Алтернатор на Фиеста МК3 - отстранен проблем
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
- Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Алтернатор на Фиеста МК3 - отстранен проблем
Малко предистория:
В Неделя прибирайки се по магистрала "Хемус" на около 80-90км. преди София първоначално се появи лек шум откъм мотора, който впоследствие започна да се усилва. Гледам уредите - никаква промяна, нито свети лампата за акумулатора (карам на къси), нито дава признаци, че мотора се опитва на прегрее, все едно нищо не се случваше само дето при промяна на оборотите шума намаляваше или се усилваше. Спирам на първата бензиностанция, отварям предния капак и проверявам ремъка минаваш през алтернатора и водната помпа да не е хлабав - ами нормално обтегнат, но шума определено идваше от тази посока. Викам си, щом е само шум засега без да се юркам много ще се прибера, пък после ще ремонтирам каквото трябва. Закротих на около 2000об., че тогава шума беше най-малък и докретах някакси. На следващия ден първо купих нов ремък, че стария ме съмняваше и след това свалих стария. Оста на алтернатора трябваше да се върти свободно, но като завъртях на ръка все едно имах динамо с як магнит - ту върти свободно, ту леко затяга и работата ми стана ясна - лагера се е счупил.
Свалих алтернатора. Отвиват се три болта - един отгоре и два отдолу и се разкача една букса.
При разглабянето му се оказа, че е повреден предния съчмен лагер (задния е иглен). Купих нов лагер - марката не я помня, а лагера е монтиран вече
, но каталожния му номер е 6203.
Трудността тук е свалянето на стария и поставянето на новия лагер. Старият го свалихме с една специална трикрака стяга, която е направена точно за такива цели (струва 6лв. - Индийска и както се досещате е много некачествена). И при поставяне на новия лагер нещата се закучиха, защото производителя на алтернатора е ударил по леглото на лагера с цел да го капсулова (що така не ме питайте). Изчистихме ръба на леглото с един инструмент (шабер се казва) и се опитахме на набием новия лагер. Мъка ви казвам - непрекъснато лагера влизаше накриво и така около два часа. И тъкмо да зарежем работата на мен ми хрумна следната идея - взех ротора, набих му новия лагер, след това сложих капака с леглото така, както трябва да е, набих стария лагер, сложих гайката дето държи перката за охлаждане и започнах да навивам. Единственото, което можеше да стане е новия лагер да си влезне в леглото, при това без млатене с чука
. Забравих да кажа, че преди това колектора е препилен с финна шкурка, защото четките на места бяха направили вдлъбнатини. Алтернатора е сглобен и довечера по слагам като ще внимавам да го обтегна добре, че по едно време карах с хлабав ремък, че не ми се занимаваше да го оправям и набързо прецаках един акумулатор.
Толкова от мен, дано съм бил полезен на някого.
В Неделя прибирайки се по магистрала "Хемус" на около 80-90км. преди София първоначално се появи лек шум откъм мотора, който впоследствие започна да се усилва. Гледам уредите - никаква промяна, нито свети лампата за акумулатора (карам на къси), нито дава признаци, че мотора се опитва на прегрее, все едно нищо не се случваше само дето при промяна на оборотите шума намаляваше или се усилваше. Спирам на първата бензиностанция, отварям предния капак и проверявам ремъка минаваш през алтернатора и водната помпа да не е хлабав - ами нормално обтегнат, но шума определено идваше от тази посока. Викам си, щом е само шум засега без да се юркам много ще се прибера, пък после ще ремонтирам каквото трябва. Закротих на около 2000об., че тогава шума беше най-малък и докретах някакси. На следващия ден първо купих нов ремък, че стария ме съмняваше и след това свалих стария. Оста на алтернатора трябваше да се върти свободно, но като завъртях на ръка все едно имах динамо с як магнит - ту върти свободно, ту леко затяга и работата ми стана ясна - лагера се е счупил.
Свалих алтернатора. Отвиват се три болта - един отгоре и два отдолу и се разкача една букса.
При разглабянето му се оказа, че е повреден предния съчмен лагер (задния е иглен). Купих нов лагер - марката не я помня, а лагера е монтиран вече

Трудността тук е свалянето на стария и поставянето на новия лагер. Старият го свалихме с една специална трикрака стяга, която е направена точно за такива цели (струва 6лв. - Индийска и както се досещате е много некачествена). И при поставяне на новия лагер нещата се закучиха, защото производителя на алтернатора е ударил по леглото на лагера с цел да го капсулова (що така не ме питайте). Изчистихме ръба на леглото с един инструмент (шабер се казва) и се опитахме на набием новия лагер. Мъка ви казвам - непрекъснато лагера влизаше накриво и така около два часа. И тъкмо да зарежем работата на мен ми хрумна следната идея - взех ротора, набих му новия лагер, след това сложих капака с леглото така, както трябва да е, набих стария лагер, сложих гайката дето държи перката за охлаждане и започнах да навивам. Единственото, което можеше да стане е новия лагер да си влезне в леглото, при това без млатене с чука

Толкова от мен, дано съм бил полезен на някого.
-
- потребител
- Мнения: 125
- Регистриран: 21 юни 2006, 12:47
- Модел на автомобила: екс Ford Fiesta 1.1 '94г. с BRC, сега Opel Astra G '03г. комби-метан
- Местоположение: гр. София
- Status: Извън линия
Да ти кажа честно никъде не видях надпис така, че и аз все още си задавам този въпросIanislav написа:Да те попитам каква марка е твоя алтернатор, защото доколкото знам на 90% от фиестите е бош. Аз имах проблеми с алтернатора и след отварянето му с изненада установих че е Visteon и ми създава доста проблеми...


- Ianislav
- потребител
- Мнения: 109
- Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
- Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
преди 3 седмици я карах ан ремонт.. четки , четкодържател и реле...общо взето от стария алтернатор остана само железарията
но продължавам да имам проблеми с тока....често ми пада акомулатора което ме притеснява. замервам...зарежда...не знам в чудо съм се видял вече освен да си е отишъл акомулатора?! то имаше някакъв уред с който се мереше електролита мисля но не съм чак толкова умна глава...


Може да съм бавен,но съм музикален 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта