Диагностика за EEC IV и EEC V
- KOss
- потребител
- Мнения: 402
- Регистриран: 14 апр 2005, 13:29
- Модел на автомобила: Modded MK7 Escort 1.8 16V-GONE;Pontiac T.S. 3.1 V6 TBI;Saxo VTS
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
stoy@n написа:Зависи какво искаш да видиш като си закачиш лаптопа.KOss написа:Такааа. И аз да попиша малко...Много ми се иска да "закача" лаптопа към колата за някои тестове. Изтеглих Fordiag, видях за какво става въпрос - ще ми свърши чудесна работа! Въпроса ми е дали от България има място или човек от който да си купя кабела или някой който го има да услужи "на по биричка"...
А и всъщност дали ще стане за моята кола? Ескорт 1995 година, 1.8 16V Zetec (16V Zetec на капака на клапаните), на ЕКУ-то кода е FEUD и пише EEC V, а порта за диагностика е под малкото капаче на панела до пасажерската врата.
Поздрави!
А ползвам софтуер Vehicle explorer scan tool browser от ТУК(след Загрузка) плюс двата допълнителни файла"Файл результатов тестирования Ford" и "Разширенньйх файл данньйх Ford"
Що се отнася до кабела ако се занимаваш можеш и сам да си го направиш схемата е ТОВА (първата), но аз не съм я пробвал.
Може да провериш за кабел от ТУК
Благодаря за линковете ще разгледам подробно... Принципно това което главно искам да видя е ъгъла на запалване, как се държи ламбдата, МАФ-а и МАП-а. А и тъй като замислям нещо (нищо сериозно) ми се иска да следя някои параметри и по-точно как стандартното ми ЕКУ се справя в разни случаи.

-
- потребител
- Мнения: 4211
- Регистриран: 11 яну 2006, 14:37
- Модел на автомобила: escort 1.3 GL + escort 1.6 d и мондео 1.8тд с летни джанти
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Дали на 1,8тди (мондео 2008), което според по-горни мнения е с ЕЕК V, може да се прочете ъгълът на запалване? Имам намерение сам да си разуча тази задачка, но засега се налага да питам. Знам, че има специфичен форд-протокол и това е проблем за повечето дисгностици. Допускам, че е защото има популярните инструменти за VAG диагностика (за фолцваген). Дали раликата е само в номерата на грешките? Ако е това, има ги из нета, и съм ги записал старателно дори и с коментарите коя какво значи. Така само номера да ми дадат, аз мога да си го видя какво е.
Интересно ми е да си видя как варира ъгълът на впръскване на нафтата. Тръгнал съм да си правя електроно устройство, което съвсем независимо ще брои какво става като гледа датчика за ГМТ на коляновия вал и умната дюза - но ако има друг начин, искам да пробвам.
Мога да почерпя или да си платя за услугата - зависи дали е сервиз или доброжелателен колега и какво предпочита
Интересно ми е да си видя как варира ъгълът на впръскване на нафтата. Тръгнал съм да си правя електроно устройство, което съвсем независимо ще брои какво става като гледа датчика за ГМТ на коляновия вал и умната дюза - но ако има друг начин, искам да пробвам.
Мога да почерпя или да си платя за услугата - зависи дали е сервиз или доброжелателен колега и какво предпочита

-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
OK много добре звучи, но на снимките в чешкия форум не видях кабела да може да се вързва към ЕЕС IV троен куплунг...
-
- Потребител
- Мнения: 774
- Регистриран: 05 авг 2007, 16:35
- Модел на автомобила: Ford Mondeo Ghia 2.0i 16v 93г.
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Не е към тройния а към двойния куплунг до него.
-
- потребител
- Мнения: 425
- Регистриран: 23 мар 2007, 15:53
- Модел на автомобила: Escort '92 1.8 16V 105hp
- Местоположение: Varna
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Мдааа намерих го този куплунг... отделно темата ми стана интересна и през последната седмица поразрових из нетя и до колкото успявам да събера парченцата DCL работи на принципа на RS485. Би трябвало един конвертор RS485->USB за 25лв. от E-Bay да успее да свърши работа заедно с фордиаг...
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Нека проверя дали и аз съм разбрал правилно. Кабела поддържа 2-пин, 3-пин и ОБД2 буксата. Както и ЕКУ4 и ЕКУ5.
Обаче "живите данни" особено при ЕКУ4 е спорно дали ще ги покаже, понеже е възможно да няма изкарана 2-пин букса към пинове 18 и 19 на ЕКУ-то, а само 3-пинова, която е свързана към пинове 17 и 48, които са само за диагностика чрез светодиод/крушка/волтметър. А тъй като инсталациите са стандартни (до някъде) може да има и 2 и 3-пинови букси изкарани, но да не са вързани (по-скоро 2-пиновата).
Значи най-вече за колите с ЕКУ4 за да работят всички благинки на тази програма е нужно да има 2-пин букса свързана към пинове 18 и 19 на ЕКУ-то, иначе е само набутване със 150лв. Правилно?
Обаче "живите данни" особено при ЕКУ4 е спорно дали ще ги покаже, понеже е възможно да няма изкарана 2-пин букса към пинове 18 и 19 на ЕКУ-то, а само 3-пинова, която е свързана към пинове 17 и 48, които са само за диагностика чрез светодиод/крушка/волтметър. А тъй като инсталациите са стандартни (до някъде) може да има и 2 и 3-пинови букси изкарани, но да не са вързани (по-скоро 2-пиновата).
Значи най-вече за колите с ЕКУ4 за да работят всички благинки на тази програма е нужно да има 2-пин букса свързана към пинове 18 и 19 на ЕКУ-то, иначе е само набутване със 150лв. Правилно?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 20 апр 2010, 16:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v (EEC IV), Ford Mondeo MK3 2.0 duratec
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Hi,
I don't know if your questions were directed to my cable ...
On zetec without OBD connector there have to be somewhere 2 pin connector (like on previous pictures).
Every Zetec can be connected for live data. Even with EEC IV. With or without OBD connector.
On older EEC IV (until around 1992) was not live data possibility and there were not 18/19 pins occupied.
On newer EEC IV (in Europe especially from Zetec time) you have to have wired pins 18 and 19 from EEC to somewhere.
There are wires from 18/19 connected to either:
- TWO pin connector (like on previos picture)
- or into "OBD" connector to pins 3 and 11 (if a car is equipped with this type of connector)
I don't know if your questions were directed to my cable ...
On zetec without OBD connector there have to be somewhere 2 pin connector (like on previous pictures).
Every Zetec can be connected for live data. Even with EEC IV. With or without OBD connector.
On older EEC IV (until around 1992) was not live data possibility and there were not 18/19 pins occupied.
On newer EEC IV (in Europe especially from Zetec time) you have to have wired pins 18 and 19 from EEC to somewhere.
There are wires from 18/19 connected to either:
- TWO pin connector (like on previos picture)
- or into "OBD" connector to pins 3 and 11 (if a car is equipped with this type of connector)
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Yea it was about your cable and what you said pretty much cleared up the things. I do have another 2-pin connector beside the 3-pin-flashcode one, but i thought its for something else from the standard wiring of the car. FR of my car is april'93 but its manufactured around october'92 in Spain afaik, so its really on the border between the older and the newer EEC IV.
Another question - is the OBD I just a different socket but using the same wires for the 2 and 3-pin connectors (17,18,19,47) soldered to the according pinouts? So if i will i can make myself an OBD I connector under the dashboard instead of popping the hood every time i wanna make a check, especially when its cold.
Another question - is the OBD I just a different socket but using the same wires for the 2 and 3-pin connectors (17,18,19,47) soldered to the according pinouts? So if i will i can make myself an OBD I connector under the dashboard instead of popping the hood every time i wanna make a check, especially when its cold.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 20 апр 2010, 16:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v (EEC IV), Ford Mondeo MK3 2.0 duratec
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Hi, pls. sorry my late answer. I can not set here "mail inform" about new posts. 
Pins 17 and 49 (I hope so) are only for blink codes diagnostic.
Pins 18 and 19 are only for "live data" diagnostic.
You can take a standard 16 pin DLC/OBD connector
and wired
18 to pin 3 of DLC
19 to pin 11 of DLC
DLC 4+5 to ground
DLC 16 to +12V
That is all. And you will have car like is MKVII escort with DLC.
See:
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 14#p313514" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 46#p305446" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jpeg.cz/view-555_OBD.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Pins 17 and 49 (I hope so) are only for blink codes diagnostic.
Pins 18 and 19 are only for "live data" diagnostic.
You can take a standard 16 pin DLC/OBD connector
and wired
18 to pin 3 of DLC
19 to pin 11 of DLC
DLC 4+5 to ground
DLC 16 to +12V
That is all. And you will have car like is MKVII escort with DLC.
See:
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 14#p313514" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.fordfans.cz/phpbb3/viewtopic ... 46#p305446" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.jpeg.cz/view-555_OBD.jpg.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 131
- Регистриран: 30 авг 2005, 13:01
- Модел на автомобила: 1ВИ FORD-SIERA 2РИ-FORD MONDEO MK2 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Това нещо става ли за мондео 2000г мк3 тдди 115 коня,??кое обд е този модел,2,3,4 ли.
става ли за мк3 мондео 2000г тдди 2.0 115к.?
става ли за мк3 мондео 2000г тдди 2.0 115к.?
1ВИ FORD-SIERA, 2РИ-FORD MONDEO MK2, 3ТИ-FORD MONDEO MK3. В УПОТРЕБА:FORD PUMA 1.7/FORD CMAX 2.0TDCI
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 20 сеп 2010, 15:31
- Модел на автомобила: Escort 1997 ZETEC
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Някой може ли да ми каже, къде се намира конектора за ЕКУ-то на Ford Escort 1997,1.6 i, 16V, ZETEC и евентуално какъв програматор да търся за него?
Благодаря!
Благодаря!
- dido333
- потребител
- Мнения: 26
- Регистриран: 17 дек 2006, 19:53
- Модел на автомобила: ford escort 1.6 zetec 16v 95g.
Ford Fusion 1.4 16v 2003g. - Местоположение: Smolian
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здрасти колега chano
За твоита кола мк3 мондео 2000г тдди пише че става
за ТДДИ е OBD1 и се подържа до 2006г.
Не сам го пробвал на такава кола, за да потвърдя с сигурност.
Здрасти колега icoman
За твоита кола Ford Escort 1997,1.6 i, 16V, ZETEC този кабел става и работи.
конектора за ЕКУ-то се намира отпред на местото до шофиора, на гредата най-отдолу под една капачка (в краката на пътника)
За твоита кола мк3 мондео 2000г тдди пише че става
за ТДДИ е OBD1 и се подържа до 2006г.
Не сам го пробвал на такава кола, за да потвърдя с сигурност.
Здрасти колега icoman
За твоита кола Ford Escort 1997,1.6 i, 16V, ZETEC този кабел става и работи.
конектора за ЕКУ-то се намира отпред на местото до шофиора, на гредата най-отдолу под една капачка (в краката на пътника)
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 20 сеп 2010, 15:31
- Модел на автомобила: Escort 1997 ZETEC
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Някой пробвал ли е това и ще ми върши ли работа:
http://www.chinaobdshop.com/free-shippi ... ct-94.html
Разгледайте и другите кабелчета.
Кое от тях е правилното?
http://www.chinaobdshop.com/free-shippi ... ct-94.html
Разгледайте и другите кабелчета.
Кое от тях е правилното?
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
При мен чете живите данни(MAF,ламбдата, температура и т.н)но ползвам два различни софтуера ....с единия чете едните с другия ми се появяват и други....луда работаicoman написа:Някой пробвал ли е това и ще ми върши ли работа:
http://www.chinaobdshop.com/free-shippi ... ct-94.html
Разгледайте и другите кабелчета.
Кое от тях е правилното?

Можеш да четеш гршките от ЕКУ-то и да ги триеш но не можеш да промениш нищо в ЕКУ-то-там нещата отиват на другаде...
И двата кабела ти трябват.Единият е OBD към ELM 327 а другият от ELM 327 към компютъра(обикновен USB кабел)В диска предполагам има накачен малко софтуер с който може да се ползва тази джаджа.Поддържа доста протоколи и може да се ползва и за други марки с OBD конектор.Върши работа, но не очаквай чудеса за 40 лева

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 20 сеп 2010, 15:31
- Модел на автомобила: Escort 1997 ZETEC
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Мерси!Те кабелите са в комплект с ELM327,само че не разбрах дали твоят форд е като моят.stoy@n написа:При мен чете живите данни(MAF,ламбдата, температура и т.н)но ползвам два различни софтуера ....с единия чете едните с другия ми се появяват и други....луда работаicoman написа:Някой пробвал ли е това и ще ми върши ли работа:
http://www.chinaobdshop.com/free-shippi ... ct-94.html
Разгледайте и другите кабелчета.
Кое от тях е правилното?![]()
Можеш да четеш гршките от ЕКУ-то и да ги триеш но не можеш да промениш нищо в ЕКУ-то-там нещата отиват на другаде...
И двата кабела ти трябват.Единият е OBD към ELM 327 а другият от ELM 327 към компютъра(обикновен USB кабел)В диска предполагам има накачен малко софтуер с който може да се ползва тази джаджа.Поддържа доста протоколи и може да се ползва и за други марки с OBD конектор.Върши работа, но не очаквай чудеса за 40 лева
- stoy@n
- потребител
- Мнения: 442
- Регистриран: 22 авг 2008, 08:07
- Модел на автомобила: Galaxy,2.0, DOHC ,115Hp 1999
Daihatsu Cuore 1.0 12V,AT,58Hp 2003 - Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Е не е като твоя!От профила е, но при теб също ше стане даже си мисля че ще върши по-добра работа...
-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 20 сеп 2010, 15:31
- Модел на автомобила: Escort 1997 ZETEC
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
ОК. Ще го пробвам и ще ти кажа.stoy@n написа:Е не е като твоя!От профила е, но при теб също ше стане даже си мисля че ще върши по-добра работа...
Мерси!
-
- потребител
- Мнения: 3
- Регистриран: 20 апр 2010, 16:57
- Модел на автомобила: Ford Escort 1.6 16v (EEC IV), Ford Mondeo MK3 2.0 duratec
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здравейте,
ELM327 кабел не работи върху двигателя, Zetec 1.6!
Zetec 1.6 диск EEC IV
Ако имате Zetec 1.6 с ръчна скоростна кутия, на масите в конектора БДС монтажните щифтове 3 и 11
Виж. HTTPS: / / http://www.scantool.net/forum/index.php?topic=995.15" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Само на 1.6 с автоматична скоростна кутия, вече пета EEC V
ELM327 кабел не работи върху двигателя, Zetec 1.6!
Zetec 1.6 диск EEC IV
Ако имате Zetec 1.6 с ръчна скоростна кутия, на масите в конектора БДС монтажните щифтове 3 и 11
Виж. HTTPS: / / http://www.scantool.net/forum/index.php?topic=995.15" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;
Само на 1.6 с автоматична скоростна кутия, вече пета EEC V
-
- потребител
- Мнения: 165
- Регистриран: 18 фев 2009, 15:25
- Модел на автомобила: Ford Fiesta 1.25 16V АГУ
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Здравейте, аз също съм се наканил да правя диагностика на моята кола (от подписа фиеста 1.25 сглобена октомври 1997). Един колега си взе http://www.scantool.net/obdlink-s.html ето това и с него си тества колата (опел полицейски). Та моята ще може ли да се закачи (подържа J1850 PWM, какъвто е моя май) ? Също да питам къде се намира кабела (OBD2) на моята кола, ако някой може да каже?
П.С. а с това
все пак 50 лева не са пара 
П.С. а с това
дали ще става за моята кола да си поръчам едноicoman написа:Някой пробвал ли е това и ще ми върши ли работа:
http://www.chinaobdshop.com/free-shippi ... ct-94.html
Разгледайте и другите кабелчета.
Кое от тях е правилното?


- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Диагностика за EEC IV и EEC V
Съжалявам за лекия ъп на темата, НО някой/сервиз в София дали се оборудва с този хубав четец?
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 7 госта