Проблем с генератора
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 авг 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.4
- Status: Извън линия
Проблем с генератора
Здравейте,
Проблема е следния: Генератора зарежда 15,2 V. Акумулатора е нов, сменено е реле- регулатора, всички клеми са изчистени и затегнати,нулата от акумулатора към купето показва 0,2ома, и въпреки всичко той пак зарежда толкова. Най- странното в цялата история ,е че ако махна клемата на акумулатора за около 15- 20 мин. след поставянето и и запалването на колата генератора зарежда 13,98V ( меренето е правено с 2 уреда един за 250 лева и един за 4 лева ) и след няколко палене - гасене на колата то постепенно стига до 15,2V. Махам клемата на акумулатора, след 15-20 мин я слагам и то пак пада на 13,98V. Може ли някой да ми ми помогне от какво може да става това?
Проблема е следния: Генератора зарежда 15,2 V. Акумулатора е нов, сменено е реле- регулатора, всички клеми са изчистени и затегнати,нулата от акумулатора към купето показва 0,2ома, и въпреки всичко той пак зарежда толкова. Най- странното в цялата история ,е че ако махна клемата на акумулатора за около 15- 20 мин. след поставянето и и запалването на колата генератора зарежда 13,98V ( меренето е правено с 2 уреда един за 250 лева и един за 4 лева ) и след няколко палене - гасене на колата то постепенно стига до 15,2V. Махам клемата на акумулатора, след 15-20 мин я слагам и то пак пада на 13,98V. Може ли някой да ми ми помогне от какво може да става това?
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
1.Хлабава връзка
2.Кофти регулатор
3.Кво не му харесваш на 15-то Волта
4.Зарядното напрежение е до 2,5Волта отгоре
2.Кофти регулатор
3.Кво не му харесваш на 15-то Волта
4.Зарядното напрежение е до 2,5Волта отгоре
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 авг 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.4
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
1. Проверил съм всички връзки на 100% почистени и затегнати
2. Регулатора е чисто нов за 48 лева
3. Според всички майстори 15 волта са много
4.Зарядното е 14волта +(-) 0.4 волта
2. Регулатора е чисто нов за 48 лева
3. Според всички майстори 15 волта са много
4.Зарядното е 14волта +(-) 0.4 волта
- urgan
- Потребител
- Мнения: 1834
- Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA - Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
До 14.8 мисля беше да е макс зареждане, 15.2 презарежда. Ако се презарежда акумулатора ще го скапеш много бързо. Но си мисля че проблема трябва да е в алтернатора, няма другаде къде да е.
- GAZ66
- потребител
- Мнения: 76
- Регистриран: 14 дек 2010, 17:59
- Модел на автомобила: ФОРД сиера 1.8 td
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
Няма да е лошо да пробваш с друго реле(стига да имаш от кои да вземеш де),така поне ще си сигурен в твоето(то ново ама..) и ще го изключиш като проблем,после е наред алтернотора.
Няма утре,всичко е днес.
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
Акумолатора, като го помериш без да работи двигателя,колко ти показва.Ако е към 13 Волта, мисля че е наред, ако имаш как пробваи с друго реле.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 авг 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.4
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
Акумулатора на изключен двигател показва 13.01 волта. По принцип няма от каде да взема друго реле освен ако непоръчам от някоя морга но ме съмнява да ми дадът само релето. Доколкото съм питал(само в две морги съм проверил) дават ми целия алтернатор но цената е доста висока на едното място 120 лева на другото 100лева. Проблема ми е че дори да взема да пробвам някой алтернатор трябва да мина поне 10 - 15 километра преди да съм сигурен че зарежда правилно т.к. Презареждането се появява след извесно време (или каране).Днес ме посъветваха да отида на компютърна диагностика и мисля да отида другата седмица все пак нищо не губя.
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
Генератора от някои години нататък има няколко извода за управление на напрежението. Единия отива към компютъра на инжекциона. Имаш проблем с компютъра на инжекциона или с инсталацията му.
Поздрави
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 авг 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.4
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
И аз се насочих към компютъра но мога ли да направя нещо или трябва нов?
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 авг 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.4
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
проблема е решен. Оказа се,че въпреки всичката логика проблема е в генератора. Днес ми се отвори шанс и пробвах с друг генератор от Форд фокус и с него нямам проблем. Зарежда си 14,2 при включени всички консуматори. Карах с него около 200 километра и пак премерих- напрежението си беше пак 14,2 волта. Незнам каде е логиката при положение че съм сменил всички консумативи на генератора. Днес си поръчах да ми докарат "нов" генератор от една морга. Благодаря на Всички за отделеното време. Поздрави на всички.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
А регулаторът е сменен, защото и със стария е зареждало на 15.2V, или е имало друг проблем и заради това е правен ремонт на алтернатора?topgun_bg написа:Проблема е следния: Генератора зарежда 15,2 V. Акумулатора е нов, сменено е реле- регулатора...
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
Недей се притеснява, зареждането е към 15Вт ако е студено навън.
Виж това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=59446
Може би си сложил алтернатор от 'друг фокус' с друг вид компютър и не се е разбрал с алтернатора, който от своя страна е преминал в самостоятелен режим и е заковал 14.2В
Преди да смениш алтернатора, може да вкараш колата в топъл гараж и да пробваш отново с волтметъра - ще се убедиш, че тогава напрежението ще е 13.9-14.4 в зависимост от температурата.
Наистина този вид зареждане е странно за някои 'майстори' и започват да пипат там, където неразбират.
Виж това:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=59446
Може би си сложил алтернатор от 'друг фокус' с друг вид компютър и не се е разбрал с алтернатора, който от своя страна е преминал в самостоятелен режим и е заковал 14.2В
Преди да смениш алтернатора, може да вкараш колата в топъл гараж и да пробваш отново с волтметъра - ще се убедиш, че тогава напрежението ще е 13.9-14.4 в зависимост от температурата.
Наистина този вид зареждане е странно за някои 'майстори' и започват да пипат там, където неразбират.
Карам бавно.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
При студа вчера:mag_kiril написа:Недей се притеснява, зареждането е към 15Вт ако е студено навън.

На колата от профила.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 54
- Регистриран: 15 ное 2010, 08:37
- Модел на автомобила: Focus
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
От сервизното ръководство:
Напряжением в системе зарядки управляет модуль
управления силовым агрегатом (PCM). Генератор
заряжает аккумулятор и, одновременно с этим,
запитывает током все необходимые электрические
цепи. Аккумулятор заряжается более эффективно с
более высоким напряжением, когда аккумулятор
холодный, и с более низким напряжением, когда
аккумулятор горячий. Модуль PCM способен
регулировать напряжение зарядки в зависимости
от температуры аккумулятора с помощью сигнала,
получаемого от датчика температуры
воздухозабора (IAT). Это означает, что модуль
PCM рассчитывает уровень задаваемого
напряжения и посылает это значение на регулятор
через канал связи.
======================
Положение переключателя зажигания I цепь Электрическая цепь генератора В+ Аккумулятор От двигателя к "массе" аккумулятора Работа контрольной лампы системы зарядки
Положение 0 0V 10-12V 10-12V 0V OFF (ВЫКЛ)
Положение II 0V 10-12V 10-12V 0V Горит
Положение ll при работающем двигателе 13-15V 13-15V 13-15V 0V OFF (ВЫКЛ)
В интеллектуальной системе зарядки реализованы следующие функции:
• Оценка температуры аккумулятора и контроль зарядного напряжения
===============================================================
Напряжением в системе зарядки управляет модуль
управления силовым агрегатом (PCM). Генератор
заряжает аккумулятор и, одновременно с этим,
запитывает током все необходимые электрические
цепи. Аккумулятор заряжается более эффективно с
более высоким напряжением, когда аккумулятор
холодный, и с более низким напряжением, когда
аккумулятор горячий. Модуль PCM способен
регулировать напряжение зарядки в зависимости
от температуры аккумулятора с помощью сигнала,
получаемого от датчика температуры
воздухозабора (IAT). Это означает, что модуль
PCM рассчитывает уровень задаваемого
напряжения и посылает это значение на регулятор
через канал связи.
======================
Положение переключателя зажигания I цепь Электрическая цепь генератора В+ Аккумулятор От двигателя к "массе" аккумулятора Работа контрольной лампы системы зарядки
Положение 0 0V 10-12V 10-12V 0V OFF (ВЫКЛ)
Положение II 0V 10-12V 10-12V 0V Горит
Положение ll при работающем двигателе 13-15V 13-15V 13-15V 0V OFF (ВЫКЛ)
В интеллектуальной системе зарядки реализованы следующие функции:
• Оценка температуры аккумулятора и контроль зарядного напряжения
===============================================================
Карам бавно.
-
- потребител
- Мнения: 9
- Регистриран: 23 авг 2012, 17:52
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.4
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
1. Няма значение дали е топъл двигателя (времето) или е студен зареждаше 15,2 волта без да мърда без значение от консуматорите който включвах;
2.Без значение кой майстор питате 15,2 волта е много;
3. Проблема ми отново се появи в петък въпреки, че вече бях минал 500 километра с новия алтернатор;
4. След 5 часа( буквално) разглабяне на колата и питане по сервизите (включително Moto-pfohe) съвсем случайно се натъкнах на проблема. Той беше следния: искри от към кабелите на свещите. Веднага отидох до моторкрафт и закупих свещи NGK 69 лева и кабели Zetec за 79 лева(след демонтирането на кабелите забелязах че и 2 от свещите който купих преди 7 000 километра са спукани от към керамиката) . Смених ги и си направих експеримент като сложих моя си генератор който е със сменения реле-регулатор и какво да видя 14,4 волта зареждане. Вече 200 километра минах и напрежението си седи 14,4 волта а след като го натоваря с фарове и парно пада на 14,3 което е перфектно според мен.
П.П. Проблема си го обеснявам така: когато са ми сменяли свещите са ги спукали(Бяха доста здраво затегнати) и от там е прехвърляло ток и е лъжело компютъра да презарежда т.к. се получава късо в някакъв момент. А свещите които смених не са ми правили проблем с изключение на едно слабо препукване когато подам по рязко газ в ниските обороти, но т.к. не съм карал преди кола на газ си мислех че е нещо нормално. Простете, че Ви загубих времето с моето невежество но не съм кой знае какъв експерт.
2.Без значение кой майстор питате 15,2 волта е много;
3. Проблема ми отново се появи в петък въпреки, че вече бях минал 500 километра с новия алтернатор;
4. След 5 часа( буквално) разглабяне на колата и питане по сервизите (включително Moto-pfohe) съвсем случайно се натъкнах на проблема. Той беше следния: искри от към кабелите на свещите. Веднага отидох до моторкрафт и закупих свещи NGK 69 лева и кабели Zetec за 79 лева(след демонтирането на кабелите забелязах че и 2 от свещите който купих преди 7 000 километра са спукани от към керамиката) . Смених ги и си направих експеримент като сложих моя си генератор който е със сменения реле-регулатор и какво да видя 14,4 волта зареждане. Вече 200 километра минах и напрежението си седи 14,4 волта а след като го натоваря с фарове и парно пада на 14,3 което е перфектно според мен.
П.П. Проблема си го обеснявам така: когато са ми сменяли свещите са ги спукали(Бяха доста здраво затегнати) и от там е прехвърляло ток и е лъжело компютъра да презарежда т.к. се получава късо в някакъв момент. А свещите които смених не са ми правили проблем с изключение на едно слабо препукване когато подам по рязко газ в ниските обороти, но т.к. не съм карал преди кола на газ си мислех че е нещо нормално. Простете, че Ви загубих времето с моето невежество но не съм кой знае какъв експерт.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
За някои загубено, за други-не, но ето и нещо ново се научихме. Така се придобива и опита.topgun_bg написа:Простете, че Ви загубих времето
Поздрави.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1626
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
В съвременните коли с тяхната взаимосвързаност на електонните модули, диагностиката дори и на един генератор си иска комплексен подход. Смущенията от искрене по високо напрежение са с доста хармоници и се не знае на коя тактова честота с кой модул ще вкарат грешки и кофти поведение.
Без да видя свещите мога да гадая, (ако не си ги изхвърлил, снимай ги), но описаното "слабо препукване" е вероятно грешно настроена газова система и може да доведе до проблеми със запалителната уредба. Трябва да се видят адаптациите на газ и бензин.
Поздрави
Без да видя свещите мога да гадая, (ако не си ги изхвърлил, снимай ги), но описаното "слабо препукване" е вероятно грешно настроена газова система и може да доведе до проблеми със запалителната уредба. Трябва да се видят адаптациите на газ и бензин.
Поздрави
-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 26 май 2006, 10:39
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
Здравейте, колеги! Искам да подновя темата с моя проблем. На прибиране от Гърция ми светна лампата за зареждане на акумулатора. Едва се добрах до БГ. Наложи се да си купя нов акумулатор от Сандански, за да се прибера до София.
Лампата светваше и след като угася колата и по инерция я запаля отново лампата не свети до момента в който не намаля скороста под 60км/ч примерно. Подам ли газ лампата не изгасва. Като се прибрах смених платката с релерегулатора и четките, както и колекторните пръстени на ротора на алтернатора. Всичко ново. Старите пръстени на колектора бяха толкова изтъняли, че почти ги нямаше, както и четките. След ремонта зареждането беше 14,7,а при натоварване 13,9V. Мислех, че всичко е ок докато пак не светна лампата. Сега пак като загася и запаля отново лампата не свети. Измерих напрежението на зареждине при светнала лампа-14,1V
Чистих грешки на компютъра и пак светва. Не мога да разбера от какво се получава това. Имате ли някакви идеи, помагайте!
Лампата светваше и след като угася колата и по инерция я запаля отново лампата не свети до момента в който не намаля скороста под 60км/ч примерно. Подам ли газ лампата не изгасва. Като се прибрах смених платката с релерегулатора и четките, както и колекторните пръстени на ротора на алтернатора. Всичко ново. Старите пръстени на колектора бяха толкова изтъняли, че почти ги нямаше, както и четките. След ремонта зареждането беше 14,7,а при натоварване 13,9V. Мислех, че всичко е ок докато пак не светна лампата. Сега пак като загася и запаля отново лампата не свети. Измерих напрежението на зареждине при светнала лампа-14,1V

-
- потребител
- Мнения: 114
- Регистриран: 26 май 2006, 10:39
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDDI 90ph 2001g.
- Местоположение: Pernik
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
Да разбирам ли, мълчанието ви, че трябва да викам неволята?
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с генератора
В бушонното табло има реле, вероятно е дало фира, зет ми имаше същия проблем, със същия Фокус.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта