Страница 1 от 1
Перката на радиатора НЕ се ИЗКЛЮЧВА!
Публикувано: 09 юли 2007, 14:49
от Светльо
Здравейте колеги! В тея жегави дни - проблеми с охлаждането - и на мотора и на шофьора

Много постинги прочетох за това, че имате проблеми с перката на радиатора - не се включва. При мен се случи обратното - не ще да се изключи - пердаши си на високите обороти и освен да изключиш акумолатора, инак не спира. Това стана след половин часово тътрене по околовръстното в най голямата жега с включен климатик. Прибрах се в къщи и започнах да разучавам. Имам книжката на ХАЙЕСТ - от там проверих чрез изключване всички възможни датчици за температура и за включване на перката - никакъв резултат - върти си дори с изваден ключ. Накрая стигнах до един бушон в една кутийка до плюса на акумолатора - четвъртия - последен от дясно на ляво - с червен цвят. Като го извадих, спря. Карах така един ден, докато разбрах къде е релето за перката - до акумолатора в ляво. Изватх го, погледах го, почукнах го и пак си го поставих. Край на проблема - изглежда бяха му залепнали контактите. Сега Ескорта е ОК!

[/b]
Re: Перката на радиатора НЕ се ИЗКЛЮЧВА!
Публикувано: 09 юли 2007, 16:40
от TIN
Светльо написа:Здравейте колеги! В тея жегави дни - проблеми с охлаждането - и на мотора и на шофьора

Много постинги прочетох за това, че имате проблеми с перката на радиатора - не се включва. При мен се случи обратното - не ще да се изключи - пердаши си на високите обороти и освен да изключиш акумолатора, инак не спира. Това стана след половин часово тътрене по околовръстното в най голямата жега с включен климатик. Прибрах се в къщи и започнах да разучавам. Имам книжката на ХАЙЕСТ - от там проверих чрез изключване всички възможни датчици за температура и за включване на перката - никакъв резултат - върти си дори с изваден ключ. Накрая стигнах до един бушон в една кутийка до плюса на акумолатора - четвъртия - последен от дясно на ляво - с червен цвят. Като го извадих, спря. Карах така един ден, докато разбрах къде е релето за перката - до акумолатора в ляво. Изватх го, погледах го, почукнах го и пак си го поставих. Край на проблема - изглежда бяха му залепнали контактите. Сега Ескорта е ОК!

[/b]
Като си започнал темата.....
Знае ли някой за моето мондео ( 1,8, бензин, 94 година, комби)дали въпросната перка има две скорости и ако да как се проверяват....
Защото, отпред имам напукан кабелен сноп и един "майстор" изказа мнение,че това е защото перката е работила само във 2-рия режим...т.е .висока консумация и т.н.
А аз смятам,че просто са се нагрявали от мотора и поради използването на нискокачествени проводници...резултата е налице...
Публикувано: 12 юли 2007, 10:54
от Rumen_2000
Има две скорости. Ако е изгорял резистора и е шунтиран (даден на късо) ще работи само на високата скорост.