За MAF сензора
- The seven
- потребител
- Мнения: 1107
- Регистриран: 16 яну 2005, 13:39
- Модел на автомобила: Punto 75 1,2 MPI ELX '96
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Ако става дума за ресет на ЕКУ-то http://www.tmo.com/theory/myth/ecureset.htm" onclick="window.open(this.href);return false; , но е на англйиски.
Поздрави


-
- потребител
- Мнения: 86
- Регистриран: 31 май 2005, 17:06
- Модел на автомобила: Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
- Местоположение: София
- Контакти:
- Status: Извън линия
Почистих си MAF-а.
Въпреки, че май изобщо не беше пипан преди, положението вътре беше общо взето добре.
Датчика ми има две жички разположени една зад друга на отделни крачета. Бяха съвсем леко почернели от прах и то само от страната от която идва въздушната струя. Изчистих ги внимателно докато лъснат и си завинтих MAF-а обратно на мястото.
Не съм почуствал разлика в поведението на колата, но то може би е заради факта, че датчика беше на практика чист.

Въпреки, че май изобщо не беше пипан преди, положението вътре беше общо взето добре.
Датчика ми има две жички разположени една зад друга на отделни крачета. Бяха съвсем леко почернели от прах и то само от страната от която идва въздушната струя. Изчистих ги внимателно докато лъснат и си завинтих MAF-а обратно на мястото.
Не съм почуствал разлика в поведението на колата, но то може би е заради факта, че датчика беше на практика чист.

Ford Mondeo GLX, hatchback, 1994, 1.8, 115hp
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
До "1.8d"
Никой с дизел не си е чистил MAF-a, защото май по нищо не може да се разбере че е мръсен (освен ако не душиш ауспуха
и те е грижа за глобалното затопляне
)
Имаше една единствена тема в която един колега имаше проблем с MAF-а на дизел (затова и ме интересуваше...), така и не се разбра как и дали го е решил, ама поне според мен проблема не беше в MAF-а другаде... (колата му и без MAF-a вървяла добре)
Никой с дизел не си е чистил MAF-a, защото май по нищо не може да се разбере че е мръсен (освен ако не душиш ауспуха


Имаше една единствена тема в която един колега имаше проблем с MAF-а на дизел (затова и ме интересуваше...), така и не се разбра как и дали го е решил, ама поне според мен проблема не беше в MAF-а другаде... (колата му и без MAF-a вървяла добре)
- tisho.74
- потребител
- Мнения: 158
- Регистриран: 29 сеп 2005, 16:03
- Модел на автомобила: Опел Астра '08 комби 150 к.с. CDTI
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Да, почисти ги и двете, нищо няма да ти стане (то де да знаеш, ама...)
Да сте живи и здрави, колеги, за темата за Мафа- негово величество!
В събота го почистих и в неделя минах 80 км. градско в София. Хайде някой да познае тоя моя дзвер какъв разход ми даде?
Нееее, не можете, откажете се.
7,00 литра 95Н на 100 км. По-точно 5,6 литра на точно 80 км.
Може и да има някаква малка грешка, ама това си е 7,0 на сто неделно софийско градско!
Да сте живи и здрави!

Да сте живи и здрави, колеги, за темата за Мафа- негово величество!
В събота го почистих и в неделя минах 80 км. градско в София. Хайде някой да познае тоя моя дзвер какъв разход ми даде?
Нееее, не можете, откажете се.
7,00 литра 95Н на 100 км. По-точно 5,6 литра на точно 80 км.
Може и да има някаква малка грешка, ама това си е 7,0 на сто неделно софийско градско!
Да сте живи и здрави!
Търся си форд
-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 25 фев 2006, 16:58
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16V
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
По темат а за резетването на компа. Аз имах доста проблеми, когато ми се случи първия път - бях извадил бушона на RAM-a и естествено чудото си изгуби настройките... Голяма мъка беше, но ето какво решение съм открил (поне при мен действа), но иска търпение и точен крак:
- като стартирате колата с газ започвате леко да отпускате педала на газт докато двигателя започва аха да загасне. В тази точка спирате да отпускате (това е на около 4-500 оборота). Ще видите как след малко колебание дали да угасне
двигателя започва да си повишава оборотите и стига до 900-1000. Започвате пак да отпускате педла докато пак стигнете до 400-500 об и така въртите цикъла докато при напълно отпускане двигателя не загасва. Тук е момента да се прекръстите и да палнете свещ да си вдигне оборотите до 900 някъде - направи ли го - честито! Вече си имате стабилни обороти.
Процедурата трае около 5 мин и накрая десния крак леко ви е изтръпнал, но пък сте обучили компщтъра и избягвате няколкодневните мъки докато сам влезе в час. Забелязъл съм че ако преди описаната процедура вдигнете оборотите до 2000 и задържите за 1 мин, след това до 3000 и пак задържите и след това върнете оратно през 2000 и 1000 като все задържате за по около мин., обучението май става малко по лесно - поне двигателя не му се иска да загасне толкова бързо... дано да съм бил полезен.
Иначе днес за първи път изчистих МАФа и ще видя какъв ми е разхода, както бях писал във форума - под 15 газ на градско последните 2 години не съм виждал и няма майстое дето да е помогнал. Ако ми се свали разхода, този който е пуснал тази тема има почерпка от мен
- като стартирате колата с газ започвате леко да отпускате педала на газт докато двигателя започва аха да загасне. В тази точка спирате да отпускате (това е на около 4-500 оборота). Ще видите как след малко колебание дали да угасне

Процедурата трае около 5 мин и накрая десния крак леко ви е изтръпнал, но пък сте обучили компщтъра и избягвате няколкодневните мъки докато сам влезе в час. Забелязъл съм че ако преди описаната процедура вдигнете оборотите до 2000 и задържите за 1 мин, след това до 3000 и пак задържите и след това върнете оратно през 2000 и 1000 като все задържате за по около мин., обучението май става малко по лесно - поне двигателя не му се иска да загасне толкова бързо... дано да съм бил полезен.
Иначе днес за първи път изчистих МАФа и ще видя какъв ми е разхода, както бях писал във форума - под 15 газ на градско последните 2 години не съм виждал и няма майстое дето да е помогнал. Ако ми се свали разхода, този който е пуснал тази тема има почерпка от мен

-
- потребител
- Мнения: 14
- Регистриран: 25 фев 2006, 16:58
- Модел на автомобила: Форд Мондео 1.8 16V
- Местоположение: СОФИЯ
- Контакти:
- Status: Извън линия
Благодаря отново, но някаква идея за дигностика? (без МП - Младост) Място, където майсторите мислят, а не се чешат
Извинявай, че малко извън темата стана... А и ми се струва, че все пак трябва да са газаджии, но тази ЛАНДИ пишман станах да търся къде да я диагностицирам - знам, че е много читава марка иначе, но в БГ май няма къде да я погледнат като хората

-
- потребител
- Мнения: 4
- Регистриран: 29 мар 2006, 09:17
- Модел на автомобила: Escort 1.6 16V - '93
- Местоположение: Благоевград
- Status: Извън линия
Изпълних инструкциите за почистване на МАФ-а.
След процедурата всичко беше ОК.
След известно време, обаче, оборотите ми паднаха на около 500 (празен ход), а на газ - изгасва.
Направи ми впечатление, че след пръскането със спея остава някакъв лъскъв тънък слой, който се забелязва ако се надраска с нокът пластмасовата повърхност.
Дали съм пръскал с неподходящ спрей?
Дали използвайки този спрей съм повредил сензора?
Ако напръскам с друг спрей дали ще се премахне това което е натрупано от предишния?
Препоръчайте някаква марка спрей за контакти, че ако купя 3-4 вида, докато попадна на подходящия ....
След процедурата всичко беше ОК.
След известно време, обаче, оборотите ми паднаха на около 500 (празен ход), а на газ - изгасва.
Направи ми впечатление, че след пръскането със спея остава някакъв лъскъв тънък слой, който се забелязва ако се надраска с нокът пластмасовата повърхност.
Дали съм пръскал с неподходящ спрей?
Дали използвайки този спрей съм повредил сензора?
Ако напръскам с друг спрей дали ще се премахне това което е натрупано от предишния?
Препоръчайте някаква марка спрей за контакти, че ако купя 3-4 вида, докато попадна на подходящия ....
-
- потребител
- Мнения: 554
- Регистриран: 06 дек 2004, 11:51
- Модел на автомобила: Mondeo 1.8TD (1996 ... в пенсия) & C4 1.6HDi(2009) & Avensis 2.0 D-4D (2010)
- Status: Извън линия
- MegatroniC
- потребител
- Мнения: 717
- Регистриран: 29 апр 2006, 22:42
- Модел на автомобила: Fiesta MK IV Ghia 1,25i 16V Zetec-S
Honda Jazz II 1.3 iDSI - Местоположение: Бургас
- Контакти:
- Status: Извън линия
Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Bing [Bot] и 15 госта