проблем с оборотите!

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
venko1978
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 30 яну 2007, 18:04
Модел на автомобила: Червена Фиеста 93г. 1,3куб. бензин
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

проблем с оборотите!

Мнение от venko1978 » 12 апр 2007, 22:46

Здравейте.Имам проблем с Фиестата ми-93 г.Сутрин когато я паля,оборотите ми почват да ходят на горе и на долу без да давам газ.Когато загрее се оправя.Въпросът ми е:дали нямя някъв проблем с автоматичния смукач.Хем отиват до 3000 об.и изведнъж падат,даже гаснее.Ще ви чакам.Благодаря Ви.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 13 апр 2007, 22:28

На мен ми прилича на недобре работещ автоматичен смукач. Нямам представа на твоя мотор как точно е изпълнен, но провери го и го почисти. Би трябвало това да помогне. Почти съм сигурен че е от него, щом се оправя като позагрее - тогава смукача изключва и спира да пречи/помага на мотора :lol:

Потребителски аватар
Ianislav
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Ianislav » 14 апр 2007, 07:25

м да и при мен се получава подобен проблем само дето мойта кошничка е 95-та но също е с автоматичен смукач... при теб на гас или на бензин се получава?
Може да съм бавен,но съм музикален ;)

Потребителски аватар
mimonti
потребител
потребител
Мнения: 165
Регистриран: 03 фев 2007, 21:35
Модел на автомобила: ford fiesta 1.1 97г,golf 3 1.9d,фиеста 1.3 93, МЕРЦЕДЕС C 220 CDI,Audi 2.8 V6 klima
Местоположение: Елин Пелин
Status: Извън линия

Мнение от mimonti » 14 апр 2007, 08:36

моно инжекцията няма автоматичен смукач , има стъпково моторче,датчик за температура на засмукания въздох и датчик за температура на двигателя те определят оборотите на празен ход

Потребителски аватар
Ianislav
потребител
потребител
Мнения: 109
Регистриран: 05 дек 2006, 06:04
Модел на автомобила: Fiesta 1.3mi 95-та
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от Ianislav » 14 апр 2007, 18:58

Колко е хубаво да има хора които разбират повече от теб :) и на мен ми казаха, че вероятно проблема е в моторчето за празен ход но като видях какви пари е и :(
п.п. сори за правописната грешка но рядко ползвам кирилица...ще свикна :)
Може да съм бавен,но съм музикален ;)

Потребителски аватар
venko1978
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 30 яну 2007, 18:04
Модел на автомобила: Червена Фиеста 93г. 1,3куб. бензин
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от venko1978 » 14 апр 2007, 22:08

Благодаря Ви колеги,поне ще има от какво да се захвана.А това моторче знаете ли приблизително цената му?

Потребителски аватар
pepy1
Модератор
Модератор
Мнения: 4782
Регистриран: 18 май 2005, 22:38
Модел на автомобила: бивш форд ескорт 1.6i 16v zetec Ghia Combi'96
бившо пежо 306 комби 1,9 ТД пак комби и Сеат ибиза 3 цилиндров 1.4 дизел
Местоположение: шоп от Младост-4
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от pepy1 » 16 апр 2007, 21:58

малко над 100 лв струва ,ако не е изгоряло просто го почисти
ако незнаеш как ползвай търсачката ,има писано много
времето е като парите-никога не стига

Потребителски аватар
venko1978
потребител
потребител
Мнения: 19
Регистриран: 30 яну 2007, 18:04
Модел на автомобила: Червена Фиеста 93г. 1,3куб. бензин
Местоположение: Сливен
Status: Извън линия

Мнение от venko1978 » 18 апр 2007, 20:26

Благодаря ти.Вчера ходих в Мото пфое,махнаха ми един горивен клапан,който е м/у едно маркуче с вход и изход,който отива към Мапа-така се казва едно с един щифт което е с много кабели и е закрепено от дясно на сервото за спирачките.Днес запалих без проблем,но без този горивен филтър.Обаче ако не го сложа нов,6те ми изгори този Мап,който е 400 лв.,а филтъра е 13 лв и го поръчах.утре ще го сложа и ще видим как ще пали.

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 18 апр 2007, 20:40

а какво е това МАПА?







карай ретро за да усетиш оргинала.

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 18 апр 2007, 22:03

revmata написа:а какво е това МАПА?
Иди в профила си и уточни какъв Форд караш.
А ако питаш за обща култура пусни търсачката на форума и търси МАР

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 08 сеп 2007, 21:08

Jinxy написа:На мен ми прилича на недобре работещ автоматичен смукач. Нямам представа на твоя мотор как точно е изпълнен, но провери го и го почисти. Би трябвало това да помогне. Почти съм сигурен че е от него, щом се оправя като позагрее - тогава смукача изключва и спира да пречи/помага на мотора :lol:

Батенце ще ми кажеш ли къде точно се намира смукача ?
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 08 сеп 2007, 21:58

Извинявам се на всички чувствителни към точните названия на нещата в конкретните случай......
Когато написах "смукач" използвах доброто старо название на онази джаджа караща моторите ни когато са студени да държат обороти и да не гаснат. Това в случая е общо понятие... разбира се че при различните мотори дори били те дизел или бензин е изпълнен по различен начин. При най-старите мотори е ръчен с жило.... В развитието си преминава през вакуумни и електромагнитни клапи.... , при някой инжекциони и биметален клапан самозатварящ се чрез собствено подгряване...., стъпкови мотори и какво ли още не ...., при дизелите е обогатител... подава малко газ при стъден мотор.....

Та такива ми ти му работи.... мисля че ако чоевк се е нагърбил да си прави колата сам би трябвало да знае че под " смукач " се разбира конкретното устройство работещо в неговия мотор. От кой от изброените видове е се разбира с малко повече четене, но симптомите на неработещ " смукач" са еднакви.....

Мястото на което е поставен е строго специфично съобразно мотора.... Обикновено е някъде на входа на хранителната генерация при моноинжекционите.... при клапите на карбуратора ако е карбораторна, на маркуч за подаване на допълнителен въздух при пълен инйекцион, но всеки конструктор си е решавал за конкретния мотор...
Дано това ти е достатъчен отговор........
Последна промяна от Jinxy на 08 сеп 2007, 22:08, променено общо 1 път.

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 08 сеп 2007, 22:03

мерси за отговора при мен явно е стъпков мотор, свалям го пак този път с тялото там дето е забучен и го почиствам дано се оправи че вече нямям нерви , когато не ми работи колата добре съм като болен.Повече пари давам за нея от колкото за гаджето си и за мен :))
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 08 сеп 2007, 22:09

само да знаеш колко познато ми звучи това....
и при мен е подобна болеста по колите ми...

shopa_07
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 21 авг 2007, 11:43
Модел на автомобила: Ford eskort 96,kombi,Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от shopa_07 » 17 сеп 2007, 10:33

При мен има почти същия проблем.Паля сутрин колата без проблем(пали веднага) и след това започва да мени оборотите.Качва ги до 1300 и после бързо ги смъква всеки път различно.Някой път гасне,някой път паднат до 700-800 и пак ги качва на 1200-1300 и така около 5 мин,предполагам че докато позагрее.Като се опитам да я изфорсирам когато се опитва да загасне след запалването,работи като че ли на 3 цилиндъра докато качи към 1200-1300 оборота и пак се усеща едно леко тресене.При тръгване веднага работи добре,но като сменям скоростите веднага бута оборотите и опитва да загасне.Трябва да измина около 300-400 метра за да се оправи и след това проблема изчезва до другата сутрин,което същото се повтаря..Прави ми впечатление,че лятото когато съм я оставил на слънце отивам паля и няма проблеми с оборотите.Като и откача клемите на акумулатора я оставям за 15-20 мин.После закачам ги и паля(без проблем).Тогава пък за почва да държи обороти около 700 на празен ход и на сфетофарите леко я форсирам за да не се мъчи.Така може да кара 2-3 дена(всеки път различно) и после от самосебе си се оправя като горния проблем с мененето на оборотите си остава.От какво идва проблема.Ако някой знае или предполага ще съм му благодарен.

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 17 сеп 2007, 13:30

shopa_07 написа:При мен има почти същия проблем.Паля сутрин колата без проблем(пали веднага) и след това започва да мени оборотите.Качва ги до 1300 и после бързо ги смъква всеки път различно.Някой път гасне,някой път паднат до 700-800 и пак ги качва на 1200-1300 и така около 5 мин,предполагам че докато позагрее.Като се опитам да я изфорсирам когато се опитва да загасне след запалването,работи като че ли на 3 цилиндъра докато качи към 1200-1300 оборота и пак се усеща едно леко тресене.При тръгване веднага работи добре,но като сменям скоростите веднага бута оборотите и опитва да загасне.Трябва да измина около 300-400 метра за да се оправи и след това проблема изчезва до другата сутрин,което същото се повтаря..Прави ми впечатление,че лятото когато съм я оставил на слънце отивам паля и няма проблеми с оборотите.Като и откача клемите на акумулатора я оставям за 15-20 мин.После закачам ги и паля(без проблем).Тогава пък за почва да държи обороти около 700 на празен ход и на сфетофарите леко я форсирам за да не се мъчи.Така може да кара 2-3 дена(всеки път различно) и после от самосебе си се оправя като горния проблем с мененето на оборотите си остава.От какво идва проблема.Ако някой знае или предполага ще съм му благодарен.

Колега почисти си MAF сензора със спирт само пръскай без да го докосваш .
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

shopa_07
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 21 авг 2007, 11:43
Модел на автомобила: Ford eskort 96,kombi,Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от shopa_07 » 17 сеп 2007, 21:29

Благодаря..

Потребителски аватар
EscortMK51.3
потребител
потребител
Мнения: 575
Регистриран: 30 апр 2006, 04:07
Модел на автомобила: Cougar 2.0 16V Zetec '00,Mondeo MK1 1.6 '96 Zetec, Escort MK6 1.3 '93 HCS
Местоположение: Габрово
Status: Извън линия

Мнение от EscortMK51.3 » 17 сеп 2007, 22:59

Баси къф е кеф да имаш карбуратор със ръчен смукач :D :D :D :D
ако с Мондеото ми се случи нещо такова ще го гледам като голям камък..

shopa_07
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 21 авг 2007, 11:43
Модел на автомобила: Ford eskort 96,kombi,Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от shopa_07 » 20 сеп 2007, 11:15

Да бе,що им трябваше на хората да ги правят толкоз сложни.Не е кат Москвето да отвориш капака и да му направиш основен ремонт на пътя.Ша зема да му туря един климатик и двигател на Мерцедес 200Д и ша си шпоря без проблеми :lol: :lol: :lol:

shopa_07
потребител
потребител
Мнения: 15
Регистриран: 21 авг 2007, 11:43
Модел на автомобила: Ford eskort 96,kombi,Zetec
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от shopa_07 » 29 сеп 2007, 12:32

Колега,не е от МАФ датчика.Отворих го и го видях,че е чист като бебешко дупе и не го пипах въобще.Възможно ли е тези проблеми да идват от замърсена дроселова клапа?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 17 госта