За MAF сензора
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Снощи направихме пробата с разкачането, но тъкмо прочетох отговора ти и тръгнах да пиша, и сървъра на форума нещо излезе от строя.
Значи, виновника при мене за пропадането на оборотите явно наистина е ТПС-а, а моя двигател си работи и без двата сензора - и без МАФ и без ТПС едновременно! Наложи се преди да разкачим и ТПС-а да изгася, за да махнем въздуховода с все МАФ-а и темп. сензор, защото иначе нямаше достъп до буксата на ТПС-а, но не вярвам това да е от значение - сигурно и при работещ двигател ще е същото.
В темата за оборотите описах по-подробно какво сме правили:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 57#p417657" onclick="window.open(this.href);return false;
Значи, виновника при мене за пропадането на оборотите явно наистина е ТПС-а, а моя двигател си работи и без двата сензора - и без МАФ и без ТПС едновременно! Наложи се преди да разкачим и ТПС-а да изгася, за да махнем въздуховода с все МАФ-а и темп. сензор, защото иначе нямаше достъп до буксата на ТПС-а, но не вярвам това да е от значение - сигурно и при работещ двигател ще е същото.
В темата за оборотите описах по-подробно какво сме правили:
http://www.clubford.org/forum/viewtopic ... 57#p417657" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
- Местоположение: Лясковец
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Благодаря на всички отзовали се! Понеже не съм човек който лесно се отказва особено от техниката пък и искам да покарам тази машинка със 136к.с. под капака и продължих да пробвам. Ами днес като се връщах от работа откачих куплонга на МАФа и покарах. Ами страшна кола, напълни ми душата както по рано. Развърта до 5500 невероятно бързо и качествено на 1-2-3 за 4та свърши отсечката. Ами какво значи това сега - трябва да сменям темата маи и да се местя при МАФ датчика. Уж го чистих, пък като се замисля дали не се случи моето придърпване след почистването, но не мога да се сетя. Майстора ми каза карай така - ще ти кажа какво ще правим. Ами ще ви държа в течение. Ако пък някой иска да посъветва нещо - приемам идеи.
Днес продължих да се боря - сутринта като запалих с разкачения МАФ не ми държеше обороти докато беше студена, после вс е наред. В края на деня след работа сложих друг МАФ. Ами доста по добре беше, по малко хълцаше и добре вървеше. Но общо взето пак хълцаше, пък уж датчика беше от кола в движение. Но с това не се спрях. Намерих още един МАФ датчик. След монтажа му колата стана перфектна като нова. Добре върви не хълца около 1800об, държи обороти и на бензин и на газ. Сравнявам трите МАФа ами надписите им са различни, и на единия жичките вътре са различни. Ще се опитам да кача снимки но нещо трудно ми се получава този процес. Остава да видя как ще е колата утре сутрин на студено. Като имам резултат ще пиша.
Днес продължих да се боря - сутринта като запалих с разкачения МАФ не ми държеше обороти докато беше студена, после вс е наред. В края на деня след работа сложих друг МАФ. Ами доста по добре беше, по малко хълцаше и добре вървеше. Но общо взето пак хълцаше, пък уж датчика беше от кола в движение. Но с това не се спрях. Намерих още един МАФ датчик. След монтажа му колата стана перфектна като нова. Добре върви не хълца около 1800об, държи обороти и на бензин и на газ. Сравнявам трите МАФа ами надписите им са различни, и на единия жичките вътре са различни. Ще се опитам да кача снимки но нещо трудно ми се получава този процес. Остава да видя как ще е колата утре сутрин на студено. Като имам резултат ще пиша.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Леле мале...
В същност, и на мене днес ми мина през ума за моята кола дали на предишния собственик не са му сложили някой сензор не като за нея...
В същност, и на мене днес ми мина през ума за моята кола дали на предишния собственик не са му сложили някой сензор не като за нея...
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
- Местоположение: Лясковец
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Резултата след 40км днес е:
1. Като запаля колата студена оборотите на бензин (понеже паля на бензин) малко се колебаят от 1200 до 300 и обратно. Това трае буквално 1минута и след това всичко се нормализира. Може би пак нещо не е наред или аз много се задълбочавам . Но пък с един от другите МАФове като слагах колата студена е мн добре а после се скапва. Все пак я карам загряла, така че ще исзбера последния датчик който сложих.
2. Като загрее колата, 2 минути са достатъчни и колата работи добре, държи обороти на бензин и даже на газ (досега на газ се колебаеха от 200/300 до 1000).
Незнам какъв ми е разхода засега, трябва да покарам и обезателно ще публикувам.
Смених и въздушния филтър днес и съвсем се успокои колата.
Като изключа МАФа колата на бензин студена пак не държи обороти, а като стопли е добре. На газ много се колебаеха. От това си вадя изводи че все пак си работи този МАФ който сложих.
Ако някой има някакво мнение да каже.
1. Като запаля колата студена оборотите на бензин (понеже паля на бензин) малко се колебаят от 1200 до 300 и обратно. Това трае буквално 1минута и след това всичко се нормализира. Може би пак нещо не е наред или аз много се задълбочавам . Но пък с един от другите МАФове като слагах колата студена е мн добре а после се скапва. Все пак я карам загряла, така че ще исзбера последния датчик който сложих.
2. Като загрее колата, 2 минути са достатъчни и колата работи добре, държи обороти на бензин и даже на газ (досега на газ се колебаеха от 200/300 до 1000).
Незнам какъв ми е разхода засега, трябва да покарам и обезателно ще публикувам.
Смених и въздушния филтър днес и съвсем се успокои колата.
Като изключа МАФа колата на бензин студена пак не държи обороти, а като стопли е добре. На газ много се колебаеха. От това си вадя изводи че все пак си работи този МАФ който сложих.
Ако някой има някакво мнение да каже.
-
- потребител
- Мнения: 154
- Регистриран: 30 окт 2011, 00:21
- Модел на автомобила: Galaxy Mk1 2.3i + STAG300
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
И на мене ми се струва, че поне този МАФ си ти работи (а може пък и другите, не знам).
Обаче да падат до 300 си е сериозно пропадане, не задълбочаваш излишно, бъди сигурен! Такова нещо трябва да се оправя.
Обаче да падат до 300 си е сериозно пропадане, не задълбочаваш излишно, бъди сигурен! Такова нещо трябва да се оправя.
-
- потребител
- Мнения: 59
- Регистриран: 21 окт 2010, 09:40
- Модел на автомобила: Ford Mondeo 2.0 Ghia, Ford GALAXY 2.3
- Местоположение: Лясковец
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Здравейте!yorki_man написа:Резултата след 40км днес е:
1. Като запаля колата студена оборотите на бензин (понеже паля на бензин) малко се колебаят от 1200 до 300 и обратно. Това трае буквално 1минута и след това всичко се нормализира. Може би пак нещо не е наред или аз много се задълбочавам . Но пък с един от другите МАФове като слагах колата студена е мн добре а после се скапва. Все пак я карам загряла, така че ще исзбера последния датчик който сложих.
2. Като загрее колата, 2 минути са достатъчни и колата работи добре, държи обороти на бензин и даже на газ (досега на газ се колебаеха от 200/300 до 1000).
Незнам какъв ми е разхода засега, трябва да покарам и обезателно ще публикувам.
Смених и въздушния филтър днес и съвсем се успокои колата.
Като изключа МАФа колата на бензин студена пак не държи обороти, а като стопли е добре. На газ много се колебаеха. От това си вадя изводи че все пак си работи този МАФ който сложих.
Ако някой има някакво мнение да каже.
Почвам да разказвам какво направих че сега колата си върви нормално:
1. От многото МАФ датчици избрах моя си, който почистих и с който ми хълцаше на 1800 оборота като загрее. Отказах се от този с който не хълцаше като загрее защото поведението на колата беше все едно е изкл датчика и студена не държи оборот.
2. Откачих маркучето от ЕГР клапана (някой ме беше посъветвал из темите тук да го направя но не мога да го намеря да му благодаря - трябваше веднага да го направя) и го запуших. Направих и една запушалка на самия клапан.
Ами това е, колата сега си държи обороти студена, не ми придърпва на ниски обороти като загрее. Разхода си ми е нормален на газ (поне аз така си мисля) - 11/100 смесен цикъл. Остава колебанието на оборотите на газ само като загрее,но мисля, че това е от изпарителя.
И така, от цялата работа смених свещи от МП(х9.68лв) и кабели ТЕСЛА (46лв). Мисля този клапан ЕГР засега да не го бутам, ако някой има друго мнение - приемам съвети.
- ivan0v
- потребител
- Мнения: 58
- Регистриран: 12 юли 2011, 20:40
- Модел на автомобила: Фиеста 1.3i 8v
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Здравейте,искам да попитам ако някои знае какво е захранващото напрежение на МАФ-а? В АутоДата-та пише "BatteryVoltage"(което го разбирам като 12V) на м/у пин 2 и 3 с мултицета като премеря е 5V.Вече втори МАФ ми гори без видима причина,някои ако може до помогне ще съм благодарен.
Колата е Фиеста 1.3 J4C мотора с верига.
Колата е Фиеста 1.3 J4C мотора с верига.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
На МАФ-а с 4 проводника има +12в, маса, +5в от компютъра, връщаща "сигнална" към компютъра.
На МАФ-а с 5 проводника допълнителния е за вграден датчик за температура на входящия въздух.
Не знам какво имаш предвид под "гори маф-а" или как го класифицираш като 'изгорял', може да пуснеш отделна тема и да опишеш. МАФ-овете са стандартни и ако не са рязани и преснаждани кабелите на буксата от индианец няма как да се обърка нещо и не виждам от какво като причина на напрежение може да гори един МАФ.
На МАФ-а с 5 проводника допълнителния е за вграден датчик за температура на входящия въздух.
Не знам какво имаш предвид под "гори маф-а" или как го класифицираш като 'изгорял', може да пуснеш отделна тема и да опишеш. МАФ-овете са стандартни и ако не са рязани и преснаждани кабелите на буксата от индианец няма как да се обърка нещо и не виждам от какво като причина на напрежение може да гори един МАФ.
Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
-
- потребител
- Мнения: 106
- Регистриран: 01 фев 2009, 19:16
- Модел на автомобила: MONDEO - 1998 GHIA 2.0 Zetec 16v
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Проблема с винтчетата го реших много лесно. Бъркаш с една малка права отверка в дупката и чупиш пъпката в средата. Много лесно се чупи. След това си влиза нормална звезда без проблем.freon написа:Да прочетох го затова не отговорих първия път но пък за колегите дето нямат такава заливка каквото е закрепването на моя MAF просто уточних какъв бит ще е нужен защото и аз не съобразих отначало за пъпката в средата която пречи на плътен бит да влезе
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 07 мар 2011, 18:53
- Модел на автомобила: Ескорт 1,6 16V
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Изчетох цялата тема. Проблеми общо взето едни и същи с този MAF
Моят Форд Ескорт 1,6 16 V ZTEC мотор е със следния проблем:
На бензин неможе изобщо да се форцира двигатела. Зорлем вдита до 2000 оборона.
На газ се форцира идеално, но гасне на ниски обороти и в града е убиствено да караш. Постоянно гасне на кръстовищата.
Ще почистя този МАФ и ще пиша дали има ефект.
А и на бензин работи нормално на свободен ход, т.е. не ми гасне двигатела.
Ако нявой има съвет, помагайте.
Моят Форд Ескорт 1,6 16 V ZTEC мотор е със следния проблем:
На бензин неможе изобщо да се форцира двигатела. Зорлем вдита до 2000 оборона.
На газ се форцира идеално, но гасне на ниски обороти и в града е убиствено да караш. Постоянно гасне на кръстовищата.
Ще почистя този МАФ и ще пиша дали има ефект.
А и на бензин работи нормално на свободен ход, т.е. не ми гасне двигатела.
Ако нявой има съвет, помагайте.
-
- потребител
- Мнения: 19
- Регистриран: 07 мар 2011, 18:53
- Модел на автомобила: Ескорт 1,6 16V
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Най-сетне и аз почистих зебитомера. Колата значително подобри работата на двигателя, но не мога да кажа че е перфектно. На газ оборотите не се задържат постоянно около 800 оборота, а се въртят около 100 и падат до около 500. Но поне не гасне като преди. На бензин значително по добре работи колата. Ниските обороти са и перфектни.
- k0kicha91
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Това "чудо" ли е MAF датчика на моят форд фокус?
Двигателят е 1.8 TDDI (90hp)

Двигателят е 1.8 TDDI (90hp)

[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
- DigiPro
- потребител
- Мнения: 4336
- Регистриран: 08 фев 2005, 23:15
- Модел на автомобила: служебен C-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен B-Max 1,0 EcoBoost
ex служебен Fusion 1,4 Duratec 16V.
ex Fiesta Si 1,6 16V MK3,5
ex Fiesta 1,1i MK3 - Местоположение: Велико Търново
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Някой нямат MAF, а имат MAP сензор, а това на снимката може да е датчик за температурата на входящия въздух. Най-добре провери в Microcat по VIN номера как е при твоя двигател.k0kicha91 написа:Това "чудо" ли е MAF датчика на моят форд фокус?
Двигателят е 1.8 TDDI (90hp)
- k0kicha91
- потребител
- Мнения: 167
- Регистриран: 25 окт 2013, 20:29
- Модел на автомобила: Ford Focus Mk1 1.8 TDDI
- Местоположение: Варна
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
След проверка в Microcat се оказа, че това наистина е датчик за температурата на входящия въздух. А относно MAF или MAP сензорите - нищо не откривам. В Microcat ми излиза, кое трябва да е единият от двата сензора, но на колата го нямам. Ако някой с Ford Focus 1.8 TDDI 1999г. 90к.с. знае нещо ще съм благодарен да сподели.

Part 12A697 - Датчик за температура на входящия въздух
Part 12B579 - Това трябва да е този датчик, но изписва "Тази част не е за този двигател"

Part 12A697 - Датчик за температура на входящия въздух
Part 12B579 - Това трябва да е този датчик, но изписва "Тази част не е за този двигател"
[img]http://prikachi.com/images/666/7539666R.jpg[/img]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
[br][/br]
[b]Бог на небето - Форд на шосето![/b]
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Колеги след много ровения и опити, вчера сложих един маф от кола която знам че върви прекрасно.Резултата е че набира с лекота, само че в ниските обороти до 2000 е спъната, според мен е точно стъпковия мотор защото не държи 1200 след като изключа от скорост и не ги спада бавно а бързо, при натоварване на двигателя от алтернатор и хидравликата стъпковия реагира много забавено, над 70 км/ч оборотите падат бързо на 500 и отскачат до 1000 и така може цяла вечност да си го прави докато по някое време не ги закрепи на 700.
Установих че при отваряне на дросела, автоматично трябва да се отвори стъпковия, така помога при тръгване и отпускане на педала оборотите на падат скорострелно като мен защото е отворен, а леко и бавно спадат до както би трябвало да е!
Намерих поредица от клипчета ето едно http://www.youtube.com/watch?v=h_86FkUN42w на 5-тата минута дават за МАФ, дават и стойностите при различните обороти.
900 оборота - 0.6 волт
2000 оборота - 1.2 волт
3000 оборота - 1.5 волт
4000 оборота - 1.8 волт
Според мен когато се кара на газ, мафа е главния отговорника за трудното форсиране, определя ъгъла на изпреварване.
Ето ги мойте измервания:
900 оборота - 1 волт
2000 оборота - 1.8 волт
3000 оборота - 2.3 волт
4000 оборота - 2.6 волт
С другия маф от добре работещата кола:
900 оборота - 0.9 волт
2000 оборота - 1.8 волт
3000 оборота - 2.2 волт
4000 оборота - 2.4 волт
малко по добре е
След почистване на моя маф:
900 оборота - 0.8 волт
2000 оборота - 1.4 волт
3000 оборота - 2 волт
4000 оборота - 2.2 волт
Сега започна да реагира при по-малко натискане на педала на газта. Но в крайна сметка е далеч от нормалните стойности, за това ще си набавя друг маф който да е по близко до стойностите и добре работещ стъпков мотор.
Установих че при отваряне на дросела, автоматично трябва да се отвори стъпковия, така помога при тръгване и отпускане на педала оборотите на падат скорострелно като мен защото е отворен, а леко и бавно спадат до както би трябвало да е!
Намерих поредица от клипчета ето едно http://www.youtube.com/watch?v=h_86FkUN42w на 5-тата минута дават за МАФ, дават и стойностите при различните обороти.
900 оборота - 0.6 волт
2000 оборота - 1.2 волт
3000 оборота - 1.5 волт
4000 оборота - 1.8 волт
Според мен когато се кара на газ, мафа е главния отговорника за трудното форсиране, определя ъгъла на изпреварване.
Ето ги мойте измервания:
900 оборота - 1 волт
2000 оборота - 1.8 волт
3000 оборота - 2.3 волт
4000 оборота - 2.6 волт
С другия маф от добре работещата кола:
900 оборота - 0.9 волт
2000 оборота - 1.8 волт
3000 оборота - 2.2 волт
4000 оборота - 2.4 волт
малко по добре е
След почистване на моя маф:
900 оборота - 0.8 волт
2000 оборота - 1.4 волт
3000 оборота - 2 волт
4000 оборота - 2.2 волт
Сега започна да реагира при по-малко натискане на педала на газта. Но в крайна сметка е далеч от нормалните стойности, за това ще си набавя друг маф който да е по близко до стойностите и добре работещ стъпков мотор.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
Имам 3 мафа, на студена кола на бензин глъхне, гасне, не може въобще да се изфорсира, вчера един по един ги слагах докато с единия маф не заработи добре, от друг ескорт който работи перфектно на бензин само взех мафа за проба и с него колата работи добре студена. Днес слезнах и на студена кола, след като запали изначаках 10 сек да видя дали ще изгасне, не изгасна, след това доста бързо ръчках педала на газта но мотора си реагираше много добре на сега запален и нямаше и помен от гасненето и това че не може да се форсира. Следователно проблема е бил само и единствено в мафа. Сега остава да разбера защо като другите 2 мафа привидно работят и имат някакви стойности, двигателя гасне и не работи добре.
По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
- opex
- потребител
- Мнения: 2514
- Регистриран: 25 авг 2008, 22:06
- Модел на автомобила: Escort '97 1.8i
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
не всичко е до напрежемие спрямо обороти 

Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща!
- essex
- потребител
- Мнения: 2401
- Регистриран: 28 окт 2008, 14:15
- Модел на автомобила: Форд Фокус СТ170
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
ами тогава какво е според теб, защото аз нямам идея 

По-добре 10мин закъснял, но поне жив и здрав.
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 22 дек 2013, 11:26
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6, 88 к.с. 1996 г
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
смених Маф сензора с такъв втора употреба от морга, проблема с прекъсването се оправи, дори на диагностиката вече не показва че има грешка в Маф-а. но разхода на гориво се вдигна драстично.
Моя за съвет!!!
Благодаря ви предварително
ПС: Номера на Маф сензора който сложих на мястото на стария е с друг номер
Моя за съвет!!!
Благодаря ви предварително
ПС: Номера на Маф сензора който сложих на мястото на стария е с друг номер
-
- потребител
- Мнения: 10
- Регистриран: 22 дек 2013, 11:26
- Модел на автомобила: Mondeo 1.6, 88 к.с. 1996 г
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Re: За MAF сензора
със смяната на маф-а освен, че се вдигна и разхода ами и километража не отчита правилно скороста , ако се движа реално със 120 км/ч ми показва че се движа с 90 , индикатор ана изминатите километри не върти , тези проблеми се получиха след смянанат ана МАФ-а , има ли някаква вероятност да е от негоzhekov написа:смених Маф сензора с такъв втора употреба от морга, проблема с прекъсването се оправи, дори на диагностиката вече не показва че има грешка в Маф-а. но разхода на гориво се вдигна драстично.
Моя за съвет!!!
Благодаря ви предварително
ПС: Номера на Маф сензора който сложих на мястото на стария е с друг номер
ПС: Този МАФ ми скъсва нервите , дайте съвет
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта