Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Колеги в ръководството за форд дават че на платката с релетата има реле за дневни фарове /зелено на цвят/, което се е монтирало само за скандинавските автомобили.
Та мисълта ми е дали някой не е пробвал, ако се сложи това реле -какъв ли ще е резултата
Та мисълта ми е дали някой не е пробвал, ако се сложи това реле -какъв ли ще е резултата
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Стига да има окабеляване,- изведени жици до платката, ефекта ще е че ще светнат.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Тез мушмуроци убавите
Тук не говорят ли именно за това :
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a


Тук не говорят ли именно за това :
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a
-
- потребител
- Мнения: 175
- Регистриран: 15 яну 2011, 01:02
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1,8 16v zetec , 95г.
- Местоположение: Пазарджик
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Колега виж тази тема предполагам ще те насочи в правилната посока. http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... &sk=t&sd=a" onclick="window.open(this.href);return false;
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
За да заработят скандинавските дневни светлини на Ескорт се искат 2 релета. При режим дневни светлини фаровете са свързани последователно и светят на 25% от мощността си. Ако се намерят релетата най-вероятно ще сработи системата, но неприятното е че още с подаване на контакт светлините ще се запалят. Едва ли искате първият ви консуматор зимата при -20 да са фаровете, пък били те и с намалена мощност. Ако е хубав акумулатора няма да е проблем, но по добре е да се използва решение което да пали светлините след стартиране на двигателя. Ако вече се комбинира с фабричното последователно свързване ще е най-добре.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
От няколко дни един въпрос виси със страшна сила. Дали за да работи системата не трябва, както при VW, да има положение АВТО на превключвателя на фаровете.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Пробвах с двете релета /като синьото не съм сигурен дали трябва да е такова - уж било от ескорт с климатик /
но без никакъв резултат.
А дали не трябва да се сложи към новосъздадената верига и нов бушон , и ако е така къде трябва де е ?
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Това е релето което е било от климатик /но номерацията му не отговаря на тази която бяха дали колегите /
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
И още един въпрос ?
Грешка ли е .....но в ръководството за форд до 95 г. казват ,че реле с номер 17 е реле за дневни светлини ?!
Грешка ли е .....но в ръководството за форд до 95 г. казват ,че реле с номер 17 е реле за дневни светлини ?!
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Ами няма да е грешка, като си стигнал до тук да пробваш и на 17. Възможно е да има и бушон, аз ползвам празните гнезда за резервни бушони, така че навсякъде имам здрави бушони. Синьото реле с нормално затворен контакт ли е?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Незнам как да разбера дали е с нормално затворен контакт?
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Със омметър, трябва да има верига на широките пластини, когато е изключено.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Принципно номерът на релето, което съм дал е оригиналният даден от производителя. Не пречи всяко едно подобно реле да стане, стига да е с нормално затворен контакт. Но както установи един колега няма сложена фабричната връзка между това реле и релето за запалване. При мен не тръгват изобщо фаровете, независимо че имам окабеляването на гнездата на релетата.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Като гледам схемата и бушонното табло на колегата нещата имат логика. Р13 (зелено) управлява плаващата маса на десния фар. При работа в режим дневни светлини веригата тръгва от главното реле през плаващата маса - десен фар -ляв фар маса на купето. Както се вижда на снимката е сложена пластина, която на практика дава десния фар на постоянна маса. Другото реле R20 (синьо) се управлява от чено бял кабел идващ от ключа за фаровете, който от опит знам че на него има +12 когато ключа е на позиция КЪСИ СВЕТЛИНИ, забележете не ГАБАРИТ т.е. на 2-ра позиция. На този чено бял фар остават +12волта и при превключване на дълги светлини, докато +12волта на жълтия управляващ релето на късите е изчезват(логично за да не светят къси и дълги едновременно) Идеята ми е че този черен/бял е нещо като индикация - фарове в нормален режим. В цялата работа обаче има една мистерия - защо единия край на бобинката на реле 13 е свързан с захранващия кабел на левите дълги.
Искам да помоля колегата, ако му е свалено таблото само да сложи пластинката на R13 по другия диагонал - фаровете би трябвало да светнат последователно на контакт . Естествено това трябва да стане при изключено положение на ключа за фаровете и направени предварителни измервания на веригата за евентуално късо! Ако пък няма необходимите познания - да не рискува.
Ето схемата върху която разсъждавам:

Искам да помоля колегата, ако му е свалено таблото само да сложи пластинката на R13 по другия диагонал - фаровете би трябвало да светнат последователно на контакт . Естествено това трябва да стане при изключено положение на ключа за фаровете и направени предварителни измервания на веригата за евентуално късо! Ако пък няма необходимите познания - да не рискува.
Ето схемата върху която разсъждавам:
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Да синьото реле е с нормално затворен контактHACKO написа:Ами няма да е грешка, като си стигнал до тук да пробваш и на 17. Възможно е да има и бушон, аз ползвам празните гнезда за резервни бушони, така че навсякъде имам здрави бушони. Синьото реле с нормално затворен контакт ли е?
Но за съжаление нищо не стана и май ще отида на варианта да купя смарт ДРЛ система.
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Не е чак такава мистерия. Винаги като гледате зле прерисуваните схеми на руснаците, правете справка и в Haynes-а.deathstorm написа:В цялата работа обаче има една мистерия - защо единия край на бобинката на реле 13 е свързан с захранващия кабел на левите дълги.
При Fiesta МК3, управлението на DRL се прави по следния начин:
Изключващото реле се управлява от извод 55 на "Multifunction Switch", на който при включени фарове има +12V (демек при изключени фарове релето е със затворен контакт и не прави нищо друго, освен да подава плюс от плюса за габаритите (клема 58) към другото реле - релето с превключващия контакт).
Вътре в превключващото реле, последователно на бобинката е нарисуван диод (какъвто няма на всяко едно превключващо реле, но може да се добави естествено). Така релето работи само когато на клема 86 му е подаден плюс, но не и в обратна посока. Въпросното реле си взема минус през реотана на крушката за дълги светлини на левия фар (този, чиято крушка е свързана твърдо към маса). Така при задействане на дългите светлини релето се изключва.
Това е една малка част от описанието на действието на схемата. Понеже е силно обеързано с ключа за фаровете, който е на друга страница в книжката я разглеждах поне половин час докато разбера как работи. В общи линии чрез двете релета и позицията на ключа за фаровете (включително през него минава дали колата е на контакт) се отсяват положенията в които трябва да са включени DRL.
Има и бушон "Dim-dip lighting" (fuse 5) - 10 ампера. През него минава тока за намалената дневна светлина - когато крушките са свързани последователно.
Мисля, че и на Ескорта е така. Нека някой да провери и да сподели резултата, а аз ще се опитам да го подкарам на Фиестата.
- deathstorm
- потребител
- Мнения: 562
- Регистриран: 11 дек 2007, 17:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v 93г. (Zetec L1E, DOHC на главата) (retired)
Ford Focus МК2 1.6 16v TI VCT 06г. 115 Hp + LPG Fobos 4
Ford Focus MK2.5 09г. Duratec HE 2.0 16v 145 Hp + LPG BRC Plug & Drive - Местоположение: Хасково
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Е каква е идеята превключващото реле да се деактивира от дългите. Нали ако ключа за фаровете е в положение след габарит изключващото реле ще е изключило и превключващото. Единственото, което се сещам е при използване на светлинния клаксон да се спират дневните. Иначе схемата си е верна - просто не бях включил че релето от фара взима маса, може би е описано в Haynesa или пък си се сетил. Аз още не съм си намерил Хайнес за ескорта. Така като я разгадахме схемата ми се вижда безсмислено изключващото реле. Най-дорбе да се преправи и се ползва инсталацията за последователно свързване и с 1 реле да се пускат фаровете последователно, при включване на габарит да се изключва системата и т'ва е.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Ами точно за това е изключващото реле, като пуснеш габарити и системата спира.deathstorm написа:....Така като я разгадахме схемата ми се вижда безсмислено изключващото реле. Най-дорбе да се преправи и се ползва инсталацията за последователно свързване и с 1 реле да се пускат фаровете последователно, при включване на габарит да се изключва системата и т'ва е.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
ТРЕТИ неуспешен опит


Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Както дават в ръководството релетата са 24 и 17
за 17 гнездо имам реле и го поставих
но, понеже нямам подходящо синьо реле за гнездо 24 го шунтирах /червената крива на снимката /
и никакъв резултат.
Но опитно установих че ако се махне моста на реле 24 то до стартера не стига захранване
Дали не съм сгрешил диагонала на шунтиране на реле 24 ?
за 17 гнездо имам реле и го поставих
но, понеже нямам подходящо синьо реле за гнездо 24 го шунтирах /червената крива на снимката /
и никакъв резултат.
Но опитно установих че ако се махне моста на реле 24 то до стартера не стига захранване
Дали не съм сгрешил диагонала на шунтиране на реле 24 ?
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта