Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
- silvalinka_79
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 23 окт 2008, 20:12
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 МК4 и Калибра
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Здравейте имам проблем с моята Фиеста.Моделът е МК4 1998 ма година 1.25 пълна инжекция с климатик.Значи преди два дена ми спря да работи вентилаторчето в купето.Съответно и климатика не може да се пусне.Ходих при ел техник и замерихме бушоните.Не беше от тях.После се порових из форума и прочетох за някакъв проблем с букса към потенциометъра за степените(ако съм го разбрал правилно).Проверихме го,работи си,но еладжията установи,че моторчето е изгоряло.не ме питайте как,замерваше просто.И тука идва проблема.Не намираме къде е моторчето.Предполагаме,.че е под жапката,но цялото табло е излято и няма как да бръкнем там.Свалихме всичко по таблото....еърбезите и двата,волана,уредите,барчето,всички копчета...Развихме всички болтове на таблото и .....таблото не излиза.Оказа се ,че пречи една метална тръба,нещо като ролбар,която минава по цялата дължина на таблото и се държи за кормилната уредба....Е там вече не смея да разглобявам....Мина ми през ума да измуша таблото през предното стъкло,но и това го отхвърлихме като вариант....Не знам какво да правя вече....Таблото не излиза и не виждаме под жапката какво има...Виждат се някакви кабели,но не може да се бръкне там....
Моля някой ако се е сблъсквал с този проблем да ми пише,защото вече развяхме бялото знаме
ПС.Моторчето го няма и двигателния отсек при филтъра за климатика и чистачките
Моля някой ако се е сблъсквал с този проблем да ми пише,защото вече развяхме бялото знаме
ПС.Моторчето го няма и двигателния отсек при филтъра за климатика и чистачките

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Ще те разочаровам 
Доста с такива фиести страдаме от ефекта на "тропаща" клапа за вътрешна циркулация.
За да се справим с този проблем трябва да сваляме таблото, но никой до сега не го е правил или поне не се е похвалил.
Аз не съм се и опитвал.
Когато разрешиш твоя проблем много хора ще ти бъдат благодарни ако споделиш опит.

Доста с такива фиести страдаме от ефекта на "тропаща" клапа за вътрешна циркулация.
За да се справим с този проблем трябва да сваляме таблото, но никой до сега не го е правил или поне не се е похвалил.
Аз не съм се и опитвал.
Когато разрешиш твоя проблем много хора ще ти бъдат благодарни ако споделиш опит.
- silvalinka_79
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 23 окт 2008, 20:12
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 МК4 и Калибра
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Аз на тебе се надявах
Тука проблема не е в клапана за циркулацията.просто не работи вентилатора,а няколко дена преди това започна да мирише на изгоряло в купето...Търсим моторчето-вентилаторчето...Което според мене е под жапката....Но нямам достъп до там.Утре ще ви снимам обезкостената фиеста,но да ви кажа едва ли ще успея без да срежа таблото,или да сваля корминия прът...Така или иначе тези варианти смятам да ги пропусна...

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Добре де, по дяволите ... баси таблото.silvalinka_79 написа: ...
Сигурни ли сте, че е умрял двигателя на вентилатора?
Гледахте буксата с 4те кабела под жабката? - там са степените!
Директния ток към вентилатора тече по един кабел с букса който е малко по на горе, седейки с/у жабката в ляво от нея и плътно до нея.
Стига се до кабела като бъркаш под таблото.
Не се съмнявам нито в тебе, нито в човека който ти помага, но каквото се сещам се опитвам да помагам

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Не съм разглобявал , но според тези картинки от микрокат ми прилича на тази черната кутия точно под самото табло, която в случая на схемата е показана най отгоре...поне така предполагам....дават я heater blower....какво друго ще е мътните го взели
(Щракни за по-голям размер на картинката)


P.S. Като взехме колата и при мен вентилатора спря да работи на която и да е степен.Проблема ми го отстраниха в Мото Пфое за 45 лв и така и не ми казаха от какво точно е , но едва ли е било изгорял вентилатор с оглед цената , но пък и при мен не миришеше на изгоряло

(Щракни за по-голям размер на картинката)


P.S. Като взехме колата и при мен вентилатора спря да работи на която и да е степен.Проблема ми го отстраниха в Мото Пфое за 45 лв и така и не ми казаха от какво точно е , но едва ли е било изгорял вентилатор с оглед цената , но пък и при мен не миришеше на изгоряло

Последна промяна от bateto_toshko на 25 май 2011, 23:34, променено общо 2 пъти.
сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- silvalinka_79
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 23 окт 2008, 20:12
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 МК4 и Калибра
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Не е от степените,свалихме я тази букса,дето се държи с една видичка и е под жапката...Замерихме това дето командва степените ..потенциометър ли е що ли...работи си.Явно моторчето е изгоряло,имайки предвид миризмата на изгоряло няколко дена подред,преди да сгъне.
Благодаря за схемата ,утре ще я разгледаме на работа по подробно
Благодаря за схемата ,утре ще я разгледаме на работа по подробно
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
някакъв напредък?silvalinka_79 написа:Не е от степените,свалихме я тази букса,дето се държи с една видичка и е под жапката...Замерихме това дето командва степените ..потенциометър ли е що ли...работи си.Явно моторчето е изгоряло,имайки предвид миризмата на изгоряло няколко дена подред,преди да сгъне.
Благодаря за схемата ,утре ще я разгледаме на работа по подробно

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
- silvalinka_79
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 23 окт 2008, 20:12
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 МК4 и Калибра
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Дам,всичко е ОК вече.Оказа се ,че проблема е спекъл вентилатор.Раздвижихме го и си работи сега.И странно защо след като постоянно се кара колата и на парно и на Климатик...Не беше от буксата.За съжаление след като разглобихме цялото табло разбрахме,че можеше да го изкараме отпред,макар и доста трудно.Няма да ви казвам,че при ваденето на таблото се наложи да срежем някой детайли и после ги побългарявахме 
Имам и снимки,но ще ги постна някой друг ден,че сега е много късно.Имам и добра новина за проблема с клапата за вътрешната циркулация...И тя е,че май може да се смени,без да се сваля таблото....Скоро ще ви обесня как точно

Имам и снимки,но ще ги постна някой друг ден,че сега е много късно.Имам и добра новина за проблема с клапата за вътрешната циркулация...И тя е,че май може да се смени,без да се сваля таблото....Скоро ще ви обесня как точно

- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
чакаме с интерес , на мен ми е най интересно все пак тая черна кутия под запалката ли се оказа вентилатора? 

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 13
- Регистриран: 20 фев 2010, 23:47
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 96г mondeo 1.8TDI i 2ka 16v Orion 1.6D Eskort 1.4
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
моито пък работи само на 4-та степен като изгори и тя тогава ще се ровя 

С таз електроника по колите вече нищо не е същото :д
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Горе съм написалsedef400 написа:моито пък работи само на 4-та степен като изгори и тя тогава ще се ровя

Вярно, не е много ясно за човек който не разбира

степените - 1, 2, 3
Директния ток е максимална скорост т.е. 4та.
Заври се под жабката и ще видиш букса с 4 кабела.
Убеден съм, че е нагорял долен десен (ако не ме лъже паметта)
- silvalinka_79
- потребител
- Мнения: 101
- Регистриран: 23 окт 2008, 20:12
- Модел на автомобила: fiesta 1.25 МК4 и Калибра
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Да вероятно е точно това...С една самонарезна видичка се държи...
По моята тема моторчето се вади пресз двигателния отсек.Трудно,но без да сваляте таблото като мене
А клапана за вътрешната циркулация се намира под жапката точно.Като бръкнете( някой с по тесни ръце
)отдолу на жапката и си прокарвате ръката нагоре по посока горния край на таблото.Там има една кутия(в нея е моторчето на вентилатора)От дясната страна на кутията ще напипате кабели,които стигат до една по малка издадена част на въпросната кутия с мотора(вентилатора).Значи тази издадена част е почти до вътрешната част на преден десен калник...говоря вътре в купето де
Държи се с три видички.Развиват се с много къса отверка тип звезда(или кръстата,както ви харесва).Като ги свалите,откачате една малка букса и клапата за вътрешна циркулация ви остава в ръцете...Значи много е неудобно да се бърника там....Трудно ще нацелите видичките ,неудобно е за развиване....Може би ще може да си помогнете от към двигателния отсек.Там сваляте филтъра на купето,после кутията на филтъра,преградата от двигателя към отсека на чистачките...Продължавате да бъркате навътре и има пак някви болтове,,така стигате до моторчето...Отстрани на него е клапата за вътрешна циркулация...Не съм разглобявал от там за да ви кажа подробности,но като свалихме таблото и установихме,че отпред щеше да е 100 пъти по лесно и безболезнено 
Да допълня само,че клапата е точно зад десния въздуховод за дясното стъкло.Ако салите решетката обаче ще ви се изпречи тръбата която отвежда въздуха.По долу на снимките ще ви покажа


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=0370m.jpg&s=31&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>
</noscript>

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Снимка 1....мъка,мъка ...
Снимка2 Тази тръба минава по цялата дължина на таблото и за да я избегнете трябва да разкачите цялата курмилна уредба...или да срежете част от таблото
Това ако решите по някаква причина сда сваляте таблото ...НЕДЕЙТЕ !!!
Снимка 3
1 буксата на клапата 2 самата клапа за циркулацията,3,4,5 -видичките ,6 вътре се намира моторчето за парното...Разглобяа се както ви казах отпред по добре от към двигателя
снимка 4 грозна картинка
снимка 5 ориентир къде точно се намира цялата тая глупост..моторче,клапа...
снимка 6 и 7 общ изглед отново на болното място
снимка 8 махната е решетката на десния страничен въздуховод и се вижда тръбата за отвеждане на въздуха
снимка 9 (7) е закопчалката на жапката,а (8) е едно капаче...Като ги махнете ще виждате въздуховода и на къде отива
Снимка 10 е пак общ изглед
Ако има нещо питайте...Вече се обърках какво казах и дали не съм забравил нещо.Дано съм полезен на някой....Аз не съм сменил клапата за циркулацията,защото нямам възможност в момента.Колата съм я сглобил,но винаги мога да я сваля и да я подменя с нова....Ако знаете какви пари е ще съм ви благодарен
По моята тема моторчето се вади пресз двигателния отсек.Трудно,но без да сваляте таблото като мене

А клапана за вътрешната циркулация се намира под жапката точно.Като бръкнете( някой с по тесни ръце



Да допълня само,че клапата е точно зад десния въздуховод за дясното стъкло.Ако салите решетката обаче ще ви се изпречи тръбата която отвежда въздуха.По долу на снимките ще ви покажа


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
<script src='http://imageshack.us/shareable/?i=0370m.jpg&s=31&p=tl' type='text/javascript'></script><noscript>


Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us

Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
Снимка 1....мъка,мъка ...

Снимка2 Тази тръба минава по цялата дължина на таблото и за да я избегнете трябва да разкачите цялата курмилна уредба...или да срежете част от таблото

Снимка 3
1 буксата на клапата 2 самата клапа за циркулацията,3,4,5 -видичките ,6 вътре се намира моторчето за парното...Разглобяа се както ви казах отпред по добре от към двигателя
снимка 4 грозна картинка
снимка 5 ориентир къде точно се намира цялата тая глупост..моторче,клапа...
снимка 6 и 7 общ изглед отново на болното място
снимка 8 махната е решетката на десния страничен въздуховод и се вижда тръбата за отвеждане на въздуха
снимка 9 (7) е закопчалката на жапката,а (8) е едно капаче...Като ги махнете ще виждате въздуховода и на къде отива
Снимка 10 е пак общ изглед
Ако има нещо питайте...Вече се обърках какво казах и дали не съм забравил нещо.Дано съм полезен на някой....Аз не съм сменил клапата за циркулацията,защото нямам възможност в момента.Колата съм я сглобил,но винаги мога да я сваля и да я подменя с нова....Ако знаете какви пари е ще съм ви благодарен

-
- потребител
- Мнения: 40
- Регистриран: 02 фев 2007, 18:04
- Модел на автомобила: Ford Fiesta Techno MK4 1.25
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Колега как свали волана, защото преди няколко дни исках да го сваля, но така и не успях?
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 05 мар 2013, 21:13
- Модел на автомобила: форд фиеста
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Така и аз да споделя как се справих с проблема! Става въпрос за клапата която спира и пуска въздуха които влиза в купето на колата.Моята клапа или по точно мотор чето което я движи щракаше при отворено положение а при затворено нямаше проблем.И така цяла зима ми се запотяваха стъклата даже и на моменти се налагаше да карам на отворен прозорец (открехнат) защото парното не смогваше а ако го усилех ставаше и шумно и топло.Искам да успокоя всички с този проблем че не се разглобява таблото което на мен ми се струва доста страшно ако трябва да го правя аз а кои знае колко ще ми иска някои майстор.Просто трябва да си приготвите една къса крастата отвертка да си наврете ръката между жабката и калника (най вдясно под таблото) развивате трите винта които държат мотор чето отделяте го от клапата тя ще застане в отворено положение натискате копчето за клапата да е на отворено и мотор чето започва да се върти.Изчаквате да спре и го поставяте на мястото му завивате винтовете и готово.Мотор чето има ограничител който сам го спира в двете посоки но в едната се е износило и затова когато отвори клапата на която хода е по малък от на мотор чето то продължава да се мъчи и така щрака и то доста дразнещо.Когато го изчакате да спре в отворено положение така го синхронизирате с крайното положение на клапа. 

-
- потребител
- Мнения: 73
- Регистриран: 27 ное 2008, 20:36
- Модел на автомобила: ford fiesta 1.25i 16V Zetec-S
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
А има ли сваляне след като се измъкне или просто се измъква леко? Питам защото моето неработи,така си я купих.Ще правя пак челни стойки като гледам. 

-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 05 мар 2013, 21:13
- Модел на автомобила: форд фиеста
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
За съжаление след няколко дена проблема са повтори и се наложи да отворя механизма!оказа се счупено зъбче на зъбно колело.С малко побългаряване се оправи и вече трети ден няма проблеми като на ден я тествам поне по 10 пъти.Ето и снимки.Механизма се сваля много лесно когато се развият винтовете, буквално пада сам.












-
- потребител
- Мнения: 1
- Регистриран: 22 апр 2014, 13:10
- Модел на автомобила: Fiesta MK4
- Status: Извън линия
Re: Вентилатор за парно Фиеста МК4,Къде е ?
Здравейте колеги, да споделя как се справих с проблема "тропаща клапа за въртене на въздуха". Доста неприятен проблем, имайки впредвид дразнещото тракане и неудобното място за ремонт. Като се появи този проблем при мен се заслушах точно от къде идва цялата тая тракатевина, като още не знаех за какво става въпрос. По метода на проба-грешка установих, че при натискане на бутона затваряне на системата за въртене на въздуха изчезва проблема, и тогава установих, че е точно тази клапа. Първия вариант, който ми дойде на акъла, защото нямах време да разглабям всичко беше да намеря буксата за клапана и да му резна жицата, но пообмислих нещата и реших да поопипам
Напипах клапата при щракането измежду някаква решетка и установих, че при натиск с пръст престава трополявенето. По пътя на логиката, явно самата клапа има някакво уплътнение, което с течение на времето се смачква и клапата се преотваря и от там нататък се лъже, че е затворена и иска да се отоври още повече и почва кючека >:D<: И тука идва великия български инжинерен ум на показ. Изрязах една пластамсова пластинка от кутийка за макетно ножче с дължина около 2 см. мацнах й малко топъл силиконец, лепнах на място, което беше най-удачно и достъпно да стърчи към клапата, оставих го да хване хубаво и ... ВОАЛЯ ... като ново. Няма проблем, няма разглабяне, няма сменяване, всичко си работи от тогава се обади само веднъж преди около 2 месеца да напомни че е там и това беше, докато не избуши тази решетка, на която съм залепил така ще е, пък за по нататък се надявам да съм сменил колата вече
Съжалявам, че не направих снимков материал докато сътворявах това чудо на инжинерното изкуство, но ако някой се интересува да пита, ще съветвам
Съжалявам колегата, който си е разглобил цялото табло, направо си е герой, защото съм го разглабял по други причини и си е занимавка, особено докато разбереш, че има едно шибано болтче по средата на таблото под капачка, което така здраво държи цялото табло.
Хайде поздрави 





Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта