Проблем

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
_SLiThER_
Status: Извън линия

Проблем

Мнение от _SLiThER_ » 25 сеп 2005, 19:10

Не ми работи перката на радиатора :roll: Купих си нов датчик като си мислих че е само от него но уви пак не работи :cry: Някакви идей каде може да е проблема :idea: Като пусна климатика перката тръгва но само за няколко секунди и спира и това ми се струва че е втората степен. Става въпрос за Zetec-a :oops:

Потребителски аватар
Mitko
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 13 сеп 2005, 21:40
Модел на автомобила: Renault Kangoo 1.9DTI
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Mitko » 25 сеп 2005, 19:22

Бушона на перката се намира на шината на плюсовата клема на акомулатора .Ако не е от него виж доакумолатора иама едно реле (зелено ),хванато на панела под челното стъкло , то е силовото реле на перката . Направено е така ,защото колата е с климатик и перката трябжа да се командва и от датчика ха охладителната система и от климатика . Отвори релето почисти контактите , провери за пукнати споики и слаби връзки и вярвам че ше се оправи. :idea: Успех!

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 25 сеп 2005, 19:39

Бушона е здрав, релето го мери един комшия който разбира от тоци уж :lol: Обаче не се сетих да почистя контактите :oops:

Потребителски аватар
Mitko
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 13 сеп 2005, 21:40
Модел на автомобила: Renault Kangoo 1.9DTI
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Mitko » 25 сеп 2005, 20:15

Като го отвориш вътре има мако и голямо силови релета . Имал съм случаи ,когато на малкото реле котвта е залепнала отворена и не се двжи , а по някога е имало и напукани споики ,които правят слаба връзка при натоварване и се получава точно така ,перката тръгва после спира :idea: :wink:

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 26 сеп 2005, 18:06

Днес чистих релето но не се оправи. :cry: Отидох до една морга пробвах с тяхното реле същата работа. Остава датчика който взех от Мото-Пфое да не работи или е друг проблема. Към датчика идват на горната двойка 12В а на долната 0.13В съпротивлението на датчика ще го измеря утре днес не ми остана време :roll:

Потребителски аватар
Mitko
потребител
потребител
Мнения: 41
Регистриран: 13 сеп 2005, 21:40
Модел на автомобила: Renault Kangoo 1.9DTI
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Mitko » 26 сеп 2005, 19:21

Не на датчика ,а на перката виж съпротивлението :idea: трябва да е 1-3 ома. А релето се проверява много лесно . Укасяваш на кабелите с една жичка и ако е от релето (или инсталацията) не тръгва перката , а ако тръгне тогава датчика не командва :!: :wink:

PS:Провери първо директно на наперката като подадеш напрежение дали тръгва !

Потребителски аватар
Polly
потребител
потребител
Мнения: 905
Регистриран: 24 фев 2005, 16:02
Модел на автомобила: Бира Каменица в кен
Местоположение: село Извор
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Polly » 26 сеп 2005, 19:27

Преди време и аз имах подобен проблем, не се въртеше перката на радиатора, разреши се като се смени термостата.
Обяснението, което ми дадоха в МП за наложителността на смяната беше, че термостата стои постоянно отворен, колата загрява бавно и перката нестига до положение, в което да се завърти. Колата тогава наистина загряваше бавно.

Потребителски аватар
DigiPro
потребител
потребител
Мнения: 4336
Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3
Местоположение: Велико Търново
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DigiPro » 26 сеп 2005, 21:15

И на служебното Типо се оказа че е от термостата. Загряваше много и не стигаше топла вода до радиатора която да задейства датчика за перката.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 26 сеп 2005, 22:19

Mitko написа:Не на датчика ,а на перката виж съпротивлението :idea: трябва да е 1-3 ома. А релето се проверява много лесно . Укасяваш на кабелите с една жичка и ако е от релето (или инсталацията) не тръгва перката , а ако тръгне тогава датчика не командва :!: :wink:

PS:Провери първо директно на наперката като подадеш напрежение дали тръгва !
Перката работи според мен климатика като пусна се върти. Утре ще пробвам да укъся кабелите но те са 4 кой с кой :lol: предполагам по двойки както са си :P така ще пробвам

NIKJAMa
потребител
потребител
Мнения: 675
Регистриран: 09 фев 2005, 13:35
Модел на автомобила: Mondeo Ghia `04 2.0 TDCI
Escort `90 XR3i convertible
Mitsubishi Colt `08 1.3 AT
Peugeot 4007 2.4 CVT
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от NIKJAMa » 27 сеп 2005, 00:17

На корпуса на перката имаш един резистор, който ти е за бавните обороти. Той има навика да гори и поради тази причина за да ти се включи перката трябва да е направо на 2-ра степен а явно ти не си я загрявал чак до там. При мен е байпастат резистора и се пускам направо на бълзите иначе цената му е скромна само 90 кинта в МП.
Та като окъсиш кабелчетата дай на контакт и ще разбереш там ли е проблема.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 01 окт 2005, 16:00

Днес намерих време пак за моя проблем :roll: оказа се този резистор изгорял е :? байпасирах и сега работи и то работи на бавни обороти :shock: Новия ми въпрос е някой наблюдавал ли е каде му се пуска перката при мен се пуска като почне да минава "L" :roll:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта