Изчистване на грешките от "компа" по H.R.Etzold
-
- потребител
- Мнения: 1004
- Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
- Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
- Местоположение: някъде в BG ВТ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ще ни се да са по-умни отколкото са, ама май не са.
И тая тема взе да ми прилича на една друга свързана с "банята" в резервоара, така че 1 литър бензин в повече за "само обучение" поне е безопасно спрямо налягането в други места /лично мнение/. И аз преди време мислех, че се самообучават ама като взех да се позамислям върху приказките на някой колеги и да Ви кажа май взех да им вярвам, може и да греша, АМА нещо не ми се вързва.
А за чипа си мисля, че се сменят някои програми /или с него се лъже компо/ т.е. зачеркваме графа екология и търсим мах. мощност за сметка на всичко друго /разход , екология и др./
.
И тая тема взе да ми прилича на една друга свързана с "банята" в резервоара, така че 1 литър бензин в повече за "само обучение" поне е безопасно спрямо налягането в други места /лично мнение/. И аз преди време мислех, че се самообучават ама като взех да се позамислям върху приказките на някой колеги и да Ви кажа май взех да им вярвам, може и да греша, АМА нещо не ми се вързва.
А за чипа си мисля, че се сменят някои програми /или с него се лъже компо/ т.е. зачеркваме графа екология и търсим мах. мощност за сметка на всичко друго /разход , екология и др./

Небойте се роби Спартак е с вас!
- HePeDoBeH
- потребител
- Мнения: 153
- Регистриран: 15 мар 2006, 23:25
- Модел на автомобила: Scorpio 2.9i '88
- Местоположение: Стара Загора
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ре
Темата е ужасно стара,но просто докато преравях интернета за двигателите и управлението им попаднах на това и не се сдържах да не го постна тука
Адаптивная функция
Все автомобили Ford, оборудованные системами управления EEC IV, EEC V, Mazda EGi и Nissan ECCS, обладают способностью к адаптаиии, при которой запрограммированные значения параметров для некоторых датчиков и исполнительных механизмов изменяются в процессе эксплуатации с учетом износа двигателя для достижения максимальной эффективности. Вместе с тем, модель Ford Cosworth с системой управления Weber IAW адаптивной функции не имеет.
Е? Май наистина количките се адаптират съобразно стила на каране някой нещо да каже?
Да живеят УМНИТЕ коли
Справка - http://faq.ford77.ru/engine/jet/d_hi_120.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Адаптивная функция
Все автомобили Ford, оборудованные системами управления EEC IV, EEC V, Mazda EGi и Nissan ECCS, обладают способностью к адаптаиии, при которой запрограммированные значения параметров для некоторых датчиков и исполнительных механизмов изменяются в процессе эксплуатации с учетом износа двигателя для достижения максимальной эффективности. Вместе с тем, модель Ford Cosworth с системой управления Weber IAW адаптивной функции не имеет.
Е? Май наистина количките се адаптират съобразно стила на каране някой нещо да каже?
Да живеят УМНИТЕ коли

Справка - http://faq.ford77.ru/engine/jet/d_hi_120.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
оооо Селянино докараха новите голфове..същите като едно време
- mrdds
- потребител
- Мнения: 3127
- Регистриран: 23 фев 2006, 12:26
- Модел на автомобила: S max 2.0 Diratec HE 2007 titanium
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ееей хора,изпокарахте се бре!!!
И издигнахте тези ЕКУ-та в некви супер умни интелекти!!
Кво толкоз има да запомни-10 стойности на съпротивлението,един прост контролер и едно ромче вършат работата.Да не мислите че е нещо кой знае какво.Всички датчици отчитат съпротивление,замислете се.
Говоря за нашите бараки,за новите съм съгласен че са доста "по-умни".
И издигнахте тези ЕКУ-та в некви супер умни интелекти!!

Кво толкоз има да запомни-10 стойности на съпротивлението,един прост контролер и едно ромче вършат работата.Да не мислите че е нещо кой знае какво.Всички датчици отчитат съпротивление,замислете се.
Говоря за нашите бараки,за новите съм съгласен че са доста "по-умни".
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ей тука вече ми скрихте шапката
научете ме и мен как да запазвам стойности в ROM (Read Only Memory)
В ROM-а стоят записани настройките му(Firmware) ама ECU-то да хване да блъска вътре квото му е кеф ...
http://computer.howstuffworks.com/rom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Дори и наистина да се самообучават това не е начина
Edit:аз не мисля,че се караме и не искам и да се караме. В спора се ражда истината ама в кавгата не. Ако някой мисли,че се караме тук заключваме темата и поне ще си пием бирата като приятели
аз съм човечето в дясно 

научете ме и мен как да запазвам стойности в ROM (Read Only Memory)
В ROM-а стоят записани настройките му(Firmware) ама ECU-то да хване да блъска вътре квото му е кеф ...
http://computer.howstuffworks.com/rom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Дори и наистина да се самообучават това не е начина

Edit:аз не мисля,че се караме и не искам и да се караме. В спора се ражда истината ама в кавгата не. Ако някой мисли,че се караме тук заключваме темата и поне ще си пием бирата като приятели


"It's a triumph of handling over power!"


- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Виж сега - и компютъра от който ти пиша в момента също има ROM, но има и RAM...Трол написа:ей тука вече ми скрихте шапката![]()
научете ме и мен как да запазвам стойности в ROM (Read Only Memory)
В ROM-а стоят записани настройките му(Firmware) ама ECU-то да хване да блъска вътре квото му е кеф ...
http://computer.howstuffworks.com/rom.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Дори и наистина да се самообучават това не е начина
Edit:аз не мисля,че се караме и не искам и да се караме. В спора се ражда истината ама в кавгата не. Ако някой мисли,че се караме тук заключваме темата и поне ще си пием бирата като приятелиаз съм човечето в дясно

- nikolovvd
- потребител
- Мнения: 4952
- Регистриран: 15 май 2006, 16:18
- Модел на автомобила: Mitsubishi X
- Местоположение: Видин
- Status: Извън линия
Brock написа:
Много ме съмнява който и да е борд компютър да записва в ROM-а си, тъй като докато прави това някой трябва да му върши работата. Ако прави нещо такова, то го прави в такава енерго независима памет от типа FLASH. Лошото е, че всяка памет има капацитет и когато се запълни се ходи в сервиз, за да се изчистят грешките - например както при BMV-то. С други думи в автомобилите до 1997-98 година се използват EPROM или маскови (записани в процеса на производство) чипове, които са пъти по-евтини. Веднъж записани последните няма как да се препрограмират иначе нямаше да ги купувам, а щях да ги трия и презаписвам.
Това не е съвсем вярно. От времато на 486 процесорите спряха да се използват ROM памети. Заместени са от FLАSH промове с цел обновяване на BIOS-а.компютъра от който ти пиша в момента също има ROM, но има и RAM
Много ме съмнява който и да е борд компютър да записва в ROM-а си, тъй като докато прави това някой трябва да му върши работата. Ако прави нещо такова, то го прави в такава енерго независима памет от типа FLASH. Лошото е, че всяка памет има капацитет и когато се запълни се ходи в сервиз, за да се изчистят грешките - например както при BMV-то. С други думи в автомобилите до 1997-98 година се използват EPROM или маскови (записани в процеса на производство) чипове, които са пъти по-евтини. Веднъж записани последните няма как да се препрограмират иначе нямаше да ги купувам, а щях да ги трия и презаписвам.
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия

Код: Избери всички
...
The internals of EEC are complex; Intel and Ford had a joint venture building EEC. EEC uses a custom Intel 8061 chip for its processing functions. This chip is modified only for EEC and is soldiered into the computer board. This 8061 processor chip holds the factory fuel injection program and commands the rest of the internal components. There is also a custom Intel 8361 memory chip. The EEC has three different kinds of memory, ROM KAM & RAM. Read Only Memory or ROM; this is the long-term memory where the master program is kept. The ROM cannot be altered and lasts 20 years after the EEC is disconnected from voltage. Keep-Alive Memory or KAM; this is the complex mid term memory; this memory lasts for as long as EEC is receiving 12 volts. The KAM is where the trouble codes are stored, and where the sensor baselines are memorized. Random Access Memory or RAM is the short-term memory; this is where data is stored during a trip. Once the key is turn off the RAM is deleted....


- Прикачени файлове
-
- How_adaptive_control_works.pdf
- (34.06 KБ) Свален 259 пъти
- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кратко описание на компютрите влагани във форд - 80 страници материал за размисъл - естествено на английски
PS - Сега като се зачетох и видях, че комповете на форд имат RAM, ROM, KAM и FLASH, и че процесорите са специална разработка на INTEL и FORD.

PS - Сега като се зачетох и видях, че комповете на форд имат RAM, ROM, KAM и FLASH, и че процесорите са специална разработка на INTEL и FORD.

- Прикачени файлове
-
- EECTCH98.pdf
- (1.03 MБ) Свален 280 пъти
- Трол
- потребител
- Мнения: 408
- Регистриран: 23 апр 2005, 20:08
- Модел на автомобила: беше '94 Escort Ghia 1.8 16V
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия
ОООО доволно мат'рял! мерси ще четем тая нощ 
За сега погледнах само Adaptive Control-а и до колкото разбрах той може да коригира само грешки от ненормално налягане на горивото.
Ако очаква примерно,че като отвори дюзата за 0.1с ще пусне достатъчно гориво за да може сместа да е отлична, а се окаже,че тя е бедна другия път ще знае да отвори за 0.12с. Така ли е или да чета пак

За сега погледнах само Adaptive Control-а и до колкото разбрах той може да коригира само грешки от ненормално налягане на горивото.
Ако очаква примерно,че като отвори дюзата за 0.1с ще пусне достатъчно гориво за да може сместа да е отлична, а се окаже,че тя е бедна другия път ще знае да отвори за 0.12с. Така ли е или да чета пак

"It's a triumph of handling over power!"


- Brock
- потребител
- Мнения: 2226
- Регистриран: 15 фев 2005, 11:49
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6 16V - 94г. - комби АГУ
- Местоположение: София, Гео Милев
- Контакти:
- Status: Извън линия
Това просто е един пример, даден да "илюстрова" какво прави компа.Трол написа:ОООО доволно мат'рял! мерси ще четем тая нощ
За сега погледнах само Adaptive Control-а и до колкото разбрах той може да коригира само грешки от ненормално налягане на горивото.
Ако очаква примерно,че като отвори дюзата за 0.1с ще пусне достатъчно гориво за да може сместа да е отлична, а се окаже,че тя е бедна другия път ще знае да отвори за 0.12с. Така ли е или да чета пак
Иначе е така.

- kEFi
- потребител
- Мнения: 2863
- Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
- Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
То че има - има! Нали в това се опитвам да убедя колегите "неверващи"HePeDoBeH написа:абе ей кефи,яяяя не ни разваляй кефа.Ние тъкмо вече се разговорихме за ФОРД - колите с компютри със срок на давност поне 2 хилядолетия ти....иначе има такъв адаптивен контрол както бях написал преди и аз макара и на руски


Ама не се предават



- disc
- потребител
- Мнения: 594
- Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
- Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
- Местоположение: Пловдив
- Контакти:
- Status: Извън линия
Колеги,
Ако ви е интересна темата за инжекционните компютри мога да ви снабдя с по един Megasquirt и да почвате "Забавна електроника в къщи"
.
Megasquirt макар и без такива хитри адаптивни режими може да разреши един от най-гадните проблеми при Форд - загубата мощност при рязко ускоряване.
Абе всъщност инжекционният контролер е забавно нещо
Моят Megasquirt го бях направил (говоря в минало време защото сега нямам стандартна електроника за новият двигател) Plug and play - изключваш ECC-IV и включваш Megasquirt. Това ти дава свобода да се чоплиш из режимите на работа, да променях предварението и т.н.
Първият вариант:




(имах резервно ECU, което изкормих!!!)
После дойде и вторият вариант



Взе, че стана весело! И други хора го харесаха



Ако ви е интересна темата за инжекционните компютри мога да ви снабдя с по един Megasquirt и да почвате "Забавна електроника в къщи"

Megasquirt макар и без такива хитри адаптивни режими може да разреши един от най-гадните проблеми при Форд - загубата мощност при рязко ускоряване.
Абе всъщност инжекционният контролер е забавно нещо

Моят Megasquirt го бях направил (говоря в минало време защото сега нямам стандартна електроника за новият двигател) Plug and play - изключваш ECC-IV и включваш Megasquirt. Това ти дава свобода да се чоплиш из режимите на работа, да променях предварението и т.н.
Първият вариант:




(имах резервно ECU, което изкормих!!!)
После дойде и вторият вариант




Взе, че стана весело! И други хора го харесаха




Of all the things I've lost
I miss my mind the most
I miss my mind the most
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 12 госта