Не ми изключват подгряващите свещи
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 02 апр 2006, 16:34
- Модел на автомобила: mondeo 1.8TD 95
- Status: Извън линия
Не ми изключват подгряващите свещи
Не ми изключват подгряващите свещи и като запаля продължават да работят.Някой имал ли е същия проблем за да сподели. Колата е Мондео 1.8TD
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
релето било някъде под акумулатора !
как разбра че свещите са винаги вкл ?
лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!
има ли напрежение на свещите (12V м/у коя да е свещ и маса (маса бол)) ?
как разбра че свещите са винаги вкл ?
лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!
има ли напрежение на свещите (12V м/у коя да е свещ и маса (маса бол)) ?
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
може проблема да не е в релето - а да е в у-ето му !nikineo написа:Утре ще го открия,а дали ще има смисъл да го свалям или напрово да купувам ново и то кой знае колко ще струва
така че го свали разглоби и тогава реши какво да правиш!
(иначе релето както може би си разбрал се намира под конзолата на акумулатора!)
-
- потребител
- Мнения: 1156
- Регистриран: 19 яну 2006, 20:07
- Модел на автомобила: БМВ Е46 320d Комби 2001г 136к.с
- Местоположение: Стара Загора
- Status: Извън линия
Кое е това нещо дето управлява лампичката?От доста време се каня да питам и все забравям.Сега като застудя,като паля сутрин колата,ако завъртя веднага като угасне лампичката,пали доста трудно,след около 10-15 сек.въртене,обаче ако подргея 2 пъти и пали на 2-рото въртене - фът-фът и готовоMondeo18TDI96 написа:...лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!...

"(нещото дето я управлява следи темп на двг-то)" - когато е загрял двигателя е така,но когато е студен(примерно не е палена колата от 1-2 дни) кой решава кога да угасне лампата
- sali_k
- потребител
- Мнения: 23
- Регистриран: 06 май 2005, 23:28
- Модел на автомобила: ESCORT MK4 1,8 Diesel
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
работа на свещите по време на палене
Индикацията на идеалния момент на палене е изключването на релето. Чува се при внимание, но не винаги.1.8d написа:Кое е това нещо дето управлява лампичката?От доста време се каня да питам и все забравям.Сега като застудя,като паля сутрин колата,ако завъртя веднага като угасне лампичката,пали доста трудно,след около 10-15 сек.въртене,обаче ако подргея 2 пъти и пали на 2-рото въртене - фът-фът и готовоMondeo18TDI96 написа:...лампичката за подгряването не е директно свързана с подгрявянето - тя гасне след определено време (нещото дето я управлява следи темп на двг-то), но доста преди края на подграването което приключва с "щракването" на релето (поне 20сек)!...Някой знае ли защо лампичката на таблото угасва преди свещите да са готови
"(нещото дето я управлява следи темп на двг-то)" - когато е загрял двигателя е така,но когато е студен(примерно не е палена колата от 1-2 дни) кой решава кога да угасне лампата
За улеснение свързах един диод с кабела за захранване на свещите и така получавам визуален сигнал и не си напрягам слуха

Забелязах, че при завъртане на контактния ключ релето се пуска наново, а свещите се изключват 15-20 мин след като запали двигателя. Това не го свързвам с проблем а по-скоро с фабрично заложена автоматика.
Ясно е, че лампата за индикация на подгряването на таблото не е директно свързана с работата на свещите.
Идеята на тази лампа е да даде сигнал на водача да започне паленето при работещи свещи. Т.Е в процеса на запалване да работят свещите.
Явно с годините и изминатите километри лапата за индикация спира да показва оптималния момент за пускане.
Как мислите дали може да се настрои тази лампа да загасва след по-дълго време?
Може би някой темп. датчик трябва да се смени.
Обмислях да я свържа лапата както диода. Ще стане много лесно, но защо да не се поровим да видим какво инфо ще излезе за системата за подгряване.
П.С
Написаното важи за Ескорт 1,8 Д (БЕЗ ТУРБО), монтиран на модел 89г.
Възможно е при вашите автомобили да има разлика.
- chains
- потребител
- Мнения: 1161
- Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
И при мен е така - лампата гасне доста рано, но през зимата чакам да чуя цъкането на релето и тогава паля /абе да ви кажа честно много много не се съобразявам с индикацията като цяло и лятото си паля по преценка, а често и все едно карам бенз./! А падне ли под -10 след първото подгреване рестартирам процедурата и тогава въртя, защото докато влиза студена нафта в цилиндрите системата е във фаза на подгряване и противодейства на студа!
- Антон Маринов
- потребител
- Мнения: 304
- Регистриран: 15 яну 2007, 08:42
- Модел на автомобила: преди- FORD ESKORT 1997/ 1.8 TD/90ph
сега - VOLVO V70 2001/2,5 TD/140ph - Местоположение: В.Търново
- Status: Извън линия
- Пламен_Plamen
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 20
- Регистриран: 18 яну 2007, 10:35
- Модел на автомобила: Orion 1.8D Ghia
- Status: Извън линия
Лампата свързана успоредно на подгряващите свещи е много полезна - най-малкото не е нужно да се ослушваш кога ще чатне релето.
Не е необходимо да се променя свързването на съществуващата лампа ако има някое свободно и неизползваемо място по таблото. Аз направих така - таблото е универсално и до лампата за подгряващите свещи има има оставено свободно място за лампа за смукач (предполагам), което е празно и неизползваемо. Монтирах там допълнителна лампа (необходимо е да се се осигури изолация от пистичките на таблото защото те са успоредно свързани с другата лампа!!!). Допълнително кабелче до релето за подгряващите свещи. Един край на маса, другия на плюса на свещите и готово.
Така имам две лампи - едната стандартната, и друга която свети когато работят свещите.
Не е необходимо да се променя свързването на съществуващата лампа ако има някое свободно и неизползваемо място по таблото. Аз направих така - таблото е универсално и до лампата за подгряващите свещи има има оставено свободно място за лампа за смукач (предполагам), което е празно и неизползваемо. Монтирах там допълнителна лампа (необходимо е да се се осигури изолация от пистичките на таблото защото те са успоредно свързани с другата лампа!!!). Допълнително кабелче до релето за подгряващите свещи. Един край на маса, другия на плюса на свещите и готово.
Така имам две лампи - едната стандартната, и друга която свети когато работят свещите.
- Пламен_Plamen
- потребител
- Мнения: 57
- Регистриран: 02 яну 2007, 10:35
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8D 91г. Ford Focus 1.8 TDDI-2004г.-комби
- Местоположение: Добрич
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта