НОВИ КРУШКИ ?
- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Ксенонови системи се произвеждат, но това не означава, че могат да се монтират навсякъде, и както ти душа сака...
Според директива ХХХХХ на ЕС (същата би трябвало да важи и за България) ксеноновите фарове трябва да имат лупи и стъклоумиващо устройство. Всеки, който е монтирал ксенон на обикновени фарове подлижи на санкции - едно от КАТ, второ не би трябвало да бъде пуснат на ГТП. Е, и двете неща не се случват в България.
Според директива ХХХХХ на ЕС (същата би трябвало да важи и за България) ксеноновите фарове трябва да имат лупи и стъклоумиващо устройство. Всеки, който е монтирал ксенон на обикновени фарове подлижи на санкции - едно от КАТ, второ не би трябвало да бъде пуснат на ГТП. Е, и двете неща не се случват в България.
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НОВИ КРУШКИ ?
TED написа:Не си ме разбрал правилно, говоря за осветеността в тъмната част от гледката а не за повдигането от страната на тротоара. Въпросните френелови лещи не са идеални и затова над разделителната линия светло/тъмно не е идеално тъмно.
Забелязваш ли че има отблясъци над линията (в тъмното). Те заслепяват насрещно движещите се даже и при правилно регулирани фарове.
На кугара например може да видиш два отблясъка като уши от ляво и дясно. Ако не знаеш има и как да му обърнеш дирекцияята на фаровете с едно лостче от вътре.
Прав си, че има отблясъци но според мен са по малко от 1% и едва ли ще те заслепят (Мое мнение). Примерите ти са много добри.
Колега винаги ли си толкова дребнав, най-вероятно колегата е сбъркал модела. А фаровете на Cougar-а са еднакви и за двете дирекции с разлика една плака между крушката и лупата която се мести в зависимост от дирекцията на автомобила.kriki написа:Май е време и аз да изразя своето мнение.
1. На снимките по горе се дава за пример пежо 407 99 година. Не че нещо ама съм сигурен че през 99 французите дори и не са си мечтаели за 407 понеже моделът излиза на бял свят през 2004.
2. Фаровете на 407 верно са кристални, но са задължително с лупи, което на теория означава че трябва да свети и фокусира светлината не по зле от даденото за пример М3.
3. На кугъра фаровете са различни за ляво и за дясно движение, а въпросното лостче се използва при мъгла за да елиминира вдигането на десният край на снопа светлина и по този начин да се намали самозаслепяването при движение в такива условия.
4. До сега за близо 5 години от както са започнали да навлизат ксеноните съм срещнал не повече от 5 души които да не са доволни от това как светят (говорим за хубав ксенон, а не за най дивият и евтин китаец който може да се намери на пазара). Все пак след като фирми като филипс хела, осрам и доста други които са се доказали в тази сфера произвеждат въпросният продукт, то значи той е проверен и отговаряна съответните стандарти, относно светене, заслепяване и така на татък.
5. Когато собствените ти фарове не светят (както и когато си уморен) дори и човек с газена лампа да се зададе на среща ти, започва да ти пречи.
6. Наистина е страшно важно да са добре регулирани, инаяе ако са малко по вдигнати от нужното за тези на среща става кошмар
Виж Renault Laguna II с ксенонови фабрични фарове. Ако има такава директива не трябва да излизат от завода.Атанас написа:Ксенонови системи се произвеждат, но това не означава, че могат да се монтират навсякъде, и както ти душа сака...
Според директива ХХХХХ на ЕС (същата би трябвало да важи и за България) ксеноновите фарове трябва да имат лупи и стъклоумиващо устройство. Всеки, който е монтирал ксенон на обикновени фарове подлижи на санкции - едно от КАТ, второ не би трябвало да бъде пуснат на ГТП. Е, и двете неща не се случват в България.



-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 15 яну 2010, 16:47
- Модел на автомобила: Lancia Lybra 2.4 jtd
Peugeot 407 2.0 hdi
Toyota Land Cruiser 120 3.0 d-4d - Status: Извън линия
Re: НОВИ КРУШКИ ?
И с право е дребнав. Има колеги на които въобще не им е ясно за какво става въпрос и не правят разлика между фар с лупа и кристален.methodboy написа:...
Прав си, че има отблясъци но според мен са по малко от 1% и едва ли ще те заслепят (Мое мнение). Примерите ти са много добри.
Колега винаги ли си толкова дребнав, най-вероятно колегата е сбъркал модела. А фаровете на Cougar-а са еднакви и за двете дирекции с разлика една плака между крушката и лупата която се мести в зависимост от дирекцията на автомобила.kriki написа:Май е време и аз да изразя своето мнение.
1. На снимките по горе се дава за пример пежо 407 99 година. Не че нещо ама съм сигурен че през 99 французите дори и не са си мечтаели за 407 понеже моделът излиза на бял свят през 2004.
2. Фаровете на 407 верно са кристални, но са задължително с лупи, което на теория означава че трябва да свети и фокусира светлината не по зле от даденото за пример М3.
3. На кугъра фаровете са различни за ляво и за дясно движение, а въпросното лостче се използва при мъгла за да елиминира вдигането на десният край на снопа светлина и по този начин да се намали самозаслепяването при движение в такива условия.
4. До сега за близо 5 години от както са започнали да навлизат ксеноните съм срещнал не повече от 5 души които да не са доволни от това как светят (говорим за хубав ксенон, а не за най дивият и евтин китаец който може да се намери на пазара). Все пак след като фирми като филипс хела, осрам и доста други които са се доказали в тази сфера произвеждат въпросният продукт, то значи той е проверен и отговаряна съответните стандарти, относно светене, заслепяване и така на татък.
5. Когато собствените ти фарове не светят (както и когато си уморен) дори и човек с газена лампа да се зададе на среща ти, започва да ти пречи.
6. Наистина е страшно важно да са добре регулирани, инаяе ако са малко по вдигнати от нужното за тези на среща става кошмар
Атанас, не знам според евро директивата дали трябва да имат лупи, но другото задължително е автоматична нивелация.methodboy написа:Виж Renault Laguna II с ксенонови фабрични фарове. Ако има такава директива не трябва да излизат от завода.Атанас написа:Ксенонови системи се произвеждат, но това не означава, че могат да се монтират навсякъде, и както ти душа сака...
Според директива ХХХХХ на ЕС (същата би трябвало да важи и за България) ксеноновите фарове трябва да имат лупи и стъклоумиващо устройство. Всеки, който е монтирал ксенон на обикновени фарове подлижи на санкции - едно от КАТ, второ не би трябвало да бъде пуснат на ГТП. Е, и двете неща не се случват в България.
Така един обикновен фар на 407 с халогена крушка струва 300 лв, а същия ксенонов с "нивел" струва над 1000 лв.

Колега, в грешка си за лагуната =>

Само имам една молба и съвет към тези, които са решили да слагат ксенон и са с рефлекторни - кристални фарове.
Нека пренебрегнем измиването на фаровете, пренебрегваме и автоматичната нивелация, но светлиния сноп не е за пренебрегване и затова си има лек.
Вземете си един такъв кит => http://www.made-in-china.com/showroom/w ... -Eye-.html. Това е би-ксенонов модул с електромагнитен плъзгач, в пълен комплект с баласти крушки и т.н.. По форумите ги продават около 320 - 350 лв. на места ги има и за повече пари

- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: НОВИ КРУШКИ ?
@hpt съгласен съм, че трябва да има и автоматично нивелиране.
@methodboy не я знам въпросната лагуна, но вероятно е произвеждана преди хората да се сетят, че това нещо подлежи на контрол.
Директивата я имах, но беше преди много време и сега не мога да я намеря. Нямам намерение да утрепа няколко часа да я търся.
@methodboy не я знам въпросната лагуна, но вероятно е произвеждана преди хората да се сетят, че това нещо подлежи на контрол.
Директивата я имах, но беше преди много време и сега не мога да я намеря. Нямам намерение да утрепа няколко часа да я търся.
- methodboy
- потребител
- Мнения: 553
- Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
- Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Какво се има в предвид под нивелиране???
А това е въпросната Laguna:
http://methodboy.snimka.bg/automobiles/ ... 5.16950758" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
За измиването не съм кписал нищо!
И още нещо колега htp ако си погледнал снимката да те визирам ли теб конктретно с това:
Не мисля, че форума е мястото където да коментираме компетентността на някого, когото не познаваме.
А това е въпросната Laguna:
http://methodboy.snimka.bg/automobiles/ ... 5.16950758" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
За измиването не съм кписал нищо!

И още нещо колега htp ако си погледнал снимката да те визирам ли теб конктретно с това:
??hpt написа: И с право е дребнав. Има колеги на които въобще не им е ясно за какво става въпрос и не правят разлика между фар с лупа и кристален.
Не мисля, че форума е мястото където да коментираме компетентността на някого, когото не познаваме.
Последна промяна от methodboy на 15 яну 2010, 20:30, променено общо 3 пъти.



- Атанас
- потребител
- Мнения: 857
- Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
- Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Следи се наклонът на купето, и фаровете автоматично се регулират да светят напред.
Успях ли да го кажа?
Нали до волана имаш една врътка, с която нагласяш ъгъла, под който светят фаровете? При "заводският ксенон" нямаш такава врътка
Едит:
виждам снимката. Няма лупи, има умиване.
Нямам идея. Вероятно производителите тогава не са били задължени да го правят.
Успях ли да го кажа?

Нали до волана имаш една врътка, с която нагласяш ъгъла, под който светят фаровете? При "заводският ксенон" нямаш такава врътка
Едит:
виждам снимката. Няма лупи, има умиване.
Нямам идея. Вероятно производителите тогава не са били задължени да го правят.
-
- потребител
- Мнения: 2
- Регистриран: 15 яну 2010, 16:47
- Модел на автомобила: Lancia Lybra 2.4 jtd
Peugeot 407 2.0 hdi
Toyota Land Cruiser 120 3.0 d-4d - Status: Извън линия
Re: НОВИ КРУШКИ ?
Lagunata, както всеки автомобил има фази, т.е. има фейслифт-ове или по нашенски казано обновяване на визията, подобряване.methodboy написа:Какво се има в предвид под нивелиране???
А това е въпросната Laguna:
http://methodboy.snimka.bg/automobiles/ ... 5.16950758" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
За измиването не съм кписал нищо!
И още нещо колега htp ако си погледнал снимката да те визирам ли теб конктретно с това:??hpt написа: И с право е дребнав. Има колеги на които въобще не им е ясно за какво става въпрос и не правят разлика между фар с лупа и кристален.
Не мисля, че форума е мястото където да коментираме компетентността на някого, когото не познаваме.
Снимката която ти си дал е на фаза едно, снимката която аз съм дал е на фаза две. Не случайно в горният си пост съм писал, че за лупи не съм сигурен. Но все пак щом производителя от рефлектор минава на лупа.... коментара е излишен.
Конкретно нападнал ли съм някой на тема компетентност?
Има компетентни по едни въпроси и некомпетентни по други, всеки е спец в областта си.

Това не означава, че трява да има подведени, нали?
Точно така е за нивелацията.Атанас написа:Следи се наклонът на купето, и фаровете автоматично се регулират да светят напред.
Успях ли да го кажа?
Нали до волана имаш една врътка, с която нагласяш ъгъла, под който светят фаровете? При "заводският ксенон" нямаш такава врътка
Едит:
виждам снимката. Няма лупи, има умиване.
Нямам идея. Вероятно производителите тогава не са били задължени да го правят.
Аз преди години бях чел международна директива на някаква асоциация контролираща производителите на автомобили. Там задължаваха производителите за автоматична нивелация и умиватели при стандартен ксенон.
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта