Странен проблем при палене

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 31 авг 2006, 20:10

е тука направо ме разби ...

как докато караш ще е по средата (нормал); спираш; даваш на контакт (не е запален) и ще се вдигне темп до червеното (откъде топло!?) ...
или терморезистора е заминал или нещо кабела му (масата или по-скоро има късо) не е наред

това е цитат от друга тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8%E5%F2%EE
=======
Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра. Стойностите му трябва да са следните:
Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
====

като гледам стойностите - ако имаш късо ( 1кома) - ще отиде в червеното ...
ама как после се оправя !?

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 31 авг 2006, 20:23

Малко с обясненията не ме бива. Докато карам си е нормално. Спирам, колата работи, докато се вдигне почти до червеното, за да се включи вентилатора и тогава гася. Иначе, когато го изгася веднага, на нормалното, като дам контакт пак се вдига до нормалното, но не ще да завърти. Преди малко ми казаха, че един познат на познат на познат и т.н. е имал същия проблем и го е оправил. Ще се опитам да се свържа с него в близките седмици, да видим какво ще каже.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 31 авг 2006, 20:23

Ай на температура отиде.
Някой да има парацетамол ? :D
Явно са свързани та няма начин.
Каза, че включва чак в червеното ?
Дъртия включваше перката преди средата.
На по-новите има 2 степени. 1-ва би трябвало да се включи на средата. Предимно съм забелязал, че стрелката стои в началото на NORM.
Така, че да няма нещо общо късо, товар от 1-ва степен. Да се опитва да я включва .. незнам ...
Дали твоя изобщо е на 2 степени.

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 31 авг 2006, 20:29

Никакви степени няма. Включва само веднъж малко преди червеното. Термодатчикът за перката го сменях преди година. Явно има нещо общо с температурата, защото зимата не го прави този номер. Ще видим, заинатил съм се да го открия на какво се дължи този проблем.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 31 авг 2006, 20:41

дачика за темп на таблото и този за компа са отделни (за перката също трябва да е отделен).

така че ако този за цомпа не е наред (показва по-висока темп от реалната) то:
- ако при контакт се вкл. вентилатора - той охлажда и решава проблема (сравнително бързо).
- ако вентилатора не се вкл. ... чакаш двг-то да стигне "стайна" (норм. немп) и можеш да палиш

(с работата на място и стигането до червеното - само създаваш условия за вкл. на вентилатора при следващото палене!)
...

с две думи провери (и евентуално смени ако има отклонение) датчика за темп. който е за ECU-то (горните стойности за temp/омове не знам доколко са за твоя, но са някакъв ориентир)

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 31 авг 2006, 21:01

Имаше една тема за тези датчици, disc нещо се беше омешал и заспори с още някой.
Не я намирам.
Иначе за тези датчици и термостата е ужас от теми .
Пускай търсачката и и дири.

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 01 сеп 2006, 13:27

Преди малко говорих с човек, който е имал абсолютно същия проблем и го е оправил. Наистина било от стартера - явно вече е стар и при загряване сдава багажа. Другата седмица ще водя колата на майстор, за да видим дали ще се оправи и ще ви кажа резултата.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 01 сеп 2006, 14:34

И все пак - има доста странни неща:
- нормално ли е, докато работи на място - температурата да отива в червеното !?
- защо вентилатора ти се включва чак след като наближи червената зона !?

може да е от стартера ... но ми се струва че и с охлаждането нещата не са наред !

(моя дизел никога не минава средата - а вентилатора се вкл. изключително рядко - ама дори и за бензин ми се струва странно - ако има някой с твоя мотор нека сподели!)

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 01 сеп 2006, 17:16

честно казано, трябват й поне 5 минути работа, след като съм спрял, за да отиде близо до червеното и да включи вентилатора, а си мисля, че толкова на празен ход, след като съм карал много, е напълно нормално. Колкото до вентилатора, да, вкючва блиозо до червеното. Не съвсем близо, но достатъчно.

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 01 сеп 2006, 20:02

Говорих с друг човек, запознат с този проблем. Той също каза, че при мен проблемът е в износването на стартера, обаче при човека, отворил темата, Alex мисля, че беше, дефектът е друг и е фабричен при някои модели. Там става дума за този електронен модул на запалването, някакъв чип, който понякога проявява сволеволия. Така че "слаб акумулатор" и "калпави връзки" не са отговор.

Bakara
потребител
потребител
Мнения: 87
Регистриран: 18 фев 2005, 14:19
Модел на автомобила: Ford fiesta
Местоположение: sofia
Status: Извън линия

Мнение от Bakara » 02 сеп 2006, 12:00

Съмнява ме, до колкото знам EDIS и DIS запалванията на форд са едни от най-добрите и дуракоустойчивите.

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 11 сеп 2006, 08:50

И така, онзи ден ходих на майстор за стартера. Човекът го разглоби, разгледа го и каза, че всичко друго му е наред, но втулката зацепва и било напълно възможно като загрее, да не иска да върти. Изпили я, нагласи я, но още не съм го пробвал на дълъг път дали на това се дължи проблема. Засега върти идеално. След седмица-две ще ми се отвори път, така че ще ви кажа дали е било от това и дали работи нормално.

Захари
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
Модел на автомобила: Escort
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Захари » 21 яну 2007, 14:45

И така, всичко по стартера е наред, известно време всичко беше нормално, но понякога пак го прави този проблем. :( Един познат каза, че веднъж се с сблъсквал с такова чудо и това се получавало заради отечка някъде из токовете. И наистина, подава контакт, но лампите светят по-слабо, чистачките едва-едва се движат и просто няма достатъчно сила да завърти стартера. Сега трябва да се открие къде е отечката, но това другата седмица. :P

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта