Алтернатор

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Алтернатор

Мнение от bigmurzi » 11 юни 2007, 00:23

Преди няколко седмици ми се прецака алтернатора, закарах колата на сервиз, дадох 60лв и я "направиха" :? днес отново ми загасна, алтернатора не зарежда, лампата не свети, ремака не е пренатегнат нито хлабав.. дайте идея от какво може да е.. няма нещо от което да тегли ток :roll: Дайте някакви идеи, утре ще я карам за рекламация но все пак да знам какво може да е да не ме метнат..пак..

Благодаря!

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Re: Алтернатор

Мнение от traqn_savov » 11 юни 2007, 06:57

bigmurzi написа:..., алтернатора не зарежда, лампата не свети.......
Когато алтернатора не зарежда лампата свети, а не не свети. :P

в рятки случаи обаче, може и да не свети. :?

Рекламация, отивай пак там.
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

Потребителски аватар
cossy
потребител
потребител
Мнения: 4564
Регистриран: 22 яну 2005, 22:20
Модел на автомобила: Ескорт 1.6 -> 2.0 16V
Status: Извън линия

Мнение от cossy » 11 юни 2007, 07:53

Moже би ставаше въпрос, че не свети на контакт :roll:
Изображение

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 юни 2007, 08:27

То няма много възможности - четки, регулатор или окъсени намотки.

bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Мнение от bigmurzi » 11 юни 2007, 12:05

За лампата, когато е на контакт си светят и тази на акумолатора и тази за маслото (винаги така е било), когато запаля колата изгасват, откачам плусовата клема и колата гасне, демек не зарежда.. :roll:
а лампата за алтернатора не свети.. мистика.. :lol:

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 11 юни 2007, 12:16

Като я запалиш замери с един мултицет какво е напрежението на акумулатора....

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 юни 2007, 12:27

bigmurzi написа:...откачам плусовата клема и колата гасне...
Тоя номер не го прави НИКОГА!!!

bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Мнение от bigmurzi » 11 юни 2007, 12:33

Значи на загасен двигател е 11.8 волта, а акумолатора е нов :roll: , като се опитам да завъртя пада до 4 и нещо... :cry:
А това за клемата, защо?

Потребителски аватар
jlpetkov
потребител
потребител
Мнения: 729
Регистриран: 18 яну 2007, 08:59
Модел на автомобила: BMW 318ti 95'мтехник шпер; Ford Fiesta 1,6i 16V '94 АГУ
Местоположение: София, в едно гето наречено Обеля-2
Status: Извън линия

Мнение от jlpetkov » 11 юни 2007, 12:37

bigmurzi написа:А това за клемата, защо?
защото като нищо ще разкажеш играта на електрониката ;)
замери акумулатора СЛЕД като си запалил колата.
Мери се първо при нормална работа, после при включени всички възможни консуматори (фарове, парно радио и т.н.)
също се мери и при по-високи обороти - над 1500, за да видиш дали наистина зарежда.

Трябва да се замери и гъстотата на електролита на самия акумулатор, ако няма гъстота не ''държи''

Възможно е също така да имаш някъде ''отечка'' тоест повишен разход.
Трябва да се премери тока консумиран от акумулатора при изгасена кола.
Имам такъв пример - консумация на аларма = 250 милиамперчаса - акумулатора умира за едно денонощие!
Последна промяна от jlpetkov на 11 юни 2007, 12:40, променено общо 1 път.

Потребителски аватар
J6B
потребител
потребител
Мнения: 180
Регистриран: 15 май 2006, 02:01
Модел на автомобила: Fiesta-92г-1.3 Mi-J6B
Escort-95г-1.8 16V-RKC
FIESTA-06г-1.25 16V-FUJA
Местоположение: Plovdiv
Status: Извън линия

Мнение от J6B » 11 юни 2007, 12:38

Като я запалиш виж колко показва бе не на загасено

bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Мнение от bigmurzi » 11 юни 2007, 12:40

и това съм го правил, но наистина акумолатора не се зарежда, 100% съм сигурен.Въпросът е от какво е това, след като четки и диоди на алтернатора са чисто нови.. :?: няма окъсяване някъде, защото няма консумация при изклучен двигател..

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 юни 2007, 13:25

Не знам какъв точно ти е алтернаторът, но регулатор и диоди са различни джиджавки...Изобщо реле ли ти регулира тока или електроника...(и в двата случая там е най-вероятната причина)
Така и не се разбра при работещ двигател и НЕРАЗКАЧЕН акумулатор какво напрежение отчиташ, на празен ход без консуматори и на 2000 об. с фарове, вентилатори и реотани?
P.P. Мултицета на прав ток и червената жица на +, а черната на - :)
Прегледай, зачисти и стегни кабеляците на алтернатора и акумулатора.

bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Мнение от bigmurzi » 11 юни 2007, 15:52

Благодаря за инфото до сега, напрежението ще го мерна утре, като тръгна и ще пиша, пък дано пичовете да са точни и да си свършат работата..

Потребителски аватар
revmata
потребител
потребител
Мнения: 212
Регистриран: 06 апр 2007, 20:14
Модел на автомобила: FORD TAUNUS 20 M P7a
Местоположение: sliven
Status: Извън линия

Мнение от revmata » 11 юни 2007, 20:54

да знаете.Първоначално динамото зарежда на ампераж т.е.волтажа е около 13.2--13,5.По късно ампеража намалява/акомулатора е почти зареден/,а се вдига волтажа 13,8--14,2 волта

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 11 юни 2007, 21:45

revmata написа:да знаете.Първоначално динамото зарежда на ампераж т.е.волтажа е около 13.2--13,5.По късно ампеража намалява/акомулатора е почти зареден/,а се вдига волтажа 13,8--14,2 волта
Много неясно... :shock:

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 11 юни 2007, 22:10

Ясно е ако си чел книги дебели, генератора е генератор на ток, но за да пълни ток, трябва да има по голяма потенциална разлика от акумулатора. :idea:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 12 юни 2007, 14:28

Траяне, ти изтепа рибата бе :) Тая тънка мисла, че: " генераторът е генератор на ток" е сериозен принос към науката... "Пълненето" с ток е също дълбоко професионален термин :) А за потенциалната разлика бих казал: Зависи дали зареждаш акумулатора или алтернатора... :D

Потребителски аватар
traqn_savov
потребител
потребител
Мнения: 932
Регистриран: 03 май 2007, 20:23
Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
Местоположение: VARNA
Status: Извън линия

Мнение от traqn_savov » 12 юни 2007, 14:55

Бла бла бла, много разбираш..

ако и динамото и акумулатора имат еднакъв волтаж ток няма да тече от динамото към акумулатола..

Аз съм отварял и съм правил около 200 динама, досега нямам рекламация, а пък на заучените фрази прочетени от книгите на застаряли професори, ги ползвай на едно друго усамотено място, и по предназначение. :wink: :wink:
Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....

а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?

cocoff
потребител
потребител
Мнения: 1543
Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от cocoff » 12 юни 2007, 15:56

=)): Сладур...Ти дори не разбираш какво съм ти написал =)):
Имам един комшия дърводелец, поне 2000 врати е направил и пак криви ги прави :)

bigmurzi
потребител
потребител
Мнения: 136
Регистриран: 06 мар 2007, 00:29
Модел на автомобила: '87 Fiesta 1.4i и двулитров японски хладилник
Местоположение: София,Младост сити
Status: Извън линия

Мнение от bigmurzi » 12 юни 2007, 16:33

Оправиха го хората, някакъв болт се бил скъсал при монтаж/демонтажа, той го бил заменил с пластина някаква и незнам си какво, сега сложи болт и работата заспа :D за какво е тоя болт не знам.. :roll:

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 10 госта