Прословутия проблем - НЕ СЕ ВКЛЮЧВА ПЕРКАТА НА РАДИАТОРА

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
ms sweety
потребител
потребител
Мнения: 6
Регистриран: 25 юни 2007, 16:42
Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.8 16V
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Прословутия проблем - НЕ СЕ ВКЛЮЧВА ПЕРКАТА НА РАДИАТОРА

Мнение от ms sweety » 27 юни 2007, 14:13

От скоро имам FORD ESCORT 1.8 16V ZETEC от 1996г. с климатик.
Обръщам се за помощ тъй като имам следвия проблем: :?
На таблото не ми отчиташе кога мотора е загрял, т. е. като запаля стрелката се изместваше 3-4 мм. и до там. И цял ден да обикалям с колата тая стрелка не помръдваше повече, а се вижда като вдигна капака че двигателя е загрял, даже прегрял.
Та като четох тук по форумите реших да сменя ето този датчик. И вчера го купих от МФ, и след като източик охладителната течност и отвъртях целия термостат успях да се докопям до въпросния датчик и да го сменя. Така сега стрелката си показва, че мотора загрява - ОБАЧЕ - Перката на радиатора не се включва и мотора може да прегрее. Включва се перката само когато включа климатика.
ТА ВЪПРОСА МИ Е КАКВО ДА НАПРАВЯ ТАКА ЧЕ ПЕРКАТА ДА СЕ ВКЛЮЧВА. КАКВО ТРЯБВА ДА СМЕНЯ - като четох уж ставало въпрос за нянакъв датчик на вентилатора/перката/ какъв е този датчик и къде се намира
Моля някой който е вещ в нещата да ми пише и по възможност да ми посочи къде е този датчик, какъв е този датчик и изобщо проблема в този датчик ли е
:cry: За повече яснота мога да ви изпратя и повече снимки
E-MAIL: immo@abv.bg
Благодаря преварително!!![/b]
Прикачени файлове
dad4ik.jpg
датчика който сминих и стрелката на таблото започна да ми отчита че мотора загрява
perka2.jpg
това е перката на радиатора
termostat.jpg
това ми е тормостата
zetek 1.8 16V.jpg
мотора

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 27 юни 2007, 14:28

Taкам, по снимката:
1. Махаш буксата и даваш с кабелче на късо между двете клеми (то е като щепсел) перката трябва да включи.
2.ако перката не включи гледаш маркуча който съм посочил на него има втори датчик за перката. Малко трудно се достига защото е под тръбата за въздуха (оребрената от възд. филтър до дросела), там също окъсяваш и перката трябва да включи ;)
Прикачени файлове
___DSCI0221.jpg
Последна промяна от cossy на 27 юни 2007, 14:31, променено общо 1 път.
Изображение

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 27 юни 2007, 14:30

Да ти кажа за Escort 1,8 TDI може би не се различават кой-знае колко!
Та всичко което ще разкажа е за моя модел!
Датчика за който питаш се намира на термостата! Термостата се намира в една голяма тръба която минава аха над самата перка, между двигателя и радиатора! Та като погледнеш там има една букса с две кабелчета излизащи от нея! Това ти е термостата и върху него е датчика дето търсиш да сменяш! Мястото е кофти за работа! Преди да тръгнеш да го сменяш провери си следните неща! До акумолатора има една кутиика с бушони ! Там са силовите бушони! Там се намира и бушона на вентилатора! Той е 40 или 50 амперов! Ако е изгорял може и да окъсява някъде ел. веригата! Малко по-навътре в нишата има едно голямо реле то също е за перката! Провери и него! А най-лесно е да провериш всичко, като свалиш буксата от тоя датчик и с едно мостче дадеш накъсо тая букса и като дадеш на контакт трябва да ти завърти перката! Тогава всичко друго ти е наред а датчика на перката ти най-вероятно е за смяна, тогава сваляш и вариш в една теджера и гледаш кога отваря и въобще дали ще отвори! Ако не ти завърти перката обаче когато го дадеш накъсо, тогава датчика не го пипай, щото проблема може и да не е в него! Тогава гледаш бушони, релета, маторя на перката(малко вероятно да е изгорял) и всичките му кабеляци! Незнам дали ме разбра правилно! Маторя с две кабелчета директо от акумолатора го тестваш дали ще върти! И т.н. и т.н..... Дано си ме разбрал!
Последна промяна от gogo_21011 на 27 юни 2007, 14:31, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
mrdds
потребител
потребител
Мнения: 3127
Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от mrdds » 27 юни 2007, 14:30

http://www.clubford.org/forum/download.php?id=5445" onclick="window.open(this.href);return false;

тук го има сниман

_SLiThER_
Status: Извън линия

Мнение от _SLiThER_ » 27 юни 2007, 14:48

http://clubford.org/forum/download.php?id=5446
Ето и как изглежда :!:
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=9467
В тази тема е писано по същия въпрос :!:

Заключена

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта