За майсторите с любов или издухана ламбда сонда !

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

За майсторите с любов или издухана ламбда сонда !

Мнение от stangen » 12 мар 2005, 15:38

Както повечето от вас знаят, Фиестата ми имаще страхотен рзход 20/100 градско , проблем с оборотите и след посещение при разни майстори всички единодушно ми казаха ,че ламбда сондата ми се е скапала .......да ама не ..............проблема се оказа от регулировка на клапани ................някой (не помня кой) се е учил да регулира клапани на моята кола и съответно на първи цилиндър е объркал регулировката на всмукателният и изпускателният клапън .......смених свещи и колата стана супер
Изображение

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 12 мар 2005, 19:02

Теста с диода не го ли прави да видиш :roll:

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 12 мар 2005, 20:12

_SLiThER_ написа:Теста с диода не го ли прави да видиш :roll:

Ами не го направих ...........:(
Изображение

Потребителски аватар
madmaximus
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 23 фев 2005, 18:48
Модел на автомобила: Escort 1.3 '87
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от madmaximus » 13 мар 2005, 16:07

_SLiThER_ написа:Теста с диода не го ли прави да видиш :roll:
А бихте ли казали какъв е теста, за невежите като мен

sorry :lol:

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 13 мар 2005, 18:03

И каква е разликата в двата вида клапани, имам предвид настройката. Наприме единия 0,15 а другия 0,20, цифрите са образно споменати от мен.
И този разход да е само от тази регулировка :roll: , дано не ти е прегорял клапан, а от свеща по може - така предполагам /Жигулски опит :D /.
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 13 мар 2005, 23:15

Ами че ти как не си усетил тракането и това че като я оставиш на празни обороти и прилича на загубен цилиндър (празен такт)
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 13 мар 2005, 23:32

madmaximus написа:
_SLiThER_ написа:Теста с диода не го ли прави да видиш :roll:
А бихте ли казали какъв е теста, за невежите като мен

sorry :lol:
Ти май си с карб нали няма да стане при теб той е само при инжекцион

Потребителски аватар
komando_boy
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 01 мар 2005, 18:27
Модел на автомобила: Escort SW Ghia 1.8i 16V `92
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от komando_boy » 14 мар 2005, 11:21

_SLiThER_ написа:Теста с диода не го ли прави да видиш :roll:
Колега, ако не те затруднява можеш ли да кажеш за какво точно иде реч. :roll:
Моята сонда външно не е в много добър вид и ме "гризат" някои съмнения за работата й. :wink:
Последна промяна от komando_boy на 19 май 2005, 17:10, променено общо 1 път.
Изображение

stangen
потребител
потребител
Мнения: 488
Регистриран: 17 яну 2005, 13:56
Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.1Mi 92
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от stangen » 15 мар 2005, 22:22

Slither.........Светльо си взе Ескорта и намери страхотна схема за тест на ламбда с светодиодна матрица ........в неделя на сбирката ще разяснява .......даже и диоди съм си намерил , ако не си ги вградя в таблото ...............
Изображение

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 15 мар 2005, 22:50

komando_boy написа: Колега, ако не те затруднява можеш ли да кажеш за какво точно иде реч. :roll:
Моята сонда външно не е в много добър вид и ме "гризат" някои съмнения за работата й. :wink:
Значи необходими са ти кламер :lol: и диод .
Твоя DLC (data link connector) за твоя мотор се намира тук:
Изображение
Ето ти и схемата на вързване:
Изображение
като 2 и 3 ги вързваш чрез кламера след като го огънеш в нужната форма :lol: или някоя медна жичка. Ако ползваш кламер препоръчвам ти първо с една запалка да му загрееш 2та края да изгори покритието му :wink:
Включваш на контакт след което почваш да броиш премигванията на диода по следната схема:
Изображение
Светлиният код е в 3 групи като времетраенето м/у всяка група е 1.5сек (В на схемата) а между различните кодове е 3 сек. (С на схемата)
D=7сек. това е в началото на теста след което ще премигне за 0,5.сек (Е на схемата) след което свети още 4,5 сек. (F на схемата)


Напиши ми после резулата и аз ще ти кажа има ли проблем и кое е :lol: :lol:

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 15 мар 2005, 23:14

komando_boy написа:
Моята сонда външно не е в много добър вид и ме "гризат" някои съмнения за работата й. :wink:
То от самата сонда не се вижда нищо освен жичките които излизат :) сондата е прецакана ако керамчното и покритие е прецакано което не се вижда понеже е в тръбата :lol:

Потребителски аватар
komando_boy
потребител
потребител
Мнения: 47
Регистриран: 01 мар 2005, 18:27
Модел на автомобила: Escort SW Ghia 1.8i 16V `92
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от komando_boy » 16 мар 2005, 08:35

@_SLiThER_ благодаря за информацията! :roll: :wink:
В събота ще го направя и ще постна резултата. :wink:
Последна промяна от komando_boy на 19 май 2005, 17:11, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
madmaximus
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 23 фев 2005, 18:48
Модел на автомобила: Escort 1.3 '87
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от madmaximus » 16 мар 2005, 17:36

_SLiThER_ написа: Ти май си с карб нали няма да стане при теб той е само при инжекцион

Да с карбуратор съм Ford VV и ми върти мозъка

dedo_liben
потребител
потребител
Мнения: 8
Регистриран: 09 юли 2005, 01:15
Модел на автомобила: Ford Sierra clx 2.0i ohc 74kw N4B двигател
Местоположение: пловдив
Status: Извън линия

Мнение от dedo_liben » 09 юли 2005, 01:24

_SLiThER_ написа:
komando_boy написа: Колега, ако не те затруднява можеш ли да кажеш за какво точно иде реч. :roll:
Моята сонда външно не е в много добър вид и ме "гризат" някои съмнения за работата й. :wink:
Значи необходими са ти кламер :lol: и диод .
Твоя DLC (data link connector) за твоя мотор се намира тук:
Изображение
Ето ти и схемата на вързване:
Изображение
като 2 и 3 ги вързваш чрез кламера след като го огънеш в нужната форма :lol: или някоя медна жичка. Ако ползваш кламер препоръчвам ти първо с една запалка да му загрееш 2та края да изгори покритието му :wink:
Включваш на контакт след което почваш да броиш премигванията на диода по следната схема:
Изображение
Светлиният код е в 3 групи като времетраенето м/у всяка група е 1.5сек (В на схемата) а между различните кодове е 3 сек. (С на схемата)
D=7сек. това е в началото на теста след което ще премигне за 0,5.сек (Е на схемата) след което свети още 4,5 сек. (F на схемата)


Напиши ми после резулата и аз ще ти кажа има ли проблем и кое е :lol: :lol:
този тест на сиера с модул EEC ІV важи ли, или има друг начин на свързване на диода?аз имам два куплунга за свързване за диагностика - единият е непосредствено до акумулатора, другия е до индукционната бобина- доколко съм чел трябва да свържа диода към този до акумулатора- ако греша поправете ме.колата е сиера с двигателя 2000 кубика, инжекцион, с катализатор , N4B е кодът на двигателя.
едит: забравих да кажа - и при мен проблемът е в разхода- прави ми около 16-17 литра на 100 км. при положение, че я карам с омв 100 бензин и не й давам много зор.от около месец е така, а преди ми гореше "само" 12-13 на сто.Интересното е, че разходът на извнъградско не е променен- все така доволно малък- до 120 км/ч 7,5 -8 л. та се надявам с тоя диод системата за самодиагностика да ми каже къде е проблема.

едит?: направих теста (пънха "уредите" кламер и диод където е посочено в черния куплунг до акумулатора, обаче след това нищо не разрах какво става.не мога да определя какъв код ми дава.това, което видях беше:
7 сек. в началото свети постоянно (-), след това премигване (х) и след това
2сек. -- х
4сек. ----х
3сек. ---х
4сек. ----хх (две премигвания)
5сек. -----х
2сек. --х
4сек. ----х
3сек. ---х
5сек. -----х

ако някой може да ми каже какво значи това преведон като цифри ще съм му много благодарен.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 25 сеп 2005, 14:29

dedo_liben написа: ако някой може да ми каже какво значи това преведон като цифри ще съм му много благодарен.
Нямаш проблеми спокойно :lol:

john3v
потребител
потребител
Мнения: 126
Регистриран: 17 авг 2006, 19:16
Модел на автомобила: VW Polo 1.9 SDi '99
Местоположение: Ст. Загора
Status: Извън линия

Мнение от john3v » 21 сеп 2006, 14:30

...едит: забравих да кажа - и при мен проблемът е в разхода- прави ми около 16-17 литра на 100 км. при положение, че я карам с омв 100 бензин и не й давам много зор.от около месец е така, а преди ми гореше "само" 12-13 на сто.Интересното е, че разходът на извнъградско не е променен- все така доволно малък- до 120 км/ч 7,5....
Е, отговора сам си го дал - ОМВ е причината.
При едни и същи условия, натоварване, скорост и цена на бензина - в едната посока, зареден от ОМВ 95H - 33лв, а в обратната посока, зареден от Лук Ойл - 26лв. Сами си правете изводите.
Последно пак от лук-а заредих и досега съм минал доста повече км, от колкото от предпоследното зареждане в омв. Пък и ускорението е по-различно.
Изображение

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 21 сеп 2006, 15:58

И аз зареждам само на ОМВ и забелязвам, че като пада цената на бензина колата ми вдига разхода.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта