Не ми изключват подгряващите свещи

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Не ми изключват подгряващите свещи

Мнение от nikineo » 18 ное 2006, 15:38

Не ми изключват подгряващите свещи и като запаля продължават да работят.Някой имал ли е същия проблем за да сподели. Колата е Мондео 1.8TD

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 18 ное 2006, 16:04

Проблема най вероятно идва от релето.То обикновенно се чува като изключи,а с него ти гасне и лампата!Не карай колата при това положение защото ще ти заминат свещите!Просто не са направени да работят толкова дълго време!

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 18 ное 2006, 16:17

А къде се намира това реле?

Потребителски аватар
Gate
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 25 авг 2006, 19:58
Модел на автомобила: MONDEO MK 1 - 2.0GHIA ; 1.8 16v;
SierraXR4 2.0I;
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Gate » 18 ное 2006, 16:35

Ами не съм запознат с оборудването на Мондеото но предполагам ,че се намира в двигателният отсег.Виж там за кутия с релета или бушони.Се ще се включи някой колега с твоя модел,да ти каже направо къде е да не се чудиш!

Успех! :wink:

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 18 ное 2006, 16:39

А дали подлежи на ремонт или направо ново ?

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 18 ное 2006, 16:54

релето било някъде под акумулатора !

как разбра че свещите са винаги вкл ?

лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!

има ли напрежение на свещите (12V м/у коя да е свещ и маса (маса бол)) ?
Прикачени файлове
r_mond_ext.JPG
релета разполжени някъде наоколо ...

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 18 ное 2006, 17:40

Ами постоянно отива ток до свещите,пробвах с пробна лампа.
Релетата до акумолатора ги намерих и ги откачах едно по едно но все има ток към свещите.Явно релето е в купето но не знам кое

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 18 ное 2006, 18:35

Mondeo18TDI96 написа: релето било някъде под акумулатора ! ...
релето е ПОД не ДО акумулатора (извън кутията с релета и бущони!)

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 18 ное 2006, 18:55

Утре ще го открия,а дали ще има смисъл да го свалям или напрово да купувам ново и то кой знае колко ще струва

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 18 ное 2006, 19:00

nikineo написа:Утре ще го открия,а дали ще има смисъл да го свалям или напрово да купувам ново и то кой знае колко ще струва
може проблема да не е в релето - а да е в у-ето му !

така че го свали разглоби и тогава реши какво да правиш!

(иначе релето както може би си разбрал се намира под конзолата на акумулатора!)

nikineo
потребител
потребител
Мнения: 31
Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
Status: Извън линия

Мнение от nikineo » 18 ное 2006, 19:17

Разбрах къде е благодаря за помощта

1.8d
потребител
потребител
Мнения: 1156
Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
Местоположение: Стара Загора
Status: Извън линия

Мнение от 1.8d » 09 дек 2006, 17:02

Mondeo18TDI96 написа:...лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!...
Кое е това нещо дето управлява лампичката?От доста време се каня да питам и все забравям.Сега като застудя,като паля сутрин колата,ако завъртя веднага като угасне лампичката,пали доста трудно,след около 10-15 сек.въртене,обаче ако подргея 2 пъти и пали на 2-рото въртене - фът-фът и готово :D Някой знае ли защо лампичката на таблото угасва преди свещите да са готови

"(нещото дето я управлява следи темп на двг-то)" - когато е загрял двигателя е така,но когато е студен(примерно не е палена колата от 1-2 дни) кой решава кога да угасне лампата
Изображение
.....Защо съм с ТУРБОДИЗЕЛ,когато няма да се заяждам....

Потребителски аватар
sali_k
потребител
потребител
Мнения: 23
Регистриран: 06 май 2005, 23:28
Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
Местоположение: София
Status: Извън линия

работа на свещите по време на палене

Мнение от sali_k » 12 дек 2006, 01:56

1.8d написа:
Mondeo18TDI96 написа:...лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!...
Кое е това нещо дето управлява лампичката?От доста време се каня да питам и все забравям.Сега като застудя,като паля сутрин колата,ако завъртя веднага като угасне лампичката,пали доста трудно,след около 10-15 сек.въртене,обаче ако подргея 2 пъти и пали на 2-рото въртене - фът-фът и готово :D Някой знае ли защо лампичката на таблото угасва преди свещите да са готови

"(нещото дето я управлява следи темп на двг-то)" - когато е загрял двигателя е така,но когато е студен(примерно не е палена колата от 1-2 дни) кой решава кога да угасне лампата
Индикацията на идеалния момент на палене е изключването на релето. Чува се при внимание, но не винаги.
За улеснение свързах един диод с кабела за захранване на свещите и така получавам визуален сигнал и не си напрягам слуха :).
Забелязах, че при завъртане на контактния ключ релето се пуска наново, а свещите се изключват 15-20 мин след като запали двигателя. Това не го свързвам с проблем а по-скоро с фабрично заложена автоматика.
Ясно е, че лампата за индикация на подгряването на таблото не е директно свързана с работата на свещите.
Идеята на тази лампа е да даде сигнал на водача да започне паленето при работещи свещи. Т.Е в процеса на запалване да работят свещите.
Явно с годините и изминатите километри лапата за индикация спира да показва оптималния момент за пускане.
Как мислите дали може да се настрои тази лампа да загасва след по-дълго време?
Може би някой темп. датчик трябва да се смени.
Обмислях да я свържа лапата както диода. Ще стане много лесно, но защо да не се поровим да видим какво инфо ще излезе за системата за подгряване.
П.С
Написаното важи за Ескорт 1,8 Д (БЕЗ ТУРБО), монтиран на модел 89г.
Възможно е при вашите автомобили да има разлика.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 17 дек 2006, 01:31

И при мен е така - лампата гасне доста рано, но през зимата чакам да чуя цъкането на релето и тогава паля /абе да ви кажа честно много много не се съобразявам с индикацията като цяло и лятото си паля по преценка, а често и все едно карам бенз./! А падне ли под -10 след първото подгреване рестартирам процедурата и тогава въртя, защото докато влиза студена нафта в цилиндрите системата е във фаза на подгряване и противодейства на студа!

Потребителски аватар
Антон Маринов
потребител
потребител
Мнения: 304
Регистриран: 15 яну 2007, 08:42
Модел на автомобила: преди- FORD ESKORT 1997/ 1.8 TD/90ph
сега - VOLVO V70 2001/2,5 TD/140ph
Местоположение: В.Търново
Status: Извън линия

Мнение от Антон Маринов » 23 яну 2007, 21:07

прави сте за релето и лампата и аз така се чудих зашо като застудее трудно пали сега му хванах чалъма като изгасне лампата чакам да чуя релето и тогава стартер пали от раз.

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 23 яну 2007, 22:20

Лампата може да се свърже дирекно към подгряващите свещи/изхода
на релето/,но при определени условия.Доколкото си спомням лампата не беше на обща маса с останалите, така че трябва да се прекъснат кабелите и.Следва сързване към подгряващите свещи по начин който си изберете.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 23 яну 2007, 22:56

Не смея да ровя из кабелите /а нямам и доверие на майсторското съсловие като цяло - те в най-добрия случай са завършили ТОХ-а/, че още ми държи влага аудито /колеги не рискувайте да слагате газови инжекциони - нанесените щети може да са не поправими/!

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 24 яну 2007, 06:10

chains написа: ...
Готин, нещо си се Ушашавил ми се струва *00147*
:)

George
потребител
потребител
Мнения: 20
Регистриран: 18 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Orion 1.8D Ghia
Status: Извън линия

Мнение от George » 24 яну 2007, 10:00

Лампата свързана успоредно на подгряващите свещи е много полезна - най-малкото не е нужно да се ослушваш кога ще чатне релето.

Не е необходимо да се променя свързването на съществуващата лампа ако има някое свободно и неизползваемо място по таблото. Аз направих така - таблото е универсално и до лампата за подгряващите свещи има има оставено свободно място за лампа за смукач (предполагам), което е празно и неизползваемо. Монтирах там допълнителна лампа (необходимо е да се се осигури изолация от пистичките на таблото защото те са успоредно свързани с другата лампа!!!). Допълнително кабелче до релето за подгряващите свещи. Един край на маса, другия на плюса на свещите и готово.
Така имам две лампи - едната стандартната, и друга която свети когато работят свещите.

Потребителски аватар
Пламен_Plamen
потребител
потребител
Мнения: 57
Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
Местоположение: Добрич
Status: Извън линия

Мнение от Пламен_Plamen » 24 яну 2007, 21:01

Добър вариант. :D Наистина е въпрос на избор.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта