Страница 1 от 1
Въпрос: При палене радиото се изключва?
Публикувано: 08 юли 2007, 17:29
от batista
Здравейте, кагото паля колата и радиото е включено се изключва и веднага се включва, което е дразнещо, интересува ме това как мога да избегна, защото на някои коли съм виждал, че не рестастира така.
Такава тема не намерих, ако има сори!
Публикувано: 08 юли 2007, 17:51
от redchampions
Аз имах касетофон Kenwood, който се изключваше докато паля (за да не дърпа ток от акумулатора в този момент) и освен това работеше само когато е завъртян ключът на първата степен, когато отключва волана. Вързах го според някаква схема за евробуксата, която намерих.
Сега имам CD JVC, което не се изключва докато паля и работи даже и при изваден ключ.
Единствената разлика в свързването е, че за CD-то размених двата кабела, от които идва +12V (постоянно и от ключа), защото не си помнеше настройките.
Някъде четох, че специално за JVC-тата двете напрежения +12V са разменени. Но според мен нормалната работа беше на касетофончето - да се гаси докато паля и да работи само с ключ. Е, ако вържеш умишлено и двата кабела на музиката към постоянните +12V ще работи и без ключ.
Публикувано: 08 юли 2007, 18:05
от batista
Моя е BLAUPUNKT, изключва се когато паля и когато изключа двигателя, но стой още на контакт си работи но когато го махна изцяло пак се изключва. И при изваден ключ работи, но като го извадиш ще се изключи и след това ти трябва пак да си го включиш. То е тва е по разбираеми причини, но не ми харесва така.
Незнам какви схеми са, фордовския касетофон е с неква специална букса дето неставаше на касетофона, който е с евро-буса затова купих един преходник и тва е.
Къде да ги свързвам тия кабели?
Публикувано: 08 юли 2007, 18:12
от traqn_savov
Публикувано: 08 юли 2007, 18:20
от slaf4u
изодзадзе (разбирай от инсталацията на колата) идват 2 кабела за захранване -жълт и червен. кафевия си е маса на всички инсталаций. на единият от захранващите - червения има ток само когато инсталацията е на контакт. жълтия си има ток докато има ток в акумулатора (без значение на какво положение е ключа). идеята е на червения да се закачи заханването на касетофона а на жълтия паметта му за да не се reset-ва след всяко изклюване на инсталацията. много хубаво е имислено защото в противен случай ако си оставиш радиото включено и го забравиш акумулатора ти заминава за 2 дни.
та на въпроса- ако искаш да не ти прекъсва касетофона докато палиш му подаваш захранване от жълтия кабел. от същия от който се взима и захранване за паметта. на фордовската инсталация кафевия и червения кабел са по-дебели от жълтия, имай го в предвид, по лесно ще се ориентираш.ако не се лъжа (мина доста време от посленото разглобяване) жълтия се намира до червения.
успех!
Публикувано: 10 юли 2007, 12:13
от batista
Благодаря за отговорите вече знам точно причинита, но е прекалено сложно за мен т.е. трудно ще се оправя с тия кабели и ако нещо сгафя още повече проблеми. Въпроса беше ако е нещо по-елеметарно - някаква настройка някъде по колата или касетофона. Засега ще го карам така пък когато имам време може да отида до някой да ми го направи.
Публикувано: 11 юли 2007, 15:02
от slaf4u
брат, вярвай ми наистина е много просто.
просто вадиш цялата паяжина и проследяваш къде червения кабел от инсталацията на колата се свързва към кабелаците от радиото. вземаш съответния кабел от радиото и го връзваш към жълтото кабелче от инсталацията на колата.-готов си!
Публикувано: 16 юли 2007, 00:32
от MaxBass
това няма да оправи гасненето при палене
проблема е от това че като палим тока пада под допустимото напрежение с което може да работи плеъра

това е

единия вариант е як акомолатор (смисъл хубав)
другия може би някакъв кондензатор който да държи там 2-3 секунди докато запали колата

Публикувано: 16 юли 2007, 01:03
от tropper
MaxBass написа:...проблема е от това че като палим тока пада под допустимото напрежение с което може да работи плеъра

това е

Подкрепям! Все пак тока на стартера е мнооооого голям и батерийката ще, не ще - кляка за малко при тоя ток. И това нещо, дето се нарича "защита от понижено напрежение", се прави нарочно хем да не вкарва самото устройство в кофти режим, хем да се пази акумулатора.
В интерес на науката токът не може да падне под напрежението, казва се "напрежението пада".
MaxBass написа:...единия вариант е як акомолатор (смисъл хубав)
другия може би някакъв кондензатор който да държи там 2-3 секунди докато запали колата

Кондезаторът е невъзножен, остава втори акумулатор.... ама не мога да ви разбера какво толкова ви дразни тва спиране за 5 секунди

Публикувано: 19 юли 2007, 14:47
от john3v
Няма проблем с "якия" акумулатор. С оригиналния 45Аh понякога ми загасяше плейъра, а като забих чистак нов 62Аh и нищо никъде не премигваше, като развъртах стартера.
Просто така е направено, за да не смуче излишно заряд от батерията, когато не е нужно.
Повечето авто cd-та имат бая консумация, дори и когато не работят, а им работи само часовникa, IR датчика и други благинки. Последно, като си замервах плейъра и стъпалото - на изключено 0.7А
В резултат веднага ги премахнах от постоянния +.
Публикувано: 20 юли 2007, 21:28
от revmata
а някой пробвал ли е с акумулатор с усилен стартов ток т.е.,когато има пуск на стартера,напрежението не пада/примерно 45а,но усилен/
Публикувано: 20 юли 2007, 22:36
от john3v
Еми, тоя 62Ah е с усилен "стартов ток". Дават го до 540А. Няма клякане от никъде.
Публикувано: 20 юли 2007, 22:45
от paci
Абе ше вземете да излетите само на стартер уее
Аз съм с 44Ah и 330 стартерен ток.
С оригиналната свирка съм но дали спира по време на въртенето да ви кажа не съм забелязал и не ме интересува

Старая се да спирам музиката преди да изгася двигателя защото помни. Като изгася гаси и музиката но ако е била пусната я пуска след като дадеш контакт. Пускам музиката ръчно след като запаля и сигурно заради това нямам наблюдение.
Публикувано: 20 юли 2007, 23:00
от revmata
eeee.Пa ти си с професионално ПОСТАВЯНЕ.Става въпрос за ,,аматъорското,,свързване
Публикувано: 05 авг 2007, 09:49
от GalinBelos
Спирането на радиото при палене няма нищо общо с акумулатора или окабеляването - просто фабрично е заложено при полажение стартер на ключа да се изключва всичко ненужно което в момента черпи ток - дори климатика.След запалване на двигателя всичко си едва на мястото.Направено е и с цел да се предпази електрониката от евентуални проблеми при преходните процеси в момента на стартиране на двигателя.