Този оборотомер почти спря

Акумулатор. Алтернатор. Стартер. Запалителна система. Осветление и сигнализация.
Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Този оборотомер почти спря

Мнение от ewgeny » 10 юли 2007, 17:46

Преди: Случваше се, рядко, но се случваше, оборотомера да ми показва, горе-долу наполовина оборотите. Трябва да си призная, че доста време карах с кофти акумулатор и кофти динамо.
Сега: Само сутрин (но не винаги), или ако колата е престояла примерно час поне (пак не винаги), работи нормално. И в двата случая, ако карам и до около 10 мин. оборотомера, виси като изпразнен (няма казвам какво), и не работи. Забелязвам, че след като не работи, когато угася, съвсем леко мръдва стрелката.
Трябва също да кажа и че си купих ДжетСпарк или по-точно аванс процесор за газта. И горе долу тогава започнаха сегашните проблеми. Само че си мисля че ако е от него, изобщо нямаше да работи оборотомера. Някой имал ли е подобен проблем.
Плс. помагайте, че ще откача. И без това аз гледам само оборотомера, и никога скоростомера. *00139* *072* *00147* *unknw*
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 11 юли 2007, 23:28

Ае стига бе, никой ли си няма и на идея какво може да е?
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 12 юли 2007, 10:32

Все си мислех да те питам, дали си си купил ТАП и дали си доволен от него

Що не пробваш да откачиш ТАП-а и да видиш дали ще се оправи положението? Знаеш свързването е елементарно. Оборотомера от къде взима сигнал при теб, от бобината ли?

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 12 юли 2007, 10:45

Ами точно това си мисля, че ако откача ТАП-а, може да работи, но пък и така да е, тогава загатката е още по-голяма. Инъче, от ТАП-а съм доволен, защото сега върви по-добре колата. Е, за 74 коня не е голяма разликата, но пък в ниските обороти работи по-добре. Но ако излезе, че ми се бърка в оборотомера, ще го махна. Аз без оборотомер едвам издържам.
Но аз първо исках да питам, дали на някой със сиера му се е случвало това, за да не пипам готовата работа 100 пъти. Но явно ще експериментирам.
А, а пък за сигнала, това също незнам. Пробвах да търся в литературата, но незнам защо не успях да намеря точна инф. и не мога да съм сигурен, точно от къде. Ако някой знае и ми обясни, мисля че вече бих могъл да намеря проблема.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 12 юли 2007, 14:39

Ми аз за това питах... защото да не се получава така, че оборотомера да ти е вързан след ТАП-а и нещо да се шашка... Върти ми се в главата, но ми е избледняло вече, едно време на ладите (класика) като се сложеше електронно запалване и оборотомера им спираше да работи, не се сещам къде им беше вързан, какво се правеше за да тръгне


С две думи нищо не казах, ама хайде...

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 12 юли 2007, 15:06

Добре, а поне по памат, според теб, ако спре да работи ТАП-а, трябва и колата да не работи. ТАП-а ми върви и с комутатор, и затова се връзват там две жици, и толкава. Защото ме притеснява, да не е спрял да бачка, тъй като това нещо доста грее (комутатора).
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 12 юли 2007, 15:50

Сегааааа, малко по спомени...
Комутатора, който ти е дал отделен блок ли е? Имам спомени, Джетро предлагаше две модификации на Jetspark в зависимост от съпротивлението на бобината (говоря за Jetspark 1). За ладата си купих евтиния вариянт защото бобината е високоомна . Спомням си, че казваше, че за опели се налагало да се слага допълнителен комутатор защото бобината е нискоомна и че на автомобили без комутатор също се слага.

Макар много добре да беше залял ТАП-а със силикон внимателно го отворих, свалих му схемата и разбрах принципа на който работи :P . Ако нещо по него изгори и колата няма да работи.
Комутатора грее доста, защото токът през бобината е голям. От друга страна като комутиращ елемент Джетро ползва МОС транзистор, който работи в ключов режим и не би трябвало да грее особено...

Как е на сиерата запалването, има ли комутатор фабрично или е с чукче?

п.п.
С въпросния Джетро сме се виждали един път, когато си взимах моя и ми се стори много свестен тип. Защо не му се обадиш да му кажеш за проблема с оборотомера и да го питаш защо ти грее комутатора?

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 12 юли 2007, 17:17

Първо искам да ти благодаря за вниманието което отделяш за проблема ми
Така, по същество. Колата ми е с комутатор, фабрично, но тъй като неможахме да разгадаем схемата му и имаше видни несъотвествия, взех по скъпия вариянт на ДжетСпарк 1 или ДжетСпарк със комутатор, или по-точно този МОС транзистор (ако може да му се каже комутатор). И цялата схема е точно така както казваш, на кабела за сигнала към бубината се реже, и се прикача ДжетСпарка. А относно това да му се обадя, звънях му, той ми каза, че не може да пречи на оборотомера, и ми даде да говоря с някъв човек който, разбирал от коли, че той ми каза, че може да имам проблем по таблото и от там да идва проблема с оборотомера. Проблема е че нещо не ми се вярва да е така, защото ако е там, то или няма да работи изобщо, или ще се влияе от дупки примерно и т.н. Но днес май ще махна ДжетСпарка, и ще пробвам да покарам без него да видим.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 13 юли 2007, 09:36

Ами виж сега, опитвам се да помогна, когато имам възможност, освен това се чувствам малко гузен защото аз ти препоръчах въпросното устройство :( , но при мен работеше перфектно...

Откачи Jetspark-a, трябва само да възстановиш веригата от комутатора към бобината, другото не е нужно да го пипаш и да видим какво ще стане. В интерес на истината ми се е случвало да има "натрупване на събития", да пипна нещо и в същото време да се появи друг проблем. След анализ се оказва, че двете неща не са имали нищо общо.

Потребителски аватар
kEFi
потребител
потребител
Мнения: 2863
Регистриран: 17 яну 2005, 13:19
Модел на автомобила: Eskort 1.6 16V EFi
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от kEFi » 13 юли 2007, 10:46

...не претендирам за вярност, но ми се струва, че прекъсването именно на тази верига силно е повлияло върху характеристиките на сигнала и оттам ти е увиснал. Оборотомера. Струва ми се, че дори и да махнеш въпросното устройство, самия факт, че линията има прекъсване пак ще има, макар и минимално изкривяване...

Потребителски аватар
Атанас
потребител
потребител
Мнения: 857
Регистриран: 18 окт 2006, 15:36
Модел на автомобила: Mondeo MK2 1.8TDI в сърцето ми
Mondeo MK3 2.2TDCI
Местоположение: София
Status: Извън линия

Мнение от Атанас » 13 юли 2007, 11:29

kEFi написа:...
Има резон, но вероятността е минимална - все пак импулсите са с амплитуда 12V.
Това, което аз си мисля, само разсъждавам, не съм го анализирал и гледал на осцилоскоп, е:
когато комутатора на устройството е "отворен" (подава напрежение към бобината) дали се подава еднократен импулс с "някаква продължителност" ( __|----------|_ )или са множество къси импулси ( _|-|_|-|_|-|_ ) . Ако е второто тогава е много вероятно оборотомера да се шашка

Потребителски аватар
ewgeny
потребител
потребител
Мнения: 1639
Регистриран: 23 фев 2005, 18:03
Модел на автомобила: Sierra 1,6 OHC
Местоположение: Варна (... и няма гараж)
Status: Извън линия

Мнение от ewgeny » 13 юли 2007, 18:39

Свалих ДжетСпарк-а, и всичко е на 6. Вчера също като се прибирах към варна, почти до нас, усетих че едно баирче го взе по лесно отколкото нормално, гледам, оборотомера работи. Май ми се струва че заедно с оборотомера, не е работел и ДжетСпарка. Сега като го махнах, не видях разлика. Незнам кво става, ама ще го пробвам на друга кола май да видим как ще е там.
Sierra 1,6 OHC из дупките си карам!

Отговори

Върни се в “ЕЛ. ИНСТАЛАЦИЯ и ОБОРУДВАНЕ”

Кой е на линия

Потребители, разглеждащи този форум: Няма регистрирани потребители и 14 госта