Въпрос относно съпротивленията на дистрибуторната капачка?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Въпрос относно съпротивленията на дистрибуторната капачка?

Мнение от venom4o » 19 май 2007, 17:39

Така.. ОНС мотора на Сиера.. нз на другите модели има едни съпротивления на дистрибуторната капачка.Разбрах ,че се слагали защото кабелите Ни са без Лула , която попринцип имала същото съпротивление.Когато смених кабелите стария майстор ми каза да ги махна - те били за да няма смущения в радиото.. И аз ги махнах.. Обаче после разбрах ,че не е заради радиото и се чудя защо новите ми кабели светят...Купих кабели на TESLA чешки били.. Незнам колко са чешки.. но светят като коледна елха...
ТА възможно ли е от това да ми светят кабелите?

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 19 май 2007, 17:48

не май, то е 5 килоома. на 13 000 волта са нищо. Но щом са сложили.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 19 май 2007, 18:34

traqn_savov написа:не май, то е 5 килоома. на 13 000 волта са нищо. Но щом са сложили.
аха Ми незнам на него пише 1 К ома.. - ама нищо чудно да съм развалил кабелите без тия съпротивления..Само щото слушам разбирачи или "майстори" ,но сам съм си виновен :( Все пак ще пробвам да ги сложа и ще видя ефекта..

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 май 2007, 20:27

Баластни резистори, компенсиращи по-ниското съпротивление на кабелите. Но от коя година е капачката, оригинална ли е и за какви кабели и свещи е предназначена...май никой не знае :)
Просто бобина, дистрибутор, кабели и свещи трябва да са напълно съвместими, което при нашите бабички не винаги става :)
Последна промяна от cocoff на 19 май 2007, 21:57, променено общо 1 път.

Mondeo18TDI96
потребител
потребител
Мнения: 554
Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
Status: Извън линия

Мнение от Mondeo18TDI96 » 19 май 2007, 20:39

venom4o написа:
traqn_savov написа:не май, то е 5 килоома. на 13 000 волта са нищо. Но щом са сложили.
аха Ми незнам на него пише 1 К ома.. - ама нищо чудно да съм развалил кабелите без тия съпротивления..Само щото слушам разбирачи или "майстори" ,но сам съм си виновен :( Все пак ще пробвам да ги сложа и ще видя ефекта..
съпротивлението ограничава тока, и съвсем не е за пренебрегване!
нищо чудно ... за различните свещи и бобина: да се наложи коригиране му (макс. ток) с резистори ...

сега като се замисля: работата с макс. ток през свещите може да доведе до много бързото им скапване (износване на електродите)!

а колкото до:
cocoff написа: ... компенсиращи по-ниското съпротивление на кабелите. ...
колко е съпротивлението на 1м жица че да я компенсираш с 1k :)

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 май 2007, 21:43

Mondeo18TDI96 написа:
колко е съпротивлението на 1м жица че да я компенсираш с 1k :)
На 1 м жица не знам, но на 1м кабел за свещи е между 3 и 10Кома :) и е такова за да се намалят радиосмущенията.

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 19 май 2007, 22:21

:lol: :lol: :lol: :lol: да найстина във книгите пише така..

Но книгите са писани от теоритици... мисля че намалят тока, и избягват взаймните смущения.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 19 май 2007, 23:05

traqn_savov написа::lol: :lol: :lol: :lol: да найстина във книгите пише така..

Но книгите са писани от теоритици...
До сега човечеството не е открило по-бърз и ефикасен начин за обучение от книгите :D :D :D Ето какво съм научил от моите книги:

Въпреки сравнително новите материали(силикони, карбони, тефлони и пр.) , използувани при произвосдтвото на кабели за свещи, последните си остават мощен източник на електромагнитни смущения. Спектърът на тези смущения е 10kHz -10MHz!!! Възможно е тези електромагнитни смущения да повлияят работата на инжекторите, ABS, датчици и изпълнителни устройства, работещи с електромагнитни импулси и пр.(в т.ч. и ECU-то).
Борбата: известната проба на тъмно, при която утечките се виждат като корона-разряди. За съжаление отсъствието на тези разряди не винаги е гаранция за пълна изправност на кабелите... Обезателно дръжте кабелите далече от всеки метал и особено металните тръби на охладителната с-ма(антифризът е с много висока електропроводимост)
:P :D
Мнение: НИКАКЪВ КОМПРОМИС С КАЧЕСТВОТО НА КАБЕЛИТЕ!!!!!

Потребителски аватар
venom4o
потребител
потребител
Мнения: 2793
Регистриран: 07 авг 2006, 18:26
Модел на автомобила: Subaru Legacy GTB 2.0 turbo ,Volvo 960 3.0
Местоположение: София- Банкя
Status: Извън линия

Мнение от venom4o » 20 май 2007, 18:41

МИ аз когато ги сменихтези работи не вдявах много много.. Незнаех за какви ментета на паздара става въпрос..

Изображение

Това са кабелите.. старите-палец и капачка.Палеца е някакъв италиански.. на Бош не успях да намеря мяха свършили.. честно казано си работи.. Капачка на бош си имаха.и това са Въпросните кабели - Тесла!

Изображение

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 20 май 2007, 20:15

cocoff написа:
traqn_savov написа::lol: :lol: :lol: :lol: да найстина във книгите пише така..

Но книгите са писани от теоритици...
До сега човечеството не е открило по-бърз и ефикасен начин за обучение от книгите :D :D :D Ето какво съм научил от моите книги:

Въпреки сравнително новите материали(силикони, карбони, тефлони и пр.) , използувани при произвосдтвото на кабели за свещи, последните си остават мощен източник на електромагнитни смущения. Спектърът на тези смущения е 10kHz -10MHz!!! Възможно е тези електромагнитни смущения да повлияят работата на инжекторите, ABS, датчици и изпълнителни устройства, работещи с електромагнитни импулси и пр.(в т.ч. и ECU-то).
Борбата: известната проба на тъмно, при която утечките се виждат като корона-разряди. За съжаление отсъствието на тези разряди не винаги е гаранция за пълна изправност на кабелите... Обезателно дръжте кабелите далече от всеки метал и особено металните тръби на охладителната с-ма(антифризът е с много висока електропроводимост)
:P :D
Мнение: НИКАКЪВ КОМПРОМИС С КАЧЕСТВОТО НА КАБЕЛИТЕ!!!!!
да да, и един мармот завива шоколад във стоньол...

Сега ако кажеш защо ладите и щкодите, дето са от преди двайдесет години имат пак съпротивление, може би да не смущават вефа, и комунистическото предаване на дълги вълни "българия дела и документи"

А сега сериозно стига със глупости:

Бобината свеща и кабела представляват трептящ кръг, всъщост това което се вижда като една искра, са много искри, без съпротивлението, компресията и други параметри, пречат и смущават индукцията на сърцевината, а също така и хистерзнистната "пренамагнитването" крива...

Тоест без съпротивление, работи лошо...
Със голямо съпротивление "каквото е на ментилските кабели" работи още по лошо...

Със точните кабели, работи перфектно......

А дали внася смущения, еми че много ясно, по дяволите!! това трептящ кръг, съставен от индуктивност и капацитет и резистор.


За да не ви се смущават вефовете, само кабели предписани от завода пройзвадител. :wink: :wink: :wink:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 21 май 2007, 21:15

traqn_savov написа: Сега ако кажеш защо ладите и щкодите, дето са от преди двайдесет години имат пак съпротивление, може би да не смущават вефа, и комунистическото предаване на дълги вълни "българия дела и документи"
Щом питаш. с готовност ще ти отговоря :D :D :D Причината е много прозаична. Просто преди 20-30 години за прогресивните съветски инженери беше по-лесно и евтино да боцнат някой и друг баластен резистор, вместо скъпоструващите тогава(пък и сега) високоомни проводници. А ако още се чудиш защо тези кабели ТРЯБВА да са високоомни, виж по-горе :P :P

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 21 май 2007, 21:27

Преди години на една фиеста 79 ли 81 ли беше как стигнахме до проблем с един кабел и сътвориха кабел от ЗИЛ и тя че заработи заработи но вече нямаше музика в колата ами някакви звуци все едно марсиянци ни нападаха.
На стария ескорт бях намерил, че кабелите ми не трябва да превишават 18kOm. Нямаше никакви съпротивления.
На един колега на рено 19 1,7 свещите му са със съпротивление вътре в тях. Сложи едни DENSO от които аз на стария ескорт и още един колега с жигула бяхме доволни но на реното не се получи. Вадили са ги от каталог като за него но сигурно им трябва още нещо ... :(
Тази капачка ква е ? Не пише ли нещо по книгите ? С кви кабели, свещи ...
За ТЕСЛА кабелите съм чувал убави неща стига са си ТЕСЛА де.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта