странни работи стават с потенциометъра на дросела
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
странни работи стават с потенциометъра на дросела
най-напред добър вечер...
по проблема:
ходих преди време на сервиз на BOSH с идеята да ми помогнат момчетата с един проблем по колата а именно ленивата реакция на двигателя при рязко подаване на газ (понякога направо забива муцуната,замисля се за 1-2 секунди и тогава хуква), придърпването от 1 на 2 и от 2 на 3 предавка и вялата макс. скорост (145к/ч).странно е че по някога пък се държи съвсем нормално и реагира що-годе адекватно на педала на газта
. колата си я карам само на бензин така че напълно изключвам варианта "от газовото ще да е
"
поогледаха момчетата качиха я на комп. и колата показа 0 грешки. точно от това се страхувах тъй като нямах за какво да се хвана и започнахме да ровим едно по едно. като за начало смених ламбда сондата за да изключа варианта за твърде богата или бедна смес. от тук ДОНЯКЪДЕ се оправи проблема с пръдърпването между предавките, все още го има но значително по малко. техника ми каза че ми е за смяна потенциометъра на дроселната клапа. звучеше съвсем логично, все пак той предава командата към ECU-то. реших преди да го сменям да се опитам да го отворя и изчистя, да изолирам кабелите. така и не успях да го отворя от първия път и реших да не го натягам, изолирах му кабелите и го монтирах обратно. преди да го направя обаче го замерих както бе описано в една от темите и странно защо навсякъде (и на 3-те краченца) ми даваше постоянна величина от 5.07 волта. и така, монтрах го и запалих. при подаване на газ нищо не се беше променило все такова едно замисляне имаше. когато погледнах как съм го монтирал,забелязах че палеца на потенциометъра се пада зад палеца на дроселната клапа които би следвало да го предвижи като при това нямаше преместване на палеца на потенц. при промяна положението на дросела. свалих го и го монтирах правилно. резултата беше на 85% същия (мудна реакция и хилаво ускорение)
въпроса ми е следния:
защо колата успя все пак да се форсира въпреки че палеца на потенциометъра изобщо не се местеше, възможно ли е форсиране само при промяна положението на дросела,на това ли се дължи закъснението?
има ли вероятност аз да не съм измерил правилно или потенциометъра си е дал на късо и да си е заминал?
защо все пак по някога колата ускорява по добре (бързо и равномерно) от друг път?
надявам се че не съм ви отегчил и че съм изложил проблема достатъчно ясно.
още нещо...колата е ескорт 1,4mi, 72hp, 1992'
по проблема:
ходих преди време на сервиз на BOSH с идеята да ми помогнат момчетата с един проблем по колата а именно ленивата реакция на двигателя при рязко подаване на газ (понякога направо забива муцуната,замисля се за 1-2 секунди и тогава хуква), придърпването от 1 на 2 и от 2 на 3 предавка и вялата макс. скорост (145к/ч).странно е че по някога пък се държи съвсем нормално и реагира що-годе адекватно на педала на газта


поогледаха момчетата качиха я на комп. и колата показа 0 грешки. точно от това се страхувах тъй като нямах за какво да се хвана и започнахме да ровим едно по едно. като за начало смених ламбда сондата за да изключа варианта за твърде богата или бедна смес. от тук ДОНЯКЪДЕ се оправи проблема с пръдърпването между предавките, все още го има но значително по малко. техника ми каза че ми е за смяна потенциометъра на дроселната клапа. звучеше съвсем логично, все пак той предава командата към ECU-то. реших преди да го сменям да се опитам да го отворя и изчистя, да изолирам кабелите. така и не успях да го отворя от първия път и реших да не го натягам, изолирах му кабелите и го монтирах обратно. преди да го направя обаче го замерих както бе описано в една от темите и странно защо навсякъде (и на 3-те краченца) ми даваше постоянна величина от 5.07 волта. и така, монтрах го и запалих. при подаване на газ нищо не се беше променило все такова едно замисляне имаше. когато погледнах как съм го монтирал,забелязах че палеца на потенциометъра се пада зад палеца на дроселната клапа които би следвало да го предвижи като при това нямаше преместване на палеца на потенц. при промяна положението на дросела. свалих го и го монтирах правилно. резултата беше на 85% същия (мудна реакция и хилаво ускорение)
въпроса ми е следния:
защо колата успя все пак да се форсира въпреки че палеца на потенциометъра изобщо не се местеше, възможно ли е форсиране само при промяна положението на дросела,на това ли се дължи закъснението?
има ли вероятност аз да не съм измерил правилно или потенциометъра си е дал на късо и да си е заминал?
защо все пак по някога колата ускорява по добре (бързо и равномерно) от друг път?
надявам се че не съм ви отегчил и че съм изложил проблема достатъчно ясно.
още нещо...колата е ескорт 1,4mi, 72hp, 1992'
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Нещо нямаш маса на tps-са не трябва на всички крачета да ти дава +5 волта...
Има теми важни, има ауто дати..
прегледай кафявият кабел, който е от буксата на ти пи еса, дали дава връзка с маса...
а защо се форсирва без него......
сигналите за впръскване идват реално от датчика на коляновият вал, при едно преминаване, на референтната точка, пръска два пъти "ако е моно" или две дюзи при пълна...
от ти-пи-ес-а идва сигнал за обагатяване на сместа, без него ти даваш газ, двигателя засмуква повече въздух, но това не го отчита компютъра, а отчита че си вдига оборотите, и подава повече впръскващи цикли...
Моя личният съвет е, щом я караш само на бензин, оправи си я, че от лошото смесообразуване ще ти замине и новата ламбда, а ако е с четери кабела "както си мисля" струва 120 лева.

Има теми важни, има ауто дати..
прегледай кафявият кабел, който е от буксата на ти пи еса, дали дава връзка с маса...
а защо се форсирва без него......
сигналите за впръскване идват реално от датчика на коляновият вал, при едно преминаване, на референтната точка, пръска два пъти "ако е моно" или две дюзи при пълна...
от ти-пи-ес-а идва сигнал за обагатяване на сместа, без него ти даваш газ, двигателя засмуква повече въздух, но това не го отчита компютъра, а отчита че си вдига оборотите, и подава повече впръскващи цикли...
Моя личният съвет е, щом я караш само на бензин, оправи си я, че от лошото смесообразуване ще ти замине и новата ламбда, а ако е с четери кабела "както си мисля" струва 120 лева.



Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- dimbatami
- потребител
- Мнения: 387
- Регистриран: 31 яну 2007, 20:38
- Модел на автомобила: Orion 1.8EFI 16V 105конйе и мондео 1.8 tdi 90 конйе
- Местоположение: ПЛЕВЕН
- Status: Извън линия
колега първо си настрои мултецета на съпротивление и после пробваи аз имах подобен проблем и ходих в МП плевен и ми откриха че маи е изгорям tps там с неква джаджа с диод пълни глупости работи и дялно аз като теб го бях свалял и не го бях монтирал добре тоест има как да се сложи срямо палеца на дросела направи една проверка свали tps сложимо буксата и запале колата като загреи завърти врътката на tps трябва да се промени работата на двг дори може да огасне ако двг реигира на въртенето на чи си работи ако ли не търси друг после го монтираи на слух горе-доло според теб каде трябва да е врътката на tps според оборотите на двг и много внимателно го постави и стегни след това си виж въздушния и горивния смениги с нови виж си кабелите и свещите също е нужно да рестартираш компа свали едната клема на акумолатора и я постави пак също пробваи да извадиш буксата на ламбда сондата дали пак ще има онова замисляне на колата като подаваш газ при ме беше така от сондата изклячих я и колата се оправи почна да набира добре това от мен пиши като има резултат
- debug
- потребител
- Мнения: 1582
- Регистриран: 07 фев 2007, 01:29
- Модел на автомобила: триврат Focus Zetec 2.0 99г; Mazda 626 GC купе 84г.; BMW E36 96г.
- Местоположение: Пловдив
- Status: Извън линия

Човече! 199 думи, 858 букви и нито един препинателен знак!dimbatami написа:.....



Нека да уважаваме българския език.Колега, първо си настрои мултицета на съпротивление и после пробвай. Аз имах подобен проблем и ходих в МП - Плевен и ми откриха, че май е изгорял tps-а там с някаква джаджа с диод. Пълни глупости, работи идеално, аз като теб го бях свалял и не го бях монтирал добре. Тоест има как да се сложи спрямо палеца на дросела. Направи една проверка, свали tps-а, сложи му буксата и запали колата. Като загрей завърти врътката на tps-а - трябва да си промени работата на двигателя, дори може да угасне. Ако двигателят реагира на въртенето значи си работи, ако ли не - търси друг. После го монтирай на слух горе-долу според теб където трябва да е врътката на tps-а според оборотите на двигателя и много внимателно го постави и стегни. След това си виж въздушния и горивния (филтри), смени ги с нови, виж си кабелите и свещите. Също е нужно да рестартираш компютъра. Свали едната клема на акумулатора и я постави пак. Също пробвай да извадиш буксата на ламбда-сондата - дали пак ще има онова замисляне на колата като подаваш газ. При мен беше така - от сондата - изключих я и колата се оправи, почна да набира добре. Това от мен, пиши като има резултат.
По темата - човекът пише, че е сменил ламбдата, т.е. проблемът не е от нея и няма защо да се изключва. С останалото съм съгласен.
-
- потребител
- Мнения: 1543
- Регистриран: 17 окт 2006, 18:30
- Модел на автомобила: Fiesta 1.25 Zetec 16V
- Местоположение: София
- Status: Извън линия
Re: странни работи стават с потенциометъра на дросела
Ми както си сменил ламбдата без индикации, че не работи, не виждам причина да не смениш и TPS-а...slaf4u написа:... като за начало смених ламбда сондата...
да не объркаме човека в желанието си да помогнемtraqn_savov написа: от ти-пи-ес-а идва сигнал за обагатяване на сместа, без него ти даваш газ, двигателя засмуква повече въздух, но това не го отчита компютъра, а отчита че си вдига оборотите, и подава повече впръскващи цикли...

Честотата на впръскване естествено зависи от оборотите на коляновия вал, а оборотите завися от продължителността на впръскването(количеството впръскано гориво), което пък зависи от ТПС-а и ЕКУ-то.
ТПС-ът е гад непредвидима, може да отчита натискаш ли педала или го отпускаш, но в същото време може не винаги да отчита, с каква скорост го натискаш...
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
определено е гад непредвидима тая мръсота. не ми се ще да изпадам в цитати затова направо ще кажа:
не ми се ще да сменям TPS-а при положение че не знам дали се е изпекъл, а е факт че частите по електрониката веднъж монтирани не могат да се върнат в магазина. струва ми се малко глупаво от моя страна да дам 100 лв за нещо което не съм сигурен че е изпушило. по въпроса за ламбдата-смених я за 60 лв. с оригинална на magneti mareli така че не мисля че съм направил напразен разход с нея.
на колегата който ми предложи да свържа tps-a и да врътна палеца на ръка-какво точно да очаквам,все пак не променям ъгъла на дросела?за какво да следя?
не ми се ще да сменям TPS-а при положение че не знам дали се е изпекъл, а е факт че частите по електрониката веднъж монтирани не могат да се върнат в магазина. струва ми се малко глупаво от моя страна да дам 100 лв за нещо което не съм сигурен че е изпушило. по въпроса за ламбдата-смених я за 60 лв. с оригинална на magneti mareli така че не мисля че съм направил напразен разход с нея.
на колегата който ми предложи да свържа tps-a и да врътна палеца на ръка-какво точно да очаквам,все пак не променям ъгъла на дросела?за какво да следя?
- traqn_savov
- потребител
- Мнения: 932
- Регистриран: 03 май 2007, 20:23
- Модел на автомобила: citroen xsara 1.4i 99 silverlight
- Местоположение: VARNA
- Status: Извън линия
Re: странни работи стават с потенциометъра на дросела
Вдигат се, но доста лошо.cocoff написа:да не объркаме човека в желанието си да помогнемКато дадеш газ, а ТПС-а не работи, оборотите от какво ще се вдигнат? От въздуха ли?
Честотата на впръскване естествено зависи от оборотите на коляновия вал, а оборотите завися от продължителността на впръскването(количеството впръскано гориво), което пък зависи от ТПС-а и ЕКУ-то.
ТПС-ът е гад непредвидима, може да отчита натискаш ли педала или го отпускаш, но в същото време може не винаги да отчита, с каква скорост го натискаш...

Форум на българските неспециалисти.
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
Траян Савов:
Генерален спонсор на Глобул-ад, Виваком, еон българия и ром-петрол....
а мен кой ще спонсорира.?!!?!!?
- slaf4u
- потребител
- Мнения: 187
- Регистриран: 29 авг 2006, 10:56
- Модел на автомобила: ford escort 1,4mi 92'
- Местоположение: сливен
- Status: Извън линия
господа,
бих желал да споделя с вас че проблемът е решен. както казват руснаците- заменить с нов и будет готов! (или нещо такова)
взех си нов TPS, реших преди това да замеря моя и новия с омметър за да видя дали има смисъл да се набутвам една кошница пари и се оказа че малко след половината от хода на палеца при моя показа около 6 и нещо килоома срещу 4 и малко за новия. от там си извадих извода че моя е спекъл и хваща тук там. направих теста и с движението на палеца на TPS-a на ръка-някаква осезаема разлика не видях.
след смяната, колата реагира по добре на стъпкването на газта. докато преди придърпваше като обезумяла при смяната на предавка се ускорението е доста по мазничко и равномерно
.
моля някой с двигател като моя да сподели дали все пак и при него при рязко подаване на газ на празен ход повишаването на оборотите се позабавя малко(по малко от секунда но все пак се усеща)? предполагам че това си е болест по ескортите с моноинжекционен двигател (това го бях чул някъде, до скоро мислих че са някакви гадни слухове пускани от собствениците на ASTRA, ама май взех да се убеждавам че е така
).
бих желал да споделя с вас че проблемът е решен. както казват руснаците- заменить с нов и будет готов! (или нещо такова)
взех си нов TPS, реших преди това да замеря моя и новия с омметър за да видя дали има смисъл да се набутвам една кошница пари и се оказа че малко след половината от хода на палеца при моя показа около 6 и нещо килоома срещу 4 и малко за новия. от там си извадих извода че моя е спекъл и хваща тук там. направих теста и с движението на палеца на TPS-a на ръка-някаква осезаема разлика не видях.
след смяната, колата реагира по добре на стъпкването на газта. докато преди придърпваше като обезумяла при смяната на предавка се ускорението е доста по мазничко и равномерно

моля някой с двигател като моя да сподели дали все пак и при него при рязко подаване на газ на празен ход повишаването на оборотите се позабавя малко(по малко от секунда но все пак се усеща)? предполагам че това си е болест по ескортите с моноинжекционен двигател (това го бях чул някъде, до скоро мислих че са някакви гадни слухове пускани от собствениците на ASTRA, ама май взех да се убеждавам че е така

- HACKO
- Модератор
- Мнения: 13106
- Регистриран: 24 май 2006, 21:22
- Модел на автомобила: FORD FOCUS 04г/1.6/ X 4696 KK
SUBARU LEGACY 10г/2.0/ СВ 6292 ВК - Местоположение: ХАСКОВО
- Status: Извън линия
http://www.clubford.org/forum/viewtopic.php?t=8039" onclick="window.open(this.href);return false;
Въздържайте се от излишни цитати, има бутон "ОТГОВОРИ", ще заключвам! 

Кой е на линия
Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 11 госта