Няколко странни проблема с Форд Фиеста 2000г.
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 03 мар 2010, 00:28
- Модел на автомобила: Служебна Fiesta
- Status: Извън линия
Няколко странни проблема с Форд Фиеста 2000г.
Здравейте колеги,
Фиестата ми има няколко странни и може би свързани проблема.
Проблем 1: той е най-лек и от най-дълго време. Изрязява се в това, че в произволни моменти фаровете и останалите светлини по колата започват да светят по-ярко или по-слабо. По принцип не ми е пречило кой знае колко много и затова съм го игнорирал. Просто в един момент фаровете стават по-ярки, след известно време се връщат към предишното си по-слабо светене. Това не се влияе от подаване на газ/вдигане на обороти.
Проблем 2: има го от няколко месеца. Той е в това, че таблото на колата изведнъж угасва - тоест подсветката си свети, но всички стрелки падат на 0, брояча на километри изгасва - абе все едно е изгасена колата. После пак произволно се включва, всички уреди правят една 'почетна обиколка' и се връщат към нормалните си показания. Има го и във втори вариянт, при който всички стрелки отиват на максимално горно положение.
Проблем 3: най-отскоро и най-ужасен, а бих казал и най-странен: той е свързан с парното и климатика на колата.
Вариянт 1: Значи: карам, климатика е изключен, вентилацията е направена на охлаждане и духа студен въздух. В един момент без да пипам нищо започва да духа горещ взъдух, така все едно съм врътнал врътката за температурата в крайно топло положение.
Вариянт 2: Климатикът е включен и духа студено. Изведнъж се изключва от самосебе си и парното почва да духа горещ въздух. Като пробвам да го включа отново натискам копчето за пускане и нищо не става - лампичката не светва и климатика не се включва. След известно време успявам да го включа от бутона - тоест при поредното натискане става.
Надявам се да получа инфо за проблема, защото е много дразнещо това с климатика особено. Това с вентилацията/климатика е много странно, защото управлението на клапата за топло/студено е абсолютно механичко - с врътка. Ако беше електронно щях да си кажа, че се превключва само, но в момента направо незнам какво да си мисля. HELP!
Фиестата ми има няколко странни и може би свързани проблема.
Проблем 1: той е най-лек и от най-дълго време. Изрязява се в това, че в произволни моменти фаровете и останалите светлини по колата започват да светят по-ярко или по-слабо. По принцип не ми е пречило кой знае колко много и затова съм го игнорирал. Просто в един момент фаровете стават по-ярки, след известно време се връщат към предишното си по-слабо светене. Това не се влияе от подаване на газ/вдигане на обороти.
Проблем 2: има го от няколко месеца. Той е в това, че таблото на колата изведнъж угасва - тоест подсветката си свети, но всички стрелки падат на 0, брояча на километри изгасва - абе все едно е изгасена колата. После пак произволно се включва, всички уреди правят една 'почетна обиколка' и се връщат към нормалните си показания. Има го и във втори вариянт, при който всички стрелки отиват на максимално горно положение.
Проблем 3: най-отскоро и най-ужасен, а бих казал и най-странен: той е свързан с парното и климатика на колата.
Вариянт 1: Значи: карам, климатика е изключен, вентилацията е направена на охлаждане и духа студен въздух. В един момент без да пипам нищо започва да духа горещ взъдух, така все едно съм врътнал врътката за температурата в крайно топло положение.
Вариянт 2: Климатикът е включен и духа студено. Изведнъж се изключва от самосебе си и парното почва да духа горещ въздух. Като пробвам да го включа отново натискам копчето за пускане и нищо не става - лампичката не светва и климатика не се включва. След известно време успявам да го включа от бутона - тоест при поредното натискане става.
Надявам се да получа инфо за проблема, защото е много дразнещо това с климатика особено. Това с вентилацията/климатика е много странно, защото управлението на клапата за топло/студено е абсолютно механичко - с врътка. Ако беше електронно щях да си кажа, че се превключва само, но в момента направо незнам какво да си мисля. HELP!

- antipower
- потребител
- Мнения: 432
- Регистриран: 11 окт 2013, 18:59
- Модел на автомобила: Focus 1.6 16v 2002г. Ghia
- Местоположение: Карлово
- Status: Извън линия
Re: Няколко странни проблема с Форд Фиеста 2000г.
Проблем 1: Най-вероятно си заминава реле регулатора. Пробвай да премериш напрежението с което зарежда акумулатора със включени фарове примерно. Не би трябвало да "подскача" напрежението при едни и същи обороти на колата.
Проблем 2: Хлабава връзка някъде зад таблото, това обяснява ходенето на стрелките до край.
Проблем 2: Хлабава връзка някъде зад таблото, това обяснява ходенето на стрелките до край.
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Няколко странни проблема с Форд Фиеста 2000г.
Проблем 1: Реле регулатора
Проблем 2: Реле регулатора
Проблем 3: Реле регулатора
Не се шегувам, не веднъж на фокуси/фиести след 2000г с един куп подобни на твоите проблеми съм го засичал това, винаги резултата е бил релето. Включително и тази аномалия с таблото и климатика. Смени го него първо и ако останат проблемите вече търси за хлабави връзки.
Проблем 2: Реле регулатора
Проблем 3: Реле регулатора
Не се шегувам, не веднъж на фокуси/фиести след 2000г с един куп подобни на твоите проблеми съм го засичал това, винаги резултата е бил релето. Включително и тази аномалия с таблото и климатика. Смени го него първо и ако останат проблемите вече търси за хлабави връзки.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Няколко странни проблема с Форд Фиеста 2000г.
Някъде 8 двигателя са налични във Фиеста година 2000
Смятай колко простоии можеш да получиш като насоки
За токовете гледам, че колегите са категорични.
Обаче управлението на топлото ти не е ясно.
Моя опит с парното:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... %BC%D0%BA4
Старта на темата е даден без да знам кое какво е и как се нарича, но на там колегите са развили темата по-компетентно.
Смятай колко простоии можеш да получиш като насоки

За токовете гледам, че колегите са категорични.
Обаче управлението на топлото ти не е ясно.
Моя опит с парното:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... %BC%D0%BA4
Старта на темата е даден без да знам кое какво е и как се нарича, но на там колегите са развили темата по-компетентно.
-
- потребител
- Мнения: 25
- Регистриран: 03 мар 2010, 00:28
- Модел на автомобила: Служебна Fiesta
- Status: Извън линия
Re: Няколко странни проблема с Форд Фиеста 2000г.
Благодаря ви за бързите и точни отговори, колеги.
Днес колата я поглдна ел. техник, обясних му проблема, също ме насочи към реле регулатора.
В момента на прегледа колата се държа нормално, но ми даде един уред за измерване на волтажа, който се слага в запалката за да я следя утре. Предпоолагам, че ще 'откачи' в даден момент.
Иначе оказва се, че този проблем съвсем не е толкова безобиден, колкото си мислех, защото ако постоянно алтернатора подава по-силен ток от колкото трябва съществува риск акумулатора да кипне или буквално да гръмне.
Относно 'врътката' за топло/студено: противно на моите очаквания се оказа, че е електронна. Механична е само тази, която насочва струята въздух, а за температурата е електронна, което обяснява 'полудяването' на температурата.
Благодаря ви още веднъж за точните съвети. Помагате на тази фиеста да продължава да е една от много малкото поддържани служебни коли
Днес колата я поглдна ел. техник, обясних му проблема, също ме насочи към реле регулатора.
В момента на прегледа колата се държа нормално, но ми даде един уред за измерване на волтажа, който се слага в запалката за да я следя утре. Предпоолагам, че ще 'откачи' в даден момент.
Иначе оказва се, че този проблем съвсем не е толкова безобиден, колкото си мислех, защото ако постоянно алтернатора подава по-силен ток от колкото трябва съществува риск акумулатора да кипне или буквално да гръмне.
Относно 'врътката' за топло/студено: противно на моите очаквания се оказа, че е електронна. Механична е само тази, която насочва струята въздух, а за температурата е електронна, което обяснява 'полудяването' на температурата.
Благодаря ви още веднъж за точните съвети. Помагате на тази фиеста да продължава да е една от много малкото поддържани служебни коли

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Google [Bot] и 5 госта