акумулатор - съсипан ли е?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

акумулатор - съсипан ли е?

Мнение от tomny » 16 мар 2007, 13:37

Здравейте, колеги
тия дни свалих акумулатора на Форда (72 ач), беше стоял 8 месеца без да го пипам (не ме питайте защо), напрежението на клемите му беше малко над 5 волта. Сложих го да се зарежда на ток около 3 ампера, като към края нармално започна да пада. Толкова си теглеше, зарядното няма възможност да се регуллира тока, а максимума му е 5А. Непрекъснато мерех напрежението за заряд, и като стигна 14,2 - 14,3 волта (ток <1А) го махнах. Зареждал се е към 25-6 часа. Включих му една крушка от мигач да за да се разреди. Тук малко оплесках нещата, защото го изпуснах, уж мерех непркъснато, но в един момент го погледнах и беше 8,5 волта, но не е стоял повече от 3 часа под 10,5 в., тоест, едва ли е имал време да се сулфатизира същестевено. Веднага го сложих на зарядното. Същата работа, ток (3 А eff., 4,5 arith), не знам каква е разликата. След около 24 часа пак стигна 14,2 - 14,3 в. и го изключих. , ОБАЧЕ като му меря плътността на електролита ми показва между 1,10 и 1,16 в различните клетки, тоест напълно изтощен! Сега има 13,05 волта и не пада.
Въпроса ми е, безвъзвратно съсипан ли е, и ако не, как да пробвам да го съживя? Благодаря предварително

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 16 мар 2007, 15:28

Щом държи не е.
Гъстотата на електролита знаеш че трябва дае1,24-1,28.Може уредати да не мери верно.Мини покрай някой акомулаторджия да ти го премери истински.
*00133*

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 16 мар 2007, 16:19

мммда прав си.И според мен е наред.
Освен това ако клетките са разрушени като смукнеш в уреда ще извади електролит примесен с частици и батак от дъното.Ако е чист му няма нищо,само зареждай и разреждай 2-3 пъти и ще се оправи.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: акумулатор - съсипан ли е?

Мнение от diesel1.6 » 16 мар 2007, 22:39

tomny написа: ОБАЧЕ като му меря плътността на електролита ми показва между 1,10 и 1,16 в различните клетки, тоест напълно изтощен! Сега има 13,05 волта и не пада.
Въпроса ми е, безвъзвратно съсипан ли е, и ако не, как да пробвам да го съживя? Благодаря предварително
нали е сулфатизирал половин година, и сега тази сяра се е преместила от електролита в сулфатите и си седи на дъното и по плочите. може би трябва да си долееш киселина, да с еоправи електролита и след месец два каране да се промият клетките, за да се изхвърли изронения материал - сулфатите ил каквото е там.
ако ти се занимава, разбира се.. :)

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: акумулатор - съсипан ли е?

Мнение от tomny » 17 мар 2007, 11:33

Дано да сти прави :) И аз се усъмних в уреда, ама като му сложа чиста студена вода и показва точно единица, това според мен означава че мери правилно. Елестролита е бистър, няма частици в него, но аз и не мога да засмуча от дъното, денсиметъра е така направен че се потапя само една гумена човка, около 4-5 см. и засмуква навън. Засега се разрежда пак, ще му направя няколко цикъла. Ако не се оправи така и се наложи да му доливам киселина, от къде да я взема и как да преценя колко да добавя? Тая работа май не е за домашни условия?

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 17 мар 2007, 14:41

Не е за домашно. Направи му още 1-2 цикъла(ако не помогнат няма да навредят) слагай и карай без да се замисляш. Иде лято и може да нямаш проблем, ако не ремонта се извършва чрез смяна с нов.

Потребителски аватар
jordj
потребител
потребител
Мнения: 1190
Регистриран: 27 юни 2005, 22:10
Модел на автомобила: Форд Фокус МК2 1,6tdci
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от jordj » 17 мар 2007, 15:33

Карай без да се притесняваш.При постоянна употреба ще се оправи напълно и ще е перфектен.
*00133*

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 17 мар 2007, 23:15

Стига го разрежда. Нов няма да стане. Зареждай го с малък ток, по възможност с "умно" зарядно което следи какво му трябва на акумулатора и да си му го подава без да кипи прекалено и да загрява по време на заряда.
Остави го 2 дена и на 3-тия ако има слици да завърти да запали начи според мен ще караш лятото. 2-та дена са ако събота и неделя не ти трябва колата и в понеделник като трънеш за бач да има кой да завърти :)

Потребителски аватар
tomny
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 25 юли 2006, 09:09
Модел на автомобила: Sierra 2.0 DOHC EFI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от tomny » 18 мар 2007, 02:13

Пичове, много сте мили, само това "карай спокойно" няма как да стане
http://clubford.org/forum/viewtopic.php ... ght=#39599
Утре ще ходя да гледам един двигател, дори и да не го взема, твърдо съм решил да я оправя. Искам да знам дали този акумулатор ще издържи зора при първоначалното запалване, предполагам ще види зор. А смяната на двигателя си е изваждане, ако си ги спестя тия стотина лв... Ясно че няма кой да даде 100% отговор :), по-скоро мнение, благодаря ви за сега, дано не се е скапал, пък иначе ще купя нов, майната му! :)

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Мнение от HACKO » 18 мар 2007, 04:59

Колега, щом не ти харесват отговорите, иди на врачка. Няма друг начин да се отговори на твоя въпрос.

Потребителски аватар
aldov
потребител
потребител
Мнения: 118
Регистриран: 03 мар 2007, 14:04
Модел на автомобила: ford escort 1.3, OHV, 1987; ford fiesta 1.3i, 1994
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от aldov » 18 мар 2007, 08:27

слушай вземи този акумулатор и го зареждай поне 3 или 4 денонощия. тази зима имах много проблеми с моя заради една утечка и отркрих, че за пален заряд на 60 амперов акумулатор 3-4 денонощия е екстра.
зареди го докато електролита се сгъсти до нормалното и ще се оправи.
Aldov
Изображение

веден
потребител
потребител
Мнения: 185
Регистриран: 20 авг 2005, 22:12
Модел на автомобила: Ford Escort 1,6 i 16v '93г.
Status: Извън линия

Мнение от веден » 03 апр 2007, 03:15

Аз въобще не бих се занимавал с акумулатор който толкова време е бил разреден под 10,5 v . Абсолютно безнадежден е . Направо отивам за нов.

Потребителски аватар
chains
потребител
потребител
Мнения: 1161
Регистриран: 08 мар 2005, 23:25
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 TDI `94 CLX Turnier & Focus 1.6 V16 `00 Turnier
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от chains » 03 апр 2007, 14:09

Съвет - дай го на някой твой приятел да го покара седмица - две и той сам ще си покаже !

Филипов
потребител
потребител
Мнения: 504
Регистриран: 13 дек 2006, 23:34
Модел на автомобила: Escort 1,6 16V Ghia
Местоположение: Плевен
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Филипов » 10 апр 2007, 00:02

Най тежкия режим е паленето - ако върти безпроблемно стартера защо се занимаваш? След като нивото е нормално и плочите не са открити - карай и си свиркай.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта