къде свързан оборотомера към двигателя?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 21 юли 2007, 20:44

айде бе градски.казвай какво стана.Да знаеш СТАНЕ ЛИ ЩЕ ЧЕРПИШ
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 23 юли 2007, 08:59

revma, явно ще трябва да се черпи. единственото което направих бе да взема елемент 134 от показаната по-рано схемата от форда на един познат и да го закача на заводски-изведените изводи (куплунг с зелен и зелено-червен проводник). запалих колата и оборотомера си работеше LIKE-A-DREAM. показваше си точния сигнал (ако трябваше да се умножава по2 то значи двигателя ми спокойно си развърта до 13000 оборота :) ). сега съм в процес на търсене на този чарк тъй като трябваше да му върна на момчето неговия :(.
тази политика на форд да поорязват нещо дребно но определящо за дадена функция винаги ме е дразнела, но реално погледната е правилна.това е тема за която вече е говорено така че млъквам.
искам само да помоля някой с заводски оборотомер да погледне под капака, точно зад комутатора-там се намира тази мизерийка. представлява една малка кутийчица примерно 15*15*30 свързана към масата към калника и в нея влизат въпросните два проводника. моля да ми кажете номера за да мога да пусна едно запитване към доставчика ми на части.мерси предварително

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 23 юли 2007, 11:15

slaf4u написа:и оборотомера си работеше LIKE-A-DREAM. показваше си точния сигнал (ако трябваше да се умножава по2 то значи двигателя ми спокойно си развърта до 13000 оборота :) ).
Бобината е разделена на 2, едната част е за 2 цилиндъра другата е за другите 2.
Сигнала се взима от едната част и на оборотомера си му е заложено да си умножова сигнала по-2.
Става на въпрос от това което съм чул за връзване на оборотомера към бобината.

LIKE-A-DREAM - Не го познавам

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 23 юли 2007, 11:57

paci написа:
slaf4u написа:и оборотомера си работеше LIKE-A-DREAM. показваше си точния сигнал (ако трябваше да се умножава по2 то значи двигателя ми спокойно си развърта до 13000 оборота :) ).
Бобината е разделена на 2, едната част е за 2 цилиндъра другата е за другите 2.
Сигнала се взима от едната част и на оборотомера си му е заложено да си умножова сигнала по-2.
Става на въпрос от това което съм чул за връзване на оборотомера към бобината.

LIKE-A-DREAM - Не го познавам
така е, но тук е изведен отделен кабел от комутатора който (предполагам) подава адекватен сигнал който не е нужно да се дообработва по нататък. ако се вземе сигнал от бобината или генератора или от не знам си къде другаде бяха ми казали, тогава може би ще има такъв проблем с показване на 1/2 от реалната стойност.
LIKE-A-DREAM-английски (по скоро американски) израз буквално означаващ "като сън" използващ се в смисъла на "работи перфектно" или "работи точно както трябва" (в конкретния случай)
:lol:

Потребителски аватар
paci
Модератор
Модератор
Мнения: 7883
Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
Местоположение: Плевен
Status: Извън линия

Мнение от paci » 23 юли 2007, 12:09

Начи не си чел какво сме ти писали.
Един вид излезе, че сме те подвели и аз в това число щото аз започнах.
Така го изкара ти накрая защото не си чел
Знам к'во означава LIKE-A-DREAM ... но това е друга тема на която съм много чувствителен.

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 23 юли 2007, 12:27

paci написа:Начи не си чел какво сме ти писали.
Един вид излезе, че сме те подвели и аз в това число щото аз започнах.
Така го изкара ти накрая защото не си чел
Знам к'во означава LIKE-A-DREAM ... но това е друга тема на която съм много чувствителен.
тук определено грешиш. Не се чувствам подведен в никакъв случай. единственото което съм намерил в този форум е помощ и желание за помощ, което е и причина да съм все още тук и да се обръщам към вас при проблем.разбира се се радвам и да помогна ако имам тази възможност. забелязвам че този форум на форд е много по сплотен от немските и английските в които участвам.
и още нещо...обикновенно чета какво се пише, особено в темите които аз съм пускал. като говорих за умножението на сигнала по 2 визирах конкретно линка пуснат в една друга тема. въпросният линк водеше към английска страница къде бе описан този проблем.
След като знаеш какво е LIKE-A-DREAM що се правиш на плеснат и ме караш да се обеснявам като шестокланик?

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 24 юли 2007, 09:31

то става и да се направи, ако беше от варна щях да ти го направя..

Не повече от 10 15 лева щеше да ти струва.


а за деленето...

уфф сега не се сещам точно..

На дизел оборотомера, си става само за дизел, там взима от фазите на динамото..

На 1.4 взима от клема 1 на бобината

на 1.1 и другите с двойни бобини взема от едната.

Но оборотомерите са еднакви платките, просто е въпрос на настрайка..
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 24 юли 2007, 12:19

traqn_savov написа:то става и да се направи, ако беше от варна щях да ти го направя..

Не повече от 10 15 лева щеше да ти струва.


а за деленето...

уфф сега не се сещам точно..

На дизел оборотомера, си става само за дизел, там взима от фазите на динамото..

На 1.4 взима от клема 1 на бобината

на 1.1 и другите с двойни бобини взема от едната.

Но оборотомерите са еднакви платките, просто е въпрос на настрайка..
на мен ми излезе 10 лв за въпроцния стабилизатор (134 от схемата), но по важното е че научих още нещо за колата си...

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 24 юли 2007, 22:01

ПОЗДРАВЛЕНИЯ..Та ти за 10 дена само от четене, научи за цяла година.Ями кажи за 134-капсоловано ли е.Може ли да му искараме схемата на този умножител/имаш ли възможност да ми я пратиш-пък аз ще почерпя/.Защото се чудя каква настройка може да има :(
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
slaf4u
потребител
потребител
Мнения: 187
Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
Местоположение: сливен
Status: Извън линия

Мнение от slaf4u » 25 юли 2007, 09:37

revmata написа:ПОЗДРАВЛЕНИЯ..Та ти за 10 дена само от четене, научи за цяла година.Ями кажи за 134-капсоловано ли е.Може ли да му искараме схемата на този умножител/имаш ли възможност да ми я пратиш-пък аз ще почерпя/.Защото се чудя каква настройка може да има :(
капсулована е пущината. както се вижда на схемата само кондензатор и резистор има вътре ама какви са стойностите..?!! :?
четенето му е майката...всеки може да хленчи, а аз хленча и чета :lol:

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 25 юли 2007, 09:55

revmata написа:ПОЗДРАВЛЕНИЯ..Та ти за 10 дена само от четене, научи за цяла година.Ями кажи за 134-капсоловано ли е.Може ли да му искараме схемата на този умножител/имаш ли възможност да ми я пратиш-пък аз ще почерпя/.Защото се чудя каква настройка може да има :(
Това не е умножител, това е обикновен пасивен RC филтър, който играе ролята и на демфер" също така и интегрираща верига (удължаваща времето)"
За да се избегнат взаймните смущения, между бобината и таблото.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
doctordre
потребител
потребител
Мнения: 1664
Регистриран: 13 апр 2007, 20:53
Модел на автомобила: Sierra '90 Turnier 2.0 GL
Местоположение: Sofia
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от doctordre » 25 юли 2007, 15:50

добре де, гледам разбирате от оборотомери :lol: кажете къде да я търся тая пущина на сиерата :D без оборотомер вече издивявам, липсва ми :(

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 28 юли 2007, 23:11

и аз си мислех ,че е някакъв филтър,но ичаквах да коментирам.Въпреки всичко до като не видя схемата ми е трудно да повярвам,защото всичко се базира на логика,а ти/извинявай/ го коментираш следсвършен факт/,,сливенския,, го откри/.Имам чувството че използваш наготово някаква литература,която те моля да споделиш с нас.Виждам ,че имаш много знания но все се питам дали е само теоретично./извинявам се ако съм те засегнал/
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 29 юли 2007, 19:32

Хм. за източници съм ползвал..
Автомобилни схеми и електроника на autopoint издателство...
http://www.google.bg/search?q=autopoint ... =firefox-a" onclick="window.open(this.href);return false;
Някой от учебниците на професор Атанас Шишков
http://www.bgbook.dir.bg/book.php?ID=10798" onclick="window.open(this.href);return false;
Приложна електроника.. прости рс вериги..
И друга литература по електроника и електротехника.
:wink:
И тук хубаво сайтче. http://learningvt.hit.bg/" onclick="window.open(this.href);return false;
Схемата на еднозвенна интегрираща верига е показана на фиг. 1.4.
Изображение

При подаване на правоъгълен импулс на входа с размах UВХ , изходното напрежение ще бъде:
Изображение
Вследствие разликата в продължителността на полукадровите и редовите синхронизиращи импулси
Изображение
размахът им в изхода на схемата ще се различава в зависимост от времеконстантата на интегриращата верига RC. При размахът на UПКСИ
Изображение изх е чувствително по-голям от размаха на интегрирания редови синхронизиращ импулс UРСИ изх .

И така. :D [/img]
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 29 юли 2007, 22:51

значи по пътя на логиката.същия об-р примерно на една кола примерно самара с 2-канален комутатор-ще проработи ли правилно или трябва да се прибави и още нещо.Така ,че предполагам че имаш възможност да изпробваш,защото варна е по-голям/само моляте не казвай ,че нямаш време или няма при вас самара-все пак вие като гледам товаТУ знаете повече от нас/
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 01 авг 2007, 00:15

Аде бе колега от Варна. Дай някакво мнение.
КАРАЙ РЕТРО И УСЕТИ ОРИГИНАЛА

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 01 авг 2007, 21:26

оборотомер от форд на самара :shock: ако съм разбрал правилно...

Ако и форда от който е взет, и самарата са с двойни бобини, това говори за принципно еднаква запалителна система. Би трябвало да стане, да показва корекно.

Ако самарата е с една бобина, и с разпределител, очевидно че няма да стане такъв тип оборотомер..

Нещо явно си си намислил да правиш, поне кажи какво е.. :)

П.П. найстина нямах време да влизам :)
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 6 госта