Отново въпроси за акумулатори
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Отново въпроси за акумулатори
Колеги, ще се сбогувам със стария ветеран, но поради липса на време го бях оставил да поотлежи 3-4 седмици в студовете.
Та чудесния му вече 4 годишен акумулатор Exide (наистина мисля, че беше перфектен) - ме погледна с "окото" си в черен цвят, вместо със зелен.
Но - волтажа при около 0 градуса, беше 12.45V и колата запали с 0 драми след едномесечен престой... След прилично раздвижване, обаче, пак си остана черен и съвсем не позеленя. Свалих го за малко експерименти.
Ей го:

Черен:

Искам да попитам 2-3-4 въпроса:
Въпрос 1: Тъй като е затворен, може ли да го зареждам спокойно? Зареждал съм досега акумулатор с развиващи се "тапи", откъдето изкачали някакви опасни газове. Има ли някакъв риск да го повредя, да избухне и да падне блока (въпреки, че имам проветриво място) и т.н.? Зарядното с което разполагам има някаква табличка, включваш го и според зарядния ток който ти покаже и Ah-вете на акумулатора, смяташ колко време трябва да стои.
Въпрос 2: Това "око" на какъв принцип работи (простете невежеството)? Защо като го поразклатя става зелено и после пак черно след малко време? Да не е някакъв поплавък?
Защо почерня след дългия престой?
Въпрос 3: Според наивното ми разбиране, е по-добре акумулатора да се съхранява по-продължително разкачен, при възможно по-ниски температури, защото се саморазрежда по-бавно. Правилно ли е това? Защо съседа си го държи в спалнята, до сърцето си?
Въпрос 4: Освен зелен и черен цвят на "окото" има и бял, с надпис "Test". Какво ли значи това?
Все се надявам, че този акумулатор ще изкара още дългичко и ще радва някой...


Ей го:

Черен:

Искам да попитам 2-3-4 въпроса:
Въпрос 1: Тъй като е затворен, може ли да го зареждам спокойно? Зареждал съм досега акумулатор с развиващи се "тапи", откъдето изкачали някакви опасни газове. Има ли някакъв риск да го повредя, да избухне и да падне блока (въпреки, че имам проветриво място) и т.н.? Зарядното с което разполагам има някаква табличка, включваш го и според зарядния ток който ти покаже и Ah-вете на акумулатора, смяташ колко време трябва да стои.
Въпрос 2: Това "око" на какъв принцип работи (простете невежеството)? Защо като го поразклатя става зелено и после пак черно след малко време? Да не е някакъв поплавък?

