Страница 1 от 1
Перката на радиатора не се включва?
Публикувано: 28 май 2007, 12:54
от kdjenev
Снощи се прибирам през Бузлоджа, стрелката в купето показва 2-3мм над мин. температира и аз си карам, колата не е губила мощност, и по едно време гледам пуши, спрях без да гася колата, гледам перката не се включва и стрелката показва че колата не е загряла въобще а тя пуши като гейзер от капачката, успях да я отворя вътре ври, пипам маркуча не е твърд, гледам маслото не побелява и си викам ОК оставям я да работи а тя си продължава да загрява, изключих и запалих наново и стрелката ако имаше как щесе да се превърти и перката пак не включва, дадох на късо да върти постоянно и се прибрах но стрелката си стоеше в средата при постоянно вкл. перка, незнам от какво може да е, термостат ли? някой датчик ли? Ако някой може да ми даде съвет ще съм му благодарен.
Публикувано: 28 май 2007, 13:08
от Любо
Поне един температурен датчик - този който ти е за уреда в купето. Перката се включва от отделен температурен датчик (но това трябва да провериш при теб как е по схема, та станах два датчика - единият е около 14 лв). След датчика за перката мисля че има съпротивление, което също може да си е заминало, а може и самия кабел да се е опекъл и да недава контакт.
С две думи провери веригата на перката.
Публикувано: 28 май 2007, 13:55
от teoto
Виж си и термостата. Може да не затваря малкия кръг. Радиатора беше ли топъл?
Публикувано: 28 май 2007, 14:28
от kdjenev
Беше загрял радиатора да.
Публикувано: 28 май 2007, 15:51
от cossy
Публикувано: 28 май 2007, 22:51
от hitman
И преди си спомням ,че ставаше дума за температурния датчик който пуска перката но много внимавай какво си взимаш препоръчвам ти от форд защото ментаците за по 13-14лв правят доста проблеми аз си взех 2 поради подобен проблем ,тествах ги в нас в съд с гореща вода на котлон единия се активира едва след като го сложих директно на котлона защото водата си изкипя а той не прави маса ,а другия даже и на котлона не тръгна.Прави си изводи !!!!Както се казва понякога евтиното излиза по-скъпо
Публикувано: 29 май 2007, 00:17
от redchampions
Аз си взех от така наречените ментаци за 20лв (доста приличен, дадоха ми и нещо като гаранция), защото не бях сигурен, че той не работи, за да давам повече пари за оригинален. Така се и оказа, проблемът ми не е в датчика. Смених оригиналния и сложих новия. Тествах оригиналния и като видях, че работи, го върнах него (новият включва при малко по-висока температура, но нямаха като моя и ме мързеше да обикалям). След това тествах и ментака - и той си работеше.
Та теста го направих в канче с вода и бързовар + мултицет, който мери температура. И понеже повече от 99 градуса не вдигна, сипах сол (наложи се да сложа доста) във водата, с което й вдигнах температурата на кипене до 110 градуса, за да направя измерванията и за двете степени.
P.S. В резултат на всичко това имам един излишен датчик марка Vernet, с температури на включване и изключване на двете степени както следва: 100 - 90 градуса и 110 - 95 градуса (на корпуса му си ги пише). Който е сигурен или иска да проба дали неговият не работи да заповяда

Публикувано: 29 май 2007, 01:15
от HACKO
Не твърдя за двустепенния датчик, но едностепенния датчик включва на 102 а изключва на 97. Това е така защото вентилатора се включва когато температурата стигне критични стойности.
Провери датчика дали включва, ако работи провери херметичноста на системата. Ако е разхерметизирана течноста завира преди да се включи вентилатора. Когато включиш вентилатора постоянно той поддържа по-ниска температура от точката на кипене и всичко изглежда нормално.
Публикувано: 29 май 2007, 08:54
от kdjenev
Благодаря на всички отзовали се, аз което разбрах е да си тествам датчика за показанията в купето мисля че представлява: с един кабел е и влиза в една "пишчица" с резба, а другия датчик на който дадох кабелите на късо какъв е единия е с един кабел а другия с 2 и имат кабелни обувки. Казаха ми че се давал на маса и да гледам дали стрелката в купето отчита. Днес ще тествам и утре ще мина да проверя за датчици. Но сега когато перката е вързана на късо в купето си отчита. Довечера като откачам кабелите които са късо ще направя и снимки.
Публикувано: 29 май 2007, 21:23
от HACKO
Датчика който е с един кабел управлява уреда, този с двата вентилатора. Двата датчика са напълно независими един от друг.
Публикувано: 30 май 2007, 08:42
от kdjenev
Благодаря ти НАСКО, точно това исках да разбера, сега ще ги замеря и ще разбера от кой от двата е, в най - лошия случай ще си купя и двата. Обясниха ми , че се замервали като се даде на маса някаде по купето и стрелката трябва да се качи най горе но за на стрелката или за на перката датчика става дума -незнам. Ако някой може да ми каже сигурен начин за проверка ще съм много Благодарен.
Публикувано: 30 май 2007, 09:02
от HACKO
Когато дадеш кабела на маса проверяваш дали уреда на таблото и кабелите до него са изправни. Естествено ако когато дадеш на маса стрелката отиде на максимума значи проблема би трябвало да е в датчика. Ти пишеш че термометъра ти работи, тогава изобщо не се занимавай с неговия датчик. Провери датчика на вентилатора, най вероятно ще е за смяна. При покупка на нов гледай температурата на включване да съвпада със стария датчик и не се вързвай на търговците ако те убеждават че по-добре да вземеш датчик с по-ниска температура, това ще изкара двигателя ти от нормалния температурен режим за който е проектиран.
Ако датчика ти работи, помисли върху варианта разхерметизирана система. Нормалната работна температура на двигателите е 90-100градуса, а водата(антифриза) когато не са под налягане завират на по-ниска.
П.П. Проверката на датчика е елементарна. Сваля се включва се оммер или проста верига с батерия и крушка на контактите и датчика се нагрява със сушоар или на котлон, ако работи крушката трябва да светне или оммера да покоже 0.
Публикувано: 30 май 2007, 12:42
от valboy
HACKO написа:..........
П.П. Проверката на датчика е елементарна. Сваля се включва се оммер или проста верига с батерия и крушка на контактите и датчика се нагрява със сушоар или на котлон, ако работи крушката трябва да светне или оммера да покоже 0.
А е хубаво да се провери дали включва и изключва на зададената температура! Знам, че се получава някой път датчика да си промени характеристиките.
За целта обаче трябва термометър, който да отчита откъм 40 до 100 градуса поне и съд с вода, в който да се топнат датчика и термометъра.

Публикувано: 30 май 2007, 13:25
от kdjenev
Ок благодаря на всички отзовали се, ще ги проверя, ще купя нов или нови и като ги сменя ще пиша резултата.
Публикувано: 04 юни 2007, 09:26
от kdjenev
В събота ходих в Мото Пфое и ми оправиха перката, а аз като затегнах чинча на датчика за уреда в купето и той си показва, казаха че били прокъсани клемите на датчика. Покарах я и стрелката нормално стои до N (NORM като N е най горната буква) и малко след нея включва перката, мисля че това е нормално.
Обаче проблема ми е друг, акомулатора ми беше стар имаше разградена клетка но след проблема с прегряването след 2 дена ми падна акомулатора, заредих го и го сложих и пали от раз, на другата сутрин обаче пак "вът-вът" да запали ама няма никой, свалих го и го зареедих за да мога да запаля за да отида в събота до Мото Пфое, казах му за проблема а той ми вика от акомулатора е, купих нов Iskra 75А/h и го сложих, вчера сутринта пак бая повъртя докато запали и тази сутрин пак доста трудно подгрявам поне по 2 пъти свещите. Как да проверя дали има отечка и ако има как се открива къде е.
Сори за двойния пост, но ако може някой да помогне с схема на електриците или бушоните за Орион 1.6Д 87г.
paci: Няма нужда да се извиняваш поради простата причина, че има бутон "промени" !!! Сети се за какво служи?
Публикувано: 04 юни 2007, 21:26
от paci
Чеки сега!
За какво ще говорим в тази тема ?
За "Перката на радиатора не се включва?"
Или за това, че не пали ?