Прословутия проблем - НЕ СЕ ВКЛЮЧВА ПЕРКАТА НА РАДИАТОРА
-
- потребител
- Мнения: 6
- Регистриран: 25 юни 2007, 16:42
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
Прословутия проблем - НЕ СЕ ВКЛЮЧВА ПЕРКАТА НА РАДИАТОРА
От скоро имам FORD ESCORT 1.8 16V ZETEC от 1996г. с климатик.
Обръщам се за помощ тъй като имам следвия проблем:
На таблото не ми отчиташе кога мотора е загрял, т. е. като запаля стрелката се изместваше 3-4 мм. и до там. И цял ден да обикалям с колата тая стрелка не помръдваше повече, а се вижда като вдигна капака че двигателя е загрял, даже прегрял.
Та като четох тук по форумите реших да сменя ето този датчик. И вчера го купих от МФ, и след като източик охладителната течност и отвъртях целия термостат успях да се докопям до въпросния датчик и да го сменя. Така сега стрелката си показва, че мотора загрява - ОБАЧЕ - Перката на радиатора не се включва и мотора може да прегрее. Включва се перката само когато включа климатика.
ТА ВЪПРОСА МИ Е КАКВО ДА НАПРАВЯ ТАКА ЧЕ ПЕРКАТА ДА СЕ ВКЛЮЧВА. КАКВО ТРЯБВА ДА СМЕНЯ - като четох уж ставало въпрос за нянакъв датчик на вентилатора/перката/ какъв е този датчик и къде се намира
Моля някой който е вещ в нещата да ми пише и по възможност да ми посочи къде е този датчик, какъв е този датчик и изобщо проблема в този датчик ли е
За повече яснота мога да ви изпратя и повече снимки
E-MAIL: immo@abv.bg
Благодаря преварително!!![/b]
Обръщам се за помощ тъй като имам следвия проблем:

На таблото не ми отчиташе кога мотора е загрял, т. е. като запаля стрелката се изместваше 3-4 мм. и до там. И цял ден да обикалям с колата тая стрелка не помръдваше повече, а се вижда като вдигна капака че двигателя е загрял, даже прегрял.
Та като четох тук по форумите реших да сменя ето този датчик. И вчера го купих от МФ, и след като източик охладителната течност и отвъртях целия термостат успях да се докопям до въпросния датчик и да го сменя. Така сега стрелката си показва, че мотора загрява - ОБАЧЕ - Перката на радиатора не се включва и мотора може да прегрее. Включва се перката само когато включа климатика.
ТА ВЪПРОСА МИ Е КАКВО ДА НАПРАВЯ ТАКА ЧЕ ПЕРКАТА ДА СЕ ВКЛЮЧВА. КАКВО ТРЯБВА ДА СМЕНЯ - като четох уж ставало въпрос за нянакъв датчик на вентилатора/перката/ какъв е този датчик и къде се намира
Моля някой който е вещ в нещата да ми пише и по възможност да ми посочи къде е този датчик, какъв е този датчик и изобщо проблема в този датчик ли е

E-MAIL: immo@abv.bg
Благодаря преварително!!![/b]
- cossy
- потребител
- Мнения: 4564
- Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
- Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
- Status: Извън линия
Taкам, по снимката:
1. Махаш буксата и даваш с кабелче на късо между двете клеми (то е като щепсел) перката трябва да включи.
2.ако перката не включи гледаш маркуча който съм посочил на него има втори датчик за перката. Малко трудно се достига защото е под тръбата за въздуха (оребрената от възд. филтър до дросела), там също окъсяваш и перката трябва да включи
1. Махаш буксата и даваш с кабелче на късо между двете клеми (то е като щепсел) перката трябва да включи.
2.ако перката не включи гледаш маркуча който съм посочил на него има втори датчик за перката. Малко трудно се достига защото е под тръбата за въздуха (оребрената от възд. филтър до дросела), там също окъсяваш и перката трябва да включи

Последна промяна от cossy на 27 юни 2007, 14:31, променено общо 1 път.

- gogo_21011
- потребител
- Мнения: 129
- Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Да ти кажа за Escort 1,8 TDI може би не се различават кой-знае колко!
Та всичко което ще разкажа е за моя модел!
Датчика за който питаш се намира на термостата! Термостата се намира в една голяма тръба която минава аха над самата перка, между двигателя и радиатора! Та като погледнеш там има една букса с две кабелчета излизащи от нея! Това ти е термостата и върху него е датчика дето търсиш да сменяш! Мястото е кофти за работа! Преди да тръгнеш да го сменяш провери си следните неща! До акумолатора има една кутиика с бушони ! Там са силовите бушони! Там се намира и бушона на вентилатора! Той е 40 или 50 амперов! Ако е изгорял може и да окъсява някъде ел. веригата! Малко по-навътре в нишата има едно голямо реле то също е за перката! Провери и него! А най-лесно е да провериш всичко, като свалиш буксата от тоя датчик и с едно мостче дадеш накъсо тая букса и като дадеш на контакт трябва да ти завърти перката! Тогава всичко друго ти е наред а датчика на перката ти най-вероятно е за смяна, тогава сваляш и вариш в една теджера и гледаш кога отваря и въобще дали ще отвори! Ако не ти завърти перката обаче когато го дадеш накъсо, тогава датчика не го пипай, щото проблема може и да не е в него! Тогава гледаш бушони, релета, маторя на перката(малко вероятно да е изгорял) и всичките му кабеляци! Незнам дали ме разбра правилно! Маторя с две кабелчета директо от акумолатора го тестваш дали ще върти! И т.н. и т.н..... Дано си ме разбрал!
Та всичко което ще разкажа е за моя модел!
Датчика за който питаш се намира на термостата! Термостата се намира в една голяма тръба която минава аха над самата перка, между двигателя и радиатора! Та като погледнеш там има една букса с две кабелчета излизащи от нея! Това ти е термостата и върху него е датчика дето търсиш да сменяш! Мястото е кофти за работа! Преди да тръгнеш да го сменяш провери си следните неща! До акумолатора има една кутиика с бушони ! Там са силовите бушони! Там се намира и бушона на вентилатора! Той е 40 или 50 амперов! Ако е изгорял може и да окъсява някъде ел. веригата! Малко по-навътре в нишата има едно голямо реле то също е за перката! Провери и него! А най-лесно е да провериш всичко, като свалиш буксата от тоя датчик и с едно мостче дадеш накъсо тая букса и като дадеш на контакт трябва да ти завърти перката! Тогава всичко друго ти е наред а датчика на перката ти най-вероятно е за смяна, тогава сваляш и вариш в една теджера и гледаш кога отваря и въобще дали ще отвори! Ако не ти завърти перката обаче когато го дадеш накъсо, тогава датчика не го пипай, щото проблема може и да не е в него! Тогава гледаш бушони, релета, маторя на перката(малко вероятно да е изгорял) и всичките му кабеляци! Незнам дали ме разбра правилно! Маторя с две кабелчета директо от акумолатора го тестваш дали ще върти! И т.н. и т.н..... Дано си ме разбрал!
Последна промяна от gogo_21011 на 27 юни 2007, 14:31, променено общо 1 път.
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/download.php?id=5445" onclick="window.open(this.href);return false;
тук го има сниман
тук го има сниман
-
- Status: Извън линия
http://clubford.org/forum/download.php?id=5446
Ето и как изглежда
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=9467
В тази тема е писано по същия въпрос
Ето и как изглежда

http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=9467
В тази тема е писано по същия въпрос

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта