Алтернатора не зарежда на ниски обороти
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 14 юли 2013, 17:40
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi
- Status: Извън линия
Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Здравейте, бях пуснал една подобна тема, но след като проблема се конкретизира и остана НЕрешен мисля да направя нова.
Алтернатора се базика от известно време(от както имам колата), сменях четки и колектор, лампата на акумулатора от време на време светваше и след гасене и палене на ново проблема изчезва, да ама след няма и месец се стопи ротора. Взех чисто нов алтернатор заместител на Магнет Марели, 1:1 със стария - 2-3 пъти се появи проблема със светването на лампата на акумулатора - преживах го. Забелязах обаче, че на място като давам газ и фаровете светеха по силно - отпускам по слабо, парното също, чистачките също. Взех си волтметър за запалката и там вече блесна голата истина! Запаля сутрин -14.2V, тръгна ли си ги държи, обаче ако оборотие паднат на 900(изкючено/ неизключено от скорост, на свободна) волтажа пада на 12V даже ако има пъснати повече консумативи на 11V, ако дигна оборотите се качва и волтажа, но в момента в който пусна газта и оборотите паднат волтажа пада. Забелязал съм примерно на кръстовище като спра от 12V постепенно след 10-15sec волтажа се качва до 14.2-14.4V. Понякога като загрее хубаво колата волтажа се заковава на 14.4V и не мърда каквото и ще да става, но уви днеска даже и загряла пак не зареждаше...
Този проблем е от месеци насам. Моля ви дайте някаква идея какво може да е? Някъде някой кабел на късо да дава, ремъка или ролката да не са добре и да не може да се завъри ротора?!? От София съм приемам и предложения за сервизчета, където хората са сериозни и могат да оправят проблема
Алтернатора се базика от известно време(от както имам колата), сменях четки и колектор, лампата на акумулатора от време на време светваше и след гасене и палене на ново проблема изчезва, да ама след няма и месец се стопи ротора. Взех чисто нов алтернатор заместител на Магнет Марели, 1:1 със стария - 2-3 пъти се появи проблема със светването на лампата на акумулатора - преживах го. Забелязах обаче, че на място като давам газ и фаровете светеха по силно - отпускам по слабо, парното също, чистачките също. Взех си волтметър за запалката и там вече блесна голата истина! Запаля сутрин -14.2V, тръгна ли си ги държи, обаче ако оборотие паднат на 900(изкючено/ неизключено от скорост, на свободна) волтажа пада на 12V даже ако има пъснати повече консумативи на 11V, ако дигна оборотите се качва и волтажа, но в момента в който пусна газта и оборотите паднат волтажа пада. Забелязал съм примерно на кръстовище като спра от 12V постепенно след 10-15sec волтажа се качва до 14.2-14.4V. Понякога като загрее хубаво колата волтажа се заковава на 14.4V и не мърда каквото и ще да става, но уви днеска даже и загряла пак не зареждаше...
Този проблем е от месеци насам. Моля ви дайте някаква идея какво може да е? Някъде някой кабел на късо да дава, ремъка или ролката да не са добре и да не може да се завъри ротора?!? От София съм приемам и предложения за сервизчета, където хората са сериозни и могат да оправят проблема

ford focus 1.8 tddi 2001
- baro
- потребител
- Мнения: 597
- Регистриран: 07 окт 2008, 22:31
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 2.0 16v DOHC 136 ps. 95г.
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Масата към мотора проверена ли е? А проблем с палене има ли? Пробвай да пуснеш маса директно към корпуса на динамото и измери какво става на акумулатора.
-
- потребител
- Мнения: 276
- Регистриран: 02 фев 2009, 18:54
- Модел на автомобила: Сеат Алхамбра тди 2001,Fiesta Jas 1,25 2000
- Местоположение: Rottach DE
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Пробваи с друго реле.
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Да не е с някаква smart система за зареждане? - която даже не трябва да се използва с оловни акумулатори.
Ако е така би трябвало да може да се изключи буксата за smart-charge-a и алтернаторът да започне да работи като обикновен алтернатор.
Провери също и кабелите. Видях някъде да пишат, че се повреждат кабелите на разстояние около 40-50 см. от алтернатора и не е очевидно.
Ако е така би трябвало да може да се изключи буксата за smart-charge-a и алтернаторът да започне да работи като обикновен алтернатор.
Провери също и кабелите. Видях някъде да пишат, че се повреждат кабелите на разстояние около 40-50 см. от алтернатора и не е очевидно.
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 14 юли 2013, 17:40
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Нищо смарт няма в тая кола. Кабелите трябва да хване някой жичкаджия и наистина да ги разгледа обстойно, човек който си разбира.dreadx написа:Да не е с някаква smart система за зареждане? - която даже не трябва да се използва с оловни акумулатори.
Ако е така би трябвало да може да се изключи буксата за smart-charge-a и алтернаторът да започне да работи като обикновен алтернатор.
Провери също и кабелите. Видях някъде да пишат, че се повреждат кабелите на разстояние около 40-50 см. от алтернатора и не е очевидно.
Масата към акумулатора ще я проверя довечера. Иначе тя масата си е пусната директно кум корпуса на динамото.baro написа:Масата към мотора проверена ли е? А проблем с палене има ли? Пробвай да пуснеш маса директно към корпуса на динамото и измери какво става на акумулатора.
ford focus 1.8 tddi 2001
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Добре, ето тук има някакви статии за smart-charge системата на Форд, но не ми се занимава сега да ги превеждам.
http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/ ... arging.htm
http://www.valeoservice.com/data/master ... 714173.pdf
Това, което научих от тях е, че няма да работи с обикновени оловни акумулатори, а само с калции/сребро.
Изобщо не трябва да се слага в такава кола оловен акумулатор.
http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/ ... arging.htm
http://www.valeoservice.com/data/master ... 714173.pdf
Това, което научих от тях е, че няма да работи с обикновени оловни акумулатори, а само с калции/сребро.
Изобщо не трябва да се слага в такава кола оловен акумулатор.
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 14 юли 2013, 17:40
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Прав си има такова нещо, но не е от там.dreadx написа:Добре, ето тук има някакви статии за smart-charge системата на Форд, но не ми се занимава сега да ги превеждам.
http://www.petercoopercarrepairs.co.uk/ ... arging.htm
http://www.valeoservice.com/data/master ... 714173.pdf
Това, което научих от тях е, че няма да работи с обикновени оловни акумулатори, а само с калции/сребро.
Изобщо не трябва да се слага в такава кола оловен акумулатор.
Открих проблема! До сега само 2ма човека във форума съм срещнал с такъв проблем и 2мата не знаеха от какво е... Е момчета, както и предполагах е свързано с ремъка и ротора не на динамото се завърта. Оказа се оптегача на ремъка. Тая джаджа е издала багажа и в случайте като двигателя работи на високи обороти ремъка свива оптегача леко и като паднат оборотите оптегача си остава така, ремъка става лабав и динамото не се върти! По пътя на логиката поне аз така си го обяснявам. От вчера карам с новия оптегач, зареждането закова на 14.2v!
Успех!
ford focus 1.8 tddi 2001
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти

-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 14 юли 2013, 17:40
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Не го е правила до сега - икакъв звук.dreadx написа:ако ремъкът приплъзва нямаше ли да се чува - да свири?
ford focus 1.8 tddi 2001
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 14 юли 2013, 17:40
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Момчета, писна ми! Днеска се пребирам по магистралата и нали е жега съм си пуснал климатика на 1-2 да върти... През целия път си карам на скорост в обороти, обаче преди София има едно голямо спускане и пуснах по инерция и след няма и 1 мин. светна лампата на акумулатора. Сложих волтметъра да видя какво става - на скорост в обороти 14V по инерция, без скорост 12.0-12.2V ?? Писнами вече да се занимавам с този алтернатор...
Кое се предполага да е проблема? Регулатора, четките с колектора???
Кое се предполага да е проблема? Регулатора, четките с колектора???
ford focus 1.8 tddi 2001
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Колега пусни си тест режима и виж какъв волтаж ти показва той,а също провери дали ти е записал някаква грешка на компа като влезеш в тест режима.
-
- потребител
- Мнения: 49
- Регистриран: 14 юли 2013, 17:40
- Модел на автомобила: ford focus 1.8 tddi
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Тест режима съм го пускал, показва си толкова колкото. Обаче тя не ми върши работа, тъй като колата не трябва да е запалена, а колкото до грешка 100% има записана ако светне лампата на акумулатора.cvetan.cenkov написа:Колега пусни си тест режима и виж какъв волтаж ти показва той,а също провери дали ти е записал някаква грешка на компа като влезеш в тест режима.
ford focus 1.8 tddi 2001
-
- потребител
- Мнения: 232
- Регистриран: 15 ное 2009, 19:27
- Модел на автомобила: focus
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Грешиш като изкараш тест режима палиш и гледаш данните.Какъв е кода на грешката който е записан
-
- потребител
- Мнения: 601
- Регистриран: 06 апр 2011, 20:26
- Модел на автомобила: FIESTA 89г/1.1/OHV
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Добре де, провери и кабелите както ти казах по-горе. Много хора се оплакват от проблеми с тях.
- mi6o
- потребител
- Мнения: 773
- Регистриран: 11 авг 2007, 10:20
- Модел на автомобила: Мондео МК3, 2.2 ТДЦИ, 2005 г., 155 к.с. (коНби), Мондео МК 2 (коНби) / 1.8 ТД / 98 г. /90 к.с. ( бивш Ескорт 1.8 ТД / 98 г. / 90 к.с. , още по-бивша Фиеста 1.25 / 16 кл. / 75 к.с. / 96 г. )
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Здрaвейте колеги. Имa ли вaриaнт дa е с демпфернa ролкa тоя aлтернaтор и тя дa прaви мизерийте. Сменявaх тaкaвa нa съседa нa голф 3-кa. Може ли при по-високи обороти дa увличa вaлa нa роторa и дa зaреждa нормaлно,a при по-ниски дa не може порaди износвaне. Не съм сигурен,дa кaжaт по-зaпознaтите колеги с тaкивa мотори.
Поздрaви
Поздрaви
-
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 16 юли 2007, 15:45
- Модел на автомобила: '06 Ford Mondeo 2.0TDCI комби
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Алтернатора не зарежда на ниски обороти
Здравейте колеги,
От доста време имам същите проблеми с лампата на акумулатора и с интезитета на фаровете. Също както при колега проблемът се появява при влажно време.
Няколко пъти ми светва лампата за акумулатора. Мерих го единият път - беше си е в нормата.
Имам обаче два допълнителни симптома:
- при около или малко под 1500 оборота, на 2-ра или 5-та скорост, без значение, се усеща едно придърпване и, не съм сигурен обаче, един шум като приплясване. Придърпването НЕ е защото са ниски оборотите за скоростта!
- Пуска се перката на радиатора без изобщо колата да е загряла. Няколко пъти и продължава да се върти след като изгася двигателя и трябва само да подам контакт за да спре.
Другото което забелязах е, че когато обороте са спокойни (около 900) и при подаване на газ (в момента в който натисна педала на газта) пак се променя интезитета на свете на фаровете. Ако задържа обороти над 1500 (с променливо подаване на газ) няма нищо и като пусна газта оборотите са си пак спокойни.
Намерихте ли някакво решение на проблема? Много е гадно като почнат да ми играят оборотите, а сега и като е тъмно след 18 е още по-гадно да ми се променя интезитета на светене на фаровете, още повече на кръстовище или на светофар.
По майстори не съм ходил, все още, защото (почти сигурно) ще се почне едно ходене по мъките с глупави ( и даже идиотски) диагнози.
Едно уточнение: в началото на март съм сменил четки и лагер на алтернатора.
Това е моят тема по проблема: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=71275 .
Николай
От доста време имам същите проблеми с лампата на акумулатора и с интезитета на фаровете. Също както при колега проблемът се появява при влажно време.
Няколко пъти ми светва лампата за акумулатора. Мерих го единият път - беше си е в нормата.
Имам обаче два допълнителни симптома:
- при около или малко под 1500 оборота, на 2-ра или 5-та скорост, без значение, се усеща едно придърпване и, не съм сигурен обаче, един шум като приплясване. Придърпването НЕ е защото са ниски оборотите за скоростта!
- Пуска се перката на радиатора без изобщо колата да е загряла. Няколко пъти и продължава да се върти след като изгася двигателя и трябва само да подам контакт за да спре.
Другото което забелязах е, че когато обороте са спокойни (около 900) и при подаване на газ (в момента в който натисна педала на газта) пак се променя интезитета на свете на фаровете. Ако задържа обороти над 1500 (с променливо подаване на газ) няма нищо и като пусна газта оборотите са си пак спокойни.
Намерихте ли някакво решение на проблема? Много е гадно като почнат да ми играят оборотите, а сега и като е тъмно след 18 е още по-гадно да ми се променя интезитета на светене на фаровете, още повече на кръстовище или на светофар.
По майстори не съм ходил, все още, защото (почти сигурно) ще се почне едно ходене по мъките с глупави ( и даже идиотски) диагнози.
Едно уточнение: в началото на март съм сменил четки и лагер на алтернатора.
Това е моят тема по проблема: http://clubford.org/forum/viewtopic.php?f=8&t=71275 .
Николай
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта