Проблем с фаровете на МКІ
- furcy
- потребител
- Мнения: 369
- Регистриран: 11 юни 2005, 16:32
- Модел на автомобила: Volvo S60 '11 2.4 D5
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Много благодаря на всички отзовали се по темата
Всичко мина идеално за около 20 мин, 15 за първия (малко домашна ракия за концентрация) и 5 за втория.
При мен протече така:
1. Свалих маската - 2 кръстати винта - така се откриват металните скоби, които държат фаровете странично (от вътрешната страна).
2. Свалих мигачите - пластмасови винтове със еврейска звезда - по-лесно е да се оперира като се махнат
3. Свалих горните три метални скоби на всеки фар.
4. С широка плоска отвертка отворих фара от горната ми страна - внимава се да не се прекали че се откачат долните три скоби и тогава не знам..ще се сваля и броня може би. При отварянето се открува процеп 3-4 см, който е напълно достатъчен за смяната на блендите. те са на 2 чопчета които се натискат леко и блендата се освобождава много лесно.
Завършваме операцията по обратен ред и регулираме фара ако се налага.
Всичко това ми костваше 41 лв за бленди и 30 мин свободно време
За сведение в МП искаха 60 лв за тази процедура
Надявам се че съм бил полезен с подробното и досадно описание
Вече наистина свети
Поздрави на всички колеги шофьори и весела Коледа на всички
@aaleks Специални благодарности за подробното и точно описание, не срещнах никакви трудности.

Всичко мина идеално за около 20 мин, 15 за първия (малко домашна ракия за концентрация) и 5 за втория.
При мен протече така:
1. Свалих маската - 2 кръстати винта - така се откриват металните скоби, които държат фаровете странично (от вътрешната страна).
2. Свалих мигачите - пластмасови винтове със еврейска звезда - по-лесно е да се оперира като се махнат
3. Свалих горните три метални скоби на всеки фар.
4. С широка плоска отвертка отворих фара от горната ми страна - внимава се да не се прекали че се откачат долните три скоби и тогава не знам..ще се сваля и броня може би. При отварянето се открува процеп 3-4 см, който е напълно достатъчен за смяната на блендите. те са на 2 чопчета които се натискат леко и блендата се освобождава много лесно.
Завършваме операцията по обратен ред и регулираме фара ако се налага.
Всичко това ми костваше 41 лв за бленди и 30 мин свободно време
За сведение в МП искаха 60 лв за тази процедура
Надявам се че съм бил полезен с подробното и досадно описание

Вече наистина свети

Поздрави на всички колеги шофьори и весела Коледа на всички

@aaleks Специални благодарности за подробното и точно описание, не срещнах никакви трудности.


- rejo
- потребител
- Мнения: 234
- Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
- Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
- Местоположение: София, жк Младост 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Купих си Osram Silverstar, купих и бленди в МП (45лв, ама онзи магазин не го намерих
). Реших да питам там колко ще ми вземат за смяната на всичко. Вика приемчика около 35лв + реглаж на фаровете. Съгласих се, защото не ми се занимаваше да ходя другаде, пък и реглаж - не ми се стори скъпо. Оставих колата и отивам на работа.
След 5 мин ми звънят от МП и ми казват, че не съм си купил някакви "гумички" за блендите
И аз им казвам добре де, едни гумички сложете - колко струват. Отговаря 30лв
Направо полудях
Връщам се бесен, отивам при мнотьора и го питам за какво са му тези гумички и му обяснявам процедурата за смяна със сваляне на предна броня. И онзи ми вика, че в МП не го правили така, ами РЕЖАТ МАСКАТА и после за поставянето на фаровете и маската трябвали некви неща. Направо си взех мондеото и с мръсна газ излетях от сервиза
ГАДОВЕ


След 5 мин ми звънят от МП и ми казват, че не съм си купил някакви "гумички" за блендите









Направо полудях







ГАДОВЕ



- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Незнам как е на мондеото но ми звучи ъпсуртно. Я по добре има се обади и ги питай няма ли да е по-лесно ако извадят двигателя от коша.rejo написа:та исках да питам: за смяна и на крушки май задължително трябва да се махне предната броня, нали
Хаха едва ли ще сваляш бронята баси тъпото ще е. На баба лада мисля, че нищо не се разглобяваше за да смениш крушка а е модел 70-те.
-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
За много години на всички във форума! Успешна 2006-та!
rejo, не ти трябва да пипаш бронята за смяна на крушките.
Отваряш си предния капак, след това махаш пласмасовите задни капаци на фаровете (мисля че се всеки се държеше на две широки щипки отгоре) и след това развиваш крушките. Те си имат метални държачи (фасунги) със специални дръжки за по-лесно боравене. Самото развиване е половин оборот. Гледай да запомниш точно как стои във фара преди да я извадиш за да не се чудиш после как се вкарва обратно. Същото се отнася и за изваждането на самата крушка от фасунгата, че и там има малко чалъм.
Хайде успех!
rejo, не ти трябва да пипаш бронята за смяна на крушките.
Отваряш си предния капак, след това махаш пласмасовите задни капаци на фаровете (мисля че се всеки се държеше на две широки щипки отгоре) и след това развиваш крушките. Те си имат метални държачи (фасунги) със специални дръжки за по-лесно боравене. Самото развиване е половин оборот. Гледай да запомниш точно как стои във фара преди да я извадиш за да не се чудиш после как се вкарва обратно. Същото се отнася и за изваждането на самата крушка от фасунгата, че и там има малко чалъм.
Хайде успех!

Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- rejo
- потребител
- Мнения: 234
- Регистриран: 22 сеп 2005, 01:10
- Модел на автомобила: FIESTA 1.3i 2005, бензин
- Местоположение: София, жк Младост 1
- Контакти:
- Status: Извън линия
Много благодаря на всички, които така подробно обясниха как става работата с блендите
Смених ги за 30 мин без да има особени затруднения. Като си помисля как щях да се набутам в МП.............
Обаче се оказа, че крушките които съм си купил, не стават за Мондеото (тъй като не вдявам много от автомобили, не се сетих че може да има различни), много по-големи са и въобще не влизат в мястото.
И какво да ги правя тези 2 ОСРАМ Силвър..... чисто нови ??? Касова бележка нямам, та да ги сменя (от Практикер са). Едната я отворих все пак, за да я пробвам.
Някой ако му трябват за размяна или по-евтино да му ги дам или не знам




Смених ги за 30 мин без да има особени затруднения. Като си помисля как щях да се набутам в МП.............
Обаче се оказа, че крушките които съм си купил, не стават за Мондеото (тъй като не вдявам много от автомобили, не се сетих че може да има различни), много по-големи са и въобще не влизат в мястото.
И какво да ги правя тези 2 ОСРАМ Силвър..... чисто нови ??? Касова бележка нямам, та да ги сменя (от Практикер са). Едната я отворих все пак, за да я пробвам.
Някой ако му трябват за размяна или по-евтино да му ги дам или не знам



- the_mad_max
- потребител
- Мнения: 250
- Регистриран: 11 авг 2006, 21:26
- Модел на автомобила: Ford Escort Ghia SW 96 1.8i 16V Zetec-E SEFI RKC 115 hp.
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Колеги, не зная дали някой ще я забележи тази тема, тъй като е отдавна но все пак да питам: тези OSRAM Silverstar от обясненията разбрах, че светят 50% по-силно. Питам във връзка с Фиестата, ще станат ли на нея, дали няма много да пече във фара и най-важното: колко пара са?
Днес по пътя за Княжево привечер по тъмно, просто си извадих очите. Едвам, едвам свети, уж фаровете са нови пък ми се струва че светят слабо. Сега съм със стандартни крушки 55W.
Днес по пътя за Княжево привечер по тъмно, просто си извадих очите. Едвам, едвам свети, уж фаровете са нови пък ми се струва че светят слабо. Сега съм със стандартни крушки 55W.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
По-скъпи са от нормалните, май към 15лв. едната.the_mad_max написа:Колеги, не зная дали някой ще я забележи тази тема, тъй като е отдавна но все пак да питам: тези OSRAM Silverstar от обясненията разбрах, че светят 50% по-силно. Питам във връзка с Фиестата, ще станат ли на нея, дали няма много да пече във фара и най-важното: колко пара са?
Днес по пътя за Княжево привечер по тъмно, просто си извадих очите. Едвам, едвам свети, уж фаровете са нови пък ми се струва че светят слабо. Сега съм със стандартни крушки 55W.
Не греят повече, тъй като са си стандартната мощност от 55/60W, такаче няма да имаш грижи с рефлекторите.

- tropper
- потребител
- Мнения: 687
- Регистриран: 12 юли 2007, 00:34
- Модел на автомобила: Ford Mondeo MK1 1.6 16V GLX '93; ГИ Stilogas/Tamona, изп. Tomasetto, инж. Valtek; *** КЛИМАТИК ***
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Здравейте!
Да споделя и аз как се оправих със смяната на блендите:
1) Нови от МотоПфое - 2х26лв
2) Имаше само лява, чаках за доставка от Германия на дясна... на всичкото отгоре ваче като ги сложих и светнаха забелязах, че са различни на цвят.... едната е малко по-жълта
3) Искаха ми 2 човекочаса х 35лв = 70лв за смяната, реших да пробвам сам
4) Махнах мигачите - както сте описали по-нагоре
5) Махнах декоративната решетка с емблемата
6) развих двата винта, с които пластмасовата конструкция се държи за метална греда при радиатора
7) още два винта зад мигачите
8.) има още един винт, който държи пластмасата, намира се под нивото на фаровете, скрит от бронята, някъде под левия мигач - при мен за щастие го нямаше
9) Извъртане на сглобката с пластамасата и двата фара леко нагоре - колкото може
10) внимателно подпъхване на няколко прави отвертки м/у стъклото на фара и бронята, така че фарът да излезе над бронята - и той взе че излезе достатъчно колкото да има достъп до долните три щипки
Оттам нататък - работата ясна.
Реших да ги изкарам първо защото освен блендите сменях и счупено ляво стъкло и второ защото не ми се рискуваше при изкривяване на стъклото да счупя и дясното, което МП го дават за скромната сума от 93лв.
Крушки - една NARVA +30% (за 5лв и нещо), и една обикновена, доволен съм от силната... ама днес търсих втора и в 3 лукоил-а подред нямаше...
И с много мислене и суетене кое откъде, защото го правих за първи път и не се бях сетил да погледна тук, работата стана за по-малко от 2 часа. Ако ми се наложи да го правя за втори - сигурно около 30мин. А гадовете ми искат за 2 ЧЧ да им плащам, дето трябва да имат и опит, и инструменти, и сервизни документации....
Да споделя и аз как се оправих със смяната на блендите:
1) Нови от МотоПфое - 2х26лв
2) Имаше само лява, чаках за доставка от Германия на дясна... на всичкото отгоре ваче като ги сложих и светнаха забелязах, че са различни на цвят.... едната е малко по-жълта

3) Искаха ми 2 човекочаса х 35лв = 70лв за смяната, реших да пробвам сам
4) Махнах мигачите - както сте описали по-нагоре
5) Махнах декоративната решетка с емблемата
6) развих двата винта, с които пластмасовата конструкция се държи за метална греда при радиатора
7) още два винта зад мигачите
8.) има още един винт, който държи пластмасата, намира се под нивото на фаровете, скрит от бронята, някъде под левия мигач - при мен за щастие го нямаше

9) Извъртане на сглобката с пластамасата и двата фара леко нагоре - колкото може
10) внимателно подпъхване на няколко прави отвертки м/у стъклото на фара и бронята, така че фарът да излезе над бронята - и той взе че излезе достатъчно колкото да има достъп до долните три щипки
Оттам нататък - работата ясна.
Реших да ги изкарам първо защото освен блендите сменях и счупено ляво стъкло и второ защото не ми се рискуваше при изкривяване на стъклото да счупя и дясното, което МП го дават за скромната сума от 93лв.
Крушки - една NARVA +30% (за 5лв и нещо), и една обикновена, доволен съм от силната... ама днес търсих втора и в 3 лукоил-а подред нямаше...
И с много мислене и суетене кое откъде, защото го правих за първи път и не се бях сетил да погледна тук, работата стана за по-малко от 2 часа. Ако ми се наложи да го правя за втори - сигурно около 30мин. А гадовете ми искат за 2 ЧЧ да им плащам, дето трябва да имат и опит, и инструменти, и сервизни документации....
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта