Страница 1 от 1

Топла колата не пали понякога - моля помогнете

Публикувано: 04 юли 2007, 22:47
от svetlin
Здравейте,
Миналата седмица си купих Фокус - 1.8 Дизел.
От тогава 3 пъти ми се случи следното: карам гася и след това няма никой - отказва да запали. Двата пъти бяха след пробег от над 100 км, но днес беше само след 10 км пробег.
След 3-4 часов престой пали без проблем.
Преди това пали само с бутане.
Под отказва да запали имам в предвид че не завърта стартера, няма и никакви щракания или други признаци на живот - завъртам ключа и... нищо...
Ходих в Дунев - Прегледаха стартера /наричат го профилактика/ и казаха че няма проблем, а ако пак откаже да запали да оставя колата за цял ден щели да го хванат.
Съгласен съм с това, но ми се ще преди да се впусна в приключението "и от това не е..." да попитам дали някой не е имал същия проблем и ако да, как го е отстранил.
Предварително Ви благодаря.

Публикувано: 04 юли 2007, 23:35
от debug
Залагам на стартера като причина за проблема. Поне цъка ли или въобще не дава признак на живот? Код за грешка дава ли някакъв?

Публикувано: 04 юли 2007, 23:53
от svetlin
Никакви признаци на живот.
Този код за грешка къде мога да видя дали го дава?
И аз мислех че е стартера, но в сервиза бяха категорични че му няма нищо.
Как мога да разбера дали грешат?

Re: Топла колата не пали понякога - моля помогнете

Публикувано: 05 юли 2007, 00:01
от cocoff
svetlin написа: ...да оставя колата за цял ден щели да го хванат...
Бреей, цял ден за да проверят един ключ и 2 метра жица...
Както го описваш, вероятно не стигат тоци до стартера.
Ако ти се занимава зачисти и притегни разните контакти и клеми.

Публикувано: 05 юли 2007, 01:27
от debug
svetlin написа: Този код за грешка къде мога да видя дали го дава?
Пробвай да пуснеш таблото в тест-режим. За целта - натискаш бутона за нулиране на дневния брояч, задържаш го натиснат и палиш колата без да го пускаш. Задържаш докато брояча за километрите изпише test, след това стрелките ще отидат до крайните положения и ще се върнат. С натискане на брояча за нулиране минаваш през различни тестови режими, мисля че третия беше bulb - за крушките. Трябва да светнат всички крушки, дори за липсващите екстри.
Друг полезен режим е изкарването на кодове за грешки от компютъра - трябва да пише DTC - none - ако нямаш грешки или DTC - и номера на грешката.

Публикувано: 05 юли 2007, 08:52
от gogo_21011
Пусни си два кабела направо до стартера, закачи ги за момент, ако стартера даде признак на живот значи си е наред, тогаз по веригата по веригата и ще намериш проблема! Т.е. откачаш си акумолатора и подаваш ток та стартера, ако тръгне минаваш на следващата връзка по кабеляците, ако там пак даде признак на живот на следващата и т.н. и така докато стигнеш до място където е умрал стартера ти! Е та там меджу последно работещата връзка и не работещата ти е проблема! Пък ако не ти се занимава и не ти трябва колата за цял ден остави им я в сервиза! Успех :)

Публикувано: 05 юли 2007, 12:22
от svetlin
Благодаря ви!
оправя ли се ще Ви кажа какво е било.

Публикувано: 06 юли 2007, 10:46
от svetlin
Здравейте,
вчера на обяд колата отново отказа да запали. Запалих я с бутане и директно в Дунев - да констатират проблеми да се приключва. Да обаче не... Приемчика ми каза да я оставя те на другия ден сутринта щели да я погледнат /думите бяха "поиграем"/. Да де ама на мен ми се видя тъпо колата в момента да не пали и да я оставям да изтине и после да почне да пали и след това да се загрява и да се чака пак да откаже... Обясних му го това, но той каза че намало страшно щели да го оправят...
До тук бях с желанието да си подържам колата в Дунев - не ми хареса отношението

Отидох при диагностика на ЕМ комплект в Дружба, щото сам не мога да се оправя, пък и само 1 отверка имам в колата. А от него съм много доволен - там си правех диагностиката на старата кола.

Не сбърках.
Почнахме - тука има ток, релето работи и т.н.
Стигнахме до стартера - давам контактния ключ на стартер - нищо и в този момент съвсем леко подчукнахме кожуха на шалтера и завъртя.

Има няма за половин час с разучаване на ел схемата на фокуса свършихме работа.

Късня следобяд палех колата след почукване по шалтера с една тояжка, а днес ще го сменя с нов - капсолован е.


Благодаря на всички които се отзовахте на проблема ми със съвет!