Проблем с ел. стъкла

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
newDummy
потребител
потребител
Мнения: 35
Регистриран: 25 май 2012, 11:23
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Проблем с ел. стъкла

Мнение от newDummy » 14 окт 2012, 23:04

Здравейте, има проблен с джамовете. Има форд фофул GHIA и от начало се радвах на задните си ел. стъкла, но вече не им се радвам толкова много. Едното от тях падна във вратата. Когато натисна бутона се чува как моторчето върти, но самото стъкло не помръдва. Също така лесно мога да го двъжа с ръката си нагора на долу сякаш нищо него държи. Рагледах вратата, тапицерията и е закачена на 6 видийки и по следата има болт. След като ги развих се оказа че няма да е лесно да се сеали - тапицерията и тонколоната са залепени или поне така ми се струва. Искам да попирам някай дали е успявал сам да оправи такъв проблем или трябва да ходя на сервиз. Мерси !

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 964
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от Major_Koenig » 15 окт 2012, 00:15

Колега имах подобен проблем преди няколко месеца. След няколко часа първоначално псуване, докато се освободи стъклото проблема беше решен.
Колега сваляш видийте на кората, двата болта от дръжката на врата, една видия зад дръжката за отваряне и след това сваляш вътрешното уплтение между стъклото и врата. В ръководството за ремонт се дава, че се сваля и страчният триъгълен пластмасов капак, но аз лично не съм го свалял. Самата кора не е залепена с нищо, колоната също колоната. Кората се сваля нагоре леко в дясно и напред. Внимателно докато се отдели от врата, след което разкачаш куплунга на копчето за ел. прозорец и вадиш кората напред и на ляво. Това се отнася за задна лява врата, при дясната е същото но вместо на ляво ти е на дясно и обратното. Има един слой звукоизолация той вече е лепен, но това не е проблем. Колоната не се сваля нито пречи, нито някакво место за работа освобождава. Има една пяна в триъгълна форма тя е на три клипса и се сваля. След като си свалил нея внимателно отделяш звукоизолацията от вратата, така че да не се скъса, докато не ти се откире около половината от вратата. Ако се загледъш някъде около пововината път на стъклото в средата на водача има отвор, има отвор и в ламарината на вратата, там трябва да ти се падне долният край на стъклото. С една плоска отверка трябва да натиснеш вътрешният бял щифт, а след това и външният. Натискай внимателно, за да не пукнеш стъклото. След като си ги свалил стъклото се вади нагоре и навътре към купето. След като си свалил стъклото има да развиеш три болта от тялото на мотора на ел.стъкло и вадиш целият задвижващ механиз надолу и наляво. Болтово на механизма са един в впредният край и два в задният. Когато свалиш механизма вече може да се види за какво точно става на въпрос, счупени щипки, скъсани жила и т.н. Най-верочтно имаш счупени щипки на пластмасовият водач на стъклото, в следствие на което са се освободили жилата. Препоръчвам ти да си потърсиш нова щипка, а не втора ръка ако се окажа прав. След като си намериш щипка трябва да я сложиш и да опънеш жилата, това е процедура за двама души. Поставяш единият край на щипката върху металната шейна и след това с лек натиск влиза и другият край. Трябва да оставиш щипката крайно долно положение.Долното жило се навива в ролката на електромотора и се слага в канала на щипката. След това на горното жило правиш половин оборт на ролката опъваш към горната ролка, без да слагаш в нея и обратно надолу към щипката слага се в същият канал където и другото жило. След като си сложил и двете жила започваш да намотаваш горното жило на ръка в ролката, като започваш от най-външният към най-вътрешният възможен канал. Ако не се лъжа ще направиш три оборота. Накрая на средата на третият оборот трябва да приплъзнеш горният край на жилото към горната ролка(тя е елипсовидна) и чрез нейното въртене да го доопънеш цялата система
Извинявам се за неграмотно написаното обяснение, но говоря по спомени и малко ми се спи :roll:
Колега напиши от къде си, за да можем да те насичом евентуално за резервни части и ако неможеш да се справиш сам.

П.С. Изолацията е залепа с лепило на някаква битомна основа не го махай. След като монтираш повдигащият механизъм и стъклото бо обратният ред пртискаш изолоцията и си досглобяваш варата. Като се понапече от слънцето колата изолацията си залепва достатъчно добре, така че няма нужда да слагаш допълнително лепило.
Изображение

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от rosoner » 26 ное 2012, 20:55

Е колега благодаря ти за изчерпателния отговор. Само трябва да купя щипки ,че разпердошиня ли вратата , трябва да я сглобя ... че нямам гараж. Аз всичко махах и стигнах до махането на изолацията. Видях ,че е с черен битум и се отказах . През дупката на колоната видях ,че жилото е хлабаво. Хубавото е ,че до мен е сервиза на тойота и ако се запъна някъде ,ще ги видя момчетата. Писна ми просто от майстори , които вземат 10 лв и едно голямо нищо. Отново ти благодаря за ОБЯСНЕНИЕТО . Утре или в сряда ще трябва да я разглобя. Щипките поръчват ли се или ги има в авто аксесоарите ... да не да отворя всичко и после да не мога да намеря тея дреболии ,че наистина няма къде да я сложа колата :)

rosoner
потребител
потребител
Мнения: 24
Регистриран: 17 май 2012, 22:48
Модел на автомобила: Ford Focus
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от rosoner » 26 ное 2012, 21:25

А имам още един въпрос . Механизма за заключване (жилото му) откача ли се или само се разлепя изолацията и отгоре през отвора и ???

Потребителски аватар
Major_Koenig
Администратор
Администратор
Мнения: 964
Регистриран: 20 дек 2008, 23:52
Модел на автомобила: Focus 1.6L Zetec-S/Duratec EFI (100PS); Ghia; Facelift; 2002
Mondeo Duratec HE 2.0 PFI (145PS);Titanium pre Facelift; Tango (Metallic)
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от Major_Koenig » 26 ное 2012, 23:16

Аз при мен не съм го свалял. Просто отлепих изолацията до средата и я прегънах на две, отаваря се достатъчно място за работа. Даже ако не се лъже за послено я подпрях на жилото. Честно казано може и да има някъде откъдето да се поръчат, но не съм задълбочавал в търсенето. Аз лично нови ги намерих за 20 лева на бройка при един майстор в надежда 2-ра част.
Изображение

Потребителски аватар
urgan
Потребител
Потребител
Мнения: 1834
Регистриран: 16 яну 2009, 16:44
Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 TDCi 131 h.p. Estate 02' Ghia
Engine code: FMBA
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от urgan » 28 ное 2012, 12:26

Само трябва да купя щипки ,че разпердошиня ли вратата , трябва да я сглобя ... че нямам гараж.
За какви щипки говориш? Това не е опел. Всичко в тия врати е на видии.
Изображение

Потребителски аватар
ceco georev
потребител
потребител
Мнения: 170
Регистриран: 08 май 2008, 17:10
Модел на автомобила: Focus 1.6 Zetec-s Ghia 99.Kombi.
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от ceco georev » 28 ное 2012, 13:14

Е ти си се отказал на финала.Изолацията се маха с макетен нож.Дърпаш леко навън и режеш лепилото.Няма проблем да се залепи наново после.А тези механизми някъде ги ремонтираха потърси из нета.

Потребителски аватар
madboy
Администратор
Администратор
Мнения: 7256
Регистриран: 20 юли 2005, 09:59
Модел на автомобила: ex. Fiesta 1.1`86
Ford Ka I coupe
Ford Focus 2.0 mk1
You'll Never Walk Alone!
„Душевно болен, но духовно богат!“ "Морално дезоориентиран."
Местоположение: West Park, Blood green
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от madboy » 28 ное 2012, 14:32

ceco georev написа:Е ти си се отказал на финала.Изолацията се маха с макетен нож.Дърпаш леко навън и режеш лепилото......
Точно така. Най-добре е да режеш така, че да остане от битуума и по двете части- врата и изолация. След това прилепва добре при натиск.
Е при 10 градуса навън, не знам дали ще е лесно де. Аз свалях изолация при над 20 градуса навън. Ако можеш да я загрееш леко с пистолет с горещ въздух ще лепне перфектно.
Изображение Фен на служителите на OMV "Белозем"
Мръсните усти на завистниците са като кофи за боклук - вонящи и винаги отворени.
Парите свършват, глупостите не.

PavlinSH
потребител
потребител
Мнения: 50
Регистриран: 25 авг 2014, 09:34
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDDI 90hp
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от PavlinSH » 21 сеп 2014, 14:48

Здравейте, Колеги
Аз имам вероятно същия проблем... Махнах кората на вратата и бръкнах през отвора, който е на самата ламарина и напипах жилото, което беше много разхлабено. Та това, дали означава, че щипката на механизма е счупена или...?

П.П. Става въпрос за задно дясно стъкло.

focus-nick
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 27 авг 2011, 08:30
Модел на автомобила: Focus Turnier 1.8 TDCI Ghia 2002
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от focus-nick » 26 сеп 2014, 09:23

И аз имах подобен проблем преди 1 месец. Най-често се чупят пластмасовите водачи.
http://olx.bg/vodachi-za-stklopodemnik- ... -i51502825
На мен ми помогна със съвети колегата от форума hienata76.

Eastbourne
потребител
потребител
Мнения: 901
Регистриран: 18 юни 2014, 10:14
Модел на автомобила: Focus c-max 1.8
Status: Извън линия

Re: Проблем с ел. стъкла

Мнение от Eastbourne » 26 сеп 2014, 11:09

Да, тия пластмасови водачи с течение на времето им отслабва пластмасата и се чупят. Виждал съм при някои голфове да ги сменят с метални, за да отстранят проблема. Иначе се продават пластмасови около 6-8 лева по магазините.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта