Обороти и скоростомер
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Обороти и скоростомер
Здравейте колеги 
Карам Фокус Мк1 1999-та 1.8 16V. За три години каране и около 55 000 км. нямаше никакви дертове . Доскоро. От известно време колата проявява собствено мнение... В движение пропада стрелката на скоростомера и мотора губи мощност за неопределено време. След това се оправя от само себе си и пак работи нормално. В други случаи при движение и изсключване от скорост, колата продължава да се форсира и ако не натисна съединител може сигурно да се пръсне и мотора. Предполагам, че поради възникване на грешка в електрониката остава отворена дроселовата клапа. От известно време не е равномерно и подаването на мощност, колата сякаш прекъсва и върви на тласъци.
Четох в други теми от форума, че проблемът със скоростомера се дължи на датчика на скоростта, който се намира на скоростната кутия. Въпросът ми е ако някой се е сблъсквал с подобни "симптоми" дали се решават със смяна на въпросния датчик, или може да има и друг проблем. Защото колата съм я карал на няколко различни диагностики и всички се чешат умно, защото на компютъра излиза, че всичко е ОК. Тъй като при загасяне на мотора се нулират по-дребните грешки и не могат да уловят причината.
Ако някой може да помогне с инфо ще съм благодарен

Карам Фокус Мк1 1999-та 1.8 16V. За три години каране и около 55 000 км. нямаше никакви дертове . Доскоро. От известно време колата проявява собствено мнение... В движение пропада стрелката на скоростомера и мотора губи мощност за неопределено време. След това се оправя от само себе си и пак работи нормално. В други случаи при движение и изсключване от скорост, колата продължава да се форсира и ако не натисна съединител може сигурно да се пръсне и мотора. Предполагам, че поради възникване на грешка в електрониката остава отворена дроселовата клапа. От известно време не е равномерно и подаването на мощност, колата сякаш прекъсва и върви на тласъци.
Четох в други теми от форума, че проблемът със скоростомера се дължи на датчика на скоростта, който се намира на скоростната кутия. Въпросът ми е ако някой се е сблъсквал с подобни "симптоми" дали се решават със смяна на въпросния датчик, или може да има и друг проблем. Защото колата съм я карал на няколко различни диагностики и всички се чешат умно, защото на компютъра излиза, че всичко е ОК. Тъй като при загасяне на мотора се нулират по-дребните грешки и не могат да уловят причината.
Ако някой може да помогне с инфо ще съм благодарен

- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Смени датчика, стрелката на скоростомера и липсата на мощност по това време говорят именно за неизправен датчик.
Но ме съмнява форсирането да е свързано с него.
Но ме съмнява форсирането да е свързано с него.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Запишете "живи" данни от диагностиката,- по време на движение.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
То проблемът с диагностиката е, че не се случва равномерно ... примерно всеки ден, или при всяко палене. Прави номера когато си иска. Сравнително често и доста дразнещо, но трябва да се дебнем кога точно да идем на диагностика 

- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Смени датчика, след това ще търсиш ако има и друг проблем.Doin написа:Смени датчика
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- Nassor
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 23 юни 2010, 21:20
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 1.8 115 к.с. 1999 Limited Edition
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Dimitar Mihov написа:Здравейте колеги
Карам Фокус Мк1 1999-та 1.8 16V. За три години каране и около 55 000 км. нямаше никакви дертове . Доскоро. От известно време колата проявява собствено мнение... В движение пропада стрелката на скоростомера и мотора губи мощност за неопределено време. След това се оправя от само себе си и пак работи нормално. В други случаи при движение и изсключване от скорост, колата продължава да се форсира и ако не натисна съединител може сигурно да се пръсне и мотора. Предполагам, че поради възникване на грешка в електрониката остава отворена дроселовата клапа. От известно време не е равномерно и подаването на мощност, колата сякаш прекъсва и върви на тласъци.
Четох в други теми от форума, че проблемът със скоростомера се дължи на датчика на скоростта, който се намира на скоростната кутия. Въпросът ми е ако някой се е сблъсквал с подобни "симптоми" дали се решават със смяна на въпросния датчик, или може да има и друг проблем. Защото колата съм я карал на няколко различни диагностики и всички се чешат умно, защото на компютъра излиза, че всичко е ОК. Тъй като при загасяне на мотора се нулират по-дребните грешки и не могат да уловят причината.
Ако някой може да помогне с инфо ще съм благодарен
Не е от датчика. Моят го сменях преди около 3 години, тогава симптомите бяха други и до ден днешен не съм ги имал отново. Същото нещо се случва в момента и при мен. За всички , с които съм разговарял на тази тема им се струва много странно от съединителя да се оправят високите обороти. Лично аз подозирам, че специално проблема с оборотите си идва от газта (предполагам караш на газ ?) , но те са сравнително рядко явление. По-дразнещото за мен е това накъсване което прави, особено когато не е загряла колата и спираш на свободна на някой светофар , започва да прихълцва , светва лампата на акумулатора и ако не дадеш газ би изгаснала колата. Друго подобно е на ускорение прихълца 2-3 пъти и изведнъж те изстреля, това също е много дразнещо. Ако намериш решение пиши

- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Ами преди малко бях пак в сервиза, където по принцип си поддържам колата от близо 3 години. Споменах им пак за въпросния проблем и те също бяха много озадачени от реакциите на мотора, тъй като според тях няма логика датчика на скоростта да има общо с оборотите на двигателя, или с подаването на мощност. Според тях въпросния датчик има само отношение към показанията на скоростомера...
Наистина си прав за тва хълцане, което се получава, много е дразнещо. Карам на бензин аз, иначе наистина първото, в което щях да се усъмня е газта. Предположението ми беше за датчика, тъй като като пропадне стрелката колата губи около 20 % от мощността и започва да работи неравномерно. Странното е обаче, че наравномерното работене (особено още когато не е напълно загряла) продължава и прави номера дори без да пропада стрелката.
От сервиза предположиха, че можело да става дума за платката, която подава данни за положението на педала на газта. Те ми казваха, че тоя модел не е с жило, а по електронен път се извършвало подаването на газ. Момчето ми каза, че и на други Фокуси е виждал тоя проблем - колата глъхне, губи мощност, дори угасва, докато е в движение. И той спомена за същия симптом, който има и при мен - при поддържане на скорост работи неравномерно - ту има мощност, ту няма. Трябва да стъпиш по-мъжката върху педала, за да тръгне както трябва. Според тях това се дължало точно на замърсяване и изтърняване на пътечките на платката на педала на газта. Решавал се проблема със смяна на педала.
Само че нито той, нито от Мото Пфое не можаха да дадат категоричен отговор, дали проблема може да се дължи на датчик или нещо друго. А предложената схема - сменяме докато го намерим нещо хич не ме устройва. Защото смяната и на двете неща, в които се съмняваме си е цифра. А и най-важното никой не може да каже дали ще има резултат. Не знам и аз вече отде да я подхвана. Повечето "колеги" казват карай докато роди ... ама тва може да се проточи с месеци, да не станат и години, а мега дразнещо
Наистина си прав за тва хълцане, което се получава, много е дразнещо. Карам на бензин аз, иначе наистина първото, в което щях да се усъмня е газта. Предположението ми беше за датчика, тъй като като пропадне стрелката колата губи около 20 % от мощността и започва да работи неравномерно. Странното е обаче, че наравномерното работене (особено още когато не е напълно загряла) продължава и прави номера дори без да пропада стрелката.
От сервиза предположиха, че можело да става дума за платката, която подава данни за положението на педала на газта. Те ми казваха, че тоя модел не е с жило, а по електронен път се извършвало подаването на газ. Момчето ми каза, че и на други Фокуси е виждал тоя проблем - колата глъхне, губи мощност, дори угасва, докато е в движение. И той спомена за същия симптом, който има и при мен - при поддържане на скорост работи неравномерно - ту има мощност, ту няма. Трябва да стъпиш по-мъжката върху педала, за да тръгне както трябва. Според тях това се дължало точно на замърсяване и изтърняване на пътечките на платката на педала на газта. Решавал се проблема със смяна на педала.
Само че нито той, нито от Мото Пфое не можаха да дадат категоричен отговор, дали проблема може да се дължи на датчик или нещо друго. А предложената схема - сменяме докато го намерим нещо хич не ме устройва. Защото смяната и на двете неща, в които се съмняваме си е цифра. А и най-важното никой не може да каже дали ще има резултат. Не знам и аз вече отде да я подхвана. Повечето "колеги" казват карай докато роди ... ама тва може да се проточи с месеци, да не станат и години, а мега дразнещо

- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Колега, не се хвърляй в приключения!
Потърси с търсачката темите свързани с педала и ще видиш, че симптомите се различават, а и при педала светва и лампата за неизправност в двигателя, при теб това го няма. Датчика ти за скоростта не служи единствено за показанията на скоростомера, това е лесно проверимо - извади буксата на датчика и виж за отклонение в оборотите. Форсирането е друга тема... то не е свързано с датчика, за него си трябва диагностика, защото е сериозен проблем.
Ако не ти се купува нов датчик би могъл да отвориш твоя - във форума на Рено има 2-3 теми за почистване на VSS датчик на К7М, лично съм го пробвал на Сценика - почистването и презапояването на спойките свърши работа, работа за 20 мин.
Потърси с търсачката темите свързани с педала и ще видиш, че симптомите се различават, а и при педала светва и лампата за неизправност в двигателя, при теб това го няма. Датчика ти за скоростта не служи единствено за показанията на скоростомера, това е лесно проверимо - извади буксата на датчика и виж за отклонение в оборотите. Форсирането е друга тема... то не е свързано с датчика, за него си трябва диагностика, защото е сериозен проблем.
Ако не ти се купува нов датчик би могъл да отвориш твоя - във форума на Рено има 2-3 теми за почистване на VSS датчик на К7М, лично съм го пробвал на Сценика - почистването и презапояването на спойките свърши работа, работа за 20 мин.
- Nassor
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 23 юни 2010, 21:20
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 1.8 115 к.с. 1999 Limited Edition
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Явно не съм те разбрал за симптомите ти. Точно това се дължи на датчика за скоростта. На фокус 99' датчика им е дефектен! Симптомите ми бяха, гасне по време на движение, светене на лампи по време на каране, стрелката на скоростомера 0 км/ч, втвърдяване на волана докато караш... 106 лв мисля , че ми излезе преди 3 години.Dimitar Mihov написа:като пропадне стрелката колата губи около 20 % от мощността и започва да работи неравномерно.
Момчето ми каза, че и на други Фокуси е виждал тоя проблем - колата глъхне, губи мощност, дори угасва, докато е в движение. И той спомена за същия симптом, който има и при мен - при поддържане на скорост работи неравномерно - ту има мощност, ту няма. Трябва да стъпиш по-мъжката върху педала, за да тръгне както трябва. Според тях това се дължало точно на замърсяване и изтърняване на пътечките на платката на педала на газта. Решавал се проблема със смяна на педала.
П.П. А иначе за педала на газта е интересно, ако това ще го оправи си заслужава да се смени.
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Може би в крайна сметка ще сменя датчика да видим какво ще стане. Ако няма промяна тогава ще видим какво да го правим. Някой впечатления за Мото Пфое - Пловдив? Защото предлагат да го сменя при тях безплатно ако се закупи датчика от тях. Общо излиза 127 лв. смяната.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
А педала на газта мисля се разглобява, имаше някъде тема със снимки, но не я откривам сега. Пътечките в педала може да са протрити, или замърсени. И когато се видят, то и решението си идва.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Без да се обиждаш, но ако знаеш кое е дросела снимай, че само от нета като ровя снимки не съм убеден, че е точно твоя двигател.
Убеден съм, че педала управлява дросела с жило и на самия педал няма никакви електроники и писти.
Положението на дросела си се следи от TPS.
Като върнеш газта дроселовата клапа се затваря от пружина, чрез TPS се разбира това и контрола на въздуха се поема от IAC (байпасен клапан за празен ход)
Форсирането може да се получава
от замърсен байпасен клапан
замърсена дроселова клапа
смуче неконтролиран въздух от някъде.
При наличието на газова уредба вече може да има и други дивотии с които не съм запознат.
Смени VSS и после виж как е се държи двигателя за да продължиш да ровиш ако се налага
Не знам по какви сервизи ходите и какви шамани работят там
МП имат апаратура, но те са магазин, а не сервиз.
Убеден съм, че педала управлява дросела с жило и на самия педал няма никакви електроники и писти.
Положението на дросела си се следи от TPS.
Като върнеш газта дроселовата клапа се затваря от пружина, чрез TPS се разбира това и контрола на въздуха се поема от IAC (байпасен клапан за празен ход)
Форсирането може да се получава
от замърсен байпасен клапан
замърсена дроселова клапа
смуче неконтролиран въздух от някъде.
При наличието на газова уредба вече може да има и други дивотии с които не съм запознат.
Смени VSS и после виж как е се държи двигателя за да продължиш да ровиш ако се налага

