акумулатор - съсипан ли е?
- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
акумулатор - съсипан ли е?
Здравейте, колеги
тия дни свалих акумулатора на Форда (72 ач), беше стоял 8 месеца без да го пипам (не ме питайте защо), напрежението на клемите му беше малко над 5 волта. Сложих го да се зарежда на ток около 3 ампера, като към края нармално започна да пада. Толкова си теглеше, зарядното няма възможност да се регуллира тока, а максимума му е 5А. Непрекъснато мерех напрежението за заряд, и като стигна 14,2 - 14,3 волта (ток <1А) го махнах. Зареждал се е към 25-6 часа. Включих му една крушка от мигач да за да се разреди. Тук малко оплесках нещата, защото го изпуснах, уж мерех непркъснато, но в един момент го погледнах и беше 8,5 волта, но не е стоял повече от 3 часа под 10,5 в., тоест, едва ли е имал време да се сулфатизира същестевено. Веднага го сложих на зарядното. Същата работа, ток (3 А eff., 4,5 arith), не знам каква е разликата. След около 24 часа пак стигна 14,2 - 14,3 в. и го изключих. , ОБАЧЕ като му меря плътността на електролита ми показва между 1,10 и 1,16 в различните клетки, тоест напълно изтощен! Сега има 13,05 волта и не пада.
Въпроса ми е, безвъзвратно съсипан ли е, и ако не, как да пробвам да го съживя? Благодаря предварително
тия дни свалих акумулатора на Форда (72 ач), беше стоял 8 месеца без да го пипам (не ме питайте защо), напрежението на клемите му беше малко над 5 волта. Сложих го да се зарежда на ток около 3 ампера, като към края нармално започна да пада. Толкова си теглеше, зарядното няма възможност да се регуллира тока, а максимума му е 5А. Непрекъснато мерех напрежението за заряд, и като стигна 14,2 - 14,3 волта (ток <1А) го махнах. Зареждал се е към 25-6 часа. Включих му една крушка от мигач да за да се разреди. Тук малко оплесках нещата, защото го изпуснах, уж мерех непркъснато, но в един момент го погледнах и беше 8,5 волта, но не е стоял повече от 3 часа под 10,5 в., тоест, едва ли е имал време да се сулфатизира същестевено. Веднага го сложих на зарядното. Същата работа, ток (3 А eff., 4,5 arith), не знам каква е разликата. След около 24 часа пак стигна 14,2 - 14,3 в. и го изключих. , ОБАЧЕ като му меря плътността на електролита ми показва между 1,10 и 1,16 в различните клетки, тоест напълно изтощен! Сега има 13,05 волта и не пада.
Въпроса ми е, безвъзвратно съсипан ли е, и ако не, как да пробвам да го съживя? Благодаря предварително
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: акумулатор - съсипан ли е?
нали е сулфатизирал половин година, и сега тази сяра се е преместила от електролита в сулфатите и си седи на дъното и по плочите. може би трябва да си долееш киселина, да с еоправи електролита и след месец два каране да се промият клетките, за да се изхвърли изронения материал - сулфатите ил каквото е там.tomny написа: ОБАЧЕ като му меря плътността на електролита ми показва между 1,10 и 1,16 в различните клетки, тоест напълно изтощен! Сега има 13,05 волта и не пада.
Въпроса ми е, безвъзвратно съсипан ли е, и ако не, как да пробвам да го съживя? Благодаря предварително
ако ти се занимава, разбира се..

- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: акумулатор - съсипан ли е?
Дано да сти прави
И аз се усъмних в уреда, ама като му сложа чиста студена вода и показва точно единица, това според мен означава че мери правилно. Елестролита е бистър, няма частици в него, но аз и не мога да засмуча от дъното, денсиметъра е така направен че се потапя само една гумена човка, около 4-5 см. и засмуква навън. Засега се разрежда пак, ще му направя няколко цикъла. Ако не се оправи така и се наложи да му доливам киселина, от къде да я взема и как да преценя колко да добавя? Тая работа май не е за домашни условия?

- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Стига го разрежда. Нов няма да стане. Зареждай го с малък ток, по възможност с "умно" зарядно което следи какво му трябва на акумулатора и да си му го подава без да кипи прекалено и да загрява по време на заряда.
Остави го 2 дена и на 3-тия ако има слици да завърти да запали начи според мен ще караш лятото. 2-та дена са ако събота и неделя не ти трябва колата и в понеделник като трънеш за бач да има кой да завърти
Остави го 2 дена и на 3-тия ако има слици да завърти да запали начи според мен ще караш лятото. 2-та дена са ако събота и неделя не ти трябва колата и в понеделник като трънеш за бач да има кой да завърти

- tomny
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
- Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Пичове, много сте мили, само това "карай спокойно" няма как да стане
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... ght=#39599
Утре ще ходя да гледам един двигател, дори и да не го взема, твърдо съм решил да я оправя. Искам да знам дали този акумулатор ще издържи зора при първоначалното запалване, предполагам ще види зор. А смяната на двигателя си е изваждане, ако си ги спестя тия стотина лв... Ясно че няма кой да даде 100% отговор
, по-скоро мнение, благодаря ви за сега, дано не се е скапал, пък иначе ще купя нов, майната му! 
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... ght=#39599
Утре ще ходя да гледам един двигател, дори и да не го взема, твърдо съм решил да я оправя. Искам да знам дали този акумулатор ще издържи зора при първоначалното запалване, предполагам ще види зор. А смяната на двигателя си е изваждане, ако си ги спестя тия стотина лв... Ясно че няма кой да даде 100% отговор


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта