Отново въпроси за акумулатори
- paci
- Модератор
- Мнения: 7883
- Регистриран: 18 яну 2005, 07:52
- Модел на автомобила: Fiesta MK4 Zetec-S 1.4 16V 90 коня
- Местоположение: Плевен
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Моя предишния си умре от един веднъж със зелено очо
Все си бях преглеждал акумулаторите ама тоя ма грам не го бях свалял.
Никакви признаци не беше давал за умора за 5 години
Както си вървя така си спря

Все си бях преглеждал акумулаторите ама тоя ма грам не го бях свалял.
Никакви признаци не беше давал за умора за 5 години

Както си вървя така си спря

-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Хаха, paci и аз имах такъв случай с един български акумулатор, искра мисля беше. Всичко 6, нов, гаранционен и работеше. Спрях за 1 минута на улицата. И като се върнах беше 0, ама абсолютно никой нямаше - нула волта, нула вата, нула ампера
. Колко се разправях после с гаранцията, та ми дадоха някакъв друг, умря и той после...
Добре, че беше преди 10 години, та ми е смешно сега.
А този - сложих го на колата, очото е зелено, пали много лесно и безпроблемно и вече си има нов собственик, дано момчето да няма проблеми.


А този - сложих го на колата, очото е зелено, пали много лесно и безпроблемно и вече си има нов собственик, дано момчето да няма проблеми.
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1394
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
И аз си взех същия. При мен се получи така, че слагам го чистонов пред мен но разпечатаха замериха и закачиха на колата.Два дена я карах и след това 20 дена колата не я карах на минус 15, минус 5 градуса сега целия януари , съответно падна на 8 v. На 12 -тия ден я запалих да поработи 15 мин, на място щото много сняг и нямаше как да я изкарам от паркинга и след още 7-8 дена седене на минус 10 ,мин,.5 падна . Сега го заредих и я карам всеки ден а окото си е черно. И при разклащане става зелено, значи ли това ,че и при мен е заминала гъстотата на клетката с окото. при положение ,че реално съм го купил на 4.01.2017 г и съм го ползвал има няма 5 дена ?Void написа: ↑18 дек 2016, 21:58Колеги, ще се сбогувам със стария ветеран, но поради липса на време го бях оставил да поотлежи 3-4 седмици в студовете.Та чудесния му вече 4 годишен акумулатор Exide (наистина мисля, че беше перфектен) - ме погледна с "окото" си в черен цвят, вместо със зелен.
Но - волтажа при около 0 градуса, беше 12.45V и колата запали с 0 драми след едномесечен престой... След прилично раздвижване, обаче, пак си остана черен и съвсем не позеленя. Свалих го за малко експерименти.
Ей го:
Черен:
Искам да попитам 2-3-4 въпроса:
Въпрос 1: Тъй като е затворен, може ли да го зареждам спокойно? Зареждал съм досега акумулатор с развиващи се "тапи", откъдето изкачали някакви опасни газове. Има ли някакъв риск да го повредя, да избухне и да падне блока (въпреки, че имам проветриво място) и т.н.? Зарядното с което разполагам има някаква табличка, включваш го и според зарядния ток който ти покаже и Ah-вете на акумулатора, смяташ колко време трябва да стои.
Въпрос 2: Това "око" на какъв принцип работи (простете невежеството)? Защо като го поразклатя става зелено и после пак черно след малко време? Да не е някакъв поплавък?Защо почерня след дългия престой?
Въпрос 3: Според наивното ми разбиране, е по-добре акумулатора да се съхранява по-продължително разкачен, при възможно по-ниски температури, защото се саморазрежда по-бавно. Правилно ли е това? Защо съседа си го държи в спалнята, до сърцето си?
Въпрос 4: Освен зелен и черен цвят на "окото" има и бял, с надпис "Test". Какво ли значи това?
Все се надявам, че този акумулатор ще изкара още дългичко и ще радва някой...
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Пробвай да направиш рекламация, но не споменавай, че е стоял на студа на 8V. Най-вероятно заради това, че е бил разреден на студа електролита в него е замръзнал и са се разрушили плочите. Частици от разрушените плочи сега плуват из електролита и замърсяват поплавъка и затова го виждаш Черен, като разклатиш акумулатора, боклуците се отмиват и позеленява.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

- toniboy
- потребител
- Мнения: 1394
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Ще направя. Предполагам не му пречи че не свети зелено. Зарежда си, пали си без да се мъчи, на четвърт. Но сега не смея да я оставя ден без да я карам да не падне. Като го взех ми казаха : Ако има проблем нещо отивам дават ми друг а моя го пращат в Лаборатория за тест в София. И ако има ло нещо дефектно оставам с втория ако е по моя вина пия една вода и ми връщат стария и прекратяват гаранцията. Аз от това се притеснявам повече, че е по моя вина , дето не съм я карал и е бил замръзнал.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Ако не се издадеш няма как да разберат.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
8V е много малко... Моя като почерня, беше над 12... Нищо чудно да стане това със студената вода, но опитай. Ако колата стои толкоз време без да се кара, смятам просто да го откачам в бъдеще, без да го вадя. Ако е зареден добре, няма да замръзне и дори ще е по-добре да стои на студено. Тя си цоцка по малко ако е закачен. На моторетката акумулатора и го държа на балкона и волтажа не е мръднал от 2 месеца.
- Ghost_Rider
- потребител
- Мнения: 228
- Регистриран: 02 мар 2008, 14:59
- Модел на автомобила: escort '95 1.8 16v
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Когато електролита замръзне,акумулатора отстрани се издува и след размразяване си остава така издут.На мен ми се случи следното-въртя ключа и дори таблото не светна.Акумулатора беше издут и скрежасъл.С уреда показа 0V.Свалих го и го оставих в гаража при +2 градуса за няколко дни,след което на уреда показа 11V.Заредих го с автоматично зарядно,докато изключи.След няколко дни го нося на акумулаторджията, да го измери с товарна вилка.След мерене с тестер и товарна вилка, акумулатора беше супер.Човека пита, какъв е проблема, а аз му викам-беше замръзнал.И чак тогава, той забеляза, че е издут и не можеше да повярва, че работи.Това се случи преди 2год. и акумулатора още си работи.Явно има и доза късмет.
- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Трябва да се съхранява зареден по възможност на топло и сухо. Ако се съхранява дълго време, трябва периодично да се дозарежда. Преди поставяне след съхранение, се проверява и при нужда се дозарежда.
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Наско, за сухото и презареждането съм съгласен на 100%, но защо пък трябва да е топло? Тук намерих една табличка която показва саморазряда на оловна батерия при 1 годишно съхранение от начално състояние при различни температури - от 0 до 60.
ПП. Аз съм малко южна душица и 0 градуса ми изглеждат като нещо доста студено и отблъскващо
0°C 97% 25°C 90% 40°C 62% 60°C 38% (само за 6 месеца)При 0 градуса батерията е съхранена най-добре, като това важи и за други видове батерии. Звучи ми логично, защото всякакви химически реакции протичат много по-бавно. Не говоря да го оставиш да замръзне, разбира се. На моторетката си пазя батерията на 13-14 градуса.
ПП. Аз съм малко южна душица и 0 градуса ми изглеждат като нещо доста студено и отблъскващо

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Така са ни учили в училище. И от таблицата се вижда, че при 0о процента на саморазряд (говорим за саморазряд) е най-висок. Първото изречение на цитираната от теб статия, доколкото мога да си преведа, започва с думите: "препоръчаната температура на съхранение на батериите е 15оС" (
The recommended storage temperature for most batteries is 15°C (59°F);)
The recommended storage temperature for most batteries is 15°C (59°F);)
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

-
- потребител
- Мнения: 48
- Регистриран: 05 сеп 2009, 11:59
- Модел на автомобила: Ford Fiesta MK7, 2015, 1.25 бензин
Honda NC750S - Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Да, наистина, таблица 2 показва колко от началния капацитет може да се възстанови, а не саморазряда.
Storage induces two forms of losses: Self-discharge that can be refilled with charging before use, and non-recoverable losses that permanently lower the capacity. Table 2 illustrates the remaining capacities of lithium- and nickel-based batteries after one year of storage at various temperatures.
Което в превод е: Съхраняването причинява два типа загуби - саморазряд, който може да се компенсира чрез зареждане преди употреба и невъзстановяеми загуби които завинаги намалят капацитета. Таблица 2 илюстрира остатъчния капацитет на литиевите и никеловите батерии след година съхранение, при различни температури.
Table 2: Estimated recoverable capacity when storing a battery for one year.
Таблица 2: Оценка за възстановяемия капацитет след съхранението за 1 година.
Така че - нека да не е топло или студено, да го наречем хладно.
Storage induces two forms of losses: Self-discharge that can be refilled with charging before use, and non-recoverable losses that permanently lower the capacity. Table 2 illustrates the remaining capacities of lithium- and nickel-based batteries after one year of storage at various temperatures.
Което в превод е: Съхраняването причинява два типа загуби - саморазряд, който може да се компенсира чрез зареждане преди употреба и невъзстановяеми загуби които завинаги намалят капацитета. Таблица 2 илюстрира остатъчния капацитет на литиевите и никеловите батерии след година съхранение, при различни температури.
Table 2: Estimated recoverable capacity when storing a battery for one year.
Таблица 2: Оценка за възстановяемия капацитет след съхранението за 1 година.
Така че - нека да не е топло или студено, да го наречем хладно.
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1394
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Наложи ми се да не я карам колата по ради влошеното време . Вечерта валя силен дъжд до следващия ден до към 10 ч. сутринта после температурите паднаха под минус 4 и го обърна на сняг и за два часа падна 20 санта и колата буквално се обледи като броня цялата. Няма спиртов, няма парафини, силикони по уплатненията , отвън от тавана до праговете половин сант лед и отгоре една педа сняг. и така седмица . След което едва успях да вляза от дяснатата страна прескочих през седалките и успях да я запаля да поработи но до там . Пред блока които успя да излезе само с вериги до главен път около 500 метра. а аз я оставих така . Мъчих да отворя капака на мотора но фокуса с ключа нещо от лед не можах да завъртя емблемата и така след още седмица пак през дясната врата влязах въртя и оп никой няма. Сутрин преди работа дръжките лед не мърдат , / така от напъване миналата зима строших дясната и с 50 кинта се разделих много на бързо/ за това и само като видех лед сутрин и вечер и не я напъвах. сега ще видя следващата седмица да намеря време да отида да го видят. Казвам ,че окото е черно и незнам защо е така , пък каквото излезе. Вчера сутринта на минус 2 градуса ми показа 12.48 v .Преди да я запаля. консуматор мигащ диод на имобилайзера и часовника на таблото, аларма зимата не ползвам , ръчно с ключ си заключвам . До се га не съм имал такъв с око и за това ми беше интересно да разбера защо така става. . Но щом работи няма какво да му мисля напред и тава е.
- kilikanzer
- Потребител
- Мнения: 907
- Регистриран: 20 ное 2007, 19:59
- Модел на автомобила: Focus tddi/комби/P1888PM
Wartburg 312 - Местоположение: Разград
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Носи им го.Няма да го пращат никъде.Евентуално да ти замерят зареждането
Изпратено от моя Респром
Изпратено от моя Респром
- toniboy
- потребител
- Мнения: 1394
- Регистриран: 21 мар 2008, 17:20
- Модел на автомобила: ford C MAX 1.6 TDCI /109 к.с / 2009 г
- Местоположение: Бургас
- Status: Извън линия
Re: Отново въпроси за акумулатори
Малко развитие по моя въпрос..вчера закарах колата в сервиза , замериха всичко, колко зарежда , с товар , без товар на пълна , консумация, и утечката няма. всичко в нормите, А окото стана пак зелено. Казах им, че няколко дена не съм я карал и искам да проверим заряда и дали динамото си зарежда, след което като свалихме капака видях, че окото е зелено . Отговориха ми : ми покарай малко извънградско за да се дозареди и няма да има проблеми. Но щом си е зелено място за притеснения мямало. Явно като я покарах малко към 300 км и динамото наистина си е дозаредило и сега всичко си е нормално. Все пак получих важно инфо което ще ми е от полза. Най малко заради принципа на работа и каква роля играе самото око,
Благодарско колеги.

Благодарско колеги.

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 18 госта