Топла колата не пали понякога - моля помогнете

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
svetlin
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Топла колата не пали понякога - моля помогнете

Мнение от svetlin » 04 юли 2007, 22:47

Здравейте,
Миналата седмица си купих Фокус - 1.8 Дизел.
От тогава 3 пъти ми се случи следното: карам гася и след това няма никой - отказва да запали. Двата пъти бяха след пробег от над 100 км, но днес беше само след 10 км пробег.
След 3-4 часов престой пали без проблем.
Преди това пали само с бутане.
Под отказва да запали имам в предвид че не завърта стартера, няма и никакви щракания или други признаци на живот - завъртам ключа и... нищо...
Ходих в Дунев - Прегледаха стартера /наричат го профилактика/ и казаха че няма проблем, а ако пак откаже да запали да оставя колата за цял ден щели да го хванат.
Съгласен съм с това, но ми се ще преди да се впусна в приключението "и от това не е..." да попитам дали някой не е имал същия проблем и ако да, как го е отстранил.
Предварително Ви благодаря.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 04 юли 2007, 23:35

Залагам на стартера като причина за проблема. Поне цъка ли или въобще не дава признак на живот? Код за грешка дава ли някакъв?
Изображение

Изображение

svetlin
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от svetlin » 04 юли 2007, 23:53

Никакви признаци на живот.
Този код за грешка къде мога да видя дали го дава?
И аз мислех че е стартера, но в сервиза бяха категорични че му няма нищо.
Как мога да разбера дали грешат?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: Топла колата не пали понякога - моля помогнете

Мнение от cocoff » 05 юли 2007, 00:01

svetlin написа: ...да оставя колата за цял ден щели да го хванат...
Бреей, цял ден за да проверят един ключ и 2 метра жица...
Както го описваш, вероятно не стигат тоци до стартера.
Ако ти се занимава зачисти и притегни разните контакти и клеми.

Потребителски аватар
debug
потребител
потребител
Мнения: 1582
Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
Местоположение: Пловдив
Status: Извън линия

Мнение от debug » 05 юли 2007, 01:27

svetlin написа: Този код за грешка къде мога да видя дали го дава?
Пробвай да пуснеш таблото в тест-режим. За целта - натискаш бутона за нулиране на дневния брояч, задържаш го натиснат и палиш колата без да го пускаш. Задържаш докато брояча за километрите изпише test, след това стрелките ще отидат до крайните положения и ще се върнат. С натискане на брояча за нулиране минаваш през различни тестови режими, мисля че третия беше bulb - за крушките. Трябва да светнат всички крушки, дори за липсващите екстри.
Друг полезен режим е изкарването на кодове за грешки от компютъра - трябва да пише DTC - none - ако нямаш грешки или DTC - и номера на грешката.
Изображение

Изображение

Потребителски аватар
gogo_21011
потребител
потребител
Мнения: 129
Регистриран: 18 яну 2006, 15:15
Модел на автомобила: Ford Escort 1.8 TDI 94
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от gogo_21011 » 05 юли 2007, 08:52

Пусни си два кабела направо до стартера, закачи ги за момент, ако стартера даде признак на живот значи си е наред, тогаз по веригата по веригата и ще намериш проблема! Т.е. откачаш си акумолатора и подаваш ток та стартера, ако тръгне минаваш на следващата връзка по кабеляците, ако там пак даде признак на живот на следващата и т.н. и така докато стигнеш до място където е умрал стартера ти! Е та там меджу последно работещата връзка и не работещата ти е проблема! Пък ако не ти се занимава и не ти трябва колата за цял ден остави им я в сервиза! Успех :)

svetlin
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от svetlin » 05 юли 2007, 12:22

Благодаря ви!
оправя ли се ще Ви кажа какво е било.

svetlin
потребител
потребител
Мнения: 30
Регистриран: 02 юли 2007, 13:14
Модел на автомобила: Ford Focus'01 - 1.8 TDDI
Местоположение: Sofia
Status: Извън линия

Мнение от svetlin » 06 юли 2007, 10:46

Здравейте,
вчера на обяд колата отново отказа да запали. Запалих я с бутане и директно в Дунев - да констатират проблеми да се приключва. Да обаче не... Приемчика ми каза да я оставя те на другия ден сутринта щели да я погледнат /думите бяха "поиграем"/. Да де ама на мен ми се видя тъпо колата в момента да не пали и да я оставям да изтине и после да почне да пали и след това да се загрява и да се чака пак да откаже... Обясних му го това, но той каза че намало страшно щели да го оправят...
До тук бях с желанието да си подържам колата в Дунев - не ми хареса отношението

Отидох при диагностика на ЕМ комплект в Дружба, щото сам не мога да се оправя, пък и само 1 отверка имам в колата. А от него съм много доволен - там си правех диагностиката на старата кола.

Не сбърках.
Почнахме - тука има ток, релето работи и т.н.
Стигнахме до стартера - давам контактния ключ на стартер - нищо и в този момент съвсем леко подчукнахме кожуха на шалтера и завъртя.

Има няма за половин час с разучаване на ел схемата на фокуса свършихме работа.

Късня следобяд палех колата след почукване по шалтера с една тояжка, а днес ще го сменя с нов - капсолован е.


Благодаря на всички които се отзовахте на проблема ми със съвет!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 16 госта