НОВИ КРУШКИ ?

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: НОВИ КРУШКИ ?

Мнение от Атанас » 15 яну 2010, 09:34

Ксенонови системи се произвеждат, но това не означава, че могат да се монтират навсякъде, и както ти душа сака...
Според директива ХХХХХ на ЕС (същата би трябвало да важи и за България) ксеноновите фарове трябва да имат лупи и стъклоумиващо устройство. Всеки, който е монтирал ксенон на обикновени фарове подлижи на санкции - едно от КАТ, второ не би трябвало да бъде пуснат на ГТП. Е, и двете неща не се случват в България.

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: НОВИ КРУШКИ ?

Мнение от methodboy » 15 яну 2010, 10:45

TED написа:Не си ме разбрал правилно, говоря за осветеността в тъмната част от гледката а не за повдигането от страната на тротоара. Въпросните френелови лещи не са идеални и затова над разделителната линия светло/тъмно не е идеално тъмно.
Забелязваш ли че има отблясъци над линията (в тъмното). Те заслепяват насрещно движещите се даже и при правилно регулирани фарове.

На кугара например може да видиш два отблясъка като уши от ляво и дясно. Ако не знаеш има и как да му обърнеш дирекцияята на фаровете с едно лостче от вътре.

Прав си, че има отблясъци но според мен са по малко от 1% и едва ли ще те заслепят (Мое мнение). Примерите ти са много добри.
kriki написа:Май е време и аз да изразя своето мнение.
1. На снимките по горе се дава за пример пежо 407 99 година. Не че нещо ама съм сигурен че през 99 французите дори и не са си мечтаели за 407 понеже моделът излиза на бял свят през 2004.
2. Фаровете на 407 верно са кристални, но са задължително с лупи, което на теория означава че трябва да свети и фокусира светлината не по зле от даденото за пример М3.
3. На кугъра фаровете са различни за ляво и за дясно движение, а въпросното лостче се използва при мъгла за да елиминира вдигането на десният край на снопа светлина и по този начин да се намали самозаслепяването при движение в такива условия.
4. До сега за близо 5 години от както са започнали да навлизат ксеноните съм срещнал не повече от 5 души които да не са доволни от това как светят (говорим за хубав ксенон, а не за най дивият и евтин китаец който може да се намери на пазара). Все пак след като фирми като филипс хела, осрам и доста други които са се доказали в тази сфера произвеждат въпросният продукт, то значи той е проверен и отговаряна съответните стандарти, относно светене, заслепяване и така на татък.
5. Когато собствените ти фарове не светят (както и когато си уморен) дори и човек с газена лампа да се зададе на среща ти, започва да ти пречи.
6. Наистина е страшно важно да са добре регулирани, инаяе ако са малко по вдигнати от нужното за тези на среща става кошмар
Колега винаги ли си толкова дребнав, най-вероятно колегата е сбъркал модела. А фаровете на Cougar-а са еднакви и за двете дирекции с разлика една плака между крушката и лупата която се мести в зависимост от дирекцията на автомобила.
Атанас написа:Ксенонови системи се произвеждат, но това не означава, че могат да се монтират навсякъде, и както ти душа сака...
Според директива ХХХХХ на ЕС (същата би трябвало да важи и за България) ксеноновите фарове трябва да имат лупи и стъклоумиващо устройство. Всеки, който е монтирал ксенон на обикновени фарове подлижи на санкции - едно от КАТ, второ не би трябвало да бъде пуснат на ГТП. Е, и двете неща не се случват в България.
Виж Renault Laguna II с ксенонови фабрични фарове. Ако има такава директива не трябва да излизат от завода.
ИзображениеИзображениеИзображение

hpt
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 15 яну 2010, 16:47
Модел на автомобила: Lancia Lybra 2.4 jtd
Peugeot 407 2.0 hdi
Toyota Land Cruiser 120 3.0 d-4d
Status: Извън линия

Re: НОВИ КРУШКИ ?

Мнение от hpt » 15 яну 2010, 17:18

methodboy написа:...
Прав си, че има отблясъци но според мен са по малко от 1% и едва ли ще те заслепят (Мое мнение). Примерите ти са много добри.
kriki написа:Май е време и аз да изразя своето мнение.
1. На снимките по горе се дава за пример пежо 407 99 година. Не че нещо ама съм сигурен че през 99 французите дори и не са си мечтаели за 407 понеже моделът излиза на бял свят през 2004.
2. Фаровете на 407 верно са кристални, но са задължително с лупи, което на теория означава че трябва да свети и фокусира светлината не по зле от даденото за пример М3.
3. На кугъра фаровете са различни за ляво и за дясно движение, а въпросното лостче се използва при мъгла за да елиминира вдигането на десният край на снопа светлина и по този начин да се намали самозаслепяването при движение в такива условия.
4. До сега за близо 5 години от както са започнали да навлизат ксеноните съм срещнал не повече от 5 души които да не са доволни от това как светят (говорим за хубав ксенон, а не за най дивият и евтин китаец който може да се намери на пазара). Все пак след като фирми като филипс хела, осрам и доста други които са се доказали в тази сфера произвеждат въпросният продукт, то значи той е проверен и отговаряна съответните стандарти, относно светене, заслепяване и така на татък.
5. Когато собствените ти фарове не светят (както и когато си уморен) дори и човек с газена лампа да се зададе на среща ти, започва да ти пречи.
6. Наистина е страшно важно да са добре регулирани, инаяе ако са малко по вдигнати от нужното за тези на среща става кошмар
Колега винаги ли си толкова дребнав, най-вероятно колегата е сбъркал модела. А фаровете на Cougar-а са еднакви и за двете дирекции с разлика една плака между крушката и лупата която се мести в зависимост от дирекцията на автомобила.
И с право е дребнав. Има колеги на които въобще не им е ясно за какво става въпрос и не правят разлика между фар с лупа и кристален.
methodboy написа:
Атанас написа:Ксенонови системи се произвеждат, но това не означава, че могат да се монтират навсякъде, и както ти душа сака...
Според директива ХХХХХ на ЕС (същата би трябвало да важи и за България) ксеноновите фарове трябва да имат лупи и стъклоумиващо устройство. Всеки, който е монтирал ксенон на обикновени фарове подлижи на санкции - едно от КАТ, второ не би трябвало да бъде пуснат на ГТП. Е, и двете неща не се случват в България.
Виж Renault Laguna II с ксенонови фабрични фарове. Ако има такава директива не трябва да излизат от завода.
Атанас, не знам според евро директивата дали трябва да имат лупи, но другото задължително е автоматична нивелация.
Така един обикновен фар на 407 с халогена крушка струва 300 лв, а същия ксенонов с "нивел" струва над 1000 лв. :)

Колега, в грешка си за лагуната => Изображение

Само имам една молба и съвет към тези, които са решили да слагат ксенон и са с рефлекторни - кристални фарове.
Нека пренебрегнем измиването на фаровете, пренебрегваме и автоматичната нивелация, но светлиния сноп не е за пренебрегване и затова си има лек.
Вземете си един такъв кит => http://www.made-in-china.com/showroom/w ... -Eye-.html. Това е би-ксенонов модул с електромагнитен плъзгач, в пълен комплект с баласти крушки и т.н.. По форумите ги продават около 320 - 350 лв. на места ги има и за повече пари :) Според мен, ако някой е тръгнал да инвестира в подобряване на фарове и ксенон това е най-правилния избор. Получаваш ксенон на къси и дълги само за 350 лв. примерно и най-важното за мен е, че няма да вадите очите на тези срещу вас.

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: НОВИ КРУШКИ ?

Мнение от Атанас » 15 яну 2010, 17:28

@hpt съгласен съм, че трябва да има и автоматично нивелиране.
@methodboy не я знам въпросната лагуна, но вероятно е произвеждана преди хората да се сетят, че това нещо подлежи на контрол.
Директивата я имах, но беше преди много време и сега не мога да я намеря. Нямам намерение да утрепа няколко часа да я търся.

Потребителски аватар
methodboy
потребител
потребител
Мнения: 553
Регистриран: 13 юни 2006, 00:22
Модел на автомобила: Mondeo 1.8 D TCI '94 CLX; Mondeo 2.0 DOCH 16V GHIA; Cougar 2.0 DOCH 16V, Jeep Cherokee '99 2.5TD Limited
Местоположение: Варна, Разград, София и Лондон
Контакти:
Status: Извън линия

Re: НОВИ КРУШКИ ?

Мнение от methodboy » 15 яну 2010, 18:29

Какво се има в предвид под нивелиране???

А това е въпросната Laguna:
http://methodboy.snimka.bg/automobiles/ ... 5.16950758" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

За измиването не съм кписал нищо! :wink:

И още нещо колега htp ако си погледнал снимката да те визирам ли теб конктретно с това:
hpt написа: И с право е дребнав. Има колеги на които въобще не им е ясно за какво става въпрос и не правят разлика между фар с лупа и кристален.
??
Не мисля, че форума е мястото където да коментираме компетентността на някого, когото не познаваме.
Последна промяна от methodboy на 15 яну 2010, 20:30, променено общо 3 пъти.
ИзображениеИзображениеИзображение

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Re: НОВИ КРУШКИ ?

Мнение от Атанас » 15 яну 2010, 18:41

Следи се наклонът на купето, и фаровете автоматично се регулират да светят напред.
Успях ли да го кажа? :)
Нали до волана имаш една врътка, с която нагласяш ъгъла, под който светят фаровете? При "заводският ксенон" нямаш такава врътка

Едит:
виждам снимката. Няма лупи, има умиване.
Нямам идея. Вероятно производителите тогава не са били задължени да го правят.

hpt
потребител
потребител
Мнения: 2
Регистриран: 15 яну 2010, 16:47
Модел на автомобила: Lancia Lybra 2.4 jtd
Peugeot 407 2.0 hdi
Toyota Land Cruiser 120 3.0 d-4d
Status: Извън линия

Re: НОВИ КРУШКИ ?

Мнение от hpt » 16 яну 2010, 00:34

methodboy написа:Какво се има в предвид под нивелиране???

А това е въпросната Laguna:
http://methodboy.snimka.bg/automobiles/ ... 5.16950758" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

За измиването не съм кписал нищо! :wink:

И още нещо колега htp ако си погледнал снимката да те визирам ли теб конктретно с това:
hpt написа: И с право е дребнав. Има колеги на които въобще не им е ясно за какво става въпрос и не правят разлика между фар с лупа и кристален.
??
Не мисля, че форума е мястото където да коментираме компетентността на някого, когото не познаваме.
Lagunata, както всеки автомобил има фази, т.е. има фейслифт-ове или по нашенски казано обновяване на визията, подобряване.
Снимката която ти си дал е на фаза едно, снимката която аз съм дал е на фаза две. Не случайно в горният си пост съм писал, че за лупи не съм сигурен. Но все пак щом производителя от рефлектор минава на лупа.... коментара е излишен.
Конкретно нападнал ли съм някой на тема компетентност?
Има компетентни по едни въпроси и некомпетентни по други, всеки е спец в областта си. :)
Това не означава, че трява да има подведени, нали?
Атанас написа:Следи се наклонът на купето, и фаровете автоматично се регулират да светят напред.
Успях ли да го кажа? :)
Нали до волана имаш една врътка, с която нагласяш ъгъла, под който светят фаровете? При "заводският ксенон" нямаш такава врътка

Едит:
виждам снимката. Няма лупи, има умиване.
Нямам идея. Вероятно производителите тогава не са били задължени да го правят.
Точно така е за нивелацията.
Аз преди години бях чел международна директива на някаква асоциация контролираща производителите на автомобили. Там задължаваха производителите за автоматична нивелация и умиватели при стандартен ксенон.

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта