Страница 1 от 1
вакуумна система+датчик за температурата на въздуха
Публикувано: 05 юли 2007, 23:57
от slaf4u
здравейте отново.
колкото повече се занимавам с ескорта толкова повече разбирам че предишният му собственик е бил някой мърляч или заблудена лелка.
искам да попитам, как да проверя дали вакуума на колата някъде не издиша, кой маркуч за какво е?
видях също така и темата за почистване на MAF сензора, тъй като съм с моноинжекция си мисля че нямам такъв сензор, моля ако греша да бъда поправен. може ли да се почисти по описания начин и сензора за температурата на въздуха дето се намира на от горе на дросела?
готин задник а?

Публикувано: 07 юли 2007, 11:05
от bdjon
мойто фордче беше същото

карах го близо 4 години

какви проблеми имаш на снимките изглежда доста запазено

Публикувано: 07 юли 2007, 14:24
от slaf4u
в генерално отношение си реших проблемите с колата

. сега остана само проклетото мудно реагиране при подаване на газ от 850-900 об/м. (празен ход) до към средата на хода на педала на газта. просто има едно замисляне около 0,5-1 секунда. интересното е че когато съм над 2500 об/м реагира много добре на газта (предполагам че смяната на TPS-a си е оказала влиянието що се отнася до еластичноста при високи обороти).
мисля си че може да има отечки по системата за вакуум както и замърсен датчик за темп. на въздуха (IAT). за това ми беше и питанката за почистване на тоя датчик. някой до сега разглобявал ли го е, днес не успях...

имах ключ 24 и дойде малък-не можах да го развъртя от моното.
->към "bdjon" :каква е максималната скорост която си вдигал с твоя?аз повече от 150 не мога да вдигна...?(всъщност от както смених TPS-a не съм пробвал...) е?
Публикувано: 07 юли 2007, 17:31
от bdjon
И АЗ 140-150 повече не съм вдигал а карах и на газ по-принцип тези двигатели са малко по- мудни(поне така ми казаха)

Публикувано: 09 юли 2007, 11:20
от Brock
slaf4u написа:в генерално отношение си реших проблемите с колата

. сега остана само проклетото мудно реагиране при подаване на газ от 850-900 об/м. (празен ход) до към средата на хода на педала на газта. просто има едно замисляне около 0,5-1 секунда. интересното е че когато съм над 2500 об/м реагира много добре на газта (предполагам че смяната на TPS-a си е оказала влиянието що се отнася до еластичноста при високи обороти).
мисля си че може да има отечки по системата за вакуум както и
замърсен датчик за темп. на въздуха (IAT). за това ми беше и питанката за почистване на тоя датчик. някой до сега разглобявал ли го е, днес не успях...
имах ключ 24 и дойде малък-не можах да го развъртя от моното.
->към "bdjon" :каква е максималната скорост която си вдигал с твоя?аз повече от 150 не мога да вдигна...?(всъщност от както смених TPS-a не съм пробвал...) е?
Продават се едни спрейове за почистване на карбуратори. Взимаш такъв, махаш тавата на филтъра, такаче да имаш визуален контакт с въпросния датчик, палиш колата и даваш газ отпред - докато даваш газ, пръскаш с въпросния спрей в гърловината. Това ще почисти не само този датчик, но и другите отвори и отворчета

Със същия този спрей, можеш да провериш за "отечка на вакуум" - Сглобяваш всичко както си му е редът, палиш колата и я оставяш да си дойде на свободен ход - след това започваш да пръскаш със спрея около вакуумите и карбуратора - естествено не там откъдето взима въздух двигателя и ако има отнякъде откъдето да дърпа въздух, двигателя започва да качва оборотите докато пръскаш на проблемното място. Това е най-лесния начин да локализираш проблема.

Публикувано: 09 юли 2007, 11:45
от slaf4u
мерси за отговора. а когато този спрей попадне в двигателя не може ли да го увреди нещо?все пак ще пръскам направо във въздухопровода към дросела...
предполагам 4е не става въпрос за обикновен спрей за контакти...или?
Публикувано: 09 юли 2007, 11:49
от Brock
slaf4u написа:мерси за отговора. а когато този спрей попадне в двигателя не може ли да го увреди нещо?все пак ще пръскам направо във въздухопровода към дросела...
предполагам 4е не става въпрос за обикновен спрей за контакти...или?
Не е проблем - количеството не е голямо. Въпросът е когато пръскаш колата да е около 3000 и повече обороти. Става и с БрейкКлинер, но НАЙ-ДОБРЕ е със спрей за почистване на карбуратори - има такъв.

Публикувано: 09 юли 2007, 11:55
от slaf4u
мерси много!
доста ми е позасран IAT-a така че не знам колко спрей ще отиде.

Публикувано: 11 юли 2007, 14:58
от slaf4u
искам още веднъж да благодаря на Brock. вчера извърших интервенцията. взех си спрейче на Valvoline(10 lv) и почистих датчика както ми обясни. "пъпката" му стана точно като на новия които бях гледал преди това. не съм го замервал но мисля и това да направя по късно. не знам дали колата ще върви по добре, все още обучавам компа (свалих +а на акумулатора след почистването за да започне ecu-то да си събира нормално данните,на чисто

)
интересно ми стана 4е докато пръсках в инжекцията върху датчика, (спрея беше много горещ защото го бях забравил в колата и го беше напекло слънцето-глупаво от моя страна, добре че не се е пръснал) в първия момент оборотите падаха драстично (поне с 1000), отдавам това на факта че температурата на спрея е била много по висока от околната среда и падането на оборотите е било до момента в който компа е успял да подаде съответното количество гориво за постигане на оптималната смес за положението на дросела.
та така...хубаво е че го има форума за да си помагаме...