Проблем с зареждането
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Искаш да кажеш "напрежение", а не "заряден ток".
Не би трябвало да играе много при включване на консуматори. Електронното ти реле трябва да държи напрежението стабилно.
На светнати фарове ли мери? Мери с с товар - фаровете. Трябва да държи 14,35 ако всичко е в ред и закумулаторът не е бил много изтощен.
Не би трябвало да играе много при включване на консуматори. Електронното ти реле трябва да държи напрежението стабилно.
На светнати фарове ли мери? Мери с с товар - фаровете. Трябва да държи 14,35 ако всичко е в ред и закумулаторът не е бил много изтощен.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
На светнати фарове и вентилатор на 2-ра степен показваше 14,20-14,25 напрежение ( прощавайте за невежеството ) . И аз се озадачех как падна бързо при включването на задния нагревател, но то бе моментно състояние и в рамките на две-три секунди отново вдигна напрежението. Акумулатора е чисто нов - във Вторник го купих от представител, който провери всичко, каза че е наред и завери гаранцията.
- NightRider
- потребител
- Мнения: 184
- Регистриран: 01 сеп 2007, 16:31
- Модел на автомобила: Mondeo 2.0 '93г. Zetec, Ghia, Седан, ГИ Фобос
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Само едно уточнение, това дето е 14 V не е заряден ток. Зарядния ток се мери като се разкачи едната клема и мултицета се свързава последователно на акумулатора. Мери се в ампери (А).
П.П. Сега видях, че уточнението е направено вече. Трябва да се измери зарядния ток. Ако има слаба връзка някаде и тока през акумулатора е малък свети лампата и той не се зарежда. Напрежението не се влияе от слаба връзка (стига да я има).
П.П. Сега видях, че уточнението е направено вече. Трябва да се измери зарядния ток. Ако има слаба връзка някаде и тока през акумулатора е малък свети лампата и той не се зарежда. Напрежението не се влияе от слаба връзка (стига да я има).
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Лампата показва кога генераторът се е възбудил вече. Дори да няма връзки наникъде, като се възбуди и започне да работи, лампата изгасва. По коя верига да има слаба връзка?NightRider написа: Ако има слаба връзка някаде и тока през акумулатора е малък свети лампата и той не се зарежда. Напрежението не се влияе от слаба връзка (стига да я има).
Това, че се чуди две-три секунди, не е добре. Но дали не е от уреда, просто да засича пад за кратко, и после да му трябва още секунда да отчете и покаже.
Трябва да се види схемата, че забравих как се възбужда генератора. Май беше 12В - лампа - реле-регулатор - маса през възбудителната намотка. Или 12В - намотки и реле-регулатор - лампа - комутируема маса (такава, която се пуска с контактния ключ).
Аз нямам никаква документация от такъв вид за колата.
Ако е първия вариант, някъде кабелът между лампата и реле-регулаторът се опира на маса. Но си мисля, че е вторият вариант и тогава няма как лампата да светва и всичко да е в ред с електрониката и генератора. Трябва ни схемата сега.
- vargala81
- потребител
- Мнения: 1343
- Регистриран: 06 дек 2007, 13:50
- Модел на автомобила: Ford Focus 2001 г. - 1.6, 16v, 100 ps.Zetec SE Engine
- Местоположение: Asenovgrad
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
[цитирам = "NightRider"] Само едно уточнение, това дето е 14 V не е заряден ток. Зарядния ток се мери като се разкачи едната клема и мултицета се свързава последователно на акумулатора. Мери се в ампери (А).
П.П. Сега видях, че уточнението е направено вече. Трябва да се измери зарядния ток. Ако има слаба връзка някаде и тока през акумулатора е малък свети лампата и той не се зарежда. Напрежението не се влияе от слаба връзка (стига да я има). [/ Цитат]не обърквай колегите,по този начин се измверва консумацията на ток ,при загасен двигател няма как да замериш колко зарежда алтернатора
П.П. Сега видях, че уточнението е направено вече. Трябва да се измери зарядния ток. Ако има слаба връзка някаде и тока през акумулатора е малък свети лампата и той не се зарежда. Напрежението не се влияе от слаба връзка (стига да я има). [/ Цитат]не обърквай колегите,по този начин се измверва консумацията на ток ,при загасен двигател няма как да замериш колко зарежда алтернатора

- Conan_1
- потребител
- Мнения: 1457
- Регистриран: 26 яну 2007, 14:10
- Модел на автомобила: Escort 1,8D 93г,Escort 1,8TDI 96г,Focus 1,8 TDCi 2002, Focus 1,8 TDCi 2003 estate, Wauxhall Astra 1,4i Auto 93, Jeep Cherokee 2.5 Sport 1994, Fiesta Zetec 2013 1.0 econetic.
- Местоположение: Plovdiv
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
колега мислил ли си за варианта да ти дава по някакав начин грешка компа и да светва лампата без да има реална причина за това??? 

Ние, можещите, водени от незнаещите,
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
вършим невъзможното за кефа на неблагодарните.
И сме направили толкова много с толкова малко,
за толкова дълго време,
че вече сме квалифицирани да правим всичко от нищо!!! ...
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Това дори ме е страх да го мисля.... много ми е скъпа подобна мисъл. А и го прави единствено когато е влажно, може би и тогава пускам и повече консуматори, но при сухо и топло време както и да натоваря консумацията лампата не свети. Смятах в Неделята да проверя отново всички маси, или поне тези които се виждат, но комбинацията от студ и вятър ме отказа. Преди време залягайки в търсене на причина намерих един прерязан куплунг дето води към алтернатора и после снаждан по най-левашкия начин. Разкачих го, запоих го, контактен спрей на целия куплунг и солидно увиване с изолирбанд. Изчаках да го споделя тук, за да видя ефекта, но ....лампата отново си светеше. Сега в светлината на казаното от diesel1.6 се замислям дали при прерязаното не е бил въпросния диод, но едва ли има начин да го проверя без да видя как е при подобен Фокус. Не ми стана ясно как да проверя зарядния ток ?
- Sim3
- потребител
- Мнения: 221
- Регистриран: 16 юни 2007, 22:06
- Модел на автомобила: Ford Focus 1,8 TDdi '99
- Местоположение: Burgas
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Кажи кой елемент от двигателя ти трябва ще ти направя малко снимки на моя и ще ти пратя каквото ти трябва.
- Doin
- потребител
- Мнения: 1817
- Регистриран: 13 мар 2009, 23:18
- Модел на автомобила: Ford Focus 1.8 TDdi Ghia '00
- Местоположение: Слатина, София
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Ще съм ти благодарен ако ми кажеш къде се намира ЕКУ-то на Фокуса, както и да погледнеш кабела за зарядния ток към алтернатора зад радиатора има ли нещо друго освен куплунг? Може и без снимки, няма смисъл да те затормозявам. Аз междувременно отново се рових под капака - проверих масите които видях, някой развъртях почистих, а някой просто напръсках с WD40. Но ефект никакъв. До вчера индикацията си светеше, днес като се затопли времето и влагата е малка - никакъв проблем.
-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Проверено ли е, че някаква електроника има някаква връзка съз зареждането, и в частност с лампата? Управляеми генератори в зависимост от режима на двигателя има от примерно една година, не вярвам този фокус да е такъв.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
Няма никаква електроника. Схемата на контролната лампа е гениално елементарна, като дадеш контакт на единия извод на лампата на таблото се подава +12V, другия извод през намотката на генератора отива "на маса" и лампата свети. Когато генератора сработи на двата извода на лампата има+12V и лампата не свети.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
И аз това казах в началото, но гледам, че се намесиха компютри.
Забравих началото на темата, но най-вероятно генераторът е повреден или кабелът от лампата към него опира на маса. Влагата не може да влияе на това, не може да пусне толкова много ток, колкото е консумацията за да светне.
Забравих началото на темата, но най-вероятно генераторът е повреден или кабелът от лампата към него опира на маса. Влагата не може да влияе на това, не може да пусне толкова много ток, колкото е консумацията за да светне.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Проблем с зареждането
И аз забравих началото, извинявай.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 15 госта