Загряване на предпазител F9

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Pacho_nz
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 31 юли 2013, 18:34
Модел на автомобила: форд фокус 2001 1.6 Зетек
Status: Извън линия

Загряване на предпазител F9

Мнение от Pacho_nz » 31 юли 2013, 18:57

Здравейте, искам да Ви споделя за моя проблем и да чуя малко мнения и идей как да го разреша. Значи колата е Форд фокус 2001г 1.6 Зетек, когато запаля колата всичко относно предпазителите е наред, проблема се появява, когато реша да си пусна климатика и когато се вдигне налягането му и за работи 2-рата степен на перката за охлаждане вътре в купето замирисва на загоряло, оказа се, че когато прегледах предпазителите и релетата в двигателен отсек, предпазител "F9 -20А управление на двигателя", направо започва да се топи става червен. Релетата за 1-ва и 2-ра степен също доста си греят. Имах проблеми с буксата която захранва перката беше си нагоряла и правеше лош контакт, но от днес съм я шунтирал и всичко там е 6 точки. Интересно ми е къде да търся причината в климатика в перката или нещо друго по инсталацията на колата. Тъй като този предпазител не виждам да има общо с климатика, този който си е 30А-F6, си е наред, а това се случва само когато заработи 2-рата степен на перката. Ще Ви бъда благодарен за малко мнения, че тук в моя град се оказва, че май няма кой да ми помогне. Благодаря Ви :)

Потребителски аватар
OgiDogi
потребител
потребител
Мнения: 2043
Регистриран: 01 фев 2009, 00:09
Модел на автомобила: Orion 1.6DL '83 -> Mondeo 1.8TDi '97 с газ
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Re: Загряване на предпазител F9

Мнение от OgiDogi » 01 авг 2013, 07:30

Pacho_nz написа:Здравейте
За да загрява един проводящ елемент в натоварена електрическа верига, това значи само лош контакт или повишено вътрешно съпротивление. Тъй като предпазителите не могат да имат повишено съпротивление, остава да си почистиш и натегнеш контактните пластини в гнездото на предпазителя. Контактното съпротивление е обратно пропорционално на приложената върху контакта сила - колкото по-слабо натискаш, толкова по-голямо е съпротивлението и при протичане на ток се отделя по-голяма мощност във вид на топлина. Лошо и трудно за оправяне, ако проблемът е в контакта между проводниците и пластините в гнездото.
Също така, можеш да провериш вентилатора за механичен проблем, като клеясали или ръждясали лагерни втулки, от което движението на перката се затруднява и консумацията се повишава.
Изображение
Ford не боледува - направо умира... примерно след 25 години. :D
ДЕ-РУСИФИКАЦИЯ

Pacho_nz
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 31 юли 2013, 18:34
Модел на автомобила: форд фокус 2001 1.6 Зетек
Status: Извън линия

Re: Загряване на предпазител F9

Мнение от Pacho_nz » 01 авг 2013, 08:57

Да благодаря ще ги погледна тези неща, който ми каза, но ми е интересно защо не загрява предпазителя, който захранва самата перка ами F9, някой може ли да ми даде схема да разгледам каква точно му е веригата, която захранва, тъй като това се получава единственно само когато пусна климатика. С каква мощност са тия перки?

boykomail
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 11 юни 2013, 15:34
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 16v Zetec-S бензин/газ
Status: Извън линия

Re: Загряване на предпазител F9

Мнение от boykomail » 01 авг 2013, 14:39

Здравейте,
намерих схема за двигател Zetec-E - изтегли софтуера оттук: http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... 51#p126251 - Схеми - Схема 27, за по-точнa информация - дръпни си autodata . Успех!

Pacho_nz
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 31 юли 2013, 18:34
Модел на автомобила: форд фокус 2001 1.6 Зетек
Status: Извън линия

Re: Загряване на предпазител F9

Мнение от Pacho_nz » 01 авг 2013, 15:55

Здравейте,
намерих схема за двигател Zetec-E - изтегли софтуера оттук: viewtopic.php?f=35&t=16351#p126251 - Схеми - Схема 27, за по-точнa информация - дръпни си autodata . Успех!
Здравей, благодаря ... изтеглих файла разархивирах го и до там не мога да го стартирам с коя програма и как се стартира ако можеш да помогнеш, ще съм благодарен :)

boykomail
потребител
потребител
Мнения: 9
Регистриран: 11 юни 2013, 15:34
Модел на автомобила: FORD FOCUS 1.6 16v Zetec-S бензин/газ
Status: Извън линия

Re: Загряване на предпазител F9

Мнение от boykomail » 01 авг 2013, 16:18

Файла, който трябва да се стартира "focus.exe". Намерих цялата информация от програмата в интернет тук: http://www.autoprospect.ru/ford/focus-1 ... 26-30.html - Схема 27
Изпратих ти мейл

Pacho_nz
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 31 юли 2013, 18:34
Модел на автомобила: форд фокус 2001 1.6 Зетек
Status: Извън линия

Re: Загряване на предпазител F9

Мнение от Pacho_nz » 01 авг 2013, 17:37

Файла, който трябва да се стартира "focus.exe". Намерих цялата информация от програмата в интернет тук: http://www.autoprospect.ru/ford/focus-1 ... 26-30.html - Схема 27
Изпратих ти мейл
Благодаря, утре ще гледам какво мога да направя или да го закарам някъде да го направят, като отстраня проблема ще пиша

Pacho_nz
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 31 юли 2013, 18:34
Модел на автомобила: форд фокус 2001 1.6 Зетек
Status: Извън линия

Re: Загряване на предпазител F9

Мнение от Pacho_nz » 03 авг 2013, 08:55

Здравейте, разреших си проблема с стопяването на този предпазител. Оказа се реле R16 това е релето за 1-ва степен на перката на радиатора. Искам да ви кажа, че преди седмица си го закупих чисто ново от един магазин, купих го след показване на старото, но се оказа фалшиво и толкова много проблеми ми създаде, докато намерим каква е причината за повишаването на товара. Ако знаех отдавна да си бях намерил друго, но с помощта на сервизни майстори и срещу заплащане се намери причината. Благодаря на всички, който се отзоваха, безаварийно шофиране :)

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта