Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 03 дек 2023, 21:34
- Местоположение: Madrid
- Status: Извън линия
Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
При запалване на двигателя, в началото стартера върти, но не пали. След два три опита, като че ли акумулатора се изтощава и не може или трудно върти двигателя. Свалям акумулатора и го слагам на друга кола и двигателя запалва без проблеми. Което означава че проблема не е от акумулатора. Стартер, реле....? Къде може да е проблема? Благодаря
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
Както го обясняваш, може да се приеме, че стартерът ти не върти както трябва. Но за да не пали двигателят при първото развъртане, вероятно има и друг проблем.
Стартерът е или за четки, или за втулки, или и за двете. Ако имаше проблем в стартерното реле, нямаше да развърта.
Само не разбрах има ли разлика в скоростта на развъртане на твоя стартер спрямо този на другата кола, която е запалила с твоя акумулатор. Ако твоят стартер се развърта по-мудно още първия път, може и да минеш само с неговия ремонт. Ама все пак си остава възможността и за друг проблем.
Стартерът е или за четки, или за втулки, или и за двете. Ако имаше проблем в стартерното реле, нямаше да развърта.
Само не разбрах има ли разлика в скоростта на развъртане на твоя стартер спрямо този на другата кола, която е запалила с твоя акумулатор. Ако твоят стартер се развърта по-мудно още първия път, може и да минеш само с неговия ремонт. Ама все пак си остава възможността и за друг проблем.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 03 дек 2023, 21:34
- Местоположение: Madrid
- Status: Извън линия
Re: Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
Определено има разлика в скоростта на развъртане. При Форда развъртането е по-мудно и след 3-4 опита акумулатора сякаш е паднал и стартера не е в състояние да върти двигателя. Но премествайки го на другата кола, подава ток на стартера и той развърта нормално и колата пали.
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
Значи може да се наложи да се провери стартерът. Преди да го свалите обаче, вижте дали няма някой разхлабен или компрометиран по друг начин кабел към него.
Знам всички вицове за Форд 

- Ozzie
- потребител
- Мнения: 1185
- Регистриран: 06 май 2016, 21:28
- Модел на автомобила: Focus Turnier MkIII facelift 1,6 TDCi 85 kW / EZ 02/15
Ex:Ford Focus C-Max 1,6 TDCi - 80 kW - Местоположение: Варна
- Status: Извън линия
Re: Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
@Bulgaro
Сваляй стартера и го носи някъде за рециклиране, ако има такова нещо по тамошния край. Предполагам "Местоположение: Мадрид" не е случайно написано?
Преди година и половина, може би и повече, като последна възможност за решаване на проблем с трудно палене, стигнахме до рециклиране на стартер на въпросното МПС. Разликата "преди и след това" беше като от тук до Луната. Просто се усещаше как стартера въртеше по-леко и с по-високи обороти. Съответно и стартирането на двигателя стана по-лесно.
Сваляй стартера и го носи някъде за рециклиране, ако има такова нещо по тамошния край. Предполагам "Местоположение: Мадрид" не е случайно написано?
Преди година и половина, може би и повече, като последна възможност за решаване на проблем с трудно палене, стигнахме до рециклиране на стартер на въпросното МПС. Разликата "преди и след това" беше като от тук до Луната. Просто се усещаше как стартера въртеше по-леко и с по-високи обороти. Съответно и стартирането на двигателя стана по-лесно.
По-добре с хубава жена на надуваем матрак, отколкото с надуваема жена на хубав матрак...
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 03 дек 2023, 21:34
- Местоположение: Madrid
- Status: Извън линия
Re: Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
Ами благодаря ви. Ще закарам колата на монтьор за окончателна диагноза и тъй като всичко сочи към стартера, тук в Мадрид има голямо авто-гробище (desguace) и ще ида да си сваля един стартер. Ще ви кажа как са се развили нещата, но ще видя кога ще стане това. Благодаря ви още веднъж
- ivchotr
- потребител
- Мнения: 929
- Регистриран: 31 окт 2015, 13:40
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
"Новият" стартер може да се окаже в по-лошо състояние от твоя. Проверката му е задължителна. На стартера могат да му се скапят четките, което е най-честият проблем, електромагнитният включвател и по-специално котвата му (нагаря мостовата пластина) и втулките, в които лагерува роторът. Намотките на статора и ротора също могат да се скапят, както и ламелите на колектора на ротора, но това са по-редки проблеми и обикновено не се появяват преди другите. Бендиксът също има потенциал да се скапе, но ако има изядени и счупени зъби или изтърващ храповик, симптомите ще са други.
Та и твоят и "новият" от моргата трябва да се проверят и евентулано да се обслужат (ремонтират) преди да се качат отново на двигателя, за да не се вкараш във втора серия на филма.
Та и твоят и "новият" от моргата трябва да се проверят и евентулано да се обслужат (ремонтират) преди да се качат отново на двигателя, за да не се вкараш във втора серия на филма.
Знам всички вицове за Форд 

-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 03 дек 2023, 21:34
- Местоположение: Madrid
- Status: Извън линия
Re: Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
Преди 2 дена механик дойде и видя проблема. По негова оценка и след проба установи, че акумулатора не е толкова добър, за да завърти добре двигателя. При пробата акумулатора се изтощи и не можеше да завърти двигателя...преместих го на другата кола и тя запали от първия път, след това го върнахме и с кабели от другата ЗАПАЛЕНА кола пробвахме Форда и се оказа, че пали нормално, без проблеми. Препоръча ми да купя нов акумулатор с по-големи Ah. Но ми каза също да се свали и ревизира стартера.
- ЯЛТА
- Потребител
- Мнения: 10865
- Регистриран: 22 юли 2010, 14:52
- Модел на автомобила: FORD MONDEO 1.8 TD, 90 hp., GHIA, ENDURA D, SW, MK-2, 2000 year.
***********************
Ford Puma, 1.6, 2002 year, 103 hp.
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... __________
АМБИЦИЯТА Е ПОСЛЕДНОТО УБЕЖИЩЕ НА НЕУДАЧНИКА. О.Уайлд - Местоположение: СОФИЯ, и чат пат на луната.
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
Когато се износят втулките на ротора на стартера-започва да харчи повече ток и намалява мощността му, и вече е неефективен. Трябва му ремонт или нов.
Мисли ГЛОБАЛНО действай ЛОКАЛНО
-
- потребител
- Мнения: 5
- Регистриран: 03 дек 2023, 21:34
- Местоположение: Madrid
- Status: Извън линия
Re: Форд фокус 1.8 TDCi 2004 Трудно пали
Купих и сложих нов акумулатор с по-голям Аh. Върти и пали, но трудно. Ако не запали след 2-3 оборота и новия акумулатор сякаш пада, и трудно върти. Ще видя кога ще намеря сервиз за да се ревизира стартера, явно там е проблема. Може би след Нова година
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта