Проблем с зареждането

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от diesel1.6 » 19 дек 2009, 13:06

Искаш да кажеш "напрежение", а не "заряден ток".
Не би трябвало да играе много при включване на консуматори. Електронното ти реле трябва да държи напрежението стабилно.
На светнати фарове ли мери? Мери с с товар - фаровете. Трябва да държи 14,35 ако всичко е в ред и закумулаторът не е бил много изтощен.

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от Doin » 19 дек 2009, 13:49

На светнати фарове и вентилатор на 2-ра степен показваше 14,20-14,25 напрежение ( прощавайте за невежеството ) . И аз се озадачех как падна бързо при включването на задния нагревател, но то бе моментно състояние и в рамките на две-три секунди отново вдигна напрежението. Акумулатора е чисто нов - във Вторник го купих от представител, който провери всичко, каза че е наред и завери гаранцията.

Потребителски аватар
NightRider
потребител
потребител
Мнения: 184
Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от NightRider » 19 дек 2009, 15:35

Само едно уточнение, това дето е 14 V не е заряден ток. Зарядния ток се мери като се разкачи едната клема и мултицета се свързава последователно на акумулатора. Мери се в ампери (А).

П.П. Сега видях, че уточнението е направено вече. Трябва да се измери зарядния ток. Ако има слаба връзка някаде и тока през акумулатора е малък свети лампата и той не се зарежда. Напрежението не се влияе от слаба връзка (стига да я има).

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от diesel1.6 » 19 дек 2009, 16:14

NightRider написа: Ако има слаба връзка някаде и тока през акумулатора е малък свети лампата и той не се зарежда. Напрежението не се влияе от слаба връзка (стига да я има).
Лампата показва кога генераторът се е възбудил вече. Дори да няма връзки наникъде, като се възбуди и започне да работи, лампата изгасва. По коя верига да има слаба връзка?
Това, че се чуди две-три секунди, не е добре. Но дали не е от уреда, просто да засича пад за кратко, и после да му трябва още секунда да отчете и покаже.
Трябва да се види схемата, че забравих как се възбужда генератора. Май беше 12В - лампа - реле-регулатор - маса през възбудителната намотка. Или 12В - намотки и реле-регулатор - лампа - комутируема маса (такава, която се пуска с контактния ключ).
Аз нямам никаква документация от такъв вид за колата.
Ако е първия вариант, някъде кабелът между лампата и реле-регулаторът се опира на маса. Но си мисля, че е вторият вариант и тогава няма как лампата да светва и всичко да е в ред с електрониката и генератора. Трябва ни схемата сега.

Потребителски аватар
vargala81
потребител
потребител
Мнения: 1343
Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
Местоположение: Asenovgrad
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от vargala81 » 19 дек 2009, 18:19

[цитирам = "NightRider"] Само едно уточнение, това дето е 14 V не е заряден ток. Зарядния ток се мери като се разкачи едната клема и мултицета се свързава последователно на акумулатора. Мери се в ампери (А).

П.П. Сега видях, че уточнението е направено вече. Трябва да се измери зарядния ток. Ако има слаба връзка някаде и тока през акумулатора е малък свети лампата и той не се зарежда. Напрежението не се влияе от слаба връзка (стига да я има). [/ Цитат]не обърквай колегите,по този начин се измверва консумацията на ток ,при загасен двигател няма как да замериш колко зарежда алтернатора ;):

Потребителски аватар
Conan_1
потребител
потребител
Мнения: 1457
Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от Conan_1 » 20 дек 2009, 10:31

колега мислил ли си за варианта да ти дава по някакав начин грешка компа и да светва лампата без да има реална причина за това??? :-/:
Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от Doin » 21 дек 2009, 09:56

Това дори ме е страх да го мисля.... много ми е скъпа подобна мисъл. А и го прави единствено когато е влажно, може би и тогава пускам и повече консуматори, но при сухо и топло време както и да натоваря консумацията лампата не свети. Смятах в Неделята да проверя отново всички маси, или поне тези които се виждат, но комбинацията от студ и вятър ме отказа. Преди време залягайки в търсене на причина намерих един прерязан куплунг дето води към алтернатора и после снаждан по най-левашкия начин. Разкачих го, запоих го, контактен спрей на целия куплунг и солидно увиване с изолирбанд. Изчаках да го споделя тук, за да видя ефекта, но ....лампата отново си светеше. Сега в светлината на казаното от diesel1.6 се замислям дали при прерязаното не е бил въпросния диод, но едва ли има начин да го проверя без да видя как е при подобен Фокус. Не ми стана ясно как да проверя зарядния ток ?

Потребителски аватар
Sim3
потребител
потребител
Мнения: 221
Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
Местоположение: Burgas
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от Sim3 » 07 яну 2010, 09:56

Кажи кой елемент от двигателя ти трябва ще ти направя малко снимки на моя и ще ти пратя каквото ти трябва.
Изображение

Потребителски аватар
Doin
потребител
потребител
Мнения: 1817
Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
Местоположение: Слатина, София
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от Doin » 07 яну 2010, 10:20

Ще съм ти благодарен ако ми кажеш къде се намира ЕКУ-то на Фокуса, както и да погледнеш кабела за зарядния ток към алтернатора зад радиатора има ли нещо друго освен куплунг? Може и без снимки, няма смисъл да те затормозявам. Аз междувременно отново се рових под капака - проверих масите които видях, някой развъртях почистих, а някой просто напръсках с WD40. Но ефект никакъв. До вчера индикацията си светеше, днес като се затопли времето и влагата е малка - никакъв проблем.

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от diesel1.6 » 07 яну 2010, 11:08

Проверено ли е, че някаква електроника има някаква връзка съз зареждането, и в частност с лампата? Управляеми генератори в зависимост от режима на двигателя има от примерно една година, не вярвам този фокус да е такъв.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от HACKO » 07 яну 2010, 13:12

Няма никаква електроника. Схемата на контролната лампа е гениално елементарна, като дадеш контакт на единия извод на лампата на таблото се подава +12V, другия извод през намотката на генератора отива "на маса" и лампата свети. Когато генератора сработи на двата извода на лампата има+12V и лампата не свети.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

diesel1.6
потребител
потребител
Мнения: 4211
Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
Местоположение: Варна
Контакти:
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от diesel1.6 » 07 яну 2010, 13:41

И аз това казах в началото, но гледам, че се намесиха компютри.
Забравих началото на темата, но най-вероятно генераторът е повреден или кабелът от лампата към него опира на маса. Влагата не може да влияе на това, не може да пусне толкова много ток, колкото е консумацията за да светне.

Потребителски аватар
HACKO
Модератор
Модератор
Мнения: 13106
Регистриран: 24 май 2006, 21:22
Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК
Местоположение: ХАСКОВО
Status: Извън линия

Re: Проблем с зареждането

Мнение от HACKO » 07 яну 2010, 14:22

И аз забравих началото, извинявай.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! *0030*

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта