Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Понеже се уморих от проба-грешка преминавам на вариант - да не откривам топлата вода ами ..... да препиша от някой форд ескорт /наш събрат но в Швеция/ ето и снимки на който се натъкнах /само че на платката пише че модела е 1996г ./


Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
ЗА СРАВНЕНИЕ ПРИЛАГАМ ТАЗИ СНИМКА - МАЙ ЩЕ СЕ ОКАЖАТ ПОВЕЧЕ ОТ 2 РЕЛЕТА .....
Наско ще кажеш ли според теб кой от релетата ще са ни необходими .....? /дано не са всичките

Наско ще кажеш ли според теб кой от релетата ще са ни необходими .....? /дано не са всичките


Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Напоследък и аз изпитвам някакви съмнения, но още не съм започнал да експериментирам, като гледам ще остане за след морето.
Това голямото Синьо реле, мисля че участва, няма обаче никакви данни за него а и не съм срещал такова.
Това голямото Синьо реле, мисля че участва, няма обаче никакви данни за него а и не съм срещал такова.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
А само още 2 въпроса
1- Трябва ли да го има бушона 20А /най вероятно да/ на платката /защото при мен го няма
2- Друга разлика м/у платките На моята има мост на В2 а при шведите В1
1- Трябва ли да го има бушона 20А /най вероятно да/ на платката /защото при мен го няма
2- Друга разлика м/у платките На моята има мост на В2 а при шведите В1
Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
-
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 16 яну 2010, 09:50
- Модел на автомобила: escort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
2 Въпрос отпада и при мен е В1 

Англиски форум : питаш нещо и ти отговарят.
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
Руски форум : питаш нещо и в замяна също те питат нещо.
Български форум : питаш нещо и всички се впускат да ти обясняват колко си тъп!
- Nebhotep
- потребител
- Мнения: 1977
- Регистриран: 07 юли 2008, 15:26
- Модел на автомобила: Ford S-Max Titanium,105 kW (143 PS) year 2008, 6 speed manual Ford Escort MK VІІ Turnier`97 1.6 16v CLX
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Бушона на платката е за вгражданата фабрично алармена система. Голямото синьо реле е за системата за измиване на предните фарове.
- blenda
- потребител
- Мнения: 89
- Регистриран: 31 мар 2011, 08:47
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16v 90кс. 94г.
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Колеги,какви са тия експерименти?Релето е R20 синьото,ако го имате го слагате,ако не си го намирате и го слагате и колата започва да пали късите при стартиране на двигатела.Като допълнение да кажа,че окабеляване има само на експортните автомобили!!!Но те клемите се виждат ако се погледне по внимателно.
Ако нямате реле,може да шунтирате R20,но късите няма да гаснат ако поставите превключватела в положение габарит.Принципно релето трябва да е с нормално затворени контакти!!!
Ако нямате реле,може да шунтирате R20,но късите няма да гаснат ако поставите превключватела в положение габарит.Принципно релето трябва да е с нормално затворени контакти!!!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Когато на мястото на голямото синьо реле (R22) се сложи обикновено, светват късите на контакт, затова смятам че има участие в цялата схема, предполагам че в него има ел. схема, която пуска фаровете над 13V.
Не съм виждал Ескорт с миячка на фаровете (не казвам че няма).
Не съм виждал Ескорт с миячка на фаровете (не казвам че няма).
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Дааа, голямото Синьо реле е за миячката. Като се сложи на неговото място обикновено, прави грешна верига и като се даде на контакт, сработва релето за светлината за мъгла, което довежда до светване на късите (не съм мислил защо). Дотука добре, някой ще каже какво от това, нали светят, обаче като се включат фаровете, колата не гасне дори да се извади ключа, докато не се изгасят фаровете, което вече е проблем.
При подредба на релетата, като на шведската снимка, няма никакъв ефект. Синьото реле цъка, когато се включат габарити (сработва), но нищо друго не се случва. Пробвах да го сложа и на R19 на място на моста, но нищо. Също така, независимо дали има или няма мост, на R13 и R19 нищо не се променя, всичко работи нормално. Започвам да мисля, че таблото има някакви вътрешни разлики и няма да стане. На път съм да се откажа и да си направя модул или да сложа отделни дневни светлини.
Не знам дали има значение, обаче виждам разлика в мостовете на R19, при шведското табло и нашето, ще трябва пак да се разглобява.
При подредба на релетата, като на шведската снимка, няма никакъв ефект. Синьото реле цъка, когато се включат габарити (сработва), но нищо друго не се случва. Пробвах да го сложа и на R19 на място на моста, но нищо. Също така, независимо дали има или няма мост, на R13 и R19 нищо не се променя, всичко работи нормално. Започвам да мисля, че таблото има някакви вътрешни разлики и няма да стане. На път съм да се откажа и да си направя модул или да сложа отделни дневни светлини.
Не знам дали има значение, обаче виждам разлика в мостовете на R19, при шведското табло и нашето, ще трябва пак да се разглобява.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Абе те как действат тези DRL? Като гледам май ключът за фаровете трябва да е в положение "габарити" и колата да е на контакт, за да светят крушките на късите последователно. - Ако е така не ме кефи и може би ще си оставям ключа за фаровете винаги на къси, а при изключен контакт ще гася с едно реле габаритите, за да не светят.
Днес не съм свалял таблото, за да видя дали има кабели и контактни пластини за добавяне на DRL-релетата, но видях че при мен (на Фиеста МК3) бушонът от който се захранват фаровете когато са свързани последователно го няма. Няма и нищо в дупката за бушона.
Също така, понеже схемите са много сходни - вижте дали и при Ескорта няма такъв бушон, който руснаците в схемата без да искат да са пропуснали - проверете без да са поставени релетата, дали нормално отвореният контакт на (реле 13) - този, който се намира баш в средата на релето, получава +12V, при положение, че колата е на контакт) и също пак на контакт дали синьото реле щрака, когато се включва колата на фарове - може и с пробна лампичка, включена на мястото на бобинката на релето, и оттам дали зеленото реле получава ток в положение габарити, и дали се изключва при положение фарове.
Имам едно табло за Ескорт, в краен случай ще го разглобя и ще огледам кое къде отива.
Днес не съм свалял таблото, за да видя дали има кабели и контактни пластини за добавяне на DRL-релетата, но видях че при мен (на Фиеста МК3) бушонът от който се захранват фаровете когато са свързани последователно го няма. Няма и нищо в дупката за бушона.
Също така, понеже схемите са много сходни - вижте дали и при Ескорта няма такъв бушон, който руснаците в схемата без да искат да са пропуснали - проверете без да са поставени релетата, дали нормално отвореният контакт на (реле 13) - този, който се намира баш в средата на релето, получава +12V, при положение, че колата е на контакт) и също пак на контакт дали синьото реле щрака, когато се включва колата на фарове - може и с пробна лампичка, включена на мястото на бобинката на релето, и оттам дали зеленото реле получава ток в положение габарити, и дали се изключва при положение фарове.
Имам едно табло за Ескорт, в краен случай ще го разглобя и ще огледам кое къде отива.
-
- потребител
- Мнения: 63
- Регистриран: 10 мар 2007, 23:34
- Модел на автомобила: FORD MONDEO MK3 2.0 TDCI 130HP
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Да кажа и аз- сложих синьото реле на позиция R20/очератана със синя боя/. Ефектът е- дневни фарове/само къси ,без габарит,заден номер,табло/,които тръгват веднага с контакта и на пълна мощност. Като се отвори врата-зумера не пищи.Като се пуснат нормално фаровете от ключа- тръгват таблото и габарити и заден номер и зумера пищи на отворена врата. До тук всичко е ок. Не можах ,обаче да подкарам намаляването на светене на фаровете/последователно свързване на крушките/. Другото реле/стандартно 5 крако авто реле/ го слагах на всички възможни места ,но не става. На схемите ясно се виждат и 2-те релета и се вижда как 5-кракото точно това прави- откачва масата на едната крушка и я забива на плюс така,че двете се явяват последователно свързани. Моят форд е произведен в Испания за Италия и съм почти сигурен ,че таблото просто не е окабелено за тази опция/намаляването силата на светене на дневните/. Тъй,че сега с 1 реле имам дневни на пълна мощност . Що се отнася до релето- синьо е, с един нормално затворен контакт и е същото като реле R17,което се намира малко по нагоре на таблото и отговаря за климатика/поне при моя ескорт е така/.
Това реле аз си го купих от авто морга- 15 лв , а в МОТО ПФОЕ цената му е 70-80 лв./не съм питал лично,но от 2-ма познати чувам тази сума/.
Това реле аз си го купих от авто морга- 15 лв , а в МОТО ПФОЕ цената му е 70-80 лв./не съм питал лично,но от 2-ма познати чувам тази сума/.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Като гледам на снимките как има мост между клеми 86 и 30 на реле 13, а реле 20 го няма и няма нищо на негово място - излиза, че крушката на фара си взима от някъде маса, но не и по тази схема.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
След като разглобих едно табло от Escort MK5 и мерих кое къде отива се оказа, че не е както на старите коли малкото синьо реле да управлява голямото, за да пуска крушките последователно при DRL. На новите май няма такова последователно включване на крушките. И освен това на обсъжданото по-горе табло голямото зелено реле управлява синьото, като зеленото реле получава +12V от габаритите и оригинално на неговото място е поставен мост, така от същите 12V се управлява синьото. Синьото R20 е със затворен контакт при позиция "изключени фарове", и някои колеги от форума казват че при тях точно така работи DRL. На всичкото отгоре не е много ясно дали има нужда от две релета. Изглежда са имали предвид на мястото на зеленото R13 при нужда да се сложи реле със забавено включване. За съжаление нямам цялата инсталация на колата, но контактът на синьото реле отива на една голяма букса под таблото и може да се проследи на кола при която DRL-то работи с поставяне на синьо реле.
Някои колеги въпреки, че са поставили синьото реле не са имали успех с дневните светлини. На тях бих препоръчал да пробват (естествено след като добавят на мястото на R20 някакво реле с нормално затворен контакт) - да пробват да си опроводят ръчно връзка между извода, който се намира в средата на синьото реле R20 --> към извод 86 на релето за къси светлини R23.
Като ефект би трябвало да се получи автоматично включване на фаровете при контакт и позиция на ключа за фаровете "изключено".
При тази операция трябва да се убедят, че има мост на R13 за да се управлява синьото реле, както и да проверят дали щрака, когато са пуснати габаритите (проверката най-лесно ще се реализира с волтметър, пробна лампа или просто на включени габарити да допрат релето до контактите му на платката и да се чуе дали щрака, после на изкл. не би трябвало да работи.)
Това е от мен за сега, ако някой мисли че мога да му помогна с разглобеното табло, за да проследим някоя верига да пише.
Явно схемите не само че не са еднакви, а понякога и нищо общо нямат. http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/fusebox.htm
Някои колеги въпреки, че са поставили синьото реле не са имали успех с дневните светлини. На тях бих препоръчал да пробват (естествено след като добавят на мястото на R20 някакво реле с нормално затворен контакт) - да пробват да си опроводят ръчно връзка между извода, който се намира в средата на синьото реле R20 --> към извод 86 на релето за къси светлини R23.
Като ефект би трябвало да се получи автоматично включване на фаровете при контакт и позиция на ключа за фаровете "изключено".
При тази операция трябва да се убедят, че има мост на R13 за да се управлява синьото реле, както и да проверят дали щрака, когато са пуснати габаритите (проверката най-лесно ще се реализира с волтметър, пробна лампа или просто на включени габарити да допрат релето до контактите му на платката и да се чуе дали щрака, после на изкл. не би трябвало да работи.)
Това е от мен за сега, ако някой мисли че мога да му помогна с разглобеното табло, за да проследим някоя верига да пише.
Явно схемите не само че не са еднакви, а понякога и нищо общо нямат. http://www.rs2000-16v.co.uk/newsitefiles/fusebox.htm
Последна промяна от dreadx на 16 авг 2012, 21:06, променено общо 1 път.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
По последни данни от нАучните ми изследвания на мястото на зеленото реле R13 може да се постави червеното от позиция R2, което реализира закъснение от 3-4 секунди, а ако това време е недостатъчно може да се увеличи кондензаторът от 470uF, който се намира в червеното реле. Някой може ли да пробва и да сподели резултата?
edit: Mоже би сивото реле от позиция R3 (забавено включване подгрев на задното стъкло) дава по-подходящо времезакъснение и май свързването на всичките релета е стандартно, но за момента не съм тествал как точно работи сивото.
edit: Mоже би сивото реле от позиция R3 (забавено включване подгрев на задното стъкло) дава по-подходящо времезакъснение и май свързването на всичките релета е стандартно, но за момента не съм тествал как точно работи сивото.
Последна промяна от dreadx на 17 авг 2012, 21:50, променено общо 1 път.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
С удоволствие следя темата колеги, аз карам орион 1990 година. Погледнах си таблото че имам пинове на R20 и R18, днес случайно намерих от едно мондео мк2 малкото синьо реле с 4 крачета на което има следния надпис 93BG19W572AB сравнявайки надписа krumtenev има леко разминаване 93BG19W572AА в тази буква, и 2 зелени релета с различни надписа (едното е с надпис 93BG13A025A1B а др е 93BG13A025AA )
Сложих синьото на R20 и зеленото с надпис 93BG13A025A1B на R18 и не се получи при което аз светнах фаровете за малко от ключа и палчето което вкл и изкл плафона изгоря, видях че от някъде излиза тънък пушец
и се наложи да го сменя, при мен има и плафони в краката и даже на отворена шофьорска врата ел стъклата работят.
Сега въпроса е при мен въобще дали има окабеляване на тази екстра за дневни светлини ? и кои точно релата са ?
Сложих синьото на R20 и зеленото с надпис 93BG13A025A1B на R18 и не се получи при което аз светнах фаровете за малко от ключа и палчето което вкл и изкл плафона изгоря, видях че от някъде излиза тънък пушец

Сега въпроса е при мен въобще дали има окабеляване на тази екстра за дневни светлини ? и кои точно релата са ?
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Няма нищо общо с R18. При теб би трябвало да е точно по старата схема, дето я обсъждахме по-горе. R20 - нормално затворен контакт (изключващо) и R13 стандартно превключващо автомобилно реле. При DRL крушките се явяват свързани последователно.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Сега остават 2 въпроса, кои точно са релетата (зелените релета, където има разминаване в надписа 93BG13A025A1B, 93BG13A025AA въпреки че аз имам някакво зелено реле фабрично на поставено на R18, и синьото реле с номер 93BG19W572AB сравнявайки надписа krumtenev има леко разминаване 93BG19W572AА) и дали нещо няма да изгориdreadx написа:Няма нищо общо с R18. При теб би трябвало да е точно по старата схема, дето я обсъждахме по-горе. R20 - нормално затворен контакт (изключващо) и R13 стандартно превключващо автомобилно реле. При DRL крушките се явяват свързани последователно.

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Последната буква няма значение. За още по-лесно можеш да разглобиш релето и да видиш какво има вътре. Ако е обикновено реле (+ евентуално някакъв диод в него) и без никаква електроника вътре, значи е подходящото за целта. При теб това реле избира дали крушката да се захранва от +12В за DRL, или я свързва към маса. Синьото също можеш да провериш с мултицет, или чрез разглобяване, визуално - дали е с нормално затворен контакт. И не на последно място трябва да се провери, дали в местата на таблото където поставяш релетата има контактни пластинки и съответното свързване за DRL.
Сега като гледам снимките на твоите зелени релета би трябвало да станат.
Сега като гледам снимките на твоите зелени релета би трябвало да станат.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
Синия има намотка и резистор, зеленото е пак с намотка ,но по-голяма и с резистор
Какво значи това?

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Ескорт до 95 г - дневни фарове ?
От тази сутрин, съм с автоматични светлини. Моя разработка, на база оргиналната схема с 2релета, последователно свързване на крушките и електронна схема, която ги пуска над 13V.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта