Зов за помощ за датчика за перката...

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
redchampions
Status: Извън линия

Зов за помощ за датчика за перката...

Мнение от redchampions » 10 апр 2007, 11:30

Колеги,

Моля някой със същата каручка като мойта (1.6 16V 96г.) да тества клемата на датчика за включване на перката, защото датчикът е заврян много гадно и надолу и не мога да проверя какво дава на изходите си. Изчетох всички теми по въпроса, но решение нямаше.

Проблемът ми е, че перката ми се включва чак към червената зона, тогава и мощността се губи и ми се изправя косата! Та молбата ми е някой да даде накъсо тези изводи и да ми каже при кои положения му се включва перката, за да не сменям датчика напразно.

При мен е така: клемата е като на картинката, с 4 извода.

- като дам накъсо двата на фиг.1 се включва перката и цъка едно голямо реле до акумулатора (откъм калника)
- като дам накъсо двата на фиг.2 цъка същото реле, но перката не се включва
- като дам накъсо двата на фиг.3 цъка друго реле от другата страна на акумулатора, дето има много такива, и пак не се включва перката

При другите комбинации нищо не става.

P.S. И двете степени ми работят, защото съм дал накъсо изгорелия резистор за първата.

Сега съм си прокарал едно кабелче до купето и с едно ключе давам накъсо изводите от фиг.1, та ми се смеят колеги с разни Опели... срам! :oops:
Прикачени файлове
Klema.JPG

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 09 май 2007, 21:25

Е... мерси :lol: Явно има по-мързеливи и от мене :wink:

Много ми се искаше сам да се поблъскам, ама ще търся сервиз... :?

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 09 май 2007, 22:49

ами онзи ден оправях моята букса на перката, която е май същата като твоята... При мен се бяха скъсали 3 от 4 кабела.....
при мен перката включва като я свържа като на фигура 2 и като свържа и левите едно над друго пак тръгва.

описаното от мен е и съгласно схемата в аутодатата...

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 10 май 2007, 10:01

Ами не знам при вас какви са тия изходи, при мен са си само 2. Единия е при термостата и като дадеш на къс перката трябва да тръгне. Ако не тръгва, значи има проблем при другия датчик, който е на маркуча преди радиатора и се намира горе долу до кутията за въздушния филтър. Там също са два изхода и ако окъсиш трябва да включи перката. Щом ти включва при толкова висока температура си провери антифриза... но за мен това е доста странно :?

п.п. Имах предвид нивото на антифриза...
Изображение

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 10 май 2007, 11:22

И аз имам този проблем :cry: смених датчиците е оказа се, че не е от тях :roll: 99,9% съм сигурен, че е от термистора който е закачен на радиатора неможах да го намеря по магазините в МП беше нещо от сорта на 180лв. :roll:
П.П. След кратък разговор с cossy качвам снимки на датчика :wink:
Прикачени файлове
DCF_0122.JPG
ето го датчика
DCF_0121.JPG
ето къде се намира

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 10 май 2007, 19:43

A на мен това от втората картинка ми прилича на товарния резистор за бавната скорост на перката при моделите с 2 скорости ( като моя например ) този резистор е монтиран над радиатора под гредата... Там е за да може да се обдухва и охлажда... Да не е това което си свалил??? Има два датчика. Този за перката е навит в тялото на термостата. Другият на маркуча незнам за какво е. Схемите на връзване на перката съм ги взел от аутодатата... там участва само датчика на термостата - сигурен...

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 10 май 2007, 21:31

Това на втората снимка със сигурност е резисторът за първата степен - моят изгоря и съм го дал накъсо. Ама тоя датчик в термостата за пръв път чувам за него (не че съм много запознат по принцип, де) - ако е така направо ще сменя термостата. Но тогава този датчик на маркуча преди радиатора кога би трябвало да включва перката?

P.S. Антифризът ми е чистак нов :)

Rumen_2000
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 15 дек 2006, 10:00
Модел на автомобила: FIESTA Mk7 1.4 71 kW 2010 г.
Местоположение: GABROVO
Status: Извън линия

Мнение от Rumen_2000 » 11 май 2007, 18:22

Погледни темата ел. инсталация на климатик.
Датчика има две степени. На първата се включва перката на бавни обороти през резистора или ако имаш климатик с включването на климатика. В корпуса на релето до акумулатора са всъщност две релета едното включва бавната скорост, а другото бързата. Ако релето се чува а не се включва перката или е моста с който елиминираш резистора или е кабела от релето към него.
Днес си монтирах резистора защото беше изгорял. Отрязваш кабелите близко до резистора, изчегъртваш внимателно отвътре като внимаваш да не повредиш керамичната изолация към корпуса, намираш един жичкаджия да ти навие от кантал 1.5 до 2 мм едно съпротивление стойността му е 0,23 ома ( от 0,2 до 0,4 ома - няма голямо значение), слагаш го в корпуса който изчегърта, заливаш го с огнеопорна пръст или теразит за камини - две клеми и си готов спестил 67 лв за нещо друго.

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 11 май 2007, 19:27

Rumen_2000 написа:Погледни темата ел. инсталация на климатик.
Датчика има две степени. На първата се включва перката на бавни обороти през резистора или ако имаш климатик с включването на климатика. В корпуса на релето до акумулатора са всъщност две релета едното включва бавната скорост, а другото бързата. Ако релето се чува а не се включва перката или е моста с който елиминираш резистора или е кабела от релето към него.
Направил съм си мост на резистора но пак нямам бавна скорост :cry:

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 11 май 2007, 20:22

Оф! Единият контакт на буксата на изгорелия резстор за първата степен беше бая нагорял и не правеше контакт. Почистих го и сега на фиг. 1 и 2 се включва перката. На фиг. 1 се включва голямото реле, а на фиг.2 - малкото реле (двете релета, които се намират вътре в голямото до акумулатора).

Сега остава да покарам малко да видя дали ще се включи сама :lol:

Потребителски аватар
stefank
потребител
потребител
Мнения: 12
Регистриран: 11 май 2007, 11:19
Модел на автомобила: Escort 16V 1,6 Zetec
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от stefank » 22 май 2007, 12:21

Откъде мога да намеря такова съпротивление за 1-вата степен на перката и мойто е изгоряло?

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 26 май 2007, 18:51

А ако отворя съда, в който се налива антифриза, и му меря температурата, същата температура ли ще е като тази, която минава през датчика за включване на перката? (горе-долу, де)

Jinxy
потребител
потребител
Мнения: 330
Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
Местоположение: Botevgrad
Status: Извън линия

Мнение от Jinxy » 26 май 2007, 22:12

при затворена система водата ( антифриза ) завира доста над 100 градуса. Наистина капачката на разширителния съд е с клапан за изпускане на налягане но само на това над допустимото за дадената система. Друг е проблема, че при отворена система - например при фолксфаген - антифриза спира да циркулира правилно и колата прегрява....
След всичко това си прецени сам...

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 26 май 2007, 23:33

Еми аз се отказвам. Смених датчика - пак не се включва перката. Измерих стария във вряща вода - работи си, включват се и двата контакта. Остава стрелката да ми показва много повече от истината, ама как да го разбера... *00926*

А възможно ли е тъпият термостат да не се отваря напълно (или да е запекъл така), водата да минава много бавно през радиатора и двигателят да загрява повече?

...Че вече ми заприличва на разработка на ЦРУ... B-): в Русия съм, в Русия съм!

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 27 май 2007, 12:47

redchampions написа:Еми аз се отказвам. Смених датчика - пак не се включва перката. Измерих стария във вряща вода - работи си, включват се и двата контакта. Остава стрелката да ми показва много повече от истината, ама как да го разбера... *00926*

А възможно ли е тъпият термостат да не се отваря напълно (или да е запекъл така), водата да минава много бавно през радиатора и двигателят да загрява повече?

...Че вече ми заприличва на разработка на ЦРУ... B-): в Русия съм, в
Русия съм!
Абе нали ти писах, че и аз смених датчиците ама нищо не стана :cry: от тъпото съпротивление на перката е :evil: запоих едно 0.3 омово ама нищо не стана бачка 1 ден и май пак изгоря :twisted:
Rumen_2000 написа: Днес си монтирах резистора защото беше изгорял. Отрязваш кабелите близко до резистора, изчегъртваш внимателно отвътре като внимаваш да не повредиш керамичната изолация към корпуса, намираш един жичкаджия да ти навие от кантал 1.5 до 2 мм едно съпротивление стойността му е 0,23 ома ( от 0,2 до 0,4 ома - няма голямо значение), слагаш го в корпуса който изчегърта, заливаш го с огнеопорна пръст или теразит за камини - две клеми и си готов спестил 67 лв за нещо друго.
абе каква мощност ти е резистора знаеш ли :?:

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 27 май 2007, 13:09

Не е от резистора, бе бате, дал съм го накъсо, въобще не мисля да търся друг. И двете степени работят като давам накъсо клемите на буксата, която влиза в датчика.

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 10 юни 2007, 14:21

Последен въпрос:

тъй като ми работят и датчикът за температурата на таблото, и датчикът за включване на перката, и двете степени на перката, възможно ли е термостатът да не се отваря напълно и затова двигателят да загрява преди антифризът да "стопли" датчика за включване на перката и тя да се включва по-късно?

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 22 юни 2007, 15:02

_SLiThER_ написа:И аз имам този проблем :cry: смених датчиците е оказа се, че не е от тях :roll: 99,9% съм сигурен, че е от термистора който е закачен на радиатора неможах да го намеря по магазините в МП беше нещо от сорта на 180лв. :roll:
П.П. След кратък разговор с cossy качвам снимки на датчика :wink:



Значи аз имах проблем общо взето с отчитането на перката на таблото и включването на перката при загряд мотор над нормите . Първо смених датчика за таблото който не веднъж съм споменавал къде се намира ( на охлюва на термостата от долу ) и се оправи стрелката започна да отчита струваше ми 14.50 италиянаски някакъв работи без грешка. Остана ми проблема с включването на перката , не искаше да включва сама и днес преди малко смених и този датчик на перката като преди това дадох на късо клемите на фиг1 (включва бързите обототи) и фиг2 (ниските обороти) за да съм сигурен дали е от датчика и дааа наистина беше от датчика . Той се намира на маркучите на радиатора от горе до въздушния филтър .След не много яко ръчкане ( защото жегата беше достатъчна ) перката включи на "N" . Това удоволствие приятелю не ми струваше кат на теб от Мото ПФое 180 лв , а именно 22 лв. и сичко си е наред работи без грешка . Пак някакъв италиански беше . Сменяй и се не бой .Успех
Последна промяна от icoboys на 23 юни 2007, 00:35, променено общо 1 път.
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

redchampions
Status: Извън линия

Мнение от redchampions » 22 юни 2007, 16:39

icoboys написа:
дадох на късо клемите на фиг1 (включва ниските обототи) и фиг2 (бързите обороти)
Сигурен ли си, че ги даваш накъсо като двете фигурки, щото и при мен е така, обаче като "варих" датчика се включиха контакти между десните 2 клеми една над друга и между левите.

P.S. При мен на фиг.2 се включва бавната степен, а на фиг.1 - бързата.

icoboys
потребител
потребител
Мнения: 53
Регистриран: 17 май 2007, 16:05
Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
Местоположение: Перник
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от icoboys » 22 юни 2007, 18:52

redchampions написа:
icoboys написа:
дадох на късо клемите на фиг1 (включва ниските обототи) и фиг2 (бързите обороти)
Сигурен ли си, че ги даваш накъсо като двете фигурки, щото и при мен е така, обаче като "варих" датчика се включиха контакти между десните 2 клеми една над друга и между левите.

P.S. При мен на фиг.2 се включва бавната степен, а на фиг.1 - бързата.


Показаното на фиг 2 го пробвах и се включва бавната а на фиг 1 бързата когато колата е на контакт или работи на празен ход. Смених датчика и сега ми включва перката на буквата N от горе на долу ми пише NORMAL


П.П А фигура 3 изобщо не съм я пробвал какво ще стане ако дам на късо
Изображение
Колата е за каранье, а жената за ебанье.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта