За лампата на акумулатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
shaby
потребител
потребител
Мнения: 240
Регистриран: 31 май 2006, 11:36
Модел на автомобила: Escort '96 1.8 TD
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

За лампата на акумулатора

Мнение от shaby » 15 авг 2006, 18:46

Става въпрос за лампата на таблото. Свети съвсеееееем лекичко, даже се вижда само на тъмно. Например карам на 5-та с 2500 оборота и не свети. Минавам на четвърта и стига да речем до 3500 оборота и лампата светва както описах - лекичко. Вероятно има проблем със зареждането, но дали ще може някой да обясни за какво по-точно се касае... За недозареждане, за презареждане или за друг проблем? Благодаря Ви!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 15 авг 2006, 21:32

Замери си акумулатора без и със консуматори. Ако без е под 11V - долей, зареди и проверявай по-често. Замери и със консуматори - да не ти пада рязко напрежението. После замери при 3000оборота - ако е под 14V на акумулатора си прегледай алтернатор и бубина...

Потребителски аватар
demiro
потребител
потребител
Мнения: 1210
Регистриран: 17 мар 2005, 00:36
Модел на автомобила: голяма печка :)
Местоположение: Около В.Търново :)
Status: Извън линия

Мнение от demiro » 16 авг 2006, 09:18

Може и четките/четка/ на генератора да дават фира вече... :roll:
Изображение

acho_daf
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 14 апр 2006, 20:00
Модел на автомобила: Ескорт комби 1.8Д .94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от acho_daf » 06 сеп 2006, 20:22

И аз имам същия проблем, като си карам съвсем леко свети , и то трябва да се загледаш .Карах я на маистор свалиха алтернатора ,разглобиха го и се оказа че му няма нищо,праща ме на електричар да ми опънат нова жища от таблото до алтернатора, проблема бил там,но засега си карам така тя пак си зарежда.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 07 сеп 2006, 21:19

Ами и на маика ми на Типото така светеше съвсем леко и ........... днес смених акумолатора........ При всички измервания се държеше отлично. Зареждаше над 14 V, и акумолатора си даваше над 12V при покой, но след зареждане и каране 20тина км. на фарове например неможеше да завърти стартера..........

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 08 сеп 2006, 11:14

Тока на възбодителната намотка на алтернатора менава през тази крушка и ако продължава да свети ,има проблем с самовъзбуждането(четки мръсни колекторни пластини реле регулатор)

Потребителски аватар
merakliata
потребител
потребител
Мнения: 74
Регистриран: 22 яну 2006, 18:10
Модел на автомобила: DodGe NeoN 1.8 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от merakliata » 09 сеп 2006, 01:01

и при мен го имаше този проблем и се оказа че диодната гръпа на алтенатора или там както се води е в процес на изгаряне лампата светеше по малко докато един ден светна много и не запалих докато не я смених двапати за 2 месеца и си проверете и кабелите от стартееа към алтернатора при мен от там идваше заради окисление
Изображение

carrot
потребител
потребител
Мнения: 190
Регистриран: 07 фев 2005, 09:13
Модел на автомобила: Fiesta 1.1 C '89; Escort 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от carrot » 13 сеп 2006, 08:56

Проверете си и кабелите (дебелите ;)) от алтернатора към стартера и акумулатора (както съветва и merakliata)! Ако кабела (веригата) на възбудителната намотка е прекъснат, алтернатора изобщо няма да зарежда и лампата на акумулатора при подаване на контакт няма да светва, а и после!
При мен бяха почти прекъснати/прегорели въпросните кабеляци и при мааалко по-голяма консумация на ток - двигател на по-височки обороти + светлини или друга подобна комбинация почваше направо да си свети лампата :evil:. Интересното е че при двг на ниски обороти + светлини например не беше проблем... Проблема беше че сечението на кабелите беше намаляло значително и вече не можеше да пропусне достатъчно голям ток...

Направо се разбих докато локализирам проблема - алтернатора го свалях сума пъти (мислех си че не е у ред нещо:)), гледах четки, диодна група etc. докато не помислих малко как и защо става :D .

ай, дано съм помогнал ;)!

acho_daf
потребител
потребител
Мнения: 11
Регистриран: 14 апр 2006, 20:00
Модел на автомобила: Ескорт комби 1.8Д .94
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от acho_daf » 18 сеп 2006, 10:21

Вчера ми остана малко време и реших да погледна дебелите кабели от
алтернатора към стартера по съвет на колегата (carrot) за което съм му много благодарен ,и проблема се оказа там и сега нямам никакви проблеми ,всичко е на 6

enikolov
потребител
потребител
Мнения: 4
Регистриран: 22 окт 2006, 21:19
Модел на автомобила: Ford eskort 1.8D
Status: Извън линия

Мнение от enikolov » 22 окт 2006, 21:46

С проблема не можеш да се справиш сам. Вътре в алтернатора има едни диоди /полупроводници/. Обяснявам ти го просто. Някой от диодите е изгорял и вече е "цял проводник". След известно време ще спре да ти зарежда и ще светне по-силно.

Vaklin
потребител
потребител
Мнения: 622
Регистриран: 26 яну 2006, 17:50
Модел на автомобила: Puma 1.7 Zetec-s в процес на тунинговане
Местоположение: Козлодуй
Status: Извън линия

Мнение от Vaklin » 23 окт 2006, 08:37

Не ти работи някоя от фазите на генератора. Възможно намотка на късо, прекъснал/пробил диод и т.н. Повредата се диагностицира с осцилоскоп. Процедурата е елементарна, но не за сервизи с манталитет и оборудване "всичпо по 1 лев".

Необходимо е да се търси повредата незабавно. Възможни са повреди в управлението на инжекциона, имобилайзера и т.н. В случая теб с дизела това не те грози (евентуално ако имаш имобилайзер е опасно), но да се има предвид от другите четящи тук.
_______________________________________
Ваклин Христов
Автомобилна диагностика ЕООД
П.К. 79
3320 Козлодуй

Ремонт на дизелова горивна апаратура.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 02 ное 2006, 23:11

И при мен е така ходих да ми го замерят казаха ми смени четките. Сменям аз четки и четкодържател има разлика. Преди като пуснех парното и падаха оборотите в покой като бях. А сега не мърдат, но пак вечер свети слабо и акумулатора ми умира. На какво може да се дължи като отидох да ми го замерят след това ми казаха, че не зарежда на ниски обороти изобщо а не високи зарежда нормално.
Изображение
Изображение

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 03 ное 2006, 12:32

billy_boy проблема ти идва някаде около реле регулатора.Когато си на ниски обороти + през лампата на таблото захранва релерегулатора,а тои
през четките ротора.При повишаване на оборотите генератора през вградена диона група захранва релерегулатора (самовазбужда се) и лампата на таблото огасва .
Провери лампата на таблото свети ли при подаден контакт.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 03 ное 2006, 18:51

Да всичко ми свети при даден контакт както си е нормално иначе другото не го разбрах. Но напоследък наблюдавам че като запаля не всеки път но от време на време ми светва за малко и пампата на маслото?! Това на какво се дължи сутринта си проверих маслото беше малко над минимума.
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 03 ное 2006, 23:28

E-e-e. Долей малко масло де. Не бъди стиснат. Може и да не ти светва повече. :lol:

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 04 ное 2006, 12:23

Наи вероятно релерегулатора(четкодържателя )прави некви мизерии.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

на моя форд светеше така

Мнение от diesel1.6 » 04 ное 2006, 22:34

аз имах такъв проблем на форд ескорт, модел до 89 г.
лампата на таблото е включена през диод, който на външен вид прилича просто на един кабел. ако се махна, куплунга си става да се свърже без него, и аз помислих, че това е някаква глупост от предния собственик и го махнах. лампата взе да светва полека и при високи обороти направо да си свети, а зареждаше. замислих се и реших, че един диод на нея би свършил идеална работа.. даже си купих :)... и тогава се сетих за махнатия "кабел", и с налудничава усмивка го замерих - оказа се диод! сложих го обратно, и всичко се оправи.
лошото е, че три сервиза не можаха да измислят какво има на колата и оферираха всякакви ремонти или казваха, че щом зарежда е супер и не се сетиха за диода.

Потребителски аватар
billy_boy
потребител
потребител
Мнения: 845
Регистриран: 01 фев 2006, 12:40
Модел на автомобила: Audi a4 1.8TQ AJL, караше Sierra
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от billy_boy » 05 ное 2006, 20:22

Добре а искам да ви попитам мога ли да си сложа по-мощен алтернатор? Имам нужда така или иначе има ли по-мощни алтернаори за сиера или трябва да сложа от друга кола и + - ? как стоят нещата?
Изображение
Изображение

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 05 ное 2006, 21:23

Виж тук: http://audio.carsbg.net/polezno.asp" onclick="window.open(this.href);return false; /абстрахирай се от това, че е Фв/

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта