Странен проблем при палене
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
е тука направо ме разби ...
как докато караш ще е по средата (нормал); спираш; даваш на контакт (не е запален) и ще се вдигне темп до червеното (откъде топло!?) ...
или терморезистора е заминал или нещо кабела му (масата или по-скоро има късо) не е наред
това е цитат от друга тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8%E5%F2%EE
=======
Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра. Стойностите му трябва да са следните:
Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
====
като гледам стойностите - ако имаш късо ( 1кома) - ще отиде в червеното ...
ама как после се оправя !?
как докато караш ще е по средата (нормал); спираш; даваш на контакт (не е запален) и ще се вдигне темп до червеното (откъде топло!?) ...
или терморезистора е заминал или нещо кабела му (масата или по-скоро има късо) не е наред
това е цитат от друга тема: http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 8%E5%F2%EE
=======
Ако си мерил датчика който е над термостата, то той подава данни за температурата към компютъра. Стойностите му трябва да са следните:
Coolant temperature sensor
Resistance:
At -40°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 860.0 to 900.0 kilohms
At 20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35.0 to 40.0 kilohms
At 100°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.9 to 2.5 kilohms
At 120°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 1.0 to 1.3 kilohms
====
като гледам стойностите - ако имаш късо ( 1кома) - ще отиде в червеното ...
ама как после се оправя !?
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Малко с обясненията не ме бива. Докато карам си е нормално. Спирам, колата работи, докато се вдигне почти до червеното, за да се включи вентилатора и тогава гася. Иначе, когато го изгася веднага, на нормалното, като дам контакт пак се вдига до нормалното, но не ще да завърти. Преди малко ми казаха, че един познат на познат на познат и т.н. е имал същия проблем и го е оправил. Ще се опитам да се свържа с него в близките седмици, да видим какво ще каже.
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Ай на температура отиде.
Някой да има парацетамол ?
Явно са свързани та няма начин.
Каза, че включва чак в червеното ?
Дъртия включваше перката преди средата.
На по-новите има 2 степени. 1-ва би трябвало да се включи на средата. Предимно съм забелязал, че стрелката стои в началото на NORM.
Така, че да няма нещо общо късо, товар от 1-ва степен. Да се опитва да я включва .. незнам ...
Дали твоя изобщо е на 2 степени.
Някой да има парацетамол ?

Явно са свързани та няма начин.
Каза, че включва чак в червеното ?
Дъртия включваше перката преди средата.
На по-новите има 2 степени. 1-ва би трябвало да се включи на средата. Предимно съм забелязал, че стрелката стои в началото на NORM.
Така, че да няма нещо общо късо, товар от 1-ва степен. Да се опитва да я включва .. незнам ...
Дали твоя изобщо е на 2 степени.
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
дачика за темп на таблото и този за компа са отделни (за перката също трябва да е отделен).
така че ако този за цомпа не е наред (показва по-висока темп от реалната) то:
- ако при контакт се вкл. вентилатора - той охлажда и решава проблема (сравнително бързо).
- ако вентилатора не се вкл. ... чакаш двг-то да стигне "стайна" (норм. немп) и можеш да палиш
(с работата на място и стигането до червеното - само създаваш условия за вкл. на вентилатора при следващото палене!)
...
с две думи провери (и евентуално смени ако има отклонение) датчика за темп. който е за ECU-то (горните стойности за temp/омове не знам доколко са за твоя, но са някакъв ориентир)
така че ако този за цомпа не е наред (показва по-висока темп от реалната) то:
- ако при контакт се вкл. вентилатора - той охлажда и решава проблема (сравнително бързо).
- ако вентилатора не се вкл. ... чакаш двг-то да стигне "стайна" (норм. немп) и можеш да палиш
(с работата на място и стигането до червеното - само създаваш условия за вкл. на вентилатора при следващото палене!)
...
с две думи провери (и евентуално смени ако има отклонение) датчика за темп. който е за ECU-то (горните стойности за temp/омове не знам доколко са за твоя, но са някакъв ориентир)
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
И все пак - има доста странни неща:
- нормално ли е, докато работи на място - температурата да отива в червеното !?
- защо вентилатора ти се включва чак след като наближи червената зона !?
може да е от стартера ... но ми се струва че и с охлаждането нещата не са наред !
(моя дизел никога не минава средата - а вентилатора се вкл. изключително рядко - ама дори и за бензин ми се струва странно - ако има някой с твоя мотор нека сподели!)
- нормално ли е, докато работи на място - температурата да отива в червеното !?
- защо вентилатора ти се включва чак след като наближи червената зона !?
може да е от стартера ... но ми се струва че и с охлаждането нещата не са наред !
(моя дизел никога не минава средата - а вентилатора се вкл. изключително рядко - ама дори и за бензин ми се струва странно - ако има някой с твоя мотор нека сподели!)
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Говорих с друг човек, запознат с този проблем. Той също каза, че при мен проблемът е в износването на стартера, обаче при човека, отворил темата, Alex мисля, че беше, дефектът е друг и е фабричен при някои модели. Там става дума за този електронен модул на запалването, някакъв чип, който понякога проявява сволеволия. Така че "слаб акумулатор" и "калпави връзки" не са отговор.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И така, онзи ден ходих на майстор за стартера. Човекът го разглоби, разгледа го и каза, че всичко друго му е наред, но втулката зацепва и било напълно възможно като загрее, да не иска да върти. Изпили я, нагласи я, но още не съм го пробвал на дълъг път дали на това се дължи проблема. Засега върти идеално. След седмица-две ще ми се отвори път, така че ще ви кажа дали е било от това и дали работи нормално.
-
- потребител
- Мнения: 31
- Регистриран: 31 авг 2006, 15:45
- Модел на автомобила: Escort
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
И така, всичко по стартера е наред, известно време всичко беше нормално, но понякога пак го прави този проблем.
Един познат каза, че веднъж се с сблъсквал с такова чудо и това се получавало заради отечка някъде из токовете. И наистина, подава контакт, но лампите светят по-слабо, чистачките едва-едва се движат и просто няма достатъчно сила да завърти стартера. Сега трябва да се открие къде е отечката, но това другата седмица. 


Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 13 госта