Въпрос 3: Според наивното ми разбиране, е по-добре акумулатора да се съхранява по-продължително разкачен, при възможно по-ниски температури, защото се саморазрежда по-бавно. Правилно ли е това? Защо съседа си го държи в спалнята, до сърцето си?
Въпрос 4: Освен зелен и черен цвят на "окото" има и бял, с надпис "Test". Какво ли значи това?
Все се надявам, че този акумулатор ще изкара още дългичко и ще радва някой...
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Модата в техниката е гнусно нещо. "Затворена" му е само рекламата. Стандартен оловен акумулатор. Клетката задължително има контакт с атмосферата, точно заради тия газове. На снимката, дето си го снимал странично, виждаш ли дупчицата отстрани горе върху капака? Ей от там му е вентилацията. Има си отделни клетки, с капачки и те са "хванати" в общ капак, който в най-идиотския случай ще е пипнат някъде с уптразвукова заварка, но в масовия си е на щипки и мазнат тук-там с епоксидна смола, за да си мисли потребителя, че "затворен". Повечето обаче са си отваряеми. Т.е. дори да има нещо отгоре, под нещото има отделни клетки с отделни капачки.
"Окото" за зареждането познай какво мери....гъстотата на електролита в една клетка. Като спадне, топчето потъва и не се вижда. Това е механична система. Пластмаса от-до. Заради това като го размърдаш, става зелено-вътре има пластмасово топче, което плува, а отгоре е увеличителна леща (пак пластмаса) за да го виждаш.
От къде идва идиотщината в тоя вид батерии...електролитът си има контакт с атмосферата. Загрява се, изстива, изпарява се. На старите акумулатори имаше отстрани индикатор за нивото на електролита. Като спадне-доливаш дестилирана водичка и си лъв. Тук няма как. "Затворената" система го прави невъзможно. Поне за масовия потребител. В резултат имаш по-къс живот на батерията, защото тя е лишена по подразбиране и от най-елементарната поддържка. Какво може да е станало с "окото" при това положение, вероятно се сещаш и сам, след като батерията е ОК на заряд-ами тая клетка е празна. Нивото на електролита в нея е под нивото на измерващата система. Трябва да се долее вода в нея или има механична повреда в "окото". На нормален акумулатор отваряме, пъхаме вътре един денсиметър и веднага виждаме гъстотата на електролита. Така във всички клетки. Като тръгне да си заминава батерията, няма да имаш гъстота. Съответно ако само е изпарила-доливаш
Изход- хубаво прегледай как точно е изпълнена "затворената" система-т.е. какво пречи на капака да се отвори. Ексид са нисък клас масова техника и най-вероятно капакът ще се отвори само с разлепване на шарената лепенка и подпъхване на нещо остро отстрани на капка. Пробвай с ножче, отстрани капака, под отвора за вентилацията. Ако влезе, значи си е стандартен отваряем.
"Окото" за зареждането познай какво мери....гъстотата на електролита в една клетка. Като спадне, топчето потъва и не се вижда. Това е механична система. Пластмаса от-до. Заради това като го размърдаш, става зелено-вътре има пластмасово топче, което плува, а отгоре е увеличителна леща (пак пластмаса) за да го виждаш.
От къде идва идиотщината в тоя вид батерии...електролитът си има контакт с атмосферата. Загрява се, изстива, изпарява се. На старите акумулатори имаше отстрани индикатор за нивото на електролита. Като спадне-доливаш дестилирана водичка и си лъв. Тук няма как. "Затворената" система го прави невъзможно. Поне за масовия потребител. В резултат имаш по-къс живот на батерията, защото тя е лишена по подразбиране и от най-елементарната поддържка. Какво може да е станало с "окото" при това положение, вероятно се сещаш и сам, след като батерията е ОК на заряд-ами тая клетка е празна. Нивото на електролита в нея е под нивото на измерващата система. Трябва да се долее вода в нея или има механична повреда в "окото". На нормален акумулатор отваряме, пъхаме вътре един денсиметър и веднага виждаме гъстотата на електролита. Така във всички клетки. Като тръгне да си заминава батерията, няма да имаш гъстота. Съответно ако само е изпарила-доливаш
Изход- хубаво прегледай как точно е изпълнена "затворената" система-т.е. какво пречи на капака да се отвори. Ексид са нисък клас масова техника и най-вероятно капакът ще се отвори само с разлепване на шарената лепенка и подпъхване на нещо остро отстрани на капка. Пробвай с ножче, отстрани капака, под отвора за вентилацията. Ако влезе, значи си е стандартен отваряем.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Това че окото е Черно не значи автоматично, че акумулатора е за изхвърляне. Там даже си пише "зареди", зареждаш си го съвсем спокойно без притеснения, електролита вътре е в гелообразна форма и отделя по-малко газове от старите. Това с доливането, като ти гледам акумулатора е напълно възможно. Моята Варта е на 8г, откакто я свалихме от буса преди 5г, окото е Черно, но си върши работата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Благодаря ви, колеги! Вече имам план в такъв случай - зареждам го за начало, пък после ще му се кахъря ако има проблем и е още черен (разлепям, цепя, пробивам и т.н.). Страх ме беше да не го взривя
но това очевидно няма как да стане. Има си някакво клапанче отстрани, като S_C ме просвети. Но не е това, дето се вижда на снимката, а е от другата страна. В тази дупка на снимката има някакво винтче май 
Иначе имам един познат с такъв - кара вече 6год и още държи, което не е никак зле.


Иначе имам един познат с такъв - кара вече 6год и още държи, което не е никак зле.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Наско....не е гелов. Гелова батерия в кола все още е рядко срещано извращение заради особеностите при зареждането им.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Не споря, така твърдят акумулаторджиите по нашите ширини, аз лично не съм се занимавал да отварям такъв, обаче съм виждал със следи от отваряне.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
А Варта-та на Фиестата ти е на 5,5 години. Без да се е налагало отварянето му.
- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Ето го индикатора какво представлява:
http://img.hisupplier.com/var/userImages/2011-08/29/134814456_batter_indicator_s.jpg
http://img.hisupplier.com/var/userImages/2011-08/29/134814456_batter_indicator_s.jpg
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 21 ное 2014, 22:40
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 1.1 1989 - подарена ; Vaz 2101 - 1977 ; Ford Mondeo MK3 1.8 2001 ;
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Колеги , гелови акумулатори има , продават се , но цената им е непоносима - два ,три пъти по-висока от стандартните електролитови батерии. Колегата е прав "окото" мери гъстота на електролита само на една клетка ... дава приблизителна представа за състоянието на акумулатора. Само ,че ако нивото на електролита е спаднало "окото" не е черно а е прозрачно. Черно става при два случая: 1.ниска гъстота на електролита 2. разградено олово в клетката в резултат от презареждане или прекалено разреждане . Във втория случай "окото" се зацапва и колкото и да го зареждаш все си остава черно. Дори "окото" да свети залено , ако съседната клетка е дефектирала , акумулатора е за боклука. А иначе на качествените акумулатори , капака е фабрично залепен , като въпросния капак е така направен ,че изпаренията на електролита са сведени до минимум ( кондензират и да се отичат обратно в клетката ). Обикновенно капака е направен с два вентилационни отвора отстрани , като единия задължително се затапва с цел удължаване на живота на акумулатора и намаляване на изпаренията.
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Колегата gras е прав за затапването, от едната страна е така, има някаква малка тапичка, дето мислех че е клапанче. Тези дни като го заредя ще пиша какво е станало, че в момента не ми е спешно и не ми се занимава.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Така, днеска от няма какво да правя махнах стикерите на Вартата, отдолу стандартни тапи на винт. Развих тапите и .... вътре празно като в църква, пое почти 1.5л дестилирана вода.
Край с илюзията "НЕОБСЛУЖВАЕМ АКУМУЛАТОР", изтече ли гаранцията, отваряйте и си обслужвайте акумулатора по стандартния начин, ако искате да ви служи по-дълго.
Край с илюзията "НЕОБСЛУЖВАЕМ АКУМУЛАТОР", изтече ли гаранцията, отваряйте и си обслужвайте акумулатора по стандартния начин, ако искате да ви служи по-дълго.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 74
- Регистриран: 21 ное 2014, 22:40
- Модел на автомобила: Ford Fiesta МК3 1.1 1989 - подарена ; Vaz 2101 - 1977 ; Ford Mondeo MK3 1.8 2001 ;
- Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Колега , зависи каква Варта си купил! Ако е "SILVER" или "Blu" ще я отвориш ама друг път. Всички производители имат и "обслужваеми" акумулатори направени по старата технология отпреди 40-50 години.HACKO написа:Така, днеска от няма какво да правя махнах стикерите на Вартата, отдолу стандартни тапи на винт. Развих тапите и .... вътре празно като в църква, пое почти 1.5л дестилирана вода.
Край с илюзията "НЕОБСЛУЖВАЕМ АКУМУЛАТОР", изтече ли гаранцията, отваряйте и си обслужвайте акумулатора по стандартния начин, ако искате да ви служи по-дълго.
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
И на мен ми интересно, за коя Варта става въпрос.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Тая за която писах по-нагоре, използвана за първоначално вграждане във VW.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- S_C
- потребител
- Мнения: 4603
- Регистриран: 05 юни 2008, 23:00
- Модел на автомобила: Mondeo`95 2.0
Marea`01 1.6
Caravelle JX - Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Отварят се абсолютно всичките, най-много човек да трябва да си събере някое и друго приспособление, защото има лепени със студена заварка.
Просто не си купувайте "необслужваеми" батерии. Нищо не го налага.
Просто не си купувайте "необслужваеми" батерии. Нищо не го налага.
Не говоря с непознати. Никога не се знае кой от двама ни ще се окаже психопат!
- dimkar
- потребител
- Мнения: 1364
- Регистриран: 03 мар 2007, 23:21
- Модел на автомобила: Nissan
- Местоположение: Сопот
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Че какъв е проблемът, след като изкарват по толкова?S_C написа:...Просто не си купувайте "необслужваеми" батерии. Нищо не го налага.
HACKO написа:...Моята Варта е на 8г, откакто я свалихме от буса преди 5г, окото е Черно, но си върши работата.
-
- потребител
- Мнения: 405
- Регистриран: 02 ное 2008, 13:55
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 16V 1995 комби
Fopd Fusion 1.6 - Местоположение: Дупница
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
За тези дето не могат да се отворят капачките руснаците са им намерили начин как да ги допълват с вода . На 1.5см. от ръба на долу пробиват дупки 4мм. срещу всяка клетка със спринцовка допълват вода до отвора след което отворите ги запълват със топъл силикон и зареждат 12 часа .
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Все пак да отчитаме, че това е акумулатор за Дизелов автомобил, сложен в Бензинов. С редовна поддръжка щеше да изкара тези години на Дизела.dimkar написа:Че какъв е проблемът, след като изкарват по толкова?S_C написа:...Просто не си купувайте "необслужваеми" батерии. Нищо не го налага.HACKO написа:...Моята Варта е на 8г, откакто я свалихме от буса преди 5г, окото е Черно, но си върши работата.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- lubomirov89
- потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 01 сеп 2010, 13:49
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.6 16v FYDA
- Местоположение: Левски
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Ще изкара, ама друг път...
-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Заредих го колеги, очото вече е зеленикаво, а напрежението е 12.85V. Май ще го бъде и 5-а година 
Весели празници!

Весели празници!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 24 госта