Страница 1 от 1

Въпрос относно съпротивленията на дистрибуторната капачка?

Публикувано: 19 май 2007, 17:39
от venom4o
Така.. ОНС мотора на Сиера.. нз на другите модели има едни съпротивления на дистрибуторната капачка.Разбрах ,че се слагали защото кабелите Ни са без Лула , която попринцип имала същото съпротивление.Когато смених кабелите стария майстор ми каза да ги махна - те били за да няма смущения в радиото.. И аз ги махнах.. Обаче после разбрах ,че не е заради радиото и се чудя защо новите ми кабели светят...Купих кабели на TESLA чешки били.. Незнам колко са чешки.. но светят като коледна елха...
ТА възможно ли е от това да ми светят кабелите?

Публикувано: 19 май 2007, 17:48
от traqn_savov
не май, то е 5 килоома. на 13 000 волта са нищо. Но щом са сложили.

Публикувано: 19 май 2007, 18:34
от venom4o
traqn_savov написа:не май, то е 5 килоома. на 13 000 волта са нищо. Но щом са сложили.
аха Ми незнам на него пише 1 К ома.. - ама нищо чудно да съм развалил кабелите без тия съпротивления..Само щото слушам разбирачи или "майстори" ,но сам съм си виновен :( Все пак ще пробвам да ги сложа и ще видя ефекта..

Публикувано: 19 май 2007, 20:27
от cocoff
Баластни резистори, компенсиращи по-ниското съпротивление на кабелите. Но от коя година е капачката, оригинална ли е и за какви кабели и свещи е предназначена...май никой не знае :)
Просто бобина, дистрибутор, кабели и свещи трябва да са напълно съвместими, което при нашите бабички не винаги става :)

Публикувано: 19 май 2007, 20:39
от Mondeo18TDI96
venom4o написа:
traqn_savov написа:не май, то е 5 килоома. на 13 000 волта са нищо. Но щом са сложили.
аха Ми незнам на него пише 1 К ома.. - ама нищо чудно да съм развалил кабелите без тия съпротивления..Само щото слушам разбирачи или "майстори" ,но сам съм си виновен :( Все пак ще пробвам да ги сложа и ще видя ефекта..
съпротивлението ограничава тока, и съвсем не е за пренебрегване!
нищо чудно ... за различните свещи и бобина: да се наложи коригиране му (макс. ток) с резистори ...

сега като се замисля: работата с макс. ток през свещите може да доведе до много бързото им скапване (износване на електродите)!

а колкото до:
cocoff написа: ... компенсиращи по-ниското съпротивление на кабелите. ...
колко е съпротивлението на 1м жица че да я компенсираш с 1k :)

Публикувано: 19 май 2007, 21:43
от cocoff
Mondeo18TDI96 написа:
колко е съпротивлението на 1м жица че да я компенсираш с 1k :)
На 1 м жица не знам, но на 1м кабел за свещи е между 3 и 10Кома :) и е такова за да се намалят радиосмущенията.

Публикувано: 19 май 2007, 22:21
от traqn_savov
:lol: :lol: :lol: :lol: да найстина във книгите пише така..

Но книгите са писани от теоритици... мисля че намалят тока, и избягват взаймните смущения.

Публикувано: 19 май 2007, 23:05
от cocoff
traqn_savov написа::lol: :lol: :lol: :lol: да найстина във книгите пише така..

Но книгите са писани от теоритици...
До сега човечеството не е открило по-бърз и ефикасен начин за обучение от книгите :D :D :D Ето какво съм научил от моите книги:

Въпреки сравнително новите материали(силикони, карбони, тефлони и пр.) , използувани при произвосдтвото на кабели за свещи, последните си остават мощен източник на електромагнитни смущения. Спектърът на тези смущения е 10kHz -10MHz!!! Възможно е тези електромагнитни смущения да повлияят работата на инжекторите, ABS, датчици и изпълнителни устройства, работещи с електромагнитни импулси и пр.(в т.ч. и ECU-то).
Борбата: известната проба на тъмно, при която утечките се виждат като корона-разряди. За съжаление отсъствието на тези разряди не винаги е гаранция за пълна изправност на кабелите... Обезателно дръжте кабелите далече от всеки метал и особено металните тръби на охладителната с-ма(антифризът е с много висока електропроводимост)
:P :D
Мнение: НИКАКЪВ КОМПРОМИС С КАЧЕСТВОТО НА КАБЕЛИТЕ!!!!!

Публикувано: 20 май 2007, 18:41
от venom4o
МИ аз когато ги сменихтези работи не вдявах много много.. Незнаех за какви ментета на паздара става въпрос..

Изображение

Това са кабелите.. старите-палец и капачка.Палеца е някакъв италиански.. на Бош не успях да намеря мяха свършили.. честно казано си работи.. Капачка на бош си имаха.и това са Въпросните кабели - Тесла!

Изображение

Публикувано: 20 май 2007, 20:15
от traqn_savov
cocoff написа:
traqn_savov написа::lol: :lol: :lol: :lol: да найстина във книгите пише така..

Но книгите са писани от теоритици...
До сега човечеството не е открило по-бърз и ефикасен начин за обучение от книгите :D :D :D Ето какво съм научил от моите книги:

Въпреки сравнително новите материали(силикони, карбони, тефлони и пр.) , използувани при произвосдтвото на кабели за свещи, последните си остават мощен източник на електромагнитни смущения. Спектърът на тези смущения е 10kHz -10MHz!!! Възможно е тези електромагнитни смущения да повлияят работата на инжекторите, ABS, датчици и изпълнителни устройства, работещи с електромагнитни импулси и пр.(в т.ч. и ECU-то).
Борбата: известната проба на тъмно, при която утечките се виждат като корона-разряди. За съжаление отсъствието на тези разряди не винаги е гаранция за пълна изправност на кабелите... Обезателно дръжте кабелите далече от всеки метал и особено металните тръби на охладителната с-ма(антифризът е с много висока електропроводимост)
:P :D
Мнение: НИКАКЪВ КОМПРОМИС С КАЧЕСТВОТО НА КАБЕЛИТЕ!!!!!
да да, и един мармот завива шоколад във стоньол...

Сега ако кажеш защо ладите и щкодите, дето са от преди двайдесет години имат пак съпротивление, може би да не смущават вефа, и комунистическото предаване на дълги вълни "българия дела и документи"

А сега сериозно стига със глупости:

Бобината свеща и кабела представляват трептящ кръг, всъщост това което се вижда като една искра, са много искри, без съпротивлението, компресията и други параметри, пречат и смущават индукцията на сърцевината, а също така и хистерзнистната "пренамагнитването" крива...

Тоест без съпротивление, работи лошо...
Със голямо съпротивление "каквото е на ментилските кабели" работи още по лошо...

Със точните кабели, работи перфектно......

А дали внася смущения, еми че много ясно, по дяволите!! това трептящ кръг, съставен от индуктивност и капацитет и резистор.


За да не ви се смущават вефовете, само кабели предписани от завода пройзвадител. :wink: :wink: :wink:

Публикувано: 21 май 2007, 21:15
от cocoff
traqn_savov написа: Сега ако кажеш защо ладите и щкодите, дето са от преди двайдесет години имат пак съпротивление, може би да не смущават вефа, и комунистическото предаване на дълги вълни "българия дела и документи"
Щом питаш. с готовност ще ти отговоря :D :D :D Причината е много прозаична. Просто преди 20-30 години за прогресивните съветски инженери беше по-лесно и евтино да боцнат някой и друг баластен резистор, вместо скъпоструващите тогава(пък и сега) високоомни проводници. А ако още се чудиш защо тези кабели ТРЯБВА да са високоомни, виж по-горе :P :P

Публикувано: 21 май 2007, 21:27
от paci
Преди години на една фиеста 79 ли 81 ли беше как стигнахме до проблем с един кабел и сътвориха кабел от ЗИЛ и тя че заработи заработи но вече нямаше музика в колата ами някакви звуци все едно марсиянци ни нападаха.
На стария ескорт бях намерил, че кабелите ми не трябва да превишават 18kOm. Нямаше никакви съпротивления.
На един колега на рено 19 1,7 свещите му са със съпротивление вътре в тях. Сложи едни DENSO от които аз на стария ескорт и още един колега с жигула бяхме доволни но на реното не се получи. Вадили са ги от каталог като за него но сигурно им трябва още нещо ... :(
Тази капачка ква е ? Не пише ли нещо по книгите ? С кви кабели, свещи ...
За ТЕСЛА кабелите съм чувал убави неща стига са си ТЕСЛА де.