Зов за помощ за датчика за перката...
-
- Status: Извън линия
Зов за помощ за датчика за перката...
Колеги,
Моля някой със същата каручка като мойта (1.6 16V 96г.) да тества клемата на датчика за включване на перката, защото датчикът е заврян много гадно и надолу и не мога да проверя какво дава на изходите си. Изчетох всички теми по въпроса, но решение нямаше.
Проблемът ми е, че перката ми се включва чак към червената зона, тогава и мощността се губи и ми се изправя косата! Та молбата ми е някой да даде накъсо тези изводи и да ми каже при кои положения му се включва перката, за да не сменям датчика напразно.
При мен е така: клемата е като на картинката, с 4 извода.
- като дам накъсо двата на фиг.1 се включва перката и цъка едно голямо реле до акумулатора (откъм калника)
- като дам накъсо двата на фиг.2 цъка същото реле, но перката не се включва
- като дам накъсо двата на фиг.3 цъка друго реле от другата страна на акумулатора, дето има много такива, и пак не се включва перката
При другите комбинации нищо не става.
P.S. И двете степени ми работят, защото съм дал накъсо изгорелия резистор за първата.
Сега съм си прокарал едно кабелче до купето и с едно ключе давам накъсо изводите от фиг.1, та ми се смеят колеги с разни Опели... срам!
Моля някой със същата каручка като мойта (1.6 16V 96г.) да тества клемата на датчика за включване на перката, защото датчикът е заврян много гадно и надолу и не мога да проверя какво дава на изходите си. Изчетох всички теми по въпроса, но решение нямаше.
Проблемът ми е, че перката ми се включва чак към червената зона, тогава и мощността се губи и ми се изправя косата! Та молбата ми е някой да даде накъсо тези изводи и да ми каже при кои положения му се включва перката, за да не сменям датчика напразно.
При мен е така: клемата е като на картинката, с 4 извода.
- като дам накъсо двата на фиг.1 се включва перката и цъка едно голямо реле до акумулатора (откъм калника)
- като дам накъсо двата на фиг.2 цъка същото реле, но перката не се включва
- като дам накъсо двата на фиг.3 цъка друго реле от другата страна на акумулатора, дето има много такива, и пак не се включва перката
При другите комбинации нищо не става.
P.S. И двете степени ми работят, защото съм дал накъсо изгорелия резистор за първата.
Сега съм си прокарал едно кабелче до купето и с едно ключе давам накъсо изводите от фиг.1, та ми се смеят колеги с разни Опели... срам!

-
- Status: Извън линия
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Ами не знам при вас какви са тия изходи, при мен са си само 2. Единия е при термостата и като дадеш на къс перката трябва да тръгне. Ако не тръгва, значи има проблем при другия датчик, който е на маркуча преди радиатора и се намира горе долу до кутията за въздушния филтър. Там също са два изхода и ако окъсиш трябва да включи перката. Щом ти включва при толкова висока температура си провери антифриза... но за мен това е доста странно 
п.п. Имах предвид нивото на антифриза...

п.п. Имах предвид нивото на антифриза...

-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
A на мен това от втората картинка ми прилича на товарния резистор за бавната скорост на перката при моделите с 2 скорости ( като моя например ) този резистор е монтиран над радиатора под гредата... Там е за да може да се обдухва и охлажда... Да не е това което си свалил??? Има два датчика. Този за перката е навит в тялото на термостата. Другият на маркуча незнам за какво е. Схемите на връзване на перката съм ги взел от аутодатата... там участва само датчика на термостата - сигурен...
-
- Status: Извън линия
Това на втората снимка със сигурност е резисторът за първата степен - моят изгоря и съм го дал накъсо. Ама тоя датчик в термостата за пръв път чувам за него (не че съм много запознат по принцип, де) - ако е така направо ще сменя термостата. Но тогава този датчик на маркуча преди радиатора кога би трябвало да включва перката?
P.S. Антифризът ми е чистак нов
P.S. Антифризът ми е чистак нов

-
- потребител
- Мнения: 12
- Регистриран: 15 дек 2006, 10:00
- Модел на автомобила: FIESTA Mk7 1.4 71 kW 2010 г.
- Местоположение: GABROVO
- Status: Извън линия
Погледни темата ел. инсталация на климатик.
Датчика има две степени. На първата се включва перката на бавни обороти през резистора или ако имаш климатик с включването на климатика. В корпуса на релето до акумулатора са всъщност две релета едното включва бавната скорост, а другото бързата. Ако релето се чува а не се включва перката или е моста с който елиминираш резистора или е кабела от релето към него.
Днес си монтирах резистора защото беше изгорял. Отрязваш кабелите близко до резистора, изчегъртваш внимателно отвътре като внимаваш да не повредиш керамичната изолация към корпуса, намираш един жичкаджия да ти навие от кантал 1.5 до 2 мм едно съпротивление стойността му е 0,23 ома ( от 0,2 до 0,4 ома - няма голямо значение), слагаш го в корпуса който изчегърта, заливаш го с огнеопорна пръст или теразит за камини - две клеми и си готов спестил 67 лв за нещо друго.
Датчика има две степени. На първата се включва перката на бавни обороти през резистора или ако имаш климатик с включването на климатика. В корпуса на релето до акумулатора са всъщност две релета едното включва бавната скорост, а другото бързата. Ако релето се чува а не се включва перката или е моста с който елиминираш резистора или е кабела от релето към него.
Днес си монтирах резистора защото беше изгорял. Отрязваш кабелите близко до резистора, изчегъртваш внимателно отвътре като внимаваш да не повредиш керамичната изолация към корпуса, намираш един жичкаджия да ти навие от кантал 1.5 до 2 мм едно съпротивление стойността му е 0,23 ома ( от 0,2 до 0,4 ома - няма голямо значение), слагаш го в корпуса който изчегърта, заливаш го с огнеопорна пръст или теразит за камини - две клеми и си готов спестил 67 лв за нещо друго.
-
- Status: Извън линия
Направил съм си мост на резистора но пак нямам бавна скоростRumen_2000 написа:Погледни темата ел. инсталация на климатик.
Датчика има две степени. На първата се включва перката на бавни обороти през резистора или ако имаш климатик с включването на климатика. В корпуса на релето до акумулатора са всъщност две релета едното включва бавната скорост, а другото бързата. Ако релето се чува а не се включва перката или е моста с който елиминираш резистора или е кабела от релето към него.

-
- Status: Извън линия
Оф! Единият контакт на буксата на изгорелия резстор за първата степен беше бая нагорял и не правеше контакт. Почистих го и сега на фиг. 1 и 2 се включва перката. На фиг. 1 се включва голямото реле, а на фиг.2 - малкото реле (двете релета, които се намират вътре в голямото до акумулатора).
Сега остава да покарам малко да видя дали ще се включи сама
Сега остава да покарам малко да видя дали ще се включи сама

-
- Status: Извън линия
-
- потребител
- Мнения: 330
- Регистриран: 29 юни 2005, 16:01
- Модел на автомобила: Ford FOCUS 1.8 TDCi 115ps
- Местоположение: Botevgrad
- Status: Извън линия
при затворена система водата ( антифриза ) завира доста над 100 градуса. Наистина капачката на разширителния съд е с клапан за изпускане на налягане но само на това над допустимото за дадената система. Друг е проблема, че при отворена система - например при фолксфаген - антифриза спира да циркулира правилно и колата прегрява....
След всичко това си прецени сам...
След всичко това си прецени сам...
-
- Status: Извън линия
Еми аз се отказвам. Смених датчика - пак не се включва перката. Измерих стария във вряща вода - работи си, включват се и двата контакта. Остава стрелката да ми показва много повече от истината, ама как да го разбера... 
А възможно ли е тъпият термостат да не се отваря напълно (или да е запекъл така), водата да минава много бавно през радиатора и двигателят да загрява повече?
...Че вече ми заприличва на разработка на ЦРУ...
в Русия съм, в Русия съм!

А възможно ли е тъпият термостат да не се отваря напълно (или да е запекъл така), водата да минава много бавно през радиатора и двигателят да загрява повече?
...Че вече ми заприличва на разработка на ЦРУ...

-
- Status: Извън линия
Абе нали ти писах, че и аз смених датчиците ама нищо не станаredchampions написа:Еми аз се отказвам. Смених датчика - пак не се включва перката. Измерих стария във вряща вода - работи си, включват се и двата контакта. Остава стрелката да ми показва много повече от истината, ама как да го разбера...
А възможно ли е тъпият термостат да не се отваря напълно (или да е запекъл така), водата да минава много бавно през радиатора и двигателят да загрява повече?
...Че вече ми заприличва на разработка на ЦРУ...в Русия съм, в
Русия съм!



абе каква мощност ти е резистора знаеш лиRumen_2000 написа: Днес си монтирах резистора защото беше изгорял. Отрязваш кабелите близко до резистора, изчегъртваш внимателно отвътре като внимаваш да не повредиш керамичната изолация към корпуса, намираш един жичкаджия да ти навие от кантал 1.5 до 2 мм едно съпротивление стойността му е 0,23 ома ( от 0,2 до 0,4 ома - няма голямо значение), слагаш го в корпуса който изчегърта, заливаш го с огнеопорна пръст или теразит за камини - две клеми и си готов спестил 67 лв за нещо друго.

-
- Status: Извън линия
-
- Status: Извън линия
Последен въпрос:
тъй като ми работят и датчикът за температурата на таблото, и датчикът за включване на перката, и двете степени на перката, възможно ли е термостатът да не се отваря напълно и затова двигателят да загрява преди антифризът да "стопли" датчика за включване на перката и тя да се включва по-късно?
тъй като ми работят и датчикът за температурата на таблото, и датчикът за включване на перката, и двете степени на перката, възможно ли е термостатът да не се отваря напълно и затова двигателят да загрява преди антифризът да "стопли" датчика за включване на перката и тя да се включва по-късно?
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
_SLiThER_ написа:И аз имам този проблемсмених датчиците е оказа се, че не е от тях
99,9% съм сигурен, че е от термистора който е закачен на радиатора неможах да го намеря по магазините в МП беше нещо от сорта на 180лв.
П.П. След кратък разговор с cossy качвам снимки на датчика
Значи аз имах проблем общо взето с отчитането на перката на таблото и включването на перката при загряд мотор над нормите . Първо смених датчика за таблото който не веднъж съм споменавал къде се намира ( на охлюва на термостата от долу ) и се оправи стрелката започна да отчита струваше ми 14.50 италиянаски някакъв работи без грешка. Остана ми проблема с включването на перката , не искаше да включва сама и днес преди малко смених и този датчик на перката като преди това дадох на късо клемите на фиг1 (включва бързите обототи) и фиг2 (ниските обороти) за да съм сигурен дали е от датчика и дааа наистина беше от датчика . Той се намира на маркучите на радиатора от горе до въздушния филтър .След не много яко ръчкане ( защото жегата беше достатъчна ) перката включи на "N" . Това удоволствие приятелю не ми струваше кат на теб от Мото ПФое 180 лв , а именно 22 лв. и сичко си е наред работи без грешка . Пак някакъв италиански беше . Сменяй и се не бой .Успех
Последна промяна от icoboys на 23 юни 2007, 00:35, променено общо 1 път.
-
- Status: Извън линия
Сигурен ли си, че ги даваш накъсо като двете фигурки, щото и при мен е така, обаче като "варих" датчика се включиха контакти между десните 2 клеми една над друга и между левите.icoboys написа:
дадох на късо клемите на фиг1 (включва ниските обототи) и фиг2 (бързите обороти)
P.S. При мен на фиг.2 се включва бавната степен, а на фиг.1 - бързата.
-
- потребител
- Мнения: 53
- Регистриран: 17 май 2007, 16:05
- Модел на автомобила: GOLF 3 2.0 GTI 115 к.с.
- Местоположение: Перник
- Контакти:
- Status: Извън линия
redchampions написа:Сигурен ли си, че ги даваш накъсо като двете фигурки, щото и при мен е така, обаче като "варих" датчика се включиха контакти между десните 2 клеми една над друга и между левите.icoboys написа:
дадох на късо клемите на фиг1 (включва ниските обототи) и фиг2 (бързите обороти)
P.S. При мен на фиг.2 се включва бавната степен, а на фиг.1 - бързата.
Показаното на фиг 2 го пробвах и се включва бавната а на фиг 1 бързата когато колата е на контакт или работи на празен ход. Смених датчика и сега ми включва перката на буквата N от горе на долу ми пише NORMAL
П.П А фигура 3 изобщо не съм я пробвал какво ще стане ако дам на късо
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 11 госта