето стрелките отиват до края не е ли винаги така за тест на уредите?
Понеже стартера черпи особено голям ток, той се захранва директно от акумулатора с един много дебел кабел. Когато завъртиш ключа за запалването, към стартера се подава доста по-малък управляващ ток и в стартера се задейства едно реле-шалтер, който пуска големия ток към ел.двигателя на стартера.
Вероятно чуваш неговото цъкане, но не се знае дали дава добър контакт въпросния шалтер и четките на стартера. Може при студена кола да не дава контакт, а когато колата загрее да се оправя. Ако имаш волтметър гледай дали когато се опитваш да палиш напрежението на акумулатора пада значително, а ако нямаш волтметър дали някоя лампа примигва - примерно плафон в купето, аварийки и др. - по някакъв начин да се ориентираш дали напрежението на акумулатора пада и затова не върти или стартера е за профилактика.
Това дето стрелките отиват до края не е ли винаги така за тест на уредите?
Понеже стартера черпи особено голям ток, той се захранва директно от акумулатора с един много дебел кабел. Когато завъртиш ключа за запалването, към стартера се подава доста по-малък управляващ ток и в стартера се задейства едно реле-шалтер, който пуска големия ток към ел.двигателя на стартера.
Вероятно чуваш неговото цъкане, но не се знае дали дава добър контакт въпросния шалтер и четките на стартера. Може при студена кола да не дава контакт, а когато колата загрее да се оправя. Ако имаш волтметър гледай дали когато се опитваш да палиш напрежението на акумулатора пада значително, а ако нямаш волтметър дали някоя лампа примигва - примерно плафон в купето, аварийки и др. - по някакъв начин да се ориентираш дали напрежението на акумулатора пада и затова не върти или стартера е за профилактика.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване - фокус МК1
Колкото и мнения да изпишем, колкото и проби да направим, този акумулатор е отлетял към "вечните ловни полета" и нищо не може да го върне оттам. Вземай нов акумулатор и 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- <StarDust>
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 14 яну 2011, 10:34
- Модел на автомобила: Focus Zetec-E 1.8 1998
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване - фокус МК1
Така си е! И аз имах същия проблем зимата при -15-20 градуса.Но и лятото не е гаранция в тия жеги да ти изпуши дето се вика.
Взимаш нов и си като стрела.Дето рече стария акумулаторджия от който си го купих новия ми сега след като замери стария: Освен за лодка ако ходиш на риба за друго не става
Успех!
Взимаш нов и си като стрела.Дето рече стария акумулаторджия от който си го купих новия ми сега след като замери стария: Освен за лодка ако ходиш на риба за друго не става

Успех!
...и някой бе написал: "Факт е че возих 5 момичета във форда после в бмвто и всички казаха форда ми е по готин от бмвто!!! После гъзетата ми тръгват да свалят мацки с умрелите си е36ци! Абе слезте на земята бе хора!!!"
- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване - фокус МК1
Първо си провери нивото на електролита в акумулатора. Може да има нужда от вода.
После, както те посъветваха колегите, вземи един уред и го закачи за акумулатора. Дръпни ръчната, изключи от скорост и накарай някой да запали докато ти гледаш показанията на уреда. Ако видиш показания под 10.5-11V или акумулатора не е зареден или е заминал (с намалял капацитет).
Другият вариант също ти го подсказаха - да вземеш от някой колега добър акумулатор и да пробваш да запалиш с него.
Ако след всичко това няма подобрение стигаш до неизбежното - сваляне на стартера. Понякога се случва всичко да е на ред, но колата не пали. Проблема може да изва от три места.
1. Лош контакт на масата на стартера или кабелната обувка на силовия кабел от акумулатора.
2. Натрупан нагар на котвата на пусковото реле - "шалтера" и от тук недостатъчен ток стартера да завърти.
3. Проблем вътре в стартера. Той може да идва от:
- зацапан колектор. Почиства се с финна шкурка.
- износени четки. Когато са износени четките, те застават напреко на улея и не правят контакт с колекторните пластини. Сменят се с нови. Понякога почукване с чук/ключ по корпуса на стартера оправя времено проблема.
- проблем от лагерите. Останали без смазка или клеясали от смесването на смазката с боклуци.
Понякога проблема е комплескен - комбинация от два проблема. Затова когато колата е на 10+ години е добре, ако не всяка година, то поне на две години през Октомври, да се сваля стартера и да му се прави ревизия - преглед, смазване, почистване и ако се наложи ремонтиране. С това си гарантираш безпроблемна Зима!
После, както те посъветваха колегите, вземи един уред и го закачи за акумулатора. Дръпни ръчната, изключи от скорост и накарай някой да запали докато ти гледаш показанията на уреда. Ако видиш показания под 10.5-11V или акумулатора не е зареден или е заминал (с намалял капацитет).
Другият вариант също ти го подсказаха - да вземеш от някой колега добър акумулатор и да пробваш да запалиш с него.
Ако след всичко това няма подобрение стигаш до неизбежното - сваляне на стартера. Понякога се случва всичко да е на ред, но колата не пали. Проблема може да изва от три места.
1. Лош контакт на масата на стартера или кабелната обувка на силовия кабел от акумулатора.
2. Натрупан нагар на котвата на пусковото реле - "шалтера" и от тук недостатъчен ток стартера да завърти.
3. Проблем вътре в стартера. Той може да идва от:
- зацапан колектор. Почиства се с финна шкурка.
- износени четки. Когато са износени четките, те застават напреко на улея и не правят контакт с колекторните пластини. Сменят се с нови. Понякога почукване с чук/ключ по корпуса на стартера оправя времено проблема.


- проблем от лагерите. Останали без смазка или клеясали от смесването на смазката с боклуци.
Понякога проблема е комплескен - комбинация от два проблема. Затова когато колата е на 10+ години е добре, ако не всяка година, то поне на две години през Октомври, да се сваля стартера и да му се прави ревизия - преглед, смазване, почистване и ако се наложи ремонтиране. С това си гарантираш безпроблемна Зима!
-
- потребител
- Мнения: 46
- Регистриран: 22 яну 2009, 21:44
- Модел на автомобила: Focus MK1
- Status: Извън линия
Re: Проблем при запалване - фокус МК1
Благодаря на всички отговори. Смених акумулатора и всички проблеми изчезнаха, даже добавих и "малко" фреон - "само" 380 грама и малко масло.
Вече съм с нов акумулатор Berga 60 Ah, с 40 месеца гаранция. Сега малко извън темата ако се чудите дали има смисъл от марков акумулатор - ИМА!
Този които изхвърлих беше с марка Nissan, за техните коли, озова се в моята кола когато е купувах колата от българска автокъща и не палеше и го сложиха. Аз карам с него от зимата на 2008 до днес. Според етикета е набор на колата - произведен 09.1999.
Още веднъж благодаря за отговорите.
Вече съм с нов акумулатор Berga 60 Ah, с 40 месеца гаранция. Сега малко извън темата ако се чудите дали има смисъл от марков акумулатор - ИМА!
Този които изхвърлих беше с марка Nissan, за техните коли, озова се в моята кола когато е купувах колата от българска автокъща и не палеше и го сложиха. Аз карам с него от зимата на 2008 до днес. Според етикета е набор на колата - произведен 09.1999.
Още веднъж благодаря за отговорите.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта