Страница 1 от 1

И аз да питам за перката на радиатора!

Публикувано: 24 юни 2007, 23:52
от krava_i_pile
Гледах другата тема, но само Ескортисти :) си говорят и снимат, изобщо затворена каста :) Та тази моя перка съм я чувал само веднъж в далечната 2002-ра, когато си карах из сливенския балкан и термостата беше постоянно отворен (2004-та го смених успешно :D ). Оттогава и в задръствания съм стоял и температурата е била над "R-a".Дори не я бях карал 1 месец и да изтече повечето антифриз в гаража на леля ми и аз си тръгвам и температурата се покачва стремително и аз се усетих и заковах, НО пак не чух перка!
Кой датчик да погледна и как е при Фиестата?

Благодаря Ви! :)

Публикувано: 25 юни 2007, 08:21
от petkoff_pl
http://clubford.org/forum/viewtopic.php?t=8251" onclick="window.open(this.href);return false;

Публикувано: 25 юни 2007, 10:37
от carrot
Датчика за перката на радиатора е над термостата - в тялото, отгоре. загледни в haynes-a ;)
Но и аз не си спомням да се е включвала перката сама, по едно време се бях засилил да сменям датчика, но...взеха да ме питат какъв цвят и т.н. бил моя и все се каних да го меря нещо, абе мързелива история...
...и после сложих едно ключе да я вкл. като си реша аз (рядко :))

da

Публикувано: 25 юни 2007, 16:19
от krava_i_pile
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=8251" onclick="window.open(this.href);return false; да мерси ориентирах се по това....вчера като търсих не открих..
Как се тества дали датчика на термостата отгоре работи? (няма елементарни ел. познания) и затова питам :)

Публикувано: 26 юни 2007, 10:41
от gogo_21011
Откачаш куплунга от датчика, в него има две дупки където влизат щифтовете от датчика, вземаш едно кабелче и правиш мост(единия край но кабелчето в едната дутка а другия край в другата дупка) т.е. така симулираш включен датчик, и перката трябва да ти завърти ако всичко друго е наред!Ако тръгне перката значи всичко друго е наред, но когато ти е включен датчика за перката и при загрял двигател не ти се включи перката значи е от датчика! Пък като окъсиш датчика и не ти тръгне перката значи имаш другаде проблем! И става дълга и широка! :)

Публикувано: 26 юни 2007, 11:54
от carrot
gogo_21011 описа как се тества изправността на перката на радиатора :), но не и на датчика й ;). Единствения сигурен начин за който се сещам е чрез сваляне, "варене" и мерене :twisted:

да

Публикувано: 26 юни 2007, 13:00
от krava_i_pile
освен да тествам перката, а датчика просто да го сменя :).....бързо и качествено :) благодаря Ви....и още един въпрос....сложно ли е...някой беше писал да си изведа направо копче за перката? аз няма да мога, но баща ми ги усеща тоците и техниката? :) и дали има смисъл, защото моя мотор и без това е малък и рядко се напъва да прегрява

Публикувано: 26 юни 2007, 13:44
от Атанас
Първо виж вентилатора дали работи.
Не е сложно да си изкараш "копче" на таблото, но според мен няма смисъл.
Заводското си е най-хубаво

Публикувано: 26 юни 2007, 14:32
от petkoff_pl
Преди да сменяш датчика или пък да си слагаш допълнително ключе вътре. Те съветвам да направиш елементарен експеримент, значи покарай в топлото в града няколко километра да загрее колата. Спри изключи двигателя и след около 10 секунди подай контакт перката трябва да заработи и да я чуеш. Казвам ти го от собствен опит при мен вентилатора има две скорости бърза и бавна при бавната е невъзможно да го чуеш отвътре в движение.

Публикувано: 26 юни 2007, 14:38
от jlpetkov
petkoff_pl написа:Преди да сменяш датчика или пък да си слагаш допълнително ключе вътре. Те съветвам да направиш елементарен експеримент, значи покарай в топлото в града няколко километра да загрее колата. Спри изключи двигателя и след около 10 секунди подай контакт перката трябва да заработи и да я чуеш. Казвам ти го от собствен опит при мен вентилатора има две скорости бърза и бавна при бавната е невъзможно да го чуеш отвътре в движение.
или вместо да слушаш, дигни капака и гледай :wink:

а копчето е безумно лесно - 2 жички и ключе :arrow: като цъкнеш ключето все едно си дал накъсо по описания по-горе начин, но и според мен е безмислено да ''побългаряваш'' системата

Публикувано: 26 юни 2007, 16:10
от gogo_21011
carrot написа:gogo_21011 описа как се тества изправността на перката на радиатора :), но не и на датчика й ;). Единствения сигурен начин за който се сещам е чрез сваляне, "варене" и мерене :twisted:
Ами именно, ако всичко друго освен датчика е изправно като го окъсиш ще тръгне пеката, а ако не тръгне може и датчика ти да е здрав!

da

Публикувано: 26 юни 2007, 17:22
от krava_i_pile
перката работи като го окъсих.....явно е датчика...но и ще пробвам сега в жегата дали върти, но ме съмнява да го прави защото ще го чуя....А някой с фиеста сходна да каже кога долу горе се включва според стрелката на датчика...след R, под R?

Публикувано: 26 юни 2007, 20:15
от bdjon
на мен ми включва някаде към средата на уреда 8) как карате без перка бе :shock:

Публикувано: 26 юни 2007, 21:17
от HACKO
Ако сменяш датчик имай предвид, че на Форда датчика включва на 102градуса а изключва на 98. Ако сложиш с по-ниски температури ще имаш проблем.

Публикувано: 27 юни 2007, 09:49
от carrot
gogo_21011 написа:
carrot написа:gogo_21011 описа как се тества изправността на перката на радиатора :), но не и на датчика й ;). Единствения сигурен начин за който се сещам е чрез сваляне, "варене" и мерене :twisted:
Ами именно, ако всичко друго освен датчика е изправно като го окъсиш ще тръгне пеката, а ако не тръгне може и датчика ти да е здрав!
Теста проверява единствено изправността на перката! но не и на датчика! - ако тръгне перката, датчика може да е здрав, но може и да не е ;), ако не тръгне перката...датчика може да е здрав, но може и да не е :D, но перката вероятно е сдала багажа ;)
bdjon написа:на мен ми включва някаде към средата на уреда 8) как карате без перка бе :shock:
Аз лично си го обяснявам с това, че на 1.1 и 1.3 радиаторите (обем и форма) са еднакви => за 1.1 е преоразмерен и охладителната система много по трудно прегрява ;). Но... е възможно и да греша :P
Във (за) всеки случай :) съм сложил ключе и като видя че стрелката на уреда премине зоната която считам за нормална -> вкл...
Между другото питал съм и предишния собственик на ф-то и според него перката се е включвала само 1 или 2 пъти при продължително каране по баири - в планински условия...

Публикувано: 27 юни 2007, 14:27
от HACKO
За Форд е напълно нормално вентилатора да се включва само по баири и в задръствания в жегите. При извънградско каране по равно не се включва.

Публикувано: 08 юли 2007, 20:30
от bdjon
сега забелязах перката ми се включва пежду М и А на надписа NORMAL не е ли малко височко :cry:

Публикувано: 08 юли 2007, 22:36
от AX!S
bdjon написа:сега забелязах перката ми се включва пежду М и А на надписа NORMAL не е ли малко височко :cry:
При мен надписа е NORM, като най-ниско е буквата M. Тя е и най-високото положение, до което се е качвала стрелката откакто имам тази кола. Миналата година смених датчик, термостат, тест на перката (работи), тест на уреда (стрелката се качва до горе). В крайна сметка не се промени абсолютно нищо. Стрелката си седи все така на минимума на NORM скалата, перката никога не се е включвала, двигателя не е прегрявал. Радиатора се затопля, всички маркучи също, но колкото пъти съм поглеждал, нищо не е прекалено горещо под капака. Въздушния филтър засмуква от колекторите...
Ко става, идея си нямам вече и никой не може да ми обясни този феномен.

Публикувано: 08 юли 2007, 23:18
от traqn_savov
carrot написа:...
на фиеста 91-95 1.1 - 1.8 D радиаторите са еднакви. :shock:

Публикувано: 09 юли 2007, 08:24
от mistyrain
AX!S написа:
bdjon написа:сега забелязах перката ми се включва пежду М и А на надписа NORMAL не е ли малко височко :cry:
При мен надписа е НОРМ, като най-ниско е буквата М. Тя е и най-високото положение, до което се е качвала стрелката откакто имам тази кола. Миналата година смених датчик, термостат, тест на перката (работи), тест на уреда (стрелката се качва до горе). В крайна сметка не се промени абсолютно нищо. Стрелката си седи все така на минимума на NORM скалата, перката никога не се е включвала, двигателя не е прегрявал. Радиатора се затопля, всички маркучи също, но колкото пъти съм поглеждал, нищо не е прекалено горещо под капака. Въздушния филтър засмуква от колекторите...
Ко става, идея си нямам вече и никой не може да ми обясни този феномен.
Дааа, феномен е правилната дума.
Аз от както q имам тази кола (аз как го казах все едно съм първи собственик :) ) никога не съм прескачал M на NORM. Засичал съм че перката се вклиучва и си работи там когато реши че трqбва. За сега, да чукна на дърво, си знае работата, само дето аз не знам какво става :)
За целта съм се нагласил по неq и си имам собствено мислено разделение на малката долна част от графата в коqто ми се движи стрелката :P