Алтернатор на Фиеста МК3 - отстранен проблем

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Алтернатор на Фиеста МК3 - отстранен проблем

Мнение от BOROOO » 04 апр 2007, 12:38

Малко предистория:
В Неделя прибирайки се по магистрала "Хемус" на около 80-90км. преди София първоначално се появи лек шум откъм мотора, който впоследствие започна да се усилва. Гледам уредите - никаква промяна, нито свети лампата за акумулатора (карам на къси), нито дава признаци, че мотора се опитва на прегрее, все едно нищо не се случваше само дето при промяна на оборотите шума намаляваше или се усилваше. Спирам на първата бензиностанция, отварям предния капак и проверявам ремъка минаваш през алтернатора и водната помпа да не е хлабав - ами нормално обтегнат, но шума определено идваше от тази посока. Викам си, щом е само шум засега без да се юркам много ще се прибера, пък после ще ремонтирам каквото трябва. Закротих на около 2000об., че тогава шума беше най-малък и докретах някакси. На следващия ден първо купих нов ремък, че стария ме съмняваше и след това свалих стария. Оста на алтернатора трябваше да се върти свободно, но като завъртях на ръка все едно имах динамо с як магнит - ту върти свободно, ту леко затяга и работата ми стана ясна - лагера се е счупил.
Свалих алтернатора. Отвиват се три болта - един отгоре и два отдолу и се разкача една букса.
При разглабянето му се оказа, че е повреден предния съчмен лагер (задния е иглен). Купих нов лагер - марката не я помня, а лагера е монтиран вече *unknw* , но каталожния му номер е 6203.
Трудността тук е свалянето на стария и поставянето на новия лагер. Старият го свалихме с една специална трикрака стяга, която е направена точно за такива цели (струва 6лв. - Индийска и както се досещате е много некачествена). И при поставяне на новия лагер нещата се закучиха, защото производителя на алтернатора е ударил по леглото на лагера с цел да го капсулова (що така не ме питайте). Изчистихме ръба на леглото с един инструмент (шабер се казва) и се опитахме на набием новия лагер. Мъка ви казвам - непрекъснато лагера влизаше накриво и така около два часа. И тъкмо да зарежем работата на мен ми хрумна следната идея - взех ротора, набих му новия лагер, след това сложих капака с леглото така, както трябва да е, набих стария лагер, сложих гайката дето държи перката за охлаждане и започнах да навивам. Единственото, което можеше да стане е новия лагер да си влезне в леглото, при това без млатене с чука *00133* . Забравих да кажа, че преди това колектора е препилен с финна шкурка, защото четките на места бяха направили вдлъбнатини. Алтернатора е сглобен и довечера по слагам като ще внимавам да го обтегна добре, че по едно време карах с хлабав ремък, че не ми се занимаваше да го оправям и набързо прецаках един акумулатор.
Толкова от мен, дано съм бил полезен на някого.

Потребителски аватар
Ianislav
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Ianislav » 12 апр 2007, 23:22

Да те попитам каква марка е твоя алтернатор, защото доколкото знам на 90% от фиестите е бош. Аз имах проблеми с алтернатора и след отварянето му с изненада установих че е Visteon и ми създава доста проблеми... :(
Може да съм бавен,но съм музикален ;)

BOROOO
потребител
потребител
Мнения: 125
Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
Местоположение: гр. София
Status: Извън линия

Мнение от BOROOO » 13 апр 2007, 10:14

Ianislav написа:Да те попитам каква марка е твоя алтернатор, защото доколкото знам на 90% от фиестите е бош. Аз имах проблеми с алтернатора и след отварянето му с изненада установих че е Visteon и ми създава доста проблеми... :(
Да ти кажа честно никъде не видях надпис така, че и аз все още си задавам този въпрос :oops: . Горното съм го писал главно заради лагера, другото си беше наред. След като го поставихме (с бащата) замерихме на клемите на акумулатора и даваше 14,29-14,30V, което доколкото съм чел е нормално. Понеже пишеш, че имаш проблеми с алтернатора да взема да споделя нещо. Преди време имах проблеми с една прахосмукачка (и на нея и се беше счупил лагер) и като я отворих взех, че разместих положението на четките. И като я включих след това - мъка, паднаха оборотите, метка яко искри и пуши, направо кошмар. Докато не наместихме четките в правилното положение - перпендикулярно на колектора този мотор не работеше добре. Та съвета ми е да си провериш четките, колектора и той може да е надран и да не прави добър контакт. А пък ако е нещо в намотките :cry: , но пък може и да не е проблема алтернатора, а това след него - регулатора.

Потребителски аватар
Ianislav
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Ianislav » 13 апр 2007, 16:20

преди 3 седмици я карах ан ремонт.. четки , четкодържател и реле...общо взето от стария алтернатор остана само железарията :) но продължавам да имам проблеми с тока....често ми пада акомулатора което ме притеснява. замервам...зарежда...не знам в чудо съм се видял вече освен да си е отишъл акомулатора?! то имаше някакъв уред с който се мереше електролита мисля но не съм чак толкова умна глава...:)
Може да съм бавен,но съм музикален ;)

buhap
потребител
потребител
Мнения: 321
Регистриран: 21 сеп 2005, 16:58
Модел на автомобила: escort 1,4 F6F `91
Местоположение: Бургас
Status: Извън линия

Мнение от buhap » 15 апр 2007, 09:31

Преди месец и аз се мъчих но го изиграх .Моят е Марели и кабелите са с гайки.Старият лагер беше лепен и с валцовано легло .

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта