Как да се свърже акумулатора

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Как да се свърже акумулатора

Мнение от amdinside » 13 авг 2007, 10:20

В Ford Focus Owners manual.pdf на 196 стр. се казва при поставяне на акумулатора първо да се слага (+) и след това маса (-)
В упътването за алармата ми пише при смяна на акумулатора първо да се постави нулевата клема, а след това +12V

Изглежда ми като противоречие на това което пише в ръководството(и би трябвало да е правилно)
Знае ли някой дали е проблем реда на закачване на клемите?
Don't worry, be happy!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 13 авг 2007, 10:24

Винаги се откача първо минусовата клема (-) и съответно при обратната операция се закача последна.

edit: поне от опита които имам, приемливия вариант е този. Защото един път, не бях махнал минусовата (-) клема и когато поставях обратно положителната (+) клема, допрях без да искам с гаечния ключ корпуса на автомобила и такава заварка направи, че стана дупка на корпуса където е мотора :( .
Пък не само за това :wink: , в ръководството на Форд не са сбъркали си мисля.
Последна промяна от DTM на 13 авг 2007, 11:59, променено общо 2 пъти.

Потребителски аватар
amdinside
потребител
потребител
Мнения: 309
Регистриран: 13 юли 2007, 22:08
Модел на автомобила: Ford Focus 1999, 1.6 16V, 74kW, 101 k.c., Zetec-S, хечбек,Trend, бензин
Местоположение: София
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от amdinside » 13 авг 2007, 10:34

Значи при откачане: първо (-), после (+)
При закачане: първо (+) и после (-)

Интересно защо за алармата пише че се закача първо (-) и после +12V...
Don't worry, be happy!

DTM
потребител
потребител
Мнения: 1526
Регистриран: 05 мар 2006, 14:18
Модел на автомобила: *
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от DTM » 13 авг 2007, 10:37

Точно така е схемата. Предполагам на алармата нищо няма да и стане, ако се закача първо (+) и после минус (-).

Потребителски аватар
nikolovvd
потребител
потребител
Мнения: 4952
Регистриран: 15 май 2006, 16:18
Модел на автомобила: Mitsubishi X
Местоположение: Видин
Status: Извън линия

Мнение от nikolovvd » 13 авг 2007, 11:30

amdinside написа:Значи при откачане: първо (-), после (+)
При закачане: първо (+) и после (-)

Интересно защо за алармата пише че се закача първо (-) и после +12V...
Колегата е абсолютно прав. При наличие на свързан минус винаги има вероятност да дадеш на късо с ключа при свързване или откачане на плюса, защото минус (маса) има навсякъде около акумулатора.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта