Няма тоци

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
geniy
потребител
потребител
Мнения: 105
Регистриран: 22 сеп 2005, 21:34
Модел на автомобила: фиеста,1242 куб. ,зетек,1996 година
Status: Извън линия

Мнение от geniy » 11 ное 2005, 17:13

Orion16v написа:има едно нещо което нз кво е.На него пише EDIS 4 то ли е за тоците на свещите?
Прочети мойта тема и може би ще откриеш решение и на твоя проблем!Успех!!!

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 11 ное 2005, 20:34

Orion16v написа:има едно нещо което нз кво е.На него пише EDIS 4 то ли е за тоците на свещите?
Това означава електронно управление на запалителната система. От там се командва...Почти невероятно е то да даде дефект.
Погледни си CPS датчика! С осцилоскоп. Или проблема е в него или в бубината.

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 11 ное 2005, 20:48

Ама явно съвсем си я закъсал...
Казах ти изтегли си схемата на ел. инсталацията....
Мамка му, как не си ми наблизо та да го оправим този проблем набързо...

Но ще трябва да стане по трудният начин...

Понеже каза че трудно се справяш с ел. схемите, ще те помоля да спазваш точно каквото ти пиша, да го прилагаш и да казваш какъв е резултата. В зависимост от това колко често може да отделяш време за да мериш с мултицета колата ти ще запали в скоро време.

Писах вече че ако липсва едната маса към ECU-то, бензиновата помпа няма да ти завърти изобщо.
Като начало ще замериш двете маси които отиват към ECU-то (заради една от тях може да не ти върти помпата), както и масата към EIDS4 модула (заради нея може да нямаш запалване).

Изображение

(Съжалявам, че снимката е огромна но иначе няма как да се види схемата)

Най-напред трябва да имаш здрави бушони във гнезда номер 3,5 и 26 и клемите на акумулатора да са закачени. Изключваш ECU-то от буксата му. Като погледнеш конектора на ECU-то има означения кой е 1-ви и кой 60-ти пин (конектор). Пинове 11, 20, 21, 30, 31, 40, 41, 50, 51 също са означени.
С мултицета мериш за верига между минуса на акумулатора и пин 40 (на горната картинка- между Х и 1 които са в червено) от буксата на ел. инсталацията . Кабела към този пин трябва да е КАФЯВ на цвят. Трябва да има верига.
С мултицета мериш за верига между минуса на акумулатора и пин 60 (на горната картинка- между Х и 2 които са в червено) от буксата на ел. инсталацията .Кабела към този пин трябва да е КАФЯВ на цвят. Трябва да има верига.
С мултицета мериш за верига между минуса на акумулатора и пин 9 (на горната картинка- между Х и 3 които са в червено) от буксата на ел. инсталацията на EDIS4 модула (намира се отдясно във коша на двигателя, близо до казанчето за течност за чистачките - като огледаш хубаво конектора ще видиш че има означения за номерата на всеки кабел). Кабела към този пин трябва да е КАФЯВ на цвят. Трябва да има верига.

Веригите който ще трябва да замериш съм удебелил със черно.

Ако имаш верига между минуса на акумулатора и пин 60 на ECU-то, то почти сигурно е че имаш верига и между минуса и пин 9 на EDIS4 модула.

Ако тези вериги са здрави кажи за да продължим нататък.
Същевремено може да провериш дали имаш запалване - сипи малко (малко!) бензин във всмукателните колектори и опитай да запалиш. Трябва да се опита поне да запали! Ако не стане значи имаш проблем и със запалването, но всичко по реда си.

Чакам резултати!
Поздрави!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 12 ное 2005, 21:19

=D>: ей това е желание да помогнеш =D>:


Дай снимка за бъдещета тема "Те са нашата гордост" :D:
майтапче за второто
Небойте се роби Спартак е с вас!

Orion16v
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юли 2005, 14:11
Модел на автомобила: Clio 1.8 16V 93'
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Orion16v » 12 ное 2005, 22:53

disc написа:Ама явно съвсем си я закъсал...
Казах ти изтегли си схемата на ел. инсталацията....
Мамка му, как не си ми наблизо та да го оправим този проблем набързо...

Но ще трябва да стане по трудният начин...

Понеже каза че трудно се справяш с ел. схемите, ще те помоля да спазваш точно каквото ти пиша, да го прилагаш и да казваш какъв е резултата. В зависимост от това колко често може да отделяш време за да мериш с мултицета колата ти ще запали в скоро време.

Писах вече че ако липсва едната маса към ECU-то, бензиновата помпа няма да ти завърти изобщо.
Като начало ще замериш двете маси които отиват към ECU-то (заради една от тях може да не ти върти помпата), както и масата към EIDS4 модула (заради нея може да нямаш запалване).

Изображение

(Съжалявам, че снимката е огромна но иначе няма как да се види схемата)

Най-напред трябва да имаш здрави бушони във гнезда номер 3,5 и 26 и клемите на акумулатора да са закачени. Изключваш ECU-то от буксата му. Като погледнеш конектора на ECU-то има означения кой е 1-ви и кой 60-ти пин (конектор). Пинове 11, 20, 21, 30, 31, 40, 41, 50, 51 също са означени.
С мултицета мериш за верига между минуса на акумулатора и пин 40 (на горната картинка- между Х и 1 които са в червено) от буксата на ел. инсталацията . Кабела към този пин трябва да е КАФЯВ на цвят. Трябва да има верига.
С мултицета мериш за верига между минуса на акумулатора и пин 60 (на горната картинка- между Х и 2 които са в червено) от буксата на ел. инсталацията .Кабела към този пин трябва да е КАФЯВ на цвят. Трябва да има верига.
С мултицета мериш за верига между минуса на акумулатора и пин 9 (на горната картинка- между Х и 3 които са в червено) от буксата на ел. инсталацията на EDIS4 модула (намира се отдясно във коша на двигателя, близо до казанчето за течност за чистачките - като огледаш хубаво конектора ще видиш че има означения за номерата на всеки кабел). Кабела към този пин трябва да е КАФЯВ на цвят. Трябва да има верига.

Веригите който ще трябва да замериш съм удебелил със черно.

Ако имаш верига между минуса на акумулатора и пин 60 на ECU-то, то почти сигурно е че имаш верига и между минуса и пин 9 на EDIS4 модула.

Ако тези вериги са здрави кажи за да продължим нататък.
Същевремено може да провериш дали имаш запалване - сипи малко (малко!) бензин във всмукателните колектори и опитай да запалиш. Трябва да се опита поне да запали! Ако не стане значи имаш проблем и със запалването, но всичко по реда си.

Чакам резултати!
Поздрави!

Просто мерси за информацията и другите работи който си правил за мен.Просто незнам начин по който да ти се отблагодаря!Спестяваш ми доста средства! След 2 дена ще пробваме .Ще извикам един приятел че аз с тоците не мога се оправя поне той ги разбира.И веднага след резолтат ще пиша. Мерси много за отговора :wink: :lol: :lol: :lol: :D :D :)
Renault Sport

Orion16v
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юли 2005, 14:11
Модел на автомобила: Clio 1.8 16V 93'
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Orion16v » 12 ное 2005, 22:58

Между другото забравих да спомена в предния си пост че последно като сваляхме бушоните за да проверим веригата на помпата дали е здрава.след това действие вече нямам контакт :cry: ! даже вече стартера не върти. иначе като включа фаровете светят заедно с таблото.Смених всички бошони и пак същатата работа.Ако можеш да ми покажеш местата на релетата и самите релета къкви трябва да са.че имам чуството че май тях объркахме. :cry: :cry: :cry:
Renault Sport

aaleks
потребител
потребител
Мнения: 1004
Регистриран: 29 яну 2005, 12:06
Модел на автомобила: Мондео 1.8 TD 94'
Местоположение: някъде в BG ВТ
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от aaleks » 13 ное 2005, 19:08

По принцип неможеш да ги объркаш, правят ги глупако-устойчиви, ама нека някой с орион да каже!
Небойте се роби Спартак е с вас!

Потребителски аватар
S>G>Bankov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 03 окт 2005, 11:45
Модел на автомобила: ford escort 91г 1.4 карборатор
Местоположение: kubrat
Status: Извън линия

Мнение от S>G>Bankov » 14 ное 2005, 10:19

disc написа:Ама явно съвсем си я закъсал...
Казах ти изтегли си схемата на ел. инсталацията....
колега можеш ли да ми пртиш една схема за ескор /орион 1.4карборатор 91/92 с DIS аз разполагам с тази на фиеста ама дали са съвсем съвместими мерси предварително
петнадесет души под капака на колата йохохо и ботилка ром

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 14 ное 2005, 14:15

S>G>Bankov написа:
disc написа:Ама явно съвсем си я закъсал...
Казах ти изтегли си схемата на ел. инсталацията....
колега можеш ли да ми пртиш една схема за ескор /орион 1.4карборатор 91/92 с DIS аз разполагам с тази на фиеста ама дали са съвсем съвместими мерси предварително

Здравей.
Може би някъде из форума го има линка, ако не - ще трябва да се сърдим на админа (админите).

Ако нямаш достъп до Дата.бг ми прати на ЛС е-маейла ти и ще ти ги пратя специално:

Малка Форд библиотечка във PDF формат:

http://store1.data.bg/tco/ford/

Теб по специално те интересува:

http://free.data.bg/tco/ford/Haynes%20m ... 737-12.pdf

P.S.: Не съм сигурен, че има схема със DIS. Пробвай със схемите за по-старият Ескорт:

http://free.data.bg/tco/ford/Haynes%20m ... cort%2089/

P.P.S.: За 2 години към моята директорийка има трансфер от 937.94GB!!! Надявам се е полезна!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Orion16v
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юли 2005, 14:11
Модел на автомобила: Clio 1.8 16V 93'
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Orion16v » 14 ное 2005, 15:22

като махнах буксата на ECU-то видях че на пиновете на буксата и на ECU-то са окислени.Дали ще правят проблем?

малко кофти е снимката но все пак е от телефон.

Изображение
Renault Sport

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 14 ное 2005, 17:06

Няма да има проблеми... но за всеки случай може да ги почистиш - те са намазани с технически вазелин- хубаво след което пак да ги намажеш, но едва ли ще намериш такъв вазелин. Не се сещам за друго с което да може да ги намажеш (против корозия).
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Peter_CLX
потребител
потребител
Мнения: 198
Регистриран: 26 сеп 2005, 02:09
Модел на автомобила: Escort CLX Turnier 1.6 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Peter_CLX » 14 ное 2005, 19:04

disc написа:Няма да има проблеми... но за всеки случай може да ги почистиш - те са намазани с технически вазелин- хубаво след което пак да ги намажеш, но едва ли ще намериш такъв вазелин. Не се сещам за друго с което да може да ги намажеш (против корозия).
Свинската мас май върши долу-горе същата работа за защита от окисляване. Не знам обаче дали е по-достъпна тя в сравнение с техническия вазелин. Ако имаш роднини на село, които гледат прасе за коледа... :D

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 15 ное 2005, 22:58

Orion16v написа:Здрасти!
Значи пробвах това което писа и при трите пина нямаше верига.трябваше лу да давам на контакт ?ама аз пробвах и 2та вариянта. :cry:
Orion16v написа:Сега като гледам схемата и се сещам че като зглобявахме колата едният сноп с кабели от същата страна където е копютара беше одрязан и като ги сварзвахме кабелите по цветове имаше 2 кабела едни и същи кафяви...и може да са обарнати обратно... къкво ще кажеш? :x
Това горното го получих на ЛС. Мисля е по-добре темата да продължи тук във форума от колкото на ЛС защото така ще остане черно на бяло написано и може да е от помощ на някой.


След като си замерил (няма значение дали е на контакт или не - ти мериш маса (минус)) и нямаш маса значи тези трите кафеви кабела не са вързани към маса, което ще рече че или сте пропуснали да закачите някой кабел или тези кафеви който споменаваш може да сте ги обърнали. Нямам представа какво точно е, но продължаваме по-нататък.

След като нямаш верига, ще трябва ти да я изградиш :) !
Взимаш един достатъчно дълъг кабел - единият край го закачваш на минуса на акумулатора, а другият на пин 40 и пин 60 (позиции 1 и 2 на схемата от предишната страница) на конектора.
След което включваш ECU-то в конектора. Даваш контакт и вече трябва да работи бензиновата помпа (но ако не запали двигателя помпата работи само 2 секунди!!! затова може би е по-добре да сте близо до помпата за да я чуете). Все пак има вариант в който помпата няма да заработи - ако няма +12V към ECU-то. Даваш контакт и мериш на пин 1 на ECU-то (червен кабел!) дали имаш +12V.

Хайде чакам и този резултат. Моля пиши направо тук в темата.
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Orion16v
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юли 2005, 14:11
Модел на автомобила: Clio 1.8 16V 93'
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Orion16v » 15 ное 2005, 23:19

След 2 дена ще имам резолтат дано да е успешен че вече не издържам!! :P
Renault Sport

Потребителски аватар
S>G>Bankov
потребител
потребител
Мнения: 156
Регистриран: 03 окт 2005, 11:45
Модел на автомобила: ford escort 91г 1.4 карборатор
Местоположение: kubrat
Status: Извън линия

Мнение от S>G>Bankov » 16 ное 2005, 11:11

disc написа:

Здравей.
Може би някъде из форума го има линка, ако не - ще трябва да се сърдим на админа (админите).

Надявам се е полезна!
мерси за линковете маи ще свършат работа :roll:
петнадесет души под капака на колата йохохо и ботилка ром

Orion16v
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юли 2005, 14:11
Модел на автомобила: Clio 1.8 16V 93'
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Orion16v » 16 ное 2005, 16:58

Здрасти!
Не можах да издържа и още днес утидах при колата и почнах да я човъркам и докарах маса до пин 40 и 60. Просто имаше един кабел който е на клемата на минуса който не съм закачил.Не бях го закачил защото не знаех за къкво е.И после почнах да меря на един друг форд Ескорт 1.6 EFI бензиновата помпа.Значи ток постоянен към помпата няма .Само като даде на контакт идва 12V ток за някъде секунда и после пада. При мен обаче идва ток но много слаб няколко волта.Възможно ли е да е от това че акомулатора е слаб?Мерих акомулатора и показваше че има 11.40V това е доста слабо според мен.И като завъртя клуча да паля и прави нещо чат и таблото изгасва и после се оправя... :shock:
Renault Sport

Orion16v
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юли 2005, 14:11
Модел на автомобила: Clio 1.8 16V 93'
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Orion16v » 16 ное 2005, 17:44

Някой може ли да ми каже как може да проверя ECU-то дали работи?
Renault Sport

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 16 ное 2005, 20:23

Зареди акумолатора и пак пробвай!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Потребителски аватар
disc
потребител
потребител
Мнения: 594
Регистриран: 07 мар 2005, 22:43
Модел на автомобила: Orion 1.8 16V Turbo, Fiesta 2.0 16V, Focus 2.0 16V
Местоположение: Пловдив
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от disc » 18 ное 2005, 09:06

И затегни хубаво клемите на акумолатора!
Of all the things I've lost
I miss my mind the most

Orion16v
потребител
потребител
Мнения: 115
Регистриран: 19 юли 2005, 14:11
Модел на автомобила: Clio 1.8 16V 93'
Местоположение: Бургас
Контакти:
Status: Извън линия

Мнение от Orion16v » 21 ное 2005, 21:39

сложих акомулатора и като дам на контакт и като река да паля от пред прави нещо чат.. и не върти нз какво е станало и е доста студено и не ми се занимава в момента(може да се разболея :cry: ).
може кабела кам стартера да има проблем някакъв.
Renault Sport

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 8 госта