Не знам по какви сервизи ходите и какви шамани работят там

МП имат апаратура, но те са магазин, а не сервиз.
- Nassor
- потребител
- Мнения: 56
- Регистриран: 23 юни 2010, 21:20
- Модел на автомобила: Ford Focus Ghia 1.8 115 к.с. 1999 Limited Edition
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
При мен, прехълцването вече е в миналото. Оказа се, че имам маркуч (към изпарителя на газовата уредба) леко скъсан, подмениха ми го с нов, от друг доставчик , заявявайки, че с този втори път не може да стане, и излиза че колата е губила налягане по този начин. От 2 дена е "ремонта" ядове нямам, а това си беше ежедневие...
- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Отивам утре да сменям VVS датчика ... Ще пиша после дали се е оправил проблема 

-
- потребител
- Мнения: 18
- Регистриран: 01 сеп 2006, 19:37
- Модел на автомобила: focus 1.6 tdci
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Преди 2-3 дни смених моя датчик и колата се държи много добре.В Бургас го взех за 63 лева.Не от мото-пфое естествено.

- Dimitar Mihov
- потребител
- Мнения: 156
- Регистриран: 23 апр 2013, 14:24
- Модел на автомобила: Ford Fusion 1.4 TDCi
Ford Fiesta 1.0 EcoBoost - Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
И при мене всичко мина ОК ... от втория път ... след измамниците от Мото Пфое отидох в друг сервиз. Цялата хава излезе 80 лв. със смяната. Всички проблеми, които имаше не се наблюдават след смяната.
- dinkor
- потребител
- Мнения: 27
- Регистриран: 14 сеп 2009, 23:44
- Модел на автомобила: Focus
- Местоположение: Царево
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Здравейте колеги и аз имам подобен проблем .. при мен колата след работа на място около минута започваше да хълца и да се мъчи да гасне ... прави го и на бензин и на газ .. почистихме дроселовата клапа този проблем почти изчезна на моменти притриса но не винаги .. НО появи се нов проблем след изключване от скорост вдига обороти от 2000 на горе натисна ли съединителя падат .. пусна ли го пак на горе ... но с километража проблеми няма .. та дали е от тоз пуст датчик за скороста се питам!?
Чудото е не да летиш във въздуха или да ходиш по водата, а да стъпваш на земята.
- Димитър.Дечев
- потребител
- Мнения: 8
- Регистриран: 25 юни 2016, 20:06
- Модел на автомобила: Форд Фиеста 1.4 zetec S 1997
- Местоположение: Zlatograd
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Я да видим някой с подобен проблем може ли зя помогне!
Колеги при мен проблема е следния, като съм в движение и кято тръгна да сменям предавка , дали по високя или по-ниска, колата се форсира, но се форсира ако сйм над 1800-2000 ако съм под тях, не се форсира, според мен е vSS когато го откячих, не се форсираше, но спря и да държи обороти, натискаш съединителя, падат оборотите на 0 в движение
Колеги при мен проблема е следния, като съм в движение и кято тръгна да сменям предавка , дали по високя или по-ниска, колата се форсира, но се форсира ако сйм над 1800-2000 ако съм под тях, не се форсира, според мен е vSS когато го откячих, не се форсираше, но спря и да държи обороти, натискаш съединителя, падат оборотите на 0 в движение
-
- потребител
- Мнения: 824
- Регистриран: 20 юни 2013, 18:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 '00 lpg
- Местоположение: Sofia
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Темата е стара, но искам да попитам – в случай, че проблемът е заради въртян километраж, смяна на датчик или километража ще помогне ли? Или трябва да се обнови софтуера на компютъра?
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Обороти и скоростомер
Кой проблем, тука има описани няколко?
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта