Кога се включва перката на радиатора ?
-
- потребител
- Мнения: 84
- Регистриран: 07 апр 2012, 19:41
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Кога се включва перката на радиатора ?
Двигателя е 1.8 TD, колата Мондео Джиа 98 год. Вентилаторите на радиатора се включват чак когато стрелката на термометъра стигне до L на надписа NORMAL. Въпросът ми е дали не се включва малко късничко ? Четейки из форума май си мисля, че перката е с 2 скорости, като на първата перките се включват някъде на М, а при мен първата скорост май не работи, а директно втора. Другия въпрос е това за 2те скорости вярно ли съм го разбрал, как да накарам 1вата скорост да проработи както трябва (кое как кара перките да се включват) и въобще кога и как трябва да се включват перките, че все пак идват сериозни жеги вече 

-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
И аз се чудех дали трябва да включва на L перката на първата степен, но вече втора година я карам така като съм сигурен че работят и двете степени ,дали причината е във датчика или показанията на стрелката не са верни не зная . Термостата съм го сменял точно заради това като смятах че се е повредил но и със новия е така . Сега смятам да сменя и датчика за перката за да видя дали нещата ще се оправят като преди това смених този за показанията на стрелката че се беше развалил и показваше когато си поиска и колкото му дойде .................
Включи климатика когато колата не е загряла и ще разбереш дали ти работи първата степен на вентилатора.
Включи климатика когато колата не е загряла и ще разбереш дали ти работи първата степен на вентилатора.
-
- потребител
- Мнения: 84
- Регистриран: 07 апр 2012, 19:41
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Nikola Iordanov написа:И аз се чудех дали трябва да включва на L перката на първата степен, но вече втора година я карам така като съм сигурен че работят и двете степени ,дали причината е във датчика или показанията на стрелката не са верни не зная . Термостата съм го сменял точно заради това като смятах че се е повредил но и със новия е така . Сега смятам да сменя и датчика за перката за да видя дали нещата ще се оправят като преди това смених този за показанията на стрелката че се беше развалил и показваше когато си поиска и колкото му дойде .................
Включи климатика когато колата не е загряла и ще разбереш дали ти работи първата степен на вентилатора.
В момента климатичната инсталация няма и грам фреон и за това като натисна копчето компресора не тръгва и перките не въртят. Миналото лято, като имаше си спомням, че наистина въртяха. Ще го заредя тези дни и ще видя как е положението
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Уреда на таблото е бъгав.Не показва вярно.Тук-там има да работят нормално, но повечето показват каквото си искат.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Термопрекъсвачът за включване на перката се намира долу на радиатора. За да се тества трябва и термостатът да ти е изправен,- това е задължително условие. Като откачиш клемите на датчика, и ги свържеш с мост на късо,- перката трябва да тръгне, и ако тръгне датчика е за смяна. Но трябва да си 100 % сигурен че термостатът работи коректно. Ако термостатът не работи,- то не отива горещ антифриз до датчика, тоест не може да нагрее датчика.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- meltin
- потребител
- Мнения: 194
- Регистриран: 27 сеп 2007, 12:46
- Модел на автомобила: Escort SW Ghia `96 1,6 16V
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Остава само 1 единствено нещо да направиш, да видиш L колко градуса са 
Най-точно е с термосонда включена към мултиметър, и да сигурно включва около 100C първа степен, но може да пробваш да смениш всичко(термостат, датчик за включване на перката, антифриз) и сигурно пак там ще си включва

Най-точно е с термосонда включена към мултиметър, и да сигурно включва около 100C първа степен, но може да пробваш да смениш всичко(термостат, датчик за включване на перката, антифриз) и сигурно пак там ще си включва

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Имам надблюдение върху три Форда (четвъртия няма скала) и стрелката за температурата, винаги и е била в средата. За щастие скалите им не са с буквички. За други марки, които съм карал, важи същото.
На базата на това, стрелката би трябвало да е някъде между R и M.

При този модел Мондео, инженерите може пък да си имали нещо друго в предвид.
Бих пробвал да сменя датчика за стрелката на таблото.
На базата на това, стрелката би трябвало да е някъде между R и M.

При този модел Мондео, инженерите може пък да си имали нещо друго в предвид.
Бих пробвал да сменя датчика за стрелката на таблото.

Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Сиерата ми едно време, на "А", гарнитурата на главата и замина.meltin написа:Остава само 1 единствено нещо да направиш, да видиш L колко градуса са
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Ескорта от години включва на "L" и нищо апокалиптично не се случва. Тези уреди са само информативни и грешката е много голяма, особено ако датчика е сменен с неоргинален.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- madboy
- Администратор
- Мнения: 7256
- Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
- Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран." - Местоположение: West Park, Blood green
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Именно, че грешката е голяма и затова не трябва да има колебания в стрелката.
Няколко пъти ми е мърдала и винаги е имало причина- веднъж като се разплете ватата в гърнето на Нисана и го запуши, и друг път като се цепна маркуч от охладителната система, после пък като проби гарнитура на главата. На Фоцуса, защото го взех с цепната тръбичка, през която изтичаше антифриз и го тествах малко повече от предвиденото.
Даже и на Фиестата 86 г. не ми е мърдала стрелката от средно положение. Когато й се скапа датчика за таблото, при загрял двигател, стрелката просто мърдаше на 1/4 от началото и до там.
Не знам как си карате колите, като не знаете дали наистина прегрява двигателя...
Няколко пъти ми е мърдала и винаги е имало причина- веднъж като се разплете ватата в гърнето на Нисана и го запуши, и друг път като се цепна маркуч от охладителната система, после пък като проби гарнитура на главата. На Фоцуса, защото го взех с цепната тръбичка, през която изтичаше антифриз и го тествах малко повече от предвиденото.
Даже и на Фиестата 86 г. не ми е мърдала стрелката от средно положение. Когато й се скапа датчика за таблото, при загрял двигател, стрелката просто мърдаше на 1/4 от началото и до там.
Не знам как си карате колите, като не знаете дали наистина прегрява двигателя...


Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Страшно е ако маслото спре да циркулира, 10-20градуса отгоре не са фатални.madboy написа:.....
Не знам как си карате колите, като не знаете дали наистина прегрява двигателя...

П.П. Има много прост тест, но е МНОГО ОПАСЕН и трябва да се внимава много ако се прави и винаги с дебели ръкавици!
Малко преди да включи вентилатора, внимателно се развива капачката на разширителния съд и ако течността не изкипи навън, всичко е нормално.
ПОВТАРЯМ, КАПАЧКАТА ТРЯБВА ДА СЕ ОТВАРЯ МНОГО ВНИМАТЕЛНО И ПРИ ОПАСНОСТ ВЕДНАГА ДА СЕ ЗАВИЕ! НАЙ-ДОБРЕ ДА СЕ РАЗВИВА НА НЯКОЛКО ЕТАПА, ДОКАТО ТЕЧНОСТТА ВЪТРЕ СПРЕ ДА СЕ НАДИГА!
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 84
- Регистриран: 07 апр 2012, 19:41
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
А ако недай Боже въпреки развиването на няколко етапа на капачката, антифриза кипне, какво се прави - гаси се двигателя, или се завива капачката ?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Завиваш капачката и търсиш подходящ термометър, с който да установиш точната температура и след това решаваш какво ще правиш. 

Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10864
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 56#p462433banica78a написа:А ако недай Боже въпреки развиването на няколко етапа на капачката, антифриза кипне, какво се прави - гаси се двигателя, или се завива капачката ?
Загряване и отваряне на капачката си е опасно. Още повече, че на съвременните автомобили включването на преката на първа степен е повече от 100 °C и е нормално при отвиване на капачката и свалянето на работното налягане да извира навън.
Датчик за включване на перките на радиатора няма, управляват се или от компютъра за управление на горивната система или от датчик монтиран на корпуса на термостата.
При '98 се управлява ок компа за дизела през две релета, които са в кутията до акумулатора. На корпуса на вентилатора има резистор, който е за първа степен. Ако изгори, първата отказва.
На съвременните автомобили варианта за проверка е също през кодочетец. Данните от датчика за инжекциона са много по-сигурни и актуални, отколкото показанията на таблото. На Фокус 2 след 2005 демонстрирах на клиент как стрелката се изправя отвесно в средата на скалата при 48 градуса на мотора. А там по принцип трябва да е около 92°C уж! До включване на първа степен не мърда от тази позиция, а това е промяна от 48°C до 103°C. Ама за да не стряскат шофьора го проектират така. Мръдна малко, когато му изключих първа степен и стигна втората.
Поздрави
- bateto_toshko
- потребител
- Мнения: 1216
- Регистриран: 01 юни 2008, 16:57
- Модел на автомобила: Fiesta 1.4 Ghia '96
(Zetec-SE,16V, 90PS) - Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
При мене перката се включва на 105 градуса и изключва на 103.Голям зор беше докато го загрея до толкова 

сърцето ми обича форд мустанг , а джоба фиеста 
Една кола не може да се оправи докато не се счупи

Една кола не може да се оправи докато не се счупи
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Същата история...
На моето Мондео също се включваше на L перката, обаче се оказа, че това става, защото не ми работи първата степен на вентилаторите. Тъй като предната ми кола беше доста допотопна и имаше 1 степен
въобще не се бях замислял. Оказа се, че е прецакан някакъв резистор, който доколкото разбрах е вързан последователно на вентилаторите. Втората степен просто шунтира резистора. След бърз ремонт се оправи и сега перката зацепва малко след средата. Втората степен въобще не се е включвала досега.
Поздрави!
На моето Мондео също се включваше на L перката, обаче се оказа, че това става, защото не ми работи първата степен на вентилаторите. Тъй като предната ми кола беше доста допотопна и имаше 1 степен

Поздрави!
-
- потребител
- Мнения: 84
- Регистриран: 07 апр 2012, 19:41
- Модел на автомобила: Mondeo
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
Къде се намира този резистор да го сменя ? Някой може ли да приложи съответната снимка, да се види нагледноVoid написа:Същата история...
На моето Мондео също се включваше на L перката, обаче се оказа, че това става, защото не ми работи първата степен на вентилаторите. Тъй като предната ми кола беше доста допотопна и имаше 1 степенвъобще не се бях замислял. Оказа се, че е прецакан някакъв резистор, който доколкото разбрах е вързан последователно на вентилаторите. Втората степен просто шунтира резистора. След бърз ремонт се оправи и сега перката зацепва малко след средата. Втората степен въобще не се е включвала досега.
Поздрави!

- fordmaniac
- Потребител
- Мнения: 1624
- Регистриран: 12 сеп 2008, 21:15
- Модел на автомобила: Ford Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
От това по-подробно описание ако ти трябва, просто сам няма да се справиш. Само трябва да се наведеш и да погледнеш покрай вентилатора.banica78a написа: Въпросът ми е къде се намира това съпротивление, как се сменя и с какво точно друго съпротивление. Понеже това в никой сервиз не можаха да го разберат, трябва да се оправяме сами. quote]fordmaniac написа:При '98 се управлява ок компа за дизела през две релета, които са в кутията до акумулатора. На корпуса на вентилатора има резистор, който е за първа степен.
А тва смехотворното за сервизите че не могат да се справят с толкова стар автомобил нали не си вярваш?!
- kserx76
- потребител
- Мнения: 146
- Регистриран: 18 юни 2009, 18:02
- Модел на автомобила: ford mondeo 2,0 136кс 1995г
- Местоположение: русе
- Status: Извън линия
Re: Кога се включва перката на радиатора ?
при мен перката се включва малко преди L около 2 мм
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 23 